Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Nee nee, geen 2 dagen aan het bewerken geweest.
    Gisteren gemaakt, gisteravond alledrie bewerkt. Heb nog een hele stapel liggen die ik moet doornemen!

2. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    Mijn borstvoeding ging niet zo lekker en dan bleven mijn schoonouders er gewoon bij en maar kijken hoe ik samen met de zuster zat te kloten.
    Toen heb ik het er met de zuster over gehad en die stuurde ze weg als we gingen voeden.
    Gelukkig want het zijn schatten van mensen en ik wilde ze niet beledigen.
    Dus dames laat je kraamzorg lekker de weg stuur klusjes opknappen.

3. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Pfff, dat lijkt me echt irritant zeg. Als je schoonouders er lekker bij blijven terwijl je je daar zit uit te sloven met de borstvoeding... Dan zou ik me echt afzonderen hoor, ga ik wel naar boven. Ik hou niet van pottekijkers... Voor ons is het allemaal nieuw en onwennig, dan ga je er toch niet boven op staan.....

4. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Nog even een zeur/klaag/ego berichtje...

Voel me al een paar dagen zwaar kut. Sorry voor de terminologie maar tis echt zo. Heb hele tijd last van mijn blaas, moet enorm plassen, en vandaag en gister ook geen trek meer in eten en steeds beetje misselijk. Ook geen fut meer en geen zin meer (nog werken tot woensdag) dus zit de hele tijd op de bank voor de tv. Heb steeds steekjes in mijn buik en in mijn doos, dus beter is dat het indalen want anders weet ik het ook niet meer...

Zucht, ik wou dat ik thuis kon blijven vandaag...

5. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Denk wel dat het indalen is, want zo klinkt het mij (ja, ik ben ook nog een leek) wel in de oren.
    Dat is idd. geen leuk gevoel.

Sterkte ermee!

Ik vind dat het tijd is voor een ijsje. Geen zin in 'normaal' eten!

6. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Zal morgen eens kijken of ik een beetje een assertieve kraamhulp krijg. Dan komen ze voor een gesprek.
    Ook bij de borstvoeding geldt hetzelfde als bij de bocco: voordat ik daar iemand bij wil hebben wil ik zelf een beetje de ins en outs hebben geleerd en de gebruiksaanwijzing heb kunnen doornemen.

7. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ow IJS ja misschien helpt dat? :)

Ik vind het ook geen leuk gevoel. Maar goed, ik heb donderdag weer een VK afspraak dus dan vraag ik het wel. En hoef vandaag maar 1 uurtje les te geven dus dat moet redelijk lukken, hoop ik dan toch.

8. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    YES ik ben bijgelezen!

Allereerst natuurlijk: Jekkia gefeliciteerd met je dochter! Wat een prachtig meisje! En wat een enorme verrassing zeg.. Blij dat alles met jullie goed is.

Eveline, wat heb jij toch een prachtige buik! En je kijkt zo trots en 'zacht' op die ene foto. Echt super mooi om te zien. Errug jaloers hier.. ;)

Met mij gaat het wel redelijk.. Mijn heupen gaat wel weer. Ik heb alleen weinig energie want slaap slecht & weinig. Heb het gevoel dat ik mijn ogen wel dicht heb maar niet echt slaap. (Klinkt vaag, ik weet het..) Plus mijn hooikoorts vreet energie op dit moment.
    En doordat ik energie heb ga ik me opwinden over alles wat nog moet hier in huis - ik vind het zo'n grote vieze puinzooi hier. :( Objectief gezien valt dat wel mee hoor, maar ja, in mijn hoofd.

Merken jullie ook dat jullie hormonen veranderen? Ik heb echt het idee dat de laatste fase is aangebroken. Mijn zweet stinkt opeens (sorry :oops: ), ik krijg een vettere huid. Heb totaal GEEN ZIN meer in seks - vorige week nog extreem veel. Heel raar.

9. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Lexi: Gooi alles er maar uit waar je over wilt klagen hoor! Het is ook niet makkelijk, ik weet het. Hoogzwanger zijn (jij nog hoger dan ik) en dan nog moeten werken ook. En al die pijnen en krampen en vaak moeten plassen, pffff.....
    Doe wat met de tip van Evelien: IJS eten! En dat ene uurtje les sla je je ook wel weer doorheen vandaag. Denk aan woensdag, dan is je laatste dagje en daarna mag je echt rustig aan doen of zelfs niks doen!

Groetjes Miep

10. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Lexi: ik herken het precies! Zo voel ik me dus ook al een paar dagen.. Van die irritante pijntjes, weinig energie. Ik kan hele dagen tennis kijken op tv.. Geen zin meer in eten. Gelukkig nog een paar daagjes meid. Daarna 'mag' je hangen. ;)

11. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Over kraambezoek etc. Wij bellen mijn ouders denk ik als ik begin, omdat ze de hond dan op moeten halen. Even bekijken hoe erg de weeën zijn, hoe lang alles duurt etc. Maar aangezien ik naar het ziekenhuis ga voor de bevalling zelf, moeten ze het wel weten. Verder hoort iedereen (lees: familie) het pas als de baby er is. Schoonfamilie en mijn zusje moeten ook ruim 2 uur rijden voor ze er zijn, eigenlijk wonen alleen mijn ouders in de buurt.

