Goedemorgen meiden, Alles goed bij iedereen? Hier wel hoor! Morgen weer op controle. Nog 2 weekjes werken en dan heb ik ook verlof! We hebben ook al lang niks meer van Kim gehoord, hopelijk gaat alles goed. Ze heeft al zoveel tegenslagen gehad. Ik heb eigenlijk niet zoveel te melden verder... Fijne dag verder allemaal!
Goedemorgen, Vissie, ik zat ook net aan Kim te denken. Anders zou Elma even een smsje moeten sturen. Eveline, alles goed met Kar? Ik ga zo inpakken en dan rond 12 uur vertrekken we, heerlijk!
Kim heb ik van de week nog via privebericht gesproken. Het gaat wat minder en wil hier niet komen klagen (ik vind dat ze dat gewoon moet doen). Ze leest wel alles mee. Ze hoopt er snel weer te zijn maar wil eerst beter worden. Heb van Karlijn nog niets gehoord. Zodra ik wat hoor dan meld ik me. Heb verder zelf ook weinig te melden. Gisteren wel een fotoshoot gehad van buikje. Ik zal de foto's die ik al heb straks op mijn site plaatsen en een paar hier in het album.
Goedemorgen dames! Heb gisteravond al alles vlug gelezen, dus daarom een korte reactie erop. Ik zag goede APK's voorbij komen, mooie buiken, mooie kamertjes, leuk gedichtje van Eveline (ik ken je niet persoonlijk maar vind het toch bij je passen), donorshow (hier ook gekeken en we waren allebei al donor), ... Jekkia Gefeliciteerd met je meisje Raven! En zo onverwachts ineens! Ben heel benieuwd waarom ze nu ineens gehaald moest worden. Melanie Ook ik heb last van mijn dikke buik tijdens het slapen, maar juist daardoor krijg ik honger als ik zo lig te draaien. Lig ik net goed op een zij, begint er wel iets te vervelen/kriebelen/krampen/zeer te doen of weet ik veel wat en dan moet ik weer draaien naar de andere kant. Of je moet er weer eens uit om te piesen ofzo. Juist doordat alles zoveel moeite kost heb ik elke nacht zoveel honger, gewoon omdat het meer energie kost om lekker te gaan liggen. Snappie? Mutsjes Ik heb er 3, ik heb een gebroken witte gehad van de Kraamzorg, heb een knaloranje gekocht bij de Baby-dump en een groen/witte bij de HEMA. Dus dat lijkt me wel genoeg. Straie Had ik al vanuit de puberteit en nu nog meer. Ik stoor me er al niet meer aan, draag toch al heel lang geen badpak meer Vluchttas Het idee al heel lang in ons hoofd, maar ga hem toch maar klaarzetten. Net als vele van jullie ook het probleem van wat trek ik aan tijdens en na de bevalling, ben ook zo'n naaktslaper (oké, met onderbroek dan) Ikke Het weekend was heerlijk, maar we hadden natuurlijk ook perfect weer! Marc heeft heel veel gelopen met Tygo (ik zou wel willen maar trek dat helaas echt niet meer). Dit weekendje weg was voornamelijk ook voor Marc, die arme jongen heeft het echt heel druk op zijn werk, afgelopen jaar ook al geen goede vakantie gehad vanwege die mega-verbouwing hier, toch elke keer een beetje zorgen maken om mij, hij heeft veel te verduren van een zwangere borderliner, hij zat er een beetje doorheen. Hij haalt vooral zijn ontspanning uit het lopen met Tygo dus ik heb hem lekker zijn gang laten gaan. We waren gisteravond al terug gekomen zodat hij voor vanochtend geen vrij hoefde te pakken, hij wil zijn vrije dagen opsparen voor de kleine straks. Van het weekend gaan ze hier eindelijk de 25 jaar oude laurierhaag eruit halen en volgende week wordt de nieuwe schutting geplaatst, wat zal dat een verandering zijn zeg! Kunnen we de tuin eindelijk ook weer fatsoeneren want na de verbouwing van afgelopen zomer lijkt ie nu nog het meest op die van de familie Flodder... Zo wat een troep geven die vaginale tabletten zeg, geen wonder dat je ze vlak voor de nacht in moet brengen . Gisteren de laatste ingebracht dus ik hoop dat het gaat helpen. Van de week krijg ik ook de uitslag van de 2e poging van de urinekweek. Slapen is nog steeds een ramp, vanmorgen besloot de gemeente dat ze om 7 uur begonnen met het uitfrezen van een stuk straat hier, precies op de kruising is het verzakt, en dat stuk zijn ze nu aan het uitfrezen. Dus ik was bloedsjacherijnig opgestaan want dat gaf me toch een lawaai! Vandaag maar rustig aan doen want ik heb weer veel last van harde buiken. Liefs, Tanya
Fijn dat jullie weekend geslaagd was Tan! En klote is dat he, dat die lui zo megavroeg beginnen. Daar kan ik ook altijd zo slecht tegen!
