Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Dankje Kieteltje!
    Ach hij heeft ook zijn goede dingen natuurlijk, anders woonde ik niet samen met hem. Maar soms! Hij kan zo hard voor mij zijn... (En ik ben juist zo zacht van aard....)

Ik hoop dat ie nog voor de bevalling veranderd, hihihi. Anders moet ik het nog zoooveel weken volhouden met die hormonen die door mijn lichaam gieren....

Mmmm, heb aardbeien met vanilleslagroom! Wat een goede tip zeg!

2. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Zooo, wat ook kan helpen: Je c.d. met favoriete muziek keihard aanzetten en meejubelen! Ben ik nu mee bezig....

Dag meiden! Tot vanavond of morgen ofzo.

Groetjes Miep

3. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Tuurlijk hou je van hem, anders waren jullie niet samen en kregen jullie niet samen een ukje.
    Maar mijn god... wat zou ik moeite hebben met zo'n persoon.

Ik zou hem toch eens aan een stoel vastbinden en hem eens goed duidelijk maken hoe het zit.

Want... kwakkie kwijt en hij was klaar. Jij loopt nu al maanden dat extra gewicht mee te zeulen.
    Jij werkt ook, als je niet werkt zou het wat anders zijn, dan zou ik het logischer vinden als je 'meer' doet in huis.
    Maar niet alles, hij woont er toch ook!

Ik zou hem haarfijn uitleggen dat jij straks minimaal 6 keer per dag jullie uk aan het voeden bent. Verschonen, in bad doen, aandacht geven... dat kost je minimaal 6 uur op een dag.
    Daarnaast moet je nog herstellen, uitrusten, de was draaien en ophangen.
    Dus... dat is een dagtaak!
    Het is ook zijn kind.

Dus ik zou een klusbus maken.
    Gooi alle werkjes erin die in huis moeten gebeuren.
    Dit gaat van afwassen (machine inruimen), afdrogen (uitruimen), was draaien, was ophangen, wc's schoonmaken, badkamer schoonmaken tot de kleinste klusjes aan toe (planten water geven).
    Pak iedere week allebei evenveel briefjes uit die bus... dat is voor de komende week je taak.
    Wij hebben hier afgesproken dat er i.v.m. de katten minimaal 2 keer per week beneden gestofzuigd en gedweild moet worden.
    Dus als Jerry dat briefje heeft, dan is ie gewoon 2 keer de pineut.
    Hij mag zelf weten wanneer, als het maar gebeurd.

Zo hebben wij het in het begin gedaan en nu loopt alles heel vanzelfsprekend.
    Er zijn dingen die hij gewoon nooit doet, maar ik hoef zelf nooit aan het oud papier, de vuilnisbak en de grote boodschappen te denken.
    En de stofzuiger, die sjouwt hij altijd keurig voor me naar een andere verdieping als ik de taak stofzuigen heb.
    Net zoals de wasmand, hij zorgt dat de schone natte was bij het wasrek staat, ik mag nu eenmaal niet meer sjouwen!

Succes met het opvoeden van je man. Ik zou het dus wel NU aankaarten, voor hij straks denkt dat jij alles in je upje kan doen.
    Dan werk je straks na je verlof weer, heb je het kind om voor te zorgen en het huishouden. Ehm... wanneer is het dan tijd voor jezelf?

4. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Zo dames, zo te lezen zijn we nu echt met de laatste loodjes bezig.

Hier weer flinke migraine aanvallen en dus weinig kunnen doen. Maar ik heb de hulptroepen in geschakeld. Buurvrouw komt vanmiddag stofzuigen. Mijn tante komt afd en toe door het huis heen rauzen en mijn pa doet de boodschappen. o ja en manlief ruimt de vaatwasser in en voor de rest moet ik de achter zijn broek aanzitten om zijn zooi eens wat meer op te ruimen. :( Wat is dat toch met die mannen...

Evelien, prachtige foto's. Ik zou die buikfoto met knuffel voor het kaartje gebruiken. Is heel apart zo.

Volgens mij zijn die steken die je voelt het indalen van de beeb. Ik heb het idee, dat min blaas echt in de weg ligt. Pfff, dat doet dus echt heel pijn.

Kaartjes, de envelopen zijn er, maar ik moet de adressen nog bij de namen zoeken.

Po, heb je misschien nodig als je dus niet van bed mag. Meestal mag dat wel, maar het voor het geval dat....
    Zo'n po kan je dus ook huren, waar je je bedklossen huurt.

Ik heb vorige week 2 mooie pyama;s met knoopjes gekocht. Had idd ook niks voor na de bevalling. Ik ben ook van plan om heel de week in bed te blijven.

