Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Gezellig! Veel plezier alvast!

2. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    nee dus is het zonde als je er daar een heleboel van gaat kopen

3. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Wij hebben er ook maar 1tje gekocht, gewoon een simpel dingetje (maar wel een liefje) van de hema. Hema RULEZZZ!

Nog maar even naar de wc, t ziet er weer drogig uit buiten dus wie weet gaat dat lukken naar die vriendin van me :) Woont natuurlijk wel helemaal aan de zuidkant van de stad en ik aan de noordkant, maar ja je moet toch wat he. Ze doet een borrel omdat ze 40 is geworden en daarna gaan we met het meidenclubje uit eten. Ow ships en ik moet ook nog pinnen. Na ja, éérst de wc!

4. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Zanoni, veel plezier met de ambtenaar zo! Is vast een aardige man/vrouw. Maak er een mooi verhaal van! :)

Tanya: beetje laat want je bent al weg, maar toch nog: heeeel veel plezier! Geniet van elkaar - waarschijnlijk het laatste weekendje weg met zijn tweeën?

Twinny & Landa: Wat een prachtige buiken! Groeit echt mooi en hard! :)

Kirby Fijn jou weer te zien, en fijn dat alles zo goed gaat met jullie. En over 2/3 weken al bevallen! :confused: Ben best jaloers eigenlijk..

Met mij gaat het niet zo goed vandaag. Ik heb echt superslecht geslapen door die verd*mde heupen van me. Ben wel 20 keer wakker geweest geloof ik. Ik kan het nu niet langer dan een half uur meer uithouden op 1 kant. :( Plus veel baarmoederkrampen, lage rugpijn (indalen?). En benauwd door de hooikoorts. Na het ontbijt vanochtend weer helemaal naar geworden. Dus nog even naar bed. Huilbuien.. En een enorm wakker en druk kind in mijn buik dat volgens mij via mijn ribben naar buiten wil ofzo. :( :( Ik wil ook bevallen!

Tot zover mijn geklaag. Morgen zal het wel beter gaan.

Mutsje: Moet meteen na de bevalling op heb ik geleerd in het ziekenhuis, dus ik heb er 2. Een witte en een blauw gestreepte (Hema!).
    Vestje: ik heb een sportief vestje, maat 62, ik geloof zelfs wel 2. Stoer en schattig. Lijkt me voldoende.
    De kraamhulp zei trouwens dat je ook zo'n omslagdoek voor na het badderen om kunt slaan voor vervoer van/naar ziekenhuis bijvoorbeeld. Of voor in de box ofzo.

Borstvoeding: begin ik me over op te fokken. Heb even gekeken op borstvoeding.com en het lijkt me zo ingewikkeld! Aanleggen, houdingen.. En ik wil er ook weer mee stoppen als ik naar mijn werk moet - kolven is geen optie bij mij. Helaas. Ik ga denk ik (nog) geen kolf kopen, al is het handig als Alex ook kan voeden natuurlijk. Ik word er steeds onzekerder over... :(

5. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Evelieveling, Leuk gedichtje. Als je vind dat het bij jullie past. Gewoon lekker doen.

Zanoni, is de ambtenaar al weg? Was hij/zij aardig?

Kar, Wel shit van je heup zeg. Heb jij nu nog fysiotherapie? Ik moet eerlijk zeggen, dat zwemmen voor mijn heupen wel heel goed is. Ik ben niet meer zo stijf en de pijn in mijn heup is ook verdwenen.

Als je twijfelt over bv, geef je toch lekker de fles? Niet moeilijk over doen hoor.

Twinny, landa, mooie buikjes.

Ik heb zoveel kleertjes gehad dat ik van alles al iets heb. Jasjes, truitjes met korte mouwen, met lange mouwen. Zeker al 30 rompertjes en 2 mutsjes. Eentje hoort bij het pakje wat IEtje gelijk aan krijgt en een witte van de Hema.

6. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Beebie,
    nou je meeste vragen zijn al beantwoord. Bij vrouwen die al eerder bevallen zijn is het idd vaak zo dat het kindje pas tijdens de bevalling indaalt. dat Bummetje al ingedaald is zegt helaas niks over wanneer ik ga bevallen. Als ik pech heb loop ik nog 11 weken met een ingedaald kindje rond....

En over het mutsje: de meeste warmte verlies je via je hoofd, vandaar dus dat pasgeborene babies altijd een muts moeten dragen. Je kunt trouwens door in het nekje te voelen heel makkelijk erachter komen of je baby het te warm of te koud heeft.

Mijn bloeddruk al altijd erg laag. 120/60 is vrij hoog voor mijn doen. Meestal heb ik 110/50.
    Bij Maura keek ik er ook altijd naar uit om weer naar de vk te mogen. Maar nu vind ik het eerder lastig dan spannend. Weer een afspraak, weer haasten met de boodschappen...en echt nieuw is het allemaal voor mij natuurlijk niet meer.

Zo, ga eten koken, ben al aan de late kant. Maar ik heb dit verhaal nu al 3 keer getypt, één keer omdat Meallán op een knopje drukte en alles was weg en één keer omdat er weet ik veel wat was waardoor alles weg was en nu verstuur ik 'm snel voordat....

7. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Elma: prachtig! Jullie kamertje is erg mooi (maar is het niet erg duidelijk voor anderen nu wat het wordt?) en ik vond de andere foto's ook erg leuk..wat een stoere papa heeft jullie kleintje zeg! ;)

8. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Kar, waarom vraag je niet of borstvoeding natuurlijk bij jullie in de buurt nog informatie avonden houdt?
    Dan kan je zoveel leren zodat het minder moeilijk lijkt!
    Je kan een kolf van de thuiszorg lenen.

Enne... weet je dat je werkgever verplicht is om een kolfruimte voor je te regelen? Dus je kan dan gewoon borstvoeding blijven geven.
    Als je wil weten hoe dat precies zit dan kan je er even op googlen, en anders kan ik de stukken nog wel voor je opduiken!

Enne... niet ingewikkelder maken dan dat het is hoor. Je kan het proberen, is het te belastend voor jou, gaat het niet lekker of wat dan ook... dan worden ze ook groot met de fles. De oudste van mijn zus (nu al 20) is absoluut groot geworden met de fles. Hij is wel 2.05, dussuh... dat kan makkelijk!

En dan kunnen mensen piepen over 'borstvoeding is beter'. Ja duh... niet roken is ook beter. En niet te vet eten is ook beter. En niet door rood rijden is ook beter. En geen chips, snoep, koek en koolzuurhoudende dranken is ook beter! ;)
    Je snapt vast wel wat ik bedoel!

Hou je taai meissie. Ik hoop dat je snel weer wat beter slaapt, dan zie je het vast allemaal weer wat meer zitten!

9. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Nou ik heb nog 10 minuutjes voordat ik weg moet, haha nee hoor het is niet van te moeten. Ik heb er wel zin in. Etentje met colega's...

Evelien, fijn voor je dat je zo goed hebt geslapen, dat doet toch wonderen hè? En je gedichtje... ik ben zelf geen gedichtenmens, maar als het bij jullie past moet je het lekker doen! Ook hou ik niet van zoetsappige gedichten. Tja that's me... Bij ons duurde de partneravond van Mensendieck een uurtje, en werd heel het verhaal gewoon eens herhaald. Ik vond het wel fijn, want ik had mijn mannetje echt nog niet alles verteld...

Kirby, wat leuk om weer wat van je te horen! Wat goed dat het met je meisje zo goed gaat. Ow, jij wordt vast en zeker de 2e juli mama! Nog effies volhouden hè?

Jody, gefeliciteerd met je mannetje!