Wel handig hoe een aantal van jullie contact met elkaar hebben zodat iedereen op de hoogte gehouden kan worden. Ben benieuwd naar je foto's. Ga ik waarschijnlijk ook wat inspiratie uit opdoen, net als van Sterrekind. Kan ik mijn zus mooi vragen een shoot met mij te doen. (hebben net een nieuwe spiegelreflex en ze kan erg mooi fotograferen)
Dat ze op een bouw vroeg beginnen snap ik, maar in een woonwijk is toch niet menselijk!? Wat nou als je nachtdienst hebt gehad? Dan heb je gewoon dikke vette pech.
Hey meiden, Ik ben bijgelezen. Allereerst wil ik even kwijt dat het wel heel goed is dat we elkaar zo in de gaten houden. Steun kan je op sommige momenten heel goed doen. En Kim; je zou toch moeten weten dat je hier met alles terecht kan? Als het goed gaat dan lezen we dat graag, maar als het minder gaat kan je dat ook kwijt. Alleen het schrijven heeft al een goede uitwerking, heb ik gemerkt. Dus gewoon lekker doen! Hoe is het met Kar? Hopelijk voel je je wat beter. Heel vervelend dat je zo'n pijn hebt. Hou vol meis! Jekkia: gefeliciteerd met je dochter! Kom je snel even meer vertellen? Ik ga vandaag ECHT mijn vluchtkoffer klaar maken (zegt ze al 3 weken...). Voor mij is de kleding tijdens en na de bevalling ook het grootste struikelblok. Moeilijk hoor. Ik weet echt niet waar ik zin in heb dan. Ik wil er toch een beetje leuk bijliggen, maar me vooral niet gaan ergeren aan kleding als je daar dan bezig bent (snappie?). Ik heb de eerste striemen ook ontdekt: aan de voorkant van mijn bovenbenen.....nou ja..... daar had ik ze dus nooit verwacht. Nog bedankt voor alle felicitaties! Het was een super feest. Ik was 's morgens al om 5.15u op en we gingen om 4.00u naar bed. Iedereen was heel lief en vroegen telkens of ze iets konden doen en ze hebben me fantastisch geholpen met opruimen. Kreeg ook telkens complimentjes (dat ik er zo goed uitzag en dat ze het knap vonden dat ik het zo goed vol hield). Was wel een lange vermoeiende dag, maar Ruud heeft de verjaardag van zijn leven gehad zei hij! Lekker weertje vandaag. Ga me zo maar eens douchen en dan de stad in (moet immers nog wel wat komen voor in de vluchttas, haha). Bedankt voor de lijstjes! Oja, nog 1 ding: moet je echt een po kopen? Ik zou toch wel 'gewoon' naar de wc kunnen lopen (evt met hulp?). Liefs aan iedereen!
