Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

:oops: Uhhh Lexi heeft een ander vak geleerd en moet maar even gaan googlen wat dysmatuur betekent... Prematuur weet ik wel, dan ben je te vroeg geboren, maar wat betekent nou weer dysmatuur...? :oops:

2. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Gevonden! (Dankjewel wikipedia!) Is een te laag geboortegewicht voor de zwangerschapsduur. Na ja, hoef ik niet bang te zijn geloof ik, want de VK zei dat bocco mooi gemiddeld groeide. Tja ik ben ook zo saai! Maar wel prettig want als ie te klein was dan moest ik me zorgen maken om bocco, en als ie te groot was dan moest ik me zorgen maken om mijn doos, hahaha!

3. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Nou het is niet helemaal zo, dus in België is er (sinds kort) een wet dat in principe iedereen donor is, behalve indien je een kaart bj je draagt die je moet aanvragen op het stadhuis waarbij je aangeeft dat je dat niet wil. Dan moeten ze dat respecteren. Maar wat doen de artsen nu, als je geen kaart bij je draagt, vragen ze het toch aan je familie... en meestal zegt die, natuurlijk beïnvloed door de emoties van het moment, van neen.

Maar als je een kaart bij je draagt van vroeger, waarin je expliciet verklaart dat je donor wil zijn, moeten ze dat ook respecteren, dat is vergelijkbaar met een testament.

Snappie? :)

4. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Eigenlijk kon ik het iets makkelijker uitleggen; als je een kaart bij je draagt waarin je expliciet verklaart dat je donor wil worden, dan moeten ze dat respecteren, draag je een kaart bij je waarop je verklaart dat je niet wil doneren dan moeten ze dat ook respecteren. In alle andere gevallen ben je volgens de wet ook donor, maar... in de praktijk vragen de artsen nog altijd aan de familie wat die willen.

Zo, denk dat dit duidelijker is :)

5. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Na ja dan vind ik het eigenlijk nog best een goede regel zo. Want wil je dan niet doneren omdat je geloof dat niet toelaat of kan het niet omdat je een ziekte/erfelijke afwijking hebt dan kan je dat dus regelen. Moeten ze bij ons gewoon ook doen!

6. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Jekkia Hartelijk gefeliciteerd met jullie schitterende dochter!! De 2de Juli mama al!!

Zanoni Heb een ontzettend leuke bruiloft gehad. Ben weer overladen met complimentjes dus kan er de komende weken weer tegen aan :oops:
    Nog een paar dagen en dan ben je een getrouwde vrouw :D

Ana Meis, de laatste loodjes wegen het zwaarst! Probeer het een beetje rustig aan te doen, maar dat moet lukken nu je gestopt bent met werken! Geniet ervan!

Vluchtkoffertje Ik heb het idee als ik me aan die lijst moet houden dat ik 2 grote koffers vol mee sjouw...

Donor Heb de show niet gezien, wel veel over gehoord en vind het een super stunt. Voor nu ga ik verder er niet op reageren. Heb nu niet de puf voor wat ik een "zwaar" onderwerp vind.

[/b]Jacquelien Fijn te horen dat het op het flauwvallen na goed met je gaat!!

7. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Jekkia, gefeliciteerd met jullie mooie poppetje. En dat jullie maar snel thuis mogen zijn.

8. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Nou, das ook niet helemaal waar. Mijn vader en moeder hadden ook een testament, maar wij als kinderen moesten daar wel voor tekenen dat het akkoord was. Dit moest na het overlijden van mijn moeder.

Ik vond het ook best raar, want waarom heb je anders een testament.

9. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

JEKKIA... van harte gefeliciteerd...en wat een mooi moppie...hopelijk zijn jullie van de eerste schrik bekomen...nu lekker genieten samen!

10. Amle

Amle Niet meer actief

Hey meiden,

Heb wel alles gelezen, maar ff geen puf meer om te reageren (druk bezig geweest met verhuizen; maar het is klaar!) .... behalve natuurlijk op Jekkia: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHER, EN WAT EEN SCHITTERENDE MEID (EN MOOIE NAAM)!!! Ik had het niet zien aankomen. hoop dat alles goed met jullie gaat en geniet er maar lekker van!