Twinny, mooie buik hoor!

Landa, veel plezier met je verlof (of hoe zeg je dat...)

Kleertjes vind ik ook lastig. Ik heb nu een paar pakjes 50-56, maar moet ik nu ook echt zorgen voor wat 62? Lijkt me zo groot...Ik heb wel een vestje in maatje 62, En lieve met een ritsje.

tanya, veel plezier!!!

Ik moet er nu vandoor!

10. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Heb ff een vraagje voor jullie... hebben jullie striemen?

Ik heb m'n hele zwangerschap trouw twee a drie maal per dag gesmeerd, ben maar 6 kg bijgekomen en toch heb ik gisteren de eerste twee striempjes ontdekt :( Hoop dat er niet veel meer bijkomen want ik word er echt triest van!

11. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Gisteren zeer uitgebreid mijn buik gescand...
    Nee, geen striemen.
    Op mijn heupen zijn ook geen nieuwe erbij gekomen.
    Maar wat niet is kan helaas nog steeds komen...

12. landa78

landa78 Bekend lid

Mar 1, 2007
    559
    0
    0
    Zanoni Fijn geen nieuws goed nieuws dus in jou geval. Haha word je niet ook zenuwachtig omdat het nu allemaal zo dichtbij komt nu de trouwambtenaar langs komt?
    Super dat je je ringen nu thuis hebt.. ze zijn ook echt heel gaaf.

kar kl*te dat je je zo beroerd voelt. Wou dat ik iets voor je kon doen maar helaas! Kop op meid nog een paar weekjes!
    Borstvoeding: Ik denk er een beetje hetzelfde over als jij alleen probeer me er niet druk om te maken. Lukt het dan lukt het, zo niet dan gaan we lekker de fles geven. Ik ga geen pijnlijden of mezelf frustreren omdat ik het perse wil, dan maar niet!

Adine Hoe gaat het met je?

Vissie Eet smakelijk! Ik heb trouwens wel al echt een berg kleertjes in maat 62. Dat zijn zeg maar de "leuke echt gericht op het geslacht kleertjes". Ik denk dat je er in het begin niet te veel van nodig hebt maar ik vond zoveel kleertjes leuk dat ik ze niet kon laten hangen :oops:

Kirby Ik heb een paar dagen geleden ook de eerste echte striemen ontdekt en werd er net als jij behoorlijk verdrietig van. Op mijn heupen had ik altijd al wat lichte striemen en met de zwangerschap werd deze iets erger maar die waren nog gewoon wit. Nu heb ik dus sinds een paar dagen ook paarse striemen op de voorkant van mijn buik.
    Ben er inmiddels niet meer verdrietig over, heb gedaan wat ik er tegen kon doen maar helaas... Ik hoef tenslotte ook geen 25 jarige meer te worden met een op en top perfect lijf. Mensen mogen best zien dat je een kind gedragen hebt!

13. Amle

Amle Niet meer actief

Hello ladies,

Jody: van harte gefeliciteerd met je mannetje!
    Eveline: Ik vind het echt een super leuk rijmpje, moest er wel om lachten. Denk dat het prima bij jullie past!
    Kirby: Fijn om te horen dat je weer een goede APK hebt gehad. En je kleine meid is al niet zo klein meer!
    Twinny: Schitterende (naakt)foto’s, je buik ziet er echt mooi uit!
    Landa: geniet van je officiele verlof
    Melanie: Jij gelukkig ook een goede APK
    Karlijn: wat vervelend dat je (weer) zo'n last hebt vanje heupen. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt en weer lekker kunt slapen.
    Niva: ja, een stoere kerel heb ik hé... :D
    En het kamertje mag dan blauw/turquoise zijn; de mensen denken niet gelijk aan een jongen. Veel van onze vrienden denken nog steeds dat het een meisje gaat worden; juist omdat wij vaak graag iets anders doen dan 'normaal'.