Famillie, gelukkig geen van allen erg opdringerig. Wij gaan pas bellen als de beeb er is. En hoe mijn conditie enzo is. Volgens mij moet je dat gewoon even aanzien.

Het is weer tijd voor mijn middagdutje. :D

5. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ben nog even aan het bijlezen maar kan het niet laten hier op te reageren!

LexXxX ik vind dat je helemaal gelijk hebt en ik sta dan ook volledig achter je (en dan staat er wat achter je hoor, hebbie mn buik wel es gezien? gnagna) Ik zou ze inderdaad inmiddels maar eens lekker in de stront laten zakken daar..zó afhankelijk ben je niet meer van ze nu, (helaas) het is toch al duidelijk dat er weinig tot geen kansen meer voor je zijn daar dadelijk..laat ze lekker de rambam krijgen dan! Het is toch niet te geloven dat ze niet eens één keer aan je hebben gevraagd of je het allemaal wel trekt en volhoudt en dan ga je nog al die 'extra's "doen ook. Ik zou het niet meer doen (terwijl ik normaal gesproken ook zo ben hoor, probeer alles voor een ander te doen, netjes op te lossen voor collega's etc etc) Maar in dit geval vind ik het ontzettend respectloos tegenove rjou hoe ze met je omgaan!..Zo!

Trouwens..in je verlof moet je genieten en rustten..wat nou herkansingen nakijken? :confused: Je bent zwanger, maar niet gek toch? ;)

6. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Zo en bedankt voor deze steunbetuiging! Vooral die buik die achter me staat geeft me wel een fijn en sterk gevoel, en ik moest er zelfs weer van glimlachen! Dus erg bedankt!
    Rector sprak me net aan toen ik de trap op strompelde (niet even vragen hoe het ging, neeeee natuurlijk niet, MANNEN! :evil: ) of ik woensdag even tijd had voor hem (maar marcheerde meteen weer door naar een afspraak dus lekker geinteresseerd zeg). Maar goed, misschien moet ik even afwachten wat hij dus te bespreken heeft met me, misschien zijn er wel uren over en dan moet ik beter nu niet al mijn glazen ingooien en schepen achter me verbranden. Kan ik misschien beter even wachten met mijn mededelingen tot woensdag, afwachten wat dan het nieuws is. Maar raak er wel steeds meer van overtuigd dat ik straks die herkansingen NIET moet doen en moet eisen dat ik alleen naar de rapportvergaderingen kom als iemand me ophaalt en direct na beeindiging weer thuisbrengt.

Voor degene die het vroeg: ijs ben ik vergeten, gelijk naar school gefietst. Wel me onderweg afgereageerd op irritante jeugd die na 5x bellen nog steeds midden op de weg bleef rijden, maar goed, dat luchtte ook wel weer op. Heb wel gister ijs op toen ik op het strand was, maar dat telt niet voor vandaag, helaas. Misschien straks op de terugweg van school?
    Over een kwartiertje begint mijn les, en ik ga het heel relaxed aanpakken: SOtje, teksten nakijken, iedereen die geen vragen heeft over de toets naar huis laten gaan, vragen beantwoorden voor de handvol die overblijft. En snertjong Tommie krijgt geen enkel excuus om te klieren, dus als hij niks doet mag hij zich gelijk melden. Die heeft me dit jaar genoeg lastig gevallen en kan de boom in!

7. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Hihi..herkenning alom!

Wat een prachtige foto's evelien..die met die knuffel is inderdaad errrug gaaf! Maar die anderen ook! Vind ze echt geweldig!

8. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Oehoeeeeeww wat gemeeeeheeen beebie! Hahahahha..wat erg zeg, ik lig helemaal dubbel. Wat kunnen vrouwwezens toch in-en-in slinks en gemeen en gehaaid zijn zeg..Sjeez en dan moeten ze nog es zwanger zijn ook! :)

Wat hier ook wel helpt is het volgende..ik vraag me dan hardop af (ook echt aan hém) hoe het dan in godsnaam kan dat mannen een afstandsbediening, een motor van een auto,een dvd speler en een electrische grasmaaier van binnen tot buitenj om kan keren, kan maken en weet te bedienen..maar dat hij niet begrijpt dat bonte was gewoon domweg bontgekleurde was is en dat op 60 graden altijd goed is voor handdoeken e.d.

Slimme vent die zich daar nog uit weet te lullen

je hebt dan ook van die mannen die totaal niet weten hoe een auto werkt of een dvd speler..

9. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Kim Gewoon hier lekker komen klagen hoor!! In ieder geval heel veel beterschap meid, hoop voor je dat er toch nog een paar weekjes voor je aankomen waarin het goed met je gaat en je wel lekker kan genieten!

Tanya Heerlijk dat je zo genoten hebt van je weekendje! En die werklui tja die houden nergens rekening mee. Ik woon in een nieuwbouwwijk waar nog volop gebouwd word en kan me daarom heel goed voorstellen hoe jij je vanmorgen voelde :evil:

Jody Top dat het feestje zo geslaagd was! Die complimenten doen een mens weer goed he? :D

Evelieveling Die tip van de kleding kreeg ik ook.
    Wat heb je weer een schitterende buikfoto's staan! WOW!

Buddy Ik heb er ook nog geen en zou het eigenlijk wel leuk vinden.

Kraamvisite Ik zie wel hoe het loopt. Ik wil me er nu nog niet teveel mee bezig houden. Als ik er genoeg van heb, schop ik ze gewoon de deur uit. De naaste familie wil ik wel snel bellen na de geboorte, de rest die wacht maar tot het ons uitkomt.
    Verder hoop ik dat niemand anders er weet van heeft dat de bevalling begint.
    Alhoewel hoe moet dat met de hond? Stel dat ik naar het ziekenhuis moet. Eigenlijk nog niet over nagedacht.

[/b]Lexi[/b] Kop op meis!! Nog een paar daagjes!

Kar Fijn dat je er bent. Ik heb nu hetzelfde gevoel als jou mbt m'n hormoonhuishouding. Heb daarbij ook het idee dat mijn afscheiding aan het veranderen is.

Beebie Ik zou compleet gestresst raken als ik nu het kaartje nog niet zo goed als af zou hebben. Eigenlijk heb ik meer respect voor je gekregen nu.. je bent gewoon erg relaxed! (Ik had natuurlijk wel al respect voor je)

Klagen Gooi het er allemaal maar uit! Ik vind het heerlijk (vreemde woordkeus maar waarschijnlijk begrijpen jullie me wel) dat dat hier gewoon kan! En vooral dat het voor iedereen zo enorm herkenbaar is. Dus meiden doe hier lekker je beklag dan hoeven we onze mannetjes etc thuis niet lastig te vallen ;)

Ik ga zometeen of vanavond weer even verder lezen en reageren. Ga nu lekker met mijn mannetje en doggie naar het water.. Krijg computerogen.

10. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Sjee..Hier word ik wel effe stil van hoor.
    Ik wil jullie niet veroordelen ofzo hoor, zo moet je het niet zien..Maar vind je dit zelf wel oke dan?
    "hij kan niet tegen huilen"vind ik nogal een heeeeeel erg suf zwak excuus (sorry again) om zich heeeel gmakkelijk van de iets lastiger situaties af te maken. Misschien toch maar eens een flinke confrontatie aangaan (tenminste, dat zou ik doen..misschien vind jij het wel best zo, maar als ik je zo lees maakt het je heel verdrietig) en een duidelijk gesprek met hem aangaan wat je verwacht van je relatie/man.
    Hij hoort toch je steun en toeverlaat te zijn? je "spreekwoordelijke'rots in de branding?
    Juist op die momenten als je het zelf niet meer aankunt hoort je man daar voor jou te zijn..en dat zijn die huilmomenten.

Ik heb eens geleerd dat huilen niet zomaar huilen is, maar dat het symbool staat voor onmacht, verdriet, pijn en vooral voor iets wat op dat moment even groter en sterker is dan jij. Als je van iemand houdt is dat toch het laatste wat je de ander wilt zien doen? lijden?

Ik ben echt niet aan het stoken in een goed huwelijk fzo, maar ik vind dat je veel meer verdient als vrouw..en je bent nota bene zwanger van zijn kind hoor!..geef hem maar eens één dag al die hormonen...

pfff..ik ben bijna boos :)

Maar gelukkig kun je hier in elk geval lekker snotteren..

Dikke knuffel voor jou

11. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Ik wil jullie niet veroordelen ofzo hoor, zo moet je het niet zien..Maar vind je dit zelf wel oke dan?
    "hij kan niet tegen huilen"vind ik nogal een heeeeeel erg suf zwak excuus (sorry again) om zich heeeel gmakkelijk van de iets lastiger situaties af te maken. Misschien toch maar eens een flinke confrontatie aangaan (tenminste, dat zou ik doen..misschien vind jij het wel best zo, maar als ik je zo lees maakt het je heel verdrietig) en een duidelijk gesprek met hem aangaan wat je verwacht van je relatie/man.
    Hij hoort toch je steun en toeverlaat te zijn? je "spreekwoordelijke'rots in de branding?
    Juist op die momenten als je het zelf niet meer aankunt hoort je man daar voor jou te zijn..en dat zijn die huilmomenten.

