Hahaha, dat hadden wij ook met Pepijn. Ik wilde de eerste dag lekker met zijn 3-tjes maar toen hij er was en ik op zaal lag hebben we gelijk onze ouders gebeld dat ze mochten komen. En die begrepen allebei dat het een kort bezoek moest wezen. Je wilt het zo graag delen, het is zo ongelofelijk dat zo'n mini mensje uit je buik komt.
Kraamvisite Mijn lief had ook het idee dat iedereen (van de familie) gebeld zou moeten worden tijdens de weeën zodat vooral mijn familie de tijd zou hebben om hier naartoe te komen. Ik heb hem echt heel dom aangekeken! Mijn zussen zullen heus horen als de bevalling is begonnen, maar niemand hoeft hier op voorhand naartoe te rijden! Kom nou! En dan? Bij mijn schoonouders thuis gaan 'zitten wachten' tot 'het' er is!? Nou nee! En ik heb mijn manwezen heel egoïstisch duidelijk gemaakt dat we precies doen wat wij willen en niet wat anderen verwachten. En WIJ is in dit geval waarschijnlijk IK. Ik ga er vanuit dat ik me wel eens beter heb gevoeld na de bevalling. Het is onze kraamtijd! Ik verwacht sowieso geen 'spontane' aanloop. Doen ze dat wel, dan lopen ze het risico weg gestuurd te worden. (doe ik vast niet, maar klinkt wel dapper )
En al die familieleden en vrienden ga je bellen als pinda geboren is? Ik wil trouwens ook één met bijsluiter/gebruiksaanwijzing! Waar kan ik dat aanvragen?
Nou gok ik... dat mijn schoonmoeder dat wel doet. Die weet niet hoe snel ze iedereen alles moet vertellen. Dus eigenlijk wil ik netjes tot juli wachten, de uitgerekende datum. Dan zijn er al aardig wat op vakantie, dus krijgen we niet iedereen tegelijk hier! Heb bericht van Karlijn. Gaat goed, ze slaapt slecht, is moe en erg emotioneel. Ze komt vandaag nog buurten hier!
Ik zou het niet tof vinden als mijn schoonmoeder iedereen (van familie dan) zou bellen! Dat wil ik zelf doen, of mannetje laten doen. (heeft hij ook een duidelijke taak ) De kaart even iets later versturen is dan inderdaad ook wel handig. Evenals die vakantiegangers! Karlijn is dus niet ook stiekem bevallen! Gelukkig maar!
Zie mijn schoonmoeder maar eens tegen te houden. Schat van een mens hoor, geen klachten. Maar over enthousiast. Want als je zegt dat ze het niet mag vertellen, dan vertelt ze het wel via een omweg, maar daarbij wel 'st, ik mocht het nog niet vertellen'. Hebben jullie overigens alle adressen al voor de kaartjes? Of de enveloppen zelfs al beschreven?
Mooi dat het goed gaat met Karlijn! Po: Ik heb een kraambed besteld via de thuiszorg en daar krijg je dan automatisch een po bij. En ik heb gehoord dat ie niet voor de placenta bedoeld is...... Verlof: Hier nog geen verlof, als ik ervoor had gekozen om tot 6 weken van te voren te werken dan was vandaag mijn laatste dagje geweest. Nu moet ik nog dik 2 weken..... (19 Juni is mijn laatste dag.) Maar het zijn gelukkig niet de drukste weken, want die heb ik al gehad. We hebben een repeterend rooster van 4 weken, 2 drukke en 2 minder drukke weken. Evelien: Dat is inderdaad een goede tip. Die neiging zou ik wel hebben om me er zo goed mogelijk uit te laten zien voor de visite. Maar ik kan misschien maar beter op het kraambed blijven liggen ja. Pfff, wat moet ik aan tijdens en na de bevalling... goeie vraag! Ik denk dat ik binnenkort ook nog maar eens te shoppen moet. Een nachthemd ofzo bij de Bentex of Zeeman weg is wel een idee. Groetjes Miep
Ik verwacht ook dat iedereen gelijk op de stoep staat. Mijn schoonmoeder heeft er nogal een handje van om onaangekondigd te komen en zichzelf binnen te laten. Dat wordt echt ruzie als ze dat dan doet. Ik wil eerst een beetje bijkomen en met zijn 3tjes genieten, daarna mijn ouders en dan de rest. Maar goed, Ruud zal wel graag zijn ouders er als eerste bij willen hebben.... Ruud werkt in Amersfoort en ik heb al gezegd dat als de bevalling begint en hij niet thuis is, ik hem zal bellen en dat ie dan maar naar huis moet komen en vooral niemand moet bellen dan, want anders heb ik ze hier binnen staan en dat wil ik ECHT niet. Als ik iemand nodig heb op dat moment dan bel ik zelf wel iemand. Ik kan nu ook nog niet zeggen wie dat zal zijn. Misschien mijn moeder of een vriendin, maar misschien ook wel helemaal niemand. Dat zie ik dan wel hoor.