Liefs Elma

Bevallingslijst!
    Screenname/echte naam (leeftijd) – geslacht kindje - uitgerek. datum - hoeveelste kindje - naam kindje – geb.datum – lengte - gewicht

UITGEREKEND
    1. Sterrekind/Esther (31) – surprise – 02-07-2007 – 2e kindje –
    2. Twinny/ (33) – surprise – 04-07-2007 – 1e kindje –
    3. Kaartje/Caro (29) – surprise – 05-07-2007 – 1e kindje –
    4. Kar76/Karlijn (31) – jongen – 05-07-2007 – 1e kindje –
    5. Zanoni/ (26) – meisje – 05-07-2007 – 1e kindje –
    6. Beebie/Chantal (28) – bekend – 06-07-2007 – 1e kindje –
    7. Kimkivits/Kim (22) – bekend – 07-07-2007 – 1e kindje -
    8. Pienie/ (27) – surprise – 07-07-2007 – 2e kindje –
    9. Koeky/ (26) – meisje – 08-07-2007 – 1e kindje –
    10. Ana/Ana (38) – meisje – 10-07-2007 – 1e kindje -
    11. Koekensopie/Gwen (31) – jongen – 10-07-2007 – 3e kindje –
    12. Marilyn/Marilyn (?) – meisje – 10-07-2007 – 1e kindje -
    13. Evelieveling/Eveline (33) – meisje – 11-07-2007 – 1e kindje –
    14. Tantan/Tanya (30) – surprise – 11-07-2007 – 1e kindje –
    15. Adine/Adine (37) – surprise – 12-07-2007 – 1e kindje –
    16. Lexi73/Lexi (33) – surprise – 12-07-2007 – 1e kindje -
    17. Mesaana/Mesaana (?) – meisje – 12-07-2007 – 1e kindje –
    18. Jaquelien/Jaquelien (25) – surprise – 13-07-2007 – 1e kindje –
    19. Kieteltje/ (27) – jongen – 13-07-2007 – 1e kindje –
    20. Jody79/Jody (28?) – jongen – 15-07-2007 – 1e kindje -
    21. TomenJerry/Wietske (26) – bekend – 15-07-2007 – 2e kindje –
    22. Alina/ (?) – bekend – 16-07-2007 – 1e kindje –
    23. Landa78/Jolanda (25)– bekend – 16-07-2007 – 1e kindje -
    24. Vissie/ (?) – surprise – 17-07-2007 – 1e kindje –
    25. Lma/Elma (24) – jongen – 19-07-2007 – 1e kindje –
    26. Loltsje82/ (25) – surprise – 19-07-2007 – 1e kindje -
    27. Niva/Niva (26) – surprise – 20-07-2007 – 1e kindje –
    29. Monique27/Monique (32) – bekend – 22-07-2007 – 1e kindje –
    31. Peeetje/Petra (28) – jongen – 24-07-2007 – 2e kindje –
    32. MelanieM/Melanie (33) – jongen – 31-07-2007 – 4e kindje -
    33. Marloes80/Marloes (26) – jongen – 31-07-2007 – 1e kindje –
    34. Kirby/ (24) – meisje –
    35. PinkPuma/Brenda (?) – surprise -

TOTAAL
    7x meisje
    8x jongen
    6x bekend (maar niet openbaar op forum!)
    12x surprise

BEVALLEN
    - Sonya/Sonya (29) – meisje – 20-07-2007 – 1e kindje – Chedella – 01-05-2007
    - Jekkia/ (31) – meisje – 23-07-2007 – 1e kindje – Raven Clarijs – 31-05-2007

2x meisje

11. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Hoi hoi!

Jekkia: Van harte gefeliciteerd met jullie mooie kleine meid! Wat een groot nieuws zeg! Zo onverwachts....

Over dat donor gebeuren: Ik ben zelf geen donor, maar waarom weet ik eigenlijk niet. Als het zo zou zijn dat je automatisch donor bent als je niks doet, dan was ik w.s. wel donor geweest..... Op zich vind ik het een goede zaak om donor te zijn, maar ik vind het gewoon zo'n eng idee dat ze mijn lichaamsdelen eruit kunnen halen en opnieuw willen gaan gebruiken.

Vluchtkoffer: Oeffff, binnenkort maar es ff klaarzetten dus.... wist niet dat het allemaal al zooo dichtbij komt.

Ponskaartje: Ik heb 1 keer bloed geprikt in het ziekenhuis en heb toen een ponskaartje moeten maken, bij ons in het ziekenhuis moet je die wel bij je hebben. Maar stel dat je het vergeet kunnen ze binnen een paar minuten een nieuwe maken....

Verder heb ik (lang) niet op iedereen gereageerd, heb wel alles gelezen hoor! Heb zo weinig puf de laatste tijd..... Ben mijn werkdagen nu echt aan het aftellen. Morgen ga ik kleertjes wassen (heb 1 dagje vrij) en kijk hier nu al naar uit. Wat zal dat prachtig staan, al die kleine kleertjes op de waslijn buiten!

Ik ga ff de bloemetjes buiten water geven.

