*wijsneus uithangt* Niet waar. Over 3 weken ben jij 'pas' 36 weken en 3 dagen zwanger. En het moet echt 37 weken zijn. Vertelde de intake mevrouw van de kraamzorg mij. Bij 36 weken en 6 dagen moet je zelfs nog naar het ziekenhuis. Stom he?
ow ja... klossen onder het bed. Die 'moet' je vanaf week 36 hebben. iemand eigenlijk een idee wat het kost om die dingen te huren?
Geen idee waar ik die moet halen hier in de buurt, en dus ook niet wat het kost. Hoop eigenlijk dat het vergoed wordt door mijn (zeer uitgebreide aanvullende) zorgverzekering...
Ik ben er nog wel. De plannen zijn wat opgeschoven.. Loltsje, Ik schrik een beetje van je verhaal. Weet niet heel goed hoe ik erop moet reageren aangezien ik al vrij snel heftig reageer op dit soort situaties. Dit heeft alles te maken met mijn ex-vriend en dus verleden. Eigenlijk kan ik me alleen maar bij de andere lady's aansluiten. Buddy's, ik denk dat het niet uitmaakt wie je bij wie neer zet. Er is nu wel gebleken dat de datum dat je daadwerkelijk uitgeteld bent nietszeggend is dus... wie wil m'n buddy of buddy's worden? Niva, Ik dacht vanmorgen hetzelfde: Over 3 weken mag ik al thuis bevallen! Vandaag ben ik precies 34 weken, haha weer een mijlpaal (voor m'n gevoel) bereikt!
Hmpfz ...Oke..over drie weken en 4 dagen dan! *grmbl brom* :d DAN NOG GEK! weet je wel hoe snel dat is?
Oké klossen onder je bed moet je dus vanaf 36 weken hebben maar dan mