Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik ben ook al met vluchtkoffertje bezig. Je ziet maar, het kan ineens komen. Kon het gewoon ook haast niet geloven van Jekkia.

Ponskaartje? Die heb ik niet eens. Heb je die nog wel nodig in zh?

2. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Je kan vast voor de zekerheid een ponskaartje laten maken, maar anders gebeurt dat op het moment dat je daar ligt.
    Ik had hem nodig voor de 80 keer bloedprikken ;)

3. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Dit is geen koffertje meer, maar een complete Samsunkoffer. :confused:

4. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik heb nu 2x echo gehad en hoefde geen ponskaartje te laten maken. Nou ja, dan heeft hubbie weer wat op z'n lijstje. ;)

5. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    mag ik ff iets heel anders aanzwengelen?
    Iemand gisteren de grote donorshow gezien?
    Wat vonden jullie ervan?

6. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Oké dan ben ik nu even niet jaloers. Dan komt dat straks weer als jij waarschijnlijk heel snel weer strak bent. :) Nee hoor, ik gun het je! En natuurlijk meer dan alles gun ik je die gezonde meid.

7. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik heb alleen dat stukje gezien, dat die presentator bekend maakte dat de donor een actrice was, maar de kandidaten wel echte nierpatienten zijn.

Vond het een goede stunt. Zeker , omdat er tekort aan donors zijn.

8. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Wat? de 2e juli mama!? Gefeliciteerd! Ik ga er vanuit dat het hele verhaal nog wel komt. Geniet er van!

9. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik heb een stuk gekeken omdat ik toch wel wilde zien of het zo onsmakelijk was als het zou zijn.
    Maar ik kreeg steeds meer sympathie voor de patiënten, dus ik bleef kijken.
    En ik heb in een deuk gelegen toen ik het plot hoorde.
    Maar... las net in de krant dat het 12.000 tot 14.0000 aanvragen voor een donorcodocil heeft opgeleverd.
    Dus ze zijn absoluut geslaagd met het wakker schudden van de wereld!

10. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik vond het geweldig. Ik hou wel van een zekere grofheid om bepaalde onwerpen aan te snijden. Ik ben zelf donor en vind ook dat iedereen in ieder geval kenbaar moet maken wat hij of zij wil. Op het moment dat Patrick aan het einde begon te zeggen:"Waar zijn we nou mee bezig?" kon ik alleen maar glimlachen! Overal ter wereld wordt nu gesproken over orgaandonatie, zoals hun intentie was, en dat is toch geweldig!?

11. Jacquelien

Jacquelien Actief lid

Jul 9, 2006
    173
    0
    16
    Werk op een woongroep voor mensen met een verstand
    Friesland
    Hallo,

Ik dacht laat me ook maar weer even zien, ik heb wel meegelezen maar van reageren kwam het niet.

@jekkia; gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een mooie foto's! Hoop dat jullie snel naar huis mogen met z'n allen

@buiken; heb weer een paar mooie voorbij zien komen.

@striemen; ja hier ook, ik heb ze op beiden kanten van mijn middel. Ben er niet blij mee en ook wel een beetje verdrietig om.

@kamertjes; weet niet meer van wie ze waren maar weet wel dat ze erg leuk waren.

Hier gaat het zijn gangetje wel, snachts wel slecht slapen door ws oefenweeen. Ook donderdag weer flauwgevallen, ben van de stoel gevallen, viel gelukkig op mijn zijkant en niet op de buik. Maar verder gaat het prima. Wou alleen al wel dat het zover was, maar moet nog even geduld hebben.

Gr Jacquelien

12. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik vind dart ze het gewoon om moeten draaien. Je bent zowiezo donor en als je er bezwaar tegen hebt, moet je maar een codicil bij je dragen. Is toch veel makkelijker. Of zal ik nu te simpel denken.

13. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Zo Lexi is er ook weer.

@Jekkia: gefeliciteerd! Wat een verrassing zeg! En weer een meid, ben benieuwd wie hier dan nu de eerste jongen gaat produceren!
    Ze moest dus nog wel in de couveuse? Vroeg me af met hoeveel weken dat niet meer nodig is.
    En ik ga nu toch ook maar eens een vluchttas maken, je weet maar nooit. Mijn vriend zit volgend weekend in Parijs met zijn werk en zijn ouders zijn nog met vakantie, dus heb maar een vriendin gevraagd of ik haar dan mag bellen mocht er wat zijn. Maar zal zorgen dat ik voordat hij weggaat een tasje heb klaarstaan met spullen!

@Donorshow: als zo'n stunt al zoveel aanmeldingen heeft opgeleverd dan is het toch de moeite waard geweest?! En ja op zich zou iedereen donor moeten zijn, maar er zijn vast wel weer een hoop partijen die daartegen zijn. Zal wel een heet hangijzer blijven ben ik bang.

14. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Ik heb het niet gezien, wel veel van gehoord en vind het een hele goeie stunt! Het werd eens tijd dat dit onderwerp in de kijker werd gezet, vind ik.

Waarom rotten de mensen liever onder de grond dan hun gezonde organen te schenken aan iemand? Dat begrijp ik niet zo goed... Nuja, het blijft natuurlijk ieder voor zich, maar ik heb een donorkaart, dus als ik sterf worden mijn organen uitgedeeld.

15. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Ik vind ook dat het zo zou moeten hoor Adine...

16. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik las in de lounge dat het in Belgie anders werkt of in ieder geval is daar een wetsvoorstel geweest waarin ook aangegeven wordt dat je donor bent, tenzij je expliciet anders aangeeft. Vind ik ook wel een goede! Maar dan ga je wel tegen bepaalde geloven in. Op de radio hoorde ik ook dat in Italië veel minder donoren zijn omdat zij geloven dat ze terug op aarde zullen komen en daarvoor 'compleet' moeten zijn. Als dat je geloof is kan ik me wel voorstellen dat je geen organen wilt afstaan.

17. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Lex, dat hangt echt af van kind tot kind of ze in de couveuse moeten of niet. Ik ken kindjes die aan 34 weken geboren zijn en er niet meer in moesten en mijn broertje bvb is geboren aan 40w en die moest er dan wel weer een paar dagen in. Maar algemeen genomen moeten de meeste kindjes vanaf 36 weken niet meer in de couveuse, als ze tenminste niet dysmatuur zijn.

18. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Hier is het idd wel zo, ik heb m'n donorkaart van voor die wet gestemd is en hou ze nog altijd bij. Want de wet is er wel, maar in de praktijk wordt nog steeds de toestemming van de familie gevraagd en zo gebeurt het heel veel dat gezonde organen toch niet gedoneerd worden.

Ik vind het in theorie een heel goed systeem dat iedereen donor is, tenzij je een kaart bij je draagt dat je dat echt niet wil, bvb omwille van je geloof. Maar als het zoals bij ons toch niet toegepast wordt, nou dan ben je ook niks mee.

19. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Dat is toch ook raar eigenlijk. Dus jij kiest ervoor om na overlijden je organen te doneren, maar die keuze wordt niet serieus genomen door het ziekenhuis want je familie wordt gevraagd de keus te maken. Op een moeilijk moment voor hun, want ze zijn jou kwijt. Heel apart! In de basis dus een heel goede wet, maar slecht uitgevoerd. Beetje jammer.

20. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ja da's natuurlijk raar en wat krom, dat als jij dat aangeeft er toch nog mensen zijn die er anders over mogen beslissen!
    Als jij een testament schrijft mag toch ook niemand daaraan tornen en lekker toch iets anders doen?

Share This Page