Kar, ik heb een tip gekregen van mensedieck voor zere heupen. Ga op je rug liggen met je knieen omhoog, laat deze naar buiten vallen en blijf zo 10 minuten liggen. Doe het eerst wat korter. En help je knieen met omhoog komen. Ik ga het kraambezoek niks geven, ze krijgen toch al koffie en een muffin.
Bedankt voor de tip Sterrekind, ik zal het eens proberen. (Je bedoelt toch je knieën naar je toe trekken als je op je rug ligt? En dan open laten vallen?)
Hey meiden, Het is alweer even geleden, maar ik heb het zo druk . Ik lees wel (bijna) alles mee, maar heb dan geen tijd meer om te reageren. Ik lees veel dingen die ik ook herken. Dat is wel grappig. Doen jullie een beetje rustig aan? Geniet van het verlof (voor de meiden die al zo ver zijn) en de rest: maak je niet te druk, denk aan jezelf en die kleine! Goed, even een korte up-date: Ik had afgelopen vrijdag een sollicitatiegesprek en had niet verteld dat ik zwanger ben. Maar dat viel natuurlijk wel gelijk op bij het gesprek. Zelf had ik het gevoel in het nadeel te zijn hierdoor, maar het ongelooflijke is gebeurd: ze belden gisteren dat ik het ben geworden ! Het is maar 0.4 FTE, maar dat is beter dan niets toch? Misschien weet iemand nog iets voor een dag of twee ? Verder gaat het heel goed met mij. Nog 1 dag werken en dan VERLOF en ik ben er wel aan toe moet ik zeggen. Vanmorgen serieuze kramp in mijn kuit, zo erg dat ik het erg niet uitkreeg. Dus ik gilde: Ruud, kramp! Nou, die was in 2 sec boven geloof ik, de schat. Het duurde echt heel lang voordat het over was en ik kon wel janken. Loop nu nog mank, haha! Maar dat was echt het ergste waar ik last van heb/ had, dus ik zal verder niet klagen :-# . Ruud wordt vrijdag 30 en we zjn druk met de voorbereidingen voor het feest(je) \/ . Na het weekend ga ik mijn best doen om op jullie allemaal te reageren (hopelijk heb ik het dan wat rustiger). Voor nu, sorry voor het ego-berichtje, maar ik wil ook niet dat mensen zich zorgen gaan maken omdat ik al een tijdje niets heb laten horen. Liefs aan jullie allemaal !
GEFELICITEERD! Geweldig joh! Zal wel een rustig idee voor je zijn. En bijna verlof, ook zo heerlijk! Geniet van je feestje!
Meiden ik zie jullie straks weer, ik kan inmiddels bijna niet meer zitten van de pijn. Toch teveel gepoetst. Tot straks! (Ik ga overigens thee drinken en cake eten.. )
Hallo! Heb nog niet alles bijgelezen hoor, maar wil ff snel hierop reageren. Ze zei al, dan zullen we even zien of het de baby is die ingedaald is, en inderdaad, het hoofdje zit al mooi beneden in. Mooi ingedaald, vandaar die pijn. Ze heeft het me zelf ook laten voelen! Ik heb junior's hoofdje en schoudertjes gevoeld! JOEPIEEE! Zo ga nu weer verder grasmaaien en dan weer ff lezen. Doe het gras maaien in gedeeltes namelijk, het wordt een beetje zwaar en pijnlijk maar ik wil het wel doen. Tot zo! Groetjes Miep
Kar: Thnxxx, lief van je dat je me even gerust wilt stellen. ik kan het ook wel relativeren hoor, maar ik zie ineens die hele badbevalling in duigen vallen en dan weet ik niet wat er dan gebeurd..(heb namelijk nog niet eerder het niet-in-badje-kunnen-bevallen-scenario willen overdenken) That's why..Maar t zal wel goedkomen idd. de Vk twijfelde, omdat ze het hartje teveel van opzij hoorde, wat haar deed vermoeden dat het in een stuit lag..maar ze voelde onder toch echt een soort van 'het hoofdje'wat weer deed vermoeden dat t toch goed lag. En daartussen zit een enorme placenta die de boel in de war loopt te schoppen, dus nog effe drie weekjes wachten. (Dan draaien ze niet meer toch, in de 35/36ste week?) Jody-> SUpErRRRrRZzZZzz gefeLICIteErD! Wat cool zeg..zie je maar dat het tóch kan met een dikke buik he Echt geweldig voor je. wat is trouwens 0.4 fte? Kaartje: ik vind je