Ik dacht dat iedereen een eigen bijdrage moet betalen... Of is dat niet zo? Die eigen bijdrage is vastgesteld op 3,60 per uur. Ik heb ook recht op 44 uur en had ook al zoiets van; als het me niet bevalt zo'n vreemde snuiter in huis en ik voel me goed dan hoeft ze wat mij betreft niet 8 dagen achter elkaar te komen hoor. Misschien de helft? Ze moet me natuurlijk wel wat bijbrengen op het gebied van verzorging van junior en borstvoeding etc. Omdat het in de (zomer)vakantieperiode valt kan mijn vriend misschien wel vakantie nemen op dat moment, dus dan hoef ik er niet zo'n kraamhulp bij 8 dagen lang. Groetjes Miep
Lexi: Mooi dat jullie eruit zijn op namen-gebied! Weer een zorg minder.... Melanie: Joehoeee, Myron's eerste tandje eruit... Hihi, is het 1 van de voorste tanden bovenin? Lijkt altijd zo grappig bij die kleintjes he. Zo meteen de tweede was even buiten hangen (met kleertjes van junior!) en dan even douchen. En verder vandaag maar niet teveel meer doen heb ik me voorgenomen....
Melanie, wat stoer, zo'n tand eruit. Dan worden ze opeens echt groot. Is de tandenfee nog langsgeweest. In mijn tijd kwam die altijd Verder wel alles gelezen, maar heb een duf hoofd en niets blijft hangen. Volgende keer beter. Kar is gisteren helemaal niet 'langs' geweest. Dat is bijna vreemd... hopelijk hoef ik me geen zorgen te maken. Straks maar ff sms'en! Kraamzorg... ik had een gesprek van bijna een uur. Maar of ik er echt wijzer van geworden ben. Ik krijg de standaard 40 uur, dan 4 uur voor borstvoeding en 4 uur voor een thuisbevalling. Dus totaal 48 uur. Als ik beval krijg ik dus gelijk 4 uur hulp bij/na de bevalling. Ik wil de eerste 3 dagen 7 uur hulp omdat dan alles nog nieuw is en ik ook verwacht dat ik echt 'herstellende' ben. Dan heb ik daarna nog 5 dagen van 4,5 uur. Dan neemt Jerry die middagen vrij en heb ik ook hulp bij de visite en kunnen we het vast samen uitvogelen.
Oh ja, dat heb ik ook. Hulp tijdens en net na de bevalling komt nog bovenop die 44 uren. Maar stel dat ik 's nachts beval blijft de kraamhulp maar iets van 2 uur ofzo. Of was het nu tot 2 uur nadat de placenta er uit is... Ach weet het allemaal niet meer hoor. Hmmm, wou eigenlijk nog wat wassen, maar heb nog maar 1 knijper in het bakje liggen hihi..... Dus ben ik gedwongen om niks meer te doen vandaag...... Groetjes Miep (die nu echt onder de douche gaat)
hoe is het met het foto's maken Miep? Hier komt strakjes een bevriende fotograaf wat mooie foto's maken. Hoef ik niet zelf te klooien!
Foto's zijn ondertussen al gemaakt. Zelf ben ik best tevreden over de foto's, had niet verwacht dat ze zo mooi zouden zijn... Niet allemaal zijn ze gelukt hoor... We hebben daarbij de voorbeeldfoto's gebruikt die je mij hebt toegestuurd. Hartstikke bedankt daarvoor Eef! Ik zit nu beneden achter de laptop en ze staan boven op de computer, maar als vriendje tijd heeft (is nu aan het werk) vraag ik hem om ze hierop te zetten, dan stuur ik je een paar toe. De meesten zijn naaktfoto's trouwens, dus moet ff zoeken of er een paar bij zitten die ook geschikt zijn voor andermans ogen Groetjes Miep
Super dat je tevreden bent. Ook als ze niet voor anderen geschikt zijn... je hebt nu mooie herinneringen voor jezelf! En dat is waar het om gaat toch!
De eerste tand! Gefeliciteerd Melanie! De tandenfee is er denk ik in de loop der jaren wel een stuk armer op geworden. 'Vroeger' kreeg ik volgens mij een gulden voor een tand. Of was het een kwartje? Hmmm in ieder geval minder dan dat er tegenwoordig gegeven wordt. De fee heeft vast een keer de loterij gewonnen. Kraamzorg: Ik krijg een telefonische intake omdat mijn verzekering een huisbezoek niet vergoed. (dikke prima) Maar daarentegen ben ik wel zodanig verzekerd dat ik de eigen bijdrage niet zelf hoef te betalen. Dus ik ga uit van 44 uur kraamzorg. Moet er inderdaad maar eens over nadenken hoe ik de uren verdeeld wil hebben. Mijn lief zal na de geboorte één en ander moeten overdragen maar is daarna 4 weken vrij. Dus de eerste dagen wil ik ook wel dat de hulp lange dagen maakt. Ik hoop eigenlijk op een hulp van 'de oude stempel'. En wat betreft een stagiaire: ze zullen dit vragen maar hoeveel meiden zullen nog stage lopen midden in juli? Vluchtkoffer: Ook weer zoiets waar ik nog lang niet mee bezig ben. Ik las dat iemand (Sterrekind?) ook geen nachtkleding kon vinden voor na de bevalling. Ik dus ook niet. Moet me er gewoon een keer toe zetten. Hopelijk is volgende week de badkamer klaar, kunnen we de kinderkamer schilderen en is over 2 weken ook daar alles klaar. Meubeltjes in elkaar zetten kan ook in de avonduren lijkt mij. Eerst maar eens rust en reinheid terug vinden in dit huis en dan beginnen met voorbereiden.