Ja, dat vind ik nou ook! We hadden het raam openstaan omdat het zo warm was op de slaapkamer (die had het hele weekend dicht gezeten), dus ik dacht dat ik mijn bed uit trilde! Marc zei dan doe je toch gewoon het raam dicht, nou nee, en ik was nu toch al klaarwakker dus ben er maar uitgegegaan. Nu zijn ze trouwens weer gestopt....grrr.... begin dan om 10 uur ofzo... Liefs, Tanya
Hier begint de tegelzetter om 7u 's ochtends. Vooral 'vervelend' voor mij omdat ik op moet zijn om de beste man binnen te laten enzo. Maar die maakt tenminste niet zoveel lawaai! Voor mijn buren is het geen stoorzender. (Maar ik moet zeggen dat iedere dag om 10u beter in de oren klinkt! Maar dan moet hij wel harder werken om op dezelfde dag klaar te zijn )
po kopen? Daar heb ik de kraamzorg niet over gehoord. En mijn vlos ook nog niet. Dus ik weiger gewoon. Kleding na de bevalling... ik ga er vanuit dat het is om van het ziekenhuis naar huis te gaan. Dus ik heb gewoon een oud trainingspak/joggingspak genomen. Ik neem zelf aan dat ik zo'n loszittende broek dan wel weer aankan. Overigens... ik kreeg van de kraamzorg de tip om je na de bevalling niet te snel weer in normale kleding te hijsen om je bezoek te ontvangen. Want dan kan het zijn dat het overkomt dat je jezelf top voelt. En sommige mensen zijn dan niet weg te slaan, willen gelijk alles weten, kindje uren vasthouden. Vergeet niet dat je veel aanloop hebt de eerste dagen. Je kan beter iedereen even kort op bezoek hebben dan gelijk uren met bezoek zitten. Het is bescherming voor jezelf als je er minder mooi bijzit. Dan houden mensen makkelijker uit zichzelf rekening met je. Want het is ook niet leuk om ze de deur uit te moeten zetten...
Ik lees net op de site van Jekkia dat de kleine Raven het goed doet en dat Jekkia waarschijnlijk morgen naar huis mag. Blij dat het zo goed gaat met ons tweede 'juli' kindje!
Goed om te horen van Raven. Staat er eigenlijk ook waarom ze ineens gehaald is? Ik heb de site wel bekeken en daar las ik dat ze 2 dagen ervoor nog een groeiecho hadden gehad, dat was het laatste geschreven nieuws zeg maar. Po: Ik zal het braaf in huis halen als het moet, maar ik zal toch ook mijn uiterste best doen er geen gebruik van te maken! Heb in het verleden op de po gemoeten na operaties en ik vind het helemaal niets! Kraamvisite die niet weg wil: Wij doen de eerste week alleen voor familie en heel naaste vrienden. Dus alleen de mensen waartegen je ook kunt zeggen dat je het even hebt gehad. Wel lastig is dat mijn familie 2 uur moet rijden voor ze er zijn, maar ja als ik moe ben, dan redden ze zich maar even zonder mij hoor! Pas als het thuis helemaal op regel is en ik me goed voel dan maken we verdere afspraken.
Staat niet bij waarom ze gehaald is. Ik verwonder me er ook echt over. Zo snel... 29ste nog een echo en niets aan de hand en de 31ste heeft ze haar meid in haar armen. Had van de week niet goed gelezen want kwam er net pas achter dat het een keizersnede is geweest. Mijn familie moet dus ook 2 uur rijden. Ze mogen wat mij betreft best langer blijven, desnoods logeren, maar ze moeten dan wel zichzelf vermaken en me niet tot last zijn
Logeren ook? Daar twijfel ik dus ernstig over. Ik denk niet dat ik dat wil. We hadden na ons trouwen vorig jaar ook allemaal logées over de vloer, tot 2 nachten na het trouwen, en dat was ook druk! Wel heel gezellig en alles, maar toen ze weg waren vond ik het eigenlijk ook wel heerlijk. Dadelijk met die uk zal het wel heel anders zijn; we moeten ook aan elkaar kunnen wennen en ut de rust geven waar ut recht op heeft denk ik. Want al zouden ze zich zelf vermaken en jou niet tot last zijn, dan nog zijn ze er.