kamertje erg mooi. Begrijp ik het goed dat het begin van deze zwangerschap een zwangerschap van een tweeling was en dat je er eentje bent verloren? Dat spijt me dan heel erg voor jullie, en dan vind ik die symboliek van de twee aapjes echt nog mooier! Is er toevallig iemand hier die heel dichtbij mij woont en die een vriendjelief heeft die installateur is of iets dergelijks en die wel zwart wat bij wil verdienen om mij uit de brand te helpen? Ik heb een vaatwasser gekocht, maar t klereding is veel te groot alstie op de plek komt waar de aansluiting zit. nu moet ie dus naar de andere kant van de keuken verplaatst worden, of in de bijkeuken staan. Wat op zich wel kan, maar dan moet er een aansluiting oid gemaakt worden....*zucht* (maar weer es voor de verandering) Ben afwisselend blij en dan weer niet-blij: De tuin wordt geweldig! -> Blij Vaatwasser is lelijk en te groot-> Niet blij Kamertje is eindelijk getapijt (of hoe zeg je dat) ->blij Kan hem dus inrichten -> Blij Maaaar die rotschilder moet nog de kozijnen doen en niemand kan ons vertellen wanneer die komt -> Niet blij en zo gaat het maar door..word heen en weer geslingerd zeg tussen al die pos/nega gevoelens.. Ow en ik wil evelien nog effe een knufffffffffffffffffffffel geven en *knikt trots* jah ik besef het soms ook ineens! en dat je daar om snottert is helemaal niet zo gek want het is ook zo spannend en wonderlijk en geweldig allemaal! Kus allemaal, liefs
hoi! Ik heb al eeuwen niets van me laten horen, maar ik lees eigenlijk wel altijd alles. Ik heb zelf heel weinig te vertellen (geen nieuws=goed nieuws bij mij dus) , maar wilde nu toch even jullie allemaal even een digi knuffel geven en sterkte wensen aan iedereeen die dat nu even nodig heeft. En 1 ding: er zijn nog nooit zulke mooie babies geboren als straks in juli 2007! groetjes, Mesaana
Tweeling Sterrekind en Niva inderdaad, zwsch begonnen als tweeling en met 9 weken werd duidelijk dat 1 kleintje niet meer doorgegroeid was, op de eerste echo foto's in album is het ook goed te zien. Heel dubbel gevoel, zeker omdat je al een keer beide hartjes hebt horen kloppen..Dat was dus ff spannend in het begin omdat als je lichaam het 'niet-groeiende vruchtje' afstoot, dit erg gevaarlijk kan zijn voor het 'wel-groeiende vruchtje'. Extra bezorgd ook omdat het al een keer eerder fout was gegaan... Anyway, ik ben heel gelukkig dat dit sterke kleintje het nu wel zo goed doet! Heel soms ( de laatste tijd eigenlijk met de laatste loodjes ) denk ik weleens 'hoe zou het zijn als..' wel een beetje gek voelt dat hoor. Des te belangrijker voor mezelf om het niet te vergeten (en lekker met aapjes gaat zitten rommelen hihi) en die kleine zal later ook echt wel weten dat ie 1 van een 2ling is! Evelien sjeetje wat een besef ineens he - we leven eigenlijk al zoveel maanden naar een bepaalde 'datum' toe en dan komt die man met de hamer ineens! Het gaat zo anders worden ja, een nieuwe fase in je leven - we gaan het allemaal gewoon geweldig doen als mamma! Heus niet vanzelf maar we komen er wel.. Kar wat irritant dat het niet minder is geworden die bil van jou! Ik vraag me af of dat nou iets is wat na de bevalling ook weer ineens weg is - hopelijk wel Mijn vriend werkt niet bij een drukker maar heeft wel goeie connecties daar. Ging Alex (of was het nou zijn collega) nou jullie kaartjes drukken? Je had toch ook iets op internet gevonden of doen jullie een soort combi? - "beetje van jezelf en beetje van .."? Stuitligging - ik dacht altijd dat je je voor zo 37wk nog totaal geen zorgen hoeft te maken over de ligging - tenzij indalen is begonnen ofzo? Procentueel komt het toch ook niet heel vaak voor of wel? Kan me wel voorstellen dat dit ineens roet in je mooie bevallings-idee gooit..! Nog niet bij de pakken neer zitten hoor Niva! En Niva, hou vooral de positieve dingen vast - tapijt ligt! Tuin wordt top! De rest komt helemaal goed, later denk je sjee dat ik me daar zo druk over heb gemaakt..! Jody gefeliciteerd! Wat een goed nieuws! Keken ze niet ff raar op van je buik? Echt super dat ze er zo professioneel mee omgaan - dat belooft wat Heeej Messana leuk je weer te 'zien'! Mooi dat alles goed gaat met je! Sjonge ik ben echt weer lang van stof - sorry hoor xKaar