Goedkope tip voor de nachtkleding na en kleding tijdens de bevalling, voor de pyjamaloze slapers onder ons: ga gewoon naar de zeeman en koop daar bijv een oversized herenpyjama, waarvan je dan alleen het jasje draagt, en wat goedkope T-shirts enzo. Bij zeeman kost het niks en dat flikker je gewoon weg naderhand of je verknipt het tot stofdoeken of misschien zelfs reserve spuugdoekjes voor de beeb! Hoe handig kan je wezen!
Dat is inderdaad wel een handige tip Lexi. Maar de ijdele ik protesteert enigszins. Ik wil er wel een beetje leuk uitzien natuurlijk! En als het erg warm is wil ik geen lange mouwen aan. Ik ga denk ik gewoon eens kijken bij de H&M of de Hema. Er moet vast wel iets zijn wat leuk is, niet te warm en niet te duur. Ik moet gewoon nog even zoeken. Toch ga ik wel even bij de Zeeman kijken, want je hebt gelijk dat je zegt dat het dan niet uitmaakt als je het wegflikkert of spuugdoekjes van maakt.
Ha meiden Vluchtkoffer: moet van me vriendin ook gaan maken nu! Pak niet te veel in, met toch daarblijven dus kan zij nog wel wat na brengen, hihi! En moet ook zeiltje in bed leggen..... Denk altijd: als ik dat gedaan heb dan komt het, maar tis nog te vroeg, hihi! Donorshow: niet gekeken, maar had dit wel verwacht!Heb zelf al heel lang een donorcodicil Jacqueline: vervelend dat je nog altijd flauwvalt! Hoop voor jou dat de laatste weekjes een beetje mee mogen vallen! LAnda: fijn dat je een heerlijke bruiloft hebt gehad. Ben benieuwd of je foto's hebt... Elma: fijn dat je klaar bent en super leuk kamertje meid! Melanie: en heeft Myron ook wat leuks gekregen van de tandenfee? Lexy: ik vind het steeds moeilijker om de namen geheim te houden. Misschien omdat ik me wat onzeker voel over de meidennaam.....ach, als wij hem maar mooi vinden hè! Miep: ach er zit best wal wat bij dat je hier kunt showen! Ben heel nieuwsgierig hoor.... Ik moet me eens verdiepen welke hulp je nog na de kraamhulp kunt krijgen. Vrees dat me vriendinnetje per 1 juli een nieuwe baan zal hebben en dus geen vrij kan pakken. Als ik dan nog niet uit de voeten kan na de ks, heb ik toch wat hulp nodig! Ga nu maar weer eens langs oma! MAar eerst ff de was ophangen, want die is inmiddels ook al weer klaar. twinny
Ja hoor, best veel. Ik heb niet gesmeerd, ik heb er eerder ook al eens gehad, ik wist dat ik er gevoelig voor was, dus het verbaasde me niks, maar ik heb er zelf gelukkig niet zoveel problemen mee. Jammer voor je, heb je veel gesmeerd en heeft het toch niet helemaal geholpen. Bij mij zijn ze van een andere keer, bijna helemaal weggetrokken, worden echt heel licht en nauwelijks meer zichtbaar...
Het smeren doe ik ook hoor, maar eigenlijk weet je al dat het toch niet helpt want het smeren is goed voor de bovenste huidlaag en het scheuren gebeurt toch in één van de ondere lagen? Dus smeer je vooral voor het lekkere en baat het niet dan schaadt het niet toch?!
Verder alles goed hier. Heerlijk dagje niksen vandaag. Ik heb net een paar uur in het zonnetje gezeten. Maar ben even aan het afkoelen nu, héérlijk! Jeetje een vluchttas, nog totaal niet over nagedacht. Tja, daar zullen we ook maar eens aan beginnen. Bedankt voor jullie lijstjes!!!! Kraamhulp: Mijn schoonzus komt kramen, dus hoeveel uur en wat precies, geen idee. Ik ga haar binnenkort eens om de koffie vragen, kan ze meteen eens laten zien hoe een bedje moet worden opgemaakt... En of ik dus alles in huis heb..
Oké, weer wat geleerd. Ik heb eigenlijk geen idee beebie. Ik was er eigenlijk wel op voorbereid dat ze zouden komen en ik had al eens gelezen dat smeren niet altijd helpt. Dat kan dus wel kloppen!
Nou het zijn idd de onderste huidlagen die scheuren en smeren kan het niet helemaal voorkomen, maar het houdt wel je huid soepel en je hebt dus iets minder kans op striemen.
Al 2 dagen niets van Karlijn... maak me zorgen! Dat is niets voor Karlijn! Dus ik ga maar even een sms sturen, had ik nog niet gedaan omdat ze ook recht heeft op weekend