Groetjes Miep

12. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Donor: Heb ik al jaren, toen ik 18 werd heb ik er gelijk 1 aangevraagd.
    Ook heb ik toen gelijk een uitvaartverzekering genomen, wilde graag dat mijn wensen uitgevoerd zouden worden.
    Ik heb op mijn 17de een vriend verloren en bij hem was niks geregeld, hij kreeg dus een gemeente begrafenis.
    Dat heeft mij toen zo aangegrepen.

Vluchtkoffer, heb ik nog niet klaar staan, zal ik dat maar eens doen?

Ik zag ook weer een mooi kamerje (streepjes behang) voorbij komen.
    En ook wat mooie buiken, weet even niet meer wie maar we hebben allemaal een mooie buik!

13. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Haha ja ik ga dus ook geen grote koffer meesjouwen, vind een kleine weekendtas meer dan genoeg. Dus ik ga echt niet alles in tweevoud meenemen, we wonen op een kwartier van het ziekenhuis af dus mochten bocco en ik daar straks langer moeten blijven dan kan mijn vriend altijd nog naar huis om wat extra spullen.

Ja ik ga daar morgen maar eens mee aan de slag. Volgende week is mijn vriend het weekend weg en dan wil ik liever gewoon zeker weten dat me niks kan overkomen mocht hét me overkomen... Dus als hij met zijn koffer de deur uit stapt zet ik mijn vluchttas ook ergens klaar.

14. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Ik hou het ook bij 1 weekendtas hoor! :)
    Alleen heb ik nog steeds niks voor na de bevalling, ik kan niks vinden.
    En wat ik leuk vind zijn de broekjes superkort, ik zie daar het kraamverband al uitsteken als ik loop.

15. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Hi Beebie, ik heb alleen last van mijn lage bloeddruk als het heet is en ik niet op tijd gegeten en gedronken heb....dan gaan namelijk bij mij de lichten uit... :) Maar ik zorg ervoor dat ik nooit met lege maag op stap ben en altijd een fles water mee heb. En het voordeel van een lage bloeddruk...onbeperkt koffie drinken :)

Jekkia, de tweede juli-mama!! Hoera!!! Van harte gefeliciteerd met jullie meid. Hopelijk gaat alles goed!!!!

Wel grappig trouwens dat de eerste juli-mama op 1ste dag van mei is bevallen en de 2e op de laatste dag van mei...
    Zo, ik moet nu eindelijk aan de slag, van ik heb hier nog steeds 3 proefwerken liggen die nagekeken moeten werden, maar ik was vandaag druk bezig de tuin op te ruimen.
    Het nieuws van de dag uit huize Martens is trouwens:

Myron is zijn eerste melktand kwijt!!!! 4 dagen voor zijn 7e verjaardag!!!!

Groetjes, Melanie

16. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Zo ik wilde even meedelen dat we eruit zijn wat namen betreft!
    Voor een meisje hadden we al opties, daarvoor hebben we nu de knoop doorgehakt.
    Voor een jongen moesten we nog een tweede naam en die hebben we nu ook gevonden en goedbevonden.
    Maar ik zeg lekker niet wat ze zijn, haha! Sorry!

17. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Zo, weer een zorg minder, Lexi...en de namen hield ik ook altijd geheim, dus ook bij deze :)

Ben trouwens vandaag gebeld door de kraamzorg..vrijdag huisbezoek...
    Heb ik nog nooit eerder gehad. Tot nu toe was het altijd telefonisch, nu moeten ze opeens langskomen...

Of heeft een van jullie misschien stiekem verklapt, dat hier nog niks af is en ik nog steeds op een matras slaap ;)....

18. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Lexi, lekker dat jullie eruit zijn.
    Het schiet ook al op, voordat je het weet ligt de kleine in je armen.

Melanie, wat leuk dat Myron zijn eerste tandje kwijt is.
    Ga je er nog wat mee doen?
    Wat raar dat je een huisbezoek krijgt, ik had een gesprek van nog niet eens 10 minuten.
    Krijg jij wel meer uur omdat het de 4de wordt?

19. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    was het maar waar.....en ik moet nog bijbetalen ook omdat ik geen aanvullende verzekering (meer) heb :cry:

20. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Goedemorgen Dames,
    Liggen jullie allemaal nog lekker te pitten?
    Nou ik ben al gedoucht en wel, het vandaag mijn ochtend met Pepijn.

Erg raar dat je niet meer uren krijgt, ik had gevraagd of ze Pepijn misschien naar school brengen en ophalen maar dat doen ze niet. :(
    Op deze manier moet Papa toch vrij nemen als de kraamhulp er is.
    Ik heb 44 uur gekregen maar als ik het niks vind dan verminder ik het want wij hebben ook een eigen bijdrage.

Deel Deze Pagina