Oja Miep wat een goed nieuws en wat schattig dat je het hoofdje en de schoudertje hebt 'vastgepakt'. Het voelt toch anders als je precies weet wat je in je hand hebt
Goedemiddag meiden. Evelien Jezus dat was even schrikken zeg. Zo raar het ene moment ben je hier volop aan het typen en het volgende moment lees ik dat je naar het zh moest. Gelukkig dat het allemaal meeviel! Sterrekind Super dat die kerel niet bij je bevalling aanwezig zal zijn! Lijkt me een enorme geruststelling. versiering Daar houden wij ons totaal niet mee bezig. We hebben nu al een bord hangen waarop staat: project in af(ver)wachting. We hebben beide grote families en een grote vriendengroep die waarschijnlijk tot in den treurens toe hier de boel gaan versieren...Verder wordt het hier gewoon beschuit met muisjes. Tanya Haha die Marc van jou!! Die kleine pakt papa dadelijk vanzelf terug voor alle keren dat hij ukkie heeft laten schrikken. Hier wordt iedere avond mijn buik ingesmeerd door m'n mannetje. Verder geen speciale dingetjes. Kaartje Vriendjes met de drukkerij? Wou dat wij dat ook waren Je hebt trouwens echt een prachtige buik! Ik vind die aapjes op je kamer erg leuk bedacht en vooral de achterliggende gedachte mooi. Ana Tjee wat heb jij veel gegevens en maten over je kindje. Dat heb ik allemaal helemaal niet. Jody Gefeliciteerd! Je bent nu het levende bewijs dat een zwangere gewoon kan solliciteren en er ook nog fatsoenlijke werkgevers bestaan! Super! Miep Jou kindje ook al ingedaald! Wel heel speciaal dat je het nu zelf ook hebt kunnen voelen. Niva Alles komt goed met je huis meid! Mesaana Tuurlijk zijn er nog nooit zulke mooie baby's geboren als nu in juli 2007! Dat kunnen alleen wij Sorry Ik weet even niet meer wie het schreef dat ze ineens tot het besef kwam dat ze mama word? In ieder geval is het gevoel heel herkenbaar. Zo heel af en toe kan ik daar heel emo door worden zowel in positieve als in negatieve zin. Aan de ene kant geweldig, gaaf enz. aan de andere kant het gevoel dat je hele leven voortaan alleen maar om je kind gaat draaien en dat je alleen nog maar moeder bent. Maar t komt vast en zeker allemaal goed!
Jody: gefeliciteerd met je baan! Helemaal top en 0,4 fte is helemaal nog niet zo slecht! Niva: 0,4 fte is je betrekkingsomvang, dus het aantal uren dat je werkt. In het onderwijs werken we met fte's. Mesaana: gelukkig is het bij jou geen nieuws, goed nieuws. Toch leuk om weer ff wat van je te horen! Miep: bedankt voor jou antwoord. En wat lijkt me dat een prachtig gevoel, de baby op die manier voelen. Als de pijn bij mij ook door indaling komt, hoop ik ook zoiets te mogen voelen. Ik laat het maandag gelijk ff weten Karlijn: doe rustig aan meid, we kunnen niet meer alles doen wat we willen. Gelukkig geeft ons lichaam op tijd aan om rustiger aan te doen. Landa en Eveline: ik heb hetzelfde gevoel... whaaaaaaaaaaa... ik wordt moeder! Verder geen schokkend nieuws! Liefs Elma