Ik heb eens geleerd dat huilen niet zomaar huilen is, maar dat het symbool staat voor onmacht, verdriet, pijn en vooral voor iets wat op dat moment even groter en sterker is dan jij. Als je van iemand houdt is dat toch het laatste wat je de ander wilt zien doen? lijden?

Ik ben echt niet aan het stoken in een goed huwelijk fzo, maar ik vind dat je veel meer verdient als vrouw..en je bent nota bene zwanger van zijn kind hoor!..geef hem maar eens één dag al die hormonen...

Dikke knuffel voor jou

12. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0

Dikke knuffel voor jou

13. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    sjee..3 keer is een beetje overdreven....oeps sorry

14. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    hahaha.. je punt was na 1 keer al duidelijk hoor ;)

Maar ik snap je helemaal.
    Ik ben dan ook alleen ingegaan op het huishoudelijke werk.
    Maar een vent die weg zal gaan als ik huil.... oef... die heeft een groot probleem!
    Dus Miep... denk daar maar eens goed over na.
    Ik wil ook niet stoken, maar ergens klopt er iets niet!
    Dat klussen bij de buurman lijkt me niet zo belangrijk als je liefste die huilt...

15. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Ik heb ook nog geen buddy..maar om eerlijk te zijn heb ik ook niet een mobiel.
    Ik zou er een kunnen lenen, maar dan moet degene die mijn buddy wordt niet verwachten dat ik uitgebreidt ga lopen sms'en voor de fun, want dan zit ik zo weer aan een sms verslaving (ik deed het vroeger heeel veel..kostte klauwen vol geld, dus mobiel de deur uitgewerkt)

Ik zit dus nog wat te twijfelen, eigenlijk ga ik er vanuit dat alles goed gaat en dat ik gewoon de volgende dag ene berichtje kan plaatsen hier voor jullie ..en anders laat ik mijn manwezen dat wel even doen..kan ook toch?

ik ga nu naar de zeeman..pyama scoruh! ;)

16. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    sms buddies...
    denk dat we even een lijst moeten opzetten.
    Want wellicht is het handig om altijd een back-up te hebben.
    Want zo ver liggen de data's niet uit elkaar.
    Kan best zijn dat ik straks Karlijn aan het sms'en ben dat ik begin, terwijl zij ook druk bezig is.
    Dan is het handig om iemand anders te hebben die het hier kan melden.

Als je een voorkeur voor iemand hebt, gewoon via pb contact met die persoon opnemen lijkt mij.

Ik heb geen voorkeur.
    Ik wil best voor wat mensen sms buddy zijn. Heb zelf ook nog back-up nodig.

(sms kan natuurlijk ook via mail)
    Dus je kan ook iemand via de mail op de hoogte houden. Of msn, of weet ik veel wat!

17. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik zou heel boos worden denk ik. En hem vertellen hoe ik er over denk. Als ik boos word ga ik janken, beetje jammerlijke eigenschap, maar dat zijn dan woede tranen. Ik kan dan helemaal uit mijn plaat gaan en ook echt daarbij zeggen dat hij even zijn smoeltje moet houden en naar mij moet luisteren. Ik ga dan voor het schok effect. En ik lees regelmatig dat meiden dingen opschrijven voor hun mannetje waardoor hij goed kan begrijpen hoe ze zich voelt, maar mijn idee is toch dat met de emotie van woede of verdriet, of welke emotie dan ook, de boodschap een stuk duidelijker is.

18. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Ik zit zo even nara mijn banner te kijken..en ik word me toch ineens zenuwachtig!....

AaaAAaAAAAAaAAaargh over 3 weekjes mag ik thuis bevallen..3! Thuis!...sjezus..over 3 weken kan de beebie al komen en dan ben ik ineens mama...

19. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Loltsje...Het is ook een kwestie van respect toch?

Ik had ditzelfde bij mijn ex ook..Op gegeven moment heb ik hem uitgelegd dat hij daarmee liet zien naar mij dat hij totaal geen respect voor me had..door domweg weg te lopen als ik moest huilen.
    Duurde een paar keer, maar juist op rustige momenten in een goed gesprek heel erg goed duidleijk maken dat je het respectloos van hem vindt en dat je wilt dat hij je met méér respect behandelt zou wel es kunnen helpen..

20. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Landa en evelien..back-up buddy's worden dan maar?

Deel Deze Pagina