Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amle

Amle Niet meer actief

Hello meiden,

Eveline: goed om weer van je te horen. Was flink geschrokken van het berichtje van Karlijn. Probeer inderdaad rustig aan te doen en laat het werk aan een ander over (makkelijker gezegd dan gedaan..). Succes en hou het nog ff vol!
    Tanya: je ziet er echt wel goed uit hoor, op de foto's. Een flink verschil.
    Miep: ik heb maandag pas weer controle, dus ben wel benieuwd wat jou VK vandaag over de pijn in je 'schaambot' zegt.

Hier verder weer weinig nieuwe dingen te melden.
    Ben erg moe en heb last van mijn 'schaambot'. Tevens heb ik totaal geen motivatie meer om te werken. Het is maar goed dat ik nog maar 5 dagen moet...

Liefs Elma

2. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Tanya, wat een mooi kamertje!
    Ik vind het dekbedovertrekje ook erg leuk, nu nog even kort opmaken. ;)
    Wat ben jij afgevallen, wat en verschil!

Kieteltje, wij waren ook even bij Prenatal zaterdagochtend alleen voor een matrasbeschermer, Jeroen ging gelijk in luid protest want er stond een mega rij. We zijn weggegaan en s’middags terug gegaan.

Zanoni, alles goed met je?

Kim, gaat bij jou ook alles goed?

Niva, ik had al een tijd niet bij jouw foto’s gekeken.
    Grappig, ik had bij jou donker haar voorgesteld. :)
    Heb je nog en passend wiegje/ledikantje kunnen vinden bij de commode? ( of was jij dat niet?)

Kar, raar dat een niet medische een ander bed krijgt en kan je gen pijnstilling krijgen??? :(

Twinny, gaat het weer een beetje?

Jekkia, www.geboortepost.nl daar kan jezelf je kaartje maken en niet duur.

Miep, wat een drama he! Om een naam te zoeken die jullie allebei leuk vinden.

Monique, voel je nou maar niet k*t, als het niet meer gaat dan gaat het niet.
    Lekker gaan genieten van je verlof!

Pinkpuma, erg leuk kamertje, vooral het behangetje.

Melanie, ik gebruik nu en week Antagel en dat werkt bestwel goed.
    Balen dat je nog 4 weken in de verbouwing moet zitten.

Elma, zijn jullie helemaal over?

Evelieveling, lekker gaan liggen met en laptop op je buik en niet meer opstaan!
    Rapley methode?
    Dat is met de handen eten toch?

Ik zag ook een paar kamertjes voorbij komen met bloemetjes behang, erg leuk!

Gister ziekenhuis gebeld en ik heb niet die kerel als ik getoucheerd word, gelukkig.
    En omdat we waarschijnlijk een datum mogen kiezen kunnen we het zo uitkienen dat hij ook niet bij mijn bed staan. :D

De baby is nog helemaal niet ingedaald en mijn ribben beginnen aardig zeer te doen.

Ik moet heel iets ergs vertellen, er bestaat nu muffin beslag in zo'n shake fles, melk erbij en klaar.
    Ik ga die flessen in huis halen voor de kraamvisite.
    Bakken, muisjes er opplakken en taaaadaaaa!~ :D

3. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Zijn jullie ook al met de versiering bezig?
    Ik ben er uit, ik ga een foto van de baby maken op papa's arm.
    Daar ga ik zijn/haar naam, datum en kader aan toevoegen.
    En dat laat ik op poster formaat afdrukken, voor op het voorraam.

Owwww, als het maar wel een vaginale bevalling wordt want anders hebben we geen kaartjes en poster.

4. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik wou net zeggen Sterrekind... wees niet te creatief.
    Want ook die muffins...
    de kraamverzorgster zit er echt niet op te wachten, al dat extra werk.
    Wij willen soesjes doen, door de chocola heen en dan muisjes erop.
    Maar ook dat is bewerkelijker.
    Want jij kan dan echt al die muffins niet gaan bakken, ook als het vaginaal is lijkt mij.

Goed, ik ga ff wat kleine boodschapjes doen, heb honger en moet nieuwe koffie in huis hebben voor de intake met de kraamhulp.

5. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Kan je geen foto's maken als het een keizersnee wordt dan? Vanuit bed? Wil je het per se zelf doen?

We hebben gisteren het kaartje gekozen uit de proefexemplaren. Maar geen idee meer waar die vandaag kwam ;) En de tekst zal wel heel erg simpel en kort worden, hoeven we ook niet lang na te denken!

6. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    De soesjes wil ik maken voor Pepijn op school.
    En als ik het niet kan doen dan doet Jeroen het wel, melk erbij schudden maar, in de bakjes en hup in de oven, welke man kan dat niet. :)

7. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Ik wil jullie niet bang maken maar zelf foto's maken na een keizersnede gaat niet en ik wil graag de foto's met mijn studiolampen maken.

Staat er geen drukkeradres op het kaartje?

8. Amle

Amle Niet meer actief

Ik ben er nog niet echt mee bezig. Weet wel dat het niet teveel 'poes-pas' gaat worden. Ben zelf ook helemaal niet creatief en hubbie heeft nooit ergens zin in :( . Het wordt dus waarschijnlijk gewoon een 'hoera een zoon' slinger voor het raam en de vlag uit met balonnen. Verder houden we het ook gewoon op beschuit met muisjes.... hoezo burgelijk!? ;)

9. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Ff geen beknopte samenvatting!

Kieteltje: heeft de twix geholpen. Denk dat we allemaal met een portie onrust zitten hoor. Gewoon hier spuien en vragen. Het komt allemaal wel goed!

Jekkia: fijn dat de kleine zo lekker groeit. Heb je al boeken bij drukkerijen opgehaald?

Vissie: het klinkt alsof je heerlijk aan het genieten bent meid. Geniet maar lekker door....

Monique: ben een van die moddergooiers, maar moest gewoon ff me hart luchten, omdat het onredelijk werd. Ben blij dat je gewoon lekker mee blijft lezen en reageert wanneer jij daar zin in hebt. Sorri als ik je van streek gemaakt heb..

Wietske: jammer dat je nog niet beter bent. Wel fijn dat de kleine het zo lekker doet...

Miep: dat van die heupen heb ik hier ook, wordt er elke nacht een paar keer wakker van. Mijn schaambot heb ik geen last van, maar volgens mij is mini ook nog alles behalve aan het indalen! Fijn dat de knoop van de kaartjes is doorgehakt, inderdaad nu de naam nog, veel succes!

KAr: ben ook wat makkelijker geworden met eten en drinken, we moeten gewoon vertrouwen hebben hè! Wat raar trouwens dat er zo onderscheid gemaakt wordt in poliklinisch en op indicatie bevallen in het ziekenhuis, dat is bij ons in iedergeval niet!

Bibi: is niet erg hoor meid..... zie dat je er al bijna bent! Heel veel succes...

Tanya: jij vroeg nog naar mijn kweekjes van hemelvaartsdag. Heb er niets van gehoord, dus het zal wel goed zijn gelukkig......Mooie comppilatie trouwens, je ziet er echt al anders uit!

Pinkpuma: fijn dat alles goed was bij de controle. En zwemmen kunnen jullie toch ook lekker met zijn drietjes gaan doen.....Wat een leuk kamertje hebben jullie, echt mooi hoor!

Landa: lekker subtiel uitgedrukt door je vriendje, hahah....

Adine: dat met die aspartaam is nog niet bewezen volgens mij, drink 2 x per weekl wat cola light, maar voornamelijk heel veel water!

Melanie: O wat leuk een babygorila, die zijn zo lief joh! Enne, super licht bij de geboorte, nog geen kilo hoor! Hopelijk gaat het vervelende gevoel snel over.....

Niva: zal voor je duimen dat beeb mooi ligt met koppie omlaag en jij in badje mag bevallen!

Sterrekind: leuk idee met die muffins en dat poster. En goed dat geregeld is dat je niet bij die rare vent komt! Met mij gaat het wel weer......

Hier gaat vandaag wel wat beter dan gister. Maar merk dat ik moeer begin te worden en dan lastiger, hihi. Vandaag ga ik ff met mijn oma opstap, maar gelukkig heeft ie het zelfde tempo en uithoudingsvermogen als ik!

Ik baal dat me vriendinnetje nu in de tuin aan het werken is en ik niet kan helpen. Moet echt keuzes maken en te veel op 1 dag gaat nu eenmaal niet meer! Hopelijk laat ze wat meer over van de achtertuin, dan dat ze van de voortuin heeft gedaan!

Ga me nu maar eens aankleden!

twinny

10. Amle

Amle Niet meer actief

ff een vraagje: ik wil graag mijn buikfoto's achterelkaar plakken in een soort collage, zodat het verschil goed te zien is. In welk programma kan ik dit het beste doen? Heb het net al even in Paint geprobeerd, maar da's ook niet alles!