En weer verder vanaf pagina 984... ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik alsnog op een aantal dingen zal reageren. Niet op alles hoor... Melanie alsnog gefeliciteerd met je man zijn verjaardag. Leuk ook dat jij foto's in je album hebt geplaatst. Ik had me je heel anders voorgesteld, maar ook weer niet... lekker duidelijk weer. Hmmm! miep heb jij geen strijkijzer??? Evelienleuke kamer! Mooie foto's ook. Wij hebben (krijgen moet ik zeggen) ook lime dus ik herken hier en daar wel wat. Wij hebben dat plankje voor boven de commode ook. Erg handig en erg mooi, vind ik. Tanya Mooi kamertje hoor, lekker fris! En wat leuk om de echo foto's aan de muur te hangen. En de nieuwste buikfoto: je lijkt wel afgevallen, op je buik na dan. Mooi ronde buik! AnaJeetje wat een buik! En oooh wat zou ik graag met je ruilen! Volgens mij heb jij meteen je prachtige figuur weer terug! (het is je gegund hoor, daar niet van) hikken Niet iedere baby heeft toch de hik in de buik? Ik heb nog nooit iets als de hik/ritmische tikjes o.i.d. kunnen ontdekken bij mij. Misschien is mijn kleine minder gulzig dan ik! tot en met 990 is achter de rug... en we gaan weer verder
Ja alles goed hier, zit wel mee te lezen met jullie alleen even geen puf om te reageren. Ben vandaaag weer bij de gyn geweest. Er zat weer wat eiwit in mijn urine, maar mijn bloeddruk was 110/70 dus niets om ons zorgen om te maken. Was wel 2,8 kilo aangekomen. Zit nu op een totaal van 10,5 kilo. Omdat ik aan had gegeven dat ik Ukkie de laatste paar dagen veel minder voel heeft ze even een echo gemaakt. Ze ligt echt precies op schema qua groei! Haar gewicht wordt nu geschat op net geen 5 pond! Ik heb ook een half uur aan de ctg moeten liggen, just in case, maar alles was goed. Mevrouw ligt voor de opening wat ook de druk naar beneden verklaart. Moet nu over 2 weken terug komen.
En de restant pagina's.... Kar en Evelien Goed om te lezen dat alles goed was bij de verloskundige. Lexi Jammer van je gesprek. Maar er komt vast wel iets anders op je pad. En de kleine is eerst toch het allerbelangrijkste! En dat van de link tussen kunstmatige zoetstoffen en ADHD heb ik ook gelezen. Sindsdien gebruik ik zelfs weer suiker in mijn koffie in plaats van een zoetje. Je weet maar nooit! Zwangerschapsgym De eerste van 'ons' groepje van de gym is bevallen. Gek idee, het komt echt dichtbij nu. PinkPuma Jeetje ook al zo'n buik! Wel een prachtige vorm! Maar groot!!! Jody Gefeliciteerd met de baan! Goed zeg! Kaartje wat heb jij een prachtige, bescheiden buik zeg. Ik wist trouwens helemaal niet dat jullie in eerste instantie een tweeling verwachtten. Raar idee zeg. Zit het andere vruchtje er nog wel steeds? (hoop niet dat je het erg vind dat ik hier naar vraag) Zo ik ben weer helemaal bij!
JAAAAA wij hebben een nieuwe 'toy' gekocht (via MP): een mp3-radio-achtig ding waar we 512 mb aan mp3's op kunnen zetten en ook radio zenders op kunnen ontvangen. Voor in de babykamer zodat ik daar straks ook muziek kan luisteren. Echt een vet strak dingetje wat normaal in de winkel 2,5 keer zoveel kost, en het meeste zat gewoon nog in de originele verpakking!
Helemaal geen probleem dat je ernaar vraagt, ik vind het alleen maar heel bijzonder dat het er ooit 2 waren Het vruchtje is nu verschrompeld (klinkt wel zielig maar dit is alleen maar goed als je lichaam het niet afstoot naar buiten toe zeg maar). Op echo's zie je nog steeds een donker vlekje zitten, maar met de bevalling ga je er niets van zien (is niet groter dan zo'n 2cm dacht ik), dit komt gewoon naar buiten met de rest van het spul Chantal dat hikken (jouw vraag daarover) zou ik je niet kunnen vertellen, ik voel het zelf heel vaak en soms ook heel lichtjes. Het ligt volgens mij dus maar net aan de ligging of je het toevallig voelt.. Hoe bevalt je verlof eigenlijk? Zanoni spannend hoor! Volgende week al, de tijd vliegt echt! Je gaat vast een heerlijk relaxte dag tegemoet! Lexi gefeli met je radio, je hebt soms echt goeie deals op marktplaats he - soms hebben mensen echt geen flauw idee wat iets waard is wat ze verkopen! Beter!