Uhm nee nog geen van beide... maar wel het voornemen om dit heel snel in orde te maken! Wij hebben de mazzel dat we vorig jaar getrouwd zijn en daarvoor een uitgebreide adressenlijst hebben gemaakt. De lijst hoeft enkel even te worden aangepast. Moet deze week ook maar eens naar de drukkerij. Een kaart bestellen is ook wel handig denk ik. Maar ja, ik wil natuurlijk weer iets wat niet standaard is!
Hier heb ik bijna alle adressen compleet (met uitzondering van een paar). Wij laten adresstickers mee bestellen met de kaartjes, hoeven we niet te schrijven! We hebben gelukkig ook geen kaartje waar nog handelingen aan verricht moeten worden, dus in de envelop, sticker en postzegel en op en weg ermee. Dat kan zelfs een man, hahahahahaha!
Stel je voor zeg, dat je ligt te puffen en hijgen, gaat de deur open, verwacht je Ruud, staat daar ineens je schoonmoeder! "Ik kom je helpen!" Whaaaaaa!
Ik heb al wel alle adressen voor de kaartjes. De enveloppen haal ik morgen of woensdag op. Ik ben niet van plan om voor de bevalling al mensen te bellen (behalve dan mijn vriend als ie van zijn werk moet komen, hihi). Pas als junior geboren is en wij van de schrik zijn bekomen gaan we mensen bellen. Mijn moeder en mijn schoonouders. En die zullen wel zo snel mogelijk langs willen komen (als mijn moeder niet aan het werk is...). Verder gaan we niet veel mensen bellen hoor, misschien mijn zus en de broer van mijn vriend nog, maar dan houdt het wel op. En ik weet zeker dat die toch niet meteen langs kunnen komen. De rest ziet het kaartje wel verschijnen....
Precies, gewooon op je strepen staan. Wij hebben alleen in het ziekenhuis mijn ouders, zusje en schoonouders langs gehad voor de rest wilde ik niemand zien zelfs mijn vriendinnen niet. Wat was ik daar blij om. Tegenover mij lag een vrouwtje die iedere keer 6 man om haar bed had en als het bezoek weg was lag ze te huilen dat het haar te veel was, gelukkig greep de verpleegster in en die stuurde gewoon 4 man naar de gang.
Ik heb een database aangelegd (speciaal even microsoft access aangeleerd daarvoor) voor de adressen, en met een beetje geluk kunnen die dan straks op labels geprint worden. Want de volautomatische computergestuurde Lexi gaat dus echt geen envelopen schrijven, dat wordt een zooitje! Moeten nu alleen de lijst nog even nauwkeurig bekijken want volgens mij staan er een hoop adressen in die we er geen hoeven te sturen hoor!
3 nieuwe buikfoto's in mijn album. Ik heb ook alles op de pc staan, maar ik wil het toch schrijven, vind ik persoonlijker...
hihi, nou inderdaad. Het zou wel leuk zijn als er in de envelop ook een geboortekaartje komt..... Heb je je nog helemaal niet georienteerd wat kaartjes betreft? Pfff, ik zou me hier erg druk om kunnen maken, dus vandaar dat wij al vroeg in de zwangerschap op zoek zijn gegaan naar kaartjes. Succes met uitzoeken want het is nog een hele klus!
Aww dat vind ik wel zielig hoor, van dat vrouwtje! Mooi dat mijn vriend over het bellen gaat en ik denk zomaar dat hij dus echt niet eerder zal willen gaan bellen dan dat we thuis zijn. Gelukkig is mijn schoonmoeder de enige die de sleutel heeft van ons huis, en die is wel in toom te houden. Als wij zeggen dat ze niet eerder moet komen dan wanneer wij zeggen dan komt ze dan pas. Tis eerder mijn moeder die problemen zou kunnen opleveren (die dendert gewoon over iedereen heen en vindt vooral dat je je niet moet aanstellen omdat zij het ook allemaal aankon vroeger) maar die discussies laat ik dan lekker aan mijn vriend over, die is zoals hij dat zelf noemt soms een botte hond en dat is dan precies wat mijn moeder nodig heeft.
Ik ga de adressen ook gewoon schrijven, vind ik ook persoonlijker. Evelieveling: Wat een mooie buik heb jij zeg! Zo'n mooie gave huid en een prachtige streep! (Offuhhh, ben je misschien 2 dagen aan het foto bewerken geweest? grapje hoor) Ik had ook al junior zijn knuffie gepakt om samen met mijn buik op de foto te gaan, maar mijn vriend vond dat niks. Dus hebben we niet gedaan. Maar nu ik die foto van jou zie wil ik dat ook! Groetjes Miep