11. Niet meer actief

Goedemorgen,

Evelieveling Blij om te lezen dat het weer beter met je gaat. En zorg ervoor dat je uit het ziekenhuis blijft hè?

Sterrekind Ik weet dat het bedje te lang opgemaakt is, maar ik vond het zo even leuker staan. Straks komt dat wel goed. Dat overtrekje is zelf gemaakt van een lapje stof (de onderknat is limegroen)

Versieringen Wij gaan ook hier soesjes maken met muisjes erop. Het is dat wij nog niet weten wat het is, anders kon je ze al van te voren klaarmaken en weer terug in de vriezer doen. Marc is bezig met een geboortebord te maken. We hebben 2 namen die allebei uit 5 letters bestaan dus die letters hebben we ook al uitgezaagd en geschilderd.

Liefs, Tanya

12. Niet meer actief

Ik maak mijn collages en compilaties in Paint shop pro. Heb ik ali-illigali gedownload van internet. Het voordeel van PSP is dat je met verschillende lagen werkt.

Liefs, Tanya

13. Niet meer actief

WE ZIJN OP PAGINA 1000 BELAND!!!

14. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Wat bejaarden prostitueren we toch veel he (zo... dat heb ik netjes gezegd ;))

15. Niet meer actief

Ehm oké, dat moest ik effe 3 x lezen voordat ik snapte wat je bedoelde, maar nu heb ik hem hoor!

16. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    viel het kwartje eindelijk?
    Ik heb wel meer van zulke 'domme' uitspraken.
    Het zal mij mijn anus oxideren, maar dat is een wat meer bekende.

Of als iemand met moeilijke woorden komt 'heb je een woordenboek ingeslikt ofzo?'

Sjorrie... ligt aan mij, ben af en toe een beetje ehm... ehm... niet helemaal normaal!

17. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Hmmm, nou zit ik hier de vragen aan de verloskundige op het forum te lezen, maar ik zie haar duidelijk tegenstrijdig advies geven.

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=47344

Nuvaring en borstvoeding
    De hormonen uit de Nuvaring kunnen de hoeveelheid moedermelk en de samenstelling daarvan beïnvloeden. het wordt daarom aangeraden de Nuvaring pas weer te gebruiken als u helemaal gestopt bent met het geven van borstvoeding. Bron: http://www.webvrouw.nl/nuvaring/
    (gewoon even googlen)

1 van de werkzame stoffen komt nl. in de moedermelk. Dat is hetzelfde als met de pil.

In principe schijn je 'veilig' te zijn als je borstvoeding geeft, maar ik durf het risico niet te lopen. Ik wil niet gelijk weer zwanger worden.
    Weten jullie al wat jullie gaan doen?

18. Niet meer actief

Het zijn helemaal geen domme uitspraken hoor! Ik las het gauw en snapte even niet wat bejaarden hier nou kwamen doen hihihi. Ooit kwam ik eens heel toevallig op een site waar ze allemaal uitspraken hadden over poepen, en nu weet ik niet meer hoe ik daarop kwam. Daar zaten zulke leuke tussen. Straks maar weer eens googlen.

Heb je trouwens wel goed geslapen vannacht? Hier was het weer prut. Na mijn laatste plaspauze kon ik niet meer slapen en Marc zijn wekkers gingen ook om 6 uur al af. Ik had veel last van mijn onderrug en als ik op mijn rechterzij lag begonnen mijn handen te slapen...

Iets anders, Marc geeft elke avond voor het slapen gaan een klapkusje op mijn buik, maar dat moet hij maar niet meer doen. Elke keer als hij zo'n kusje geeft schrikt ukkie ervan en dat geeft een heel raar gevoel.

Liefs, Tanya

19. Niet meer actief

Ja, maar dat is voor ons niet zo moeilijk. Vanwege mijn trombose en longemobolieën-verleden mag ik geen pil of pilachtig iets gaan gebruiken, of iets met hormonen erin, nooit meer. Dus hier worden het rubberen jasjes. En als we vinden dat ons gezinnetje compleet is gaat er bij 1 van ons 2 een knipje in ;).

Liefs, Tanya

20. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    Evelieveling er zijn genoeg vrouwen die gewoon zwanger worden hoor terwijl ze bv geven. gewoon wat gebruiken wordt bij de nacontrole en alles ook geadviseert en daar wordt ook gekeken naar eventuele andere middelen

Deel Deze Pagina