Ik moet vanmiddag ook maar eens de stad in voor 'kraamkleding' vrees ik. Bah. Aan de ene kant wil ik zo snel mogelijk bevallen, aan de andere kant vermijd ik alle gedachten eraan.
    Ik merk wel dat ik er steeds zenuwachtiger voor word. Hebben jullie dat ook?

12. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Tnx voor de complimenten over mijn buik.
    Weet je, had zelf niet eens het idee dat ie zo 'huge' was.

Enne Karlijn, ik ken je geklaag over een smerig huis.
    Het valt hier ook wel mee, maar op de een of andere manier wil ik echt alles schoon hebben.
    Heeeel irritant!

Goed, ik ga ff plat liggen en een dvd'tje kijken.
    Tot later!

KUS

13. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Dat heb ik nu ook Kar, ik vind het hier zo'n vieze puinzooi in huis..... Komt omdat ik de puf niet heb om te stofzuigen en mijn vriend vind dat het niet nodig is (zou ik ook zeggen als ik allergisch voor de stofzuiger ben, het is net alsof hij dat ding niet durft aan te raken). Verder ligt de tafel vol troep, kan ik echt slecht tegen, maar is allemaal troep van mijn mannetje... En hij vind dat het nog wel meevalt. Nou dat valt dus niet mee, want als ik aan de tafel wil zitten moet ik eerst alles opschuiven (en het is een tafel van bijna 2 meter! Dus 2 meter aan troep)
    Ach, zolang de w.c, keuken en badkamer nog wat schoon zijn is het mij wel best hoor.

Ik merk niet dat mijn hormoonhuishouding weer aan het veranderen is. Maar komt nog wel denk ik, jij bent ook 2 weken verder dan mij Kar.

14. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    *proest*
    En bedankt namens mijn monitor.
    Die heeft gelijk weer drinken gehad
    *veegt beeldscherm schoon/droog*

Mannetje hier is niet allergisch voor de stofzuiger, maar hij weet de gebruiksaanwijzing van een wasmand, wasmachine en wc borstel niet te vinden!

15. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Jawel! Ik weet wel wat ik wil, maar dat is geen standaard kaart. Ik wil formaat van de éne kaart, de kleur omslag van een andere, en een tekening op de voorkant die we niet mogen kopiëren maar wel mogen natekenen mits er een duidelijk verschil is. Dus op dit moment heeft zuslief het plaatje en gaat zij kijken of ze het kan natekenen op de manier waarop wij dat willen. Als dit lukt wil ik met bovenstaande 'wensen' terug naar de drukkerij gaan om te kijken of ze dit kunnen doen. (we hebben wel een alternatief hoor dus als het niet kan hebben we een leuke 2e keus. :) )

16. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Thanks dear! Moest er bijna van huilen wat je zei, kan je nagaan hoe erg het met me gesteld is... :(
    Ik heb gewoon ook geen zin meer in werk door al die dingen die over/tegen me gezegd waren die daarbij nog geeneens (compleet) waar waren, dat doet erge pijn. Zeggen dat ik niet dienstbaar ben aan de school en de vakgroep terwijl ik een week later met verlof ga dan ik hoef, zodat ik mijn collega's niet opzadel met mijn nakijkwerk! En terug willen komen voor rapportvergaderingen! En bereid zijn om nog repetities en herkansingen na te kijken die na mijn verlof binnenkomen! Ik lijk verdomme wel gek ook! Nou, als ze geen uren voor me hebben dan laat ik denk ik die herkansingen lekker over aan die eikel die dat vage verslag over me gemaakt heeft en dan zoeken ze het maar lekker uit! De rapportvergaderingen zet ik dan wel op papier, en ze kunnen lekker in de stront zakken!
    En wanneer hebben zij gevraagd of het wel goed met mij ging? Of ik nog wel een beetje de trap van het noodlokaal op kon komen met mijn tas? Of ik niet liever wat dichter bij het hoofdgebouw zou willen zitten zodat ik sneller bij de wc kon zijn? Like, NEVER?
    Ik niet dienstbaar...!?! GVD dacht het wel dus he?! Ik ga denk ik zo maar eens even vreselijk uit mijn slof schieten op school, en ze laten zien wat 'niet dienstbaar' eigenlijk betekent!

( :oops: sorry van de woordkeus maar dit moest ik even kwijt)

17. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    BOEHOE! Jullie zijn veel verder dan mij.... Ik moet nog zolang en slaap al zo slecht en moet nog werken en kan niet meer en wil niet meer en en en...... :cry: :cry:

18. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Jaaaa leuk weer! Met knuffie is lief! (sjee ik word helemaal week sinds ik zwanger ben!)

19. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Ja, dat trek ik dus echt niet dan. En waarschijnlijk zal ik dat ook niet zo netjes kenbaar maken, dus laten we maar hopen dat het niet nodig is.

Lexie; kom maar lekker klagen hoor! Nog 2 daagjes meis, hou vol.
    Ik wil ook ijs!
    Nou, ik ga maar eens douchen. En dan lekker het zonnetje in!

20. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Goedzo Lexi! Pak ze aan daaro!

Share This Page