Volgens mij gebruiken ze de po om je placenta in te doen. sms-buddies, misschien moeten we het lijstje aanpassen want er staan er een paar op die hier niet meer komen en bv. Beebie staat er nog niet bij. Tanya, lekker dat jullie hebben genoten van het weekendje.
Tja, ik weet het niet hoor, met die po. Ik ga m geloof ik niet kopen, tenzij iemand me gaat overhalen met een heel goed argument . Kleding: Ik bedoelde meer de kleding terwijl je ligt te bevallen en daarna (rekening houdend met de borstvoeding). Ik zal straks nog eens kijken in de stad. Ik had er nog niet over nagedacht, maar inderdaad; als je er 'goed' bijligt zou het zo maar kunnen dat mensen langer blijven hangen dan dat ze zouden doen als je er niet zo goed uitziet. Mmmm, dillema: ik wil er toch op mijn best uitzien, maar daar is ook wat voor te zeggen..... Morgen naar de VK. Voor het eerst gaat Ruud niet mee. Ik neem mijn moeder dus maar mee voor deze keer. Kan ze eens zien hoe het tegenwoordig gaat. Alhoewel het niet veel voorsteld, maar dat heb ik haar ook al verteld. Zijn er nog meiden aan het werk of heeft iedereen al verlof zo'n beetje?
Ik sta er ook nog niet bij. Misschien kunnen we een setje vormen . Wie mist er nog meer een buddy? Het wordt nu toch wel steeds spannender!
Evelien, dat vind ik echt een briljante tip! Haha beetje slonzig en suffig erbij zitten en dan gaan ze vanzelf wel weer snel weg omdat ze je zielig vinden Beebie, deze tip ga ik ook onthouden, zodat mensen zich een beetje koest houden. Nou gaat mijn vriend over de afspraken de eerste dagen, maar ik denk dat ik zelf ook wel een vinger in de pap wil houden. Zelf zat ik sowieso te denken om mijn ouders en schoonouders pas te zien nadat ik een nacht in mijn eigen bed heb geslapen en de gebruiksaanwijzing van bocco een beetje heb kunnen lezen. Misschien dan mijn zusjes de dag erna en dáárna pas de rest van de fam zoals alle ooms en tantes van mijn vriend. Gelukkig is het op sommige plaatsen al zomervakantie dus de meeste mensen zullen misschien weg zijn, dat scheelt ook weer aanloop. Wat ik zeker weten níét wil is dat mijn moeder al voor de deur staat voor ik goed en wel thuis ben. Maar goed, die woont toch 3 uur rijden van hier en we gaan gewoon pas bellen als we terug in de auto zitten of thuis zijn, hahaha. Dus als bocco nou gewoon ietsjes vroeger komt en de bevalling soepeltjes gaat dan is niemand er verdacht op, haha! Kunnen we er lekker stiekem mee wegkomen en de boel verrassen, lijkt me wel leuk!
Ach, echt slonzig hoef je er niet bij te liggen. Maar op bed blijven i.p.v. compleet aangekleed en opgemaakt op de bank scheelt al veel. Of een trainingspak i.p.v. een spijkerbroek etc. Vond het zelf wel een goede tip. Want inderdaad.. je moet eerst zelf wennen aan je uk. En uk ook niet gelijk van hand tot hand laten gaan. De kraamzorg vertelde mij dat ik de dagen kraamhulp als vakantie moet zien. Niet moet, alles mag. Je moet genieten. Ik ga ook behalve mijn sms buddy niemand vertellen als we begonnen zijn met bevallen. Ze horen vanzelf wel als pinda er is. En de geboortekaartjes versturen we pas na een paar dagen, zodat je eerst alleen de directe familie en vrienden op bezoek krijgt. En dat zijn er al heel veel in ons geval. Enne... wat een luxe, bocco met bijsluiter. Geloof niet dat pinda die bij zich heeft...