Bedankt allemaal voor de complimentjes over het kamertje en mijn buik. Ik ben weer helemaal happy na jullie berichtjes.

Vandaag een zware dag gehad. Had wel vrij van werk, maar we hebben nog wat spullen verhuisd. Nu heb ik niets getild (moeilijk, maar mocht niet..) maar wel inpakken en uitpakken... vermoeiend. Nu lekker op de bank hangen en niets doen! Morgen worden de grote spullen nog verhuisd en kan ik beginnen met het huis inrichten en dan eindelijk klaar. Bijna verlof en dan genieten en veel tijd op het forum doorbrengen
    ;)

Liefs Elma

14. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Landa, ik wil ook geen perfect lichaam meer... maar word er toch behoorlijk verdrietig van... vind mezelf wel een muts hoor... maar gewoon, striemen gaan nooit meer weg, ze verbleken wel maar toch...

Ben eigenlijk een beetje kwaad op mezelf dat ik hiervoor triest word, maar ik wil gewoon nog een beetje mooi zijn voor m'n mannetje :oops:

15. landa78

landa78 Bekend lid

Mar 1, 2007
    559
    0
    0
    Kirby, Je moet er vooral niet kwaad op jezelf door worden. Toen ik het ontdekte heb ik (niet lachen) m'n moeder en beste vriendin huilend opgebeld....

Wil ff klagen: Heb zometeen een bruiloft, wil er zo graag mooi uit zien maar dat zwangerschapsmasker...... grrrr! Heb voor mijn gevoel nu zo'n echte h*tler snor. Sorry dat ik het zo omschrijf. Heb in mijn hele gezicht flinke vlekken maar die snor vind ik echt het ergst.
    Weet je wat het gekke is? Normaal kan het me niks schelen maar nu vandaag wel!

16. landa78

landa78 Bekend lid

Mar 1, 2007
    559
    0
    0
    Elma Schiet ineens hard op dat verhuizen. Heerlijk zeg!! Succes nog de komende dagen want ze zullen, ondanks dat je niks sjouwt, wel zwaar voor je zijn.

17. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Balen dat je een mindere dag had vandaag. Ik hoop voor je dat je je nu weer goed voelt.

Over de borstvoeding; niet te druk om maken joh! Als het iets is wat je graag wilt doen, dan probeer je het. Lukt het niet, om welke reden dan ook, dan stop je er mee! Ik ben van mening dat borstvoeding de beste voeding is, mits de moeder er helemaal achter staat en zich er goed bij voelt. Het kan voor zo'n kleintje ook niet goed zijn als mama meerdere keren per dag in de stress schiet omdat er gevoed moet worden. En flesvoeding is zeker ook goed!

18. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Wel leuk dat je in ieder geval nog reageert ondanks het feit dat het meeste al was beantwoord. Bij mij bestaat gewoon het idee dat een ingedaald kindje eerder komt. Niet dus. Weer iets geleerd.

Dat van de warmte en het hoofdje wist ik.

En dat je het niet meer nieuw is en daardoor eerder lastig om vaker naar de vlos te gaan kan ik me ook wel indenken. Je hebt het al druk zat! Wat je al zegt; Bij Maura ging het ook heel anders, toen was ook alles nieuw.

Heb je normaal geen last van je vrij lage bloeddruk?

19. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Jouw buik was natuurlijk ook weinig rek gewend! (ziet heel even groen van jaloezie) In tegenstelling tot de mijne! :) Dus nee, bij de laatste check had ik geen striemen. Kan natuurlijk nog komen, maar ik lijk nog wel wat ruimte te hebben. Navel plopt ook nog niet.

20. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Nu hoef je natuurlijk niet meer jaloers te zijn :) Want nu krijg ik de striemen :) Maar dat komt vooral omdat ik 'n dikkerdje in m'n buik heb! :) Met ruim 2700 gram zit ze goed voor op schema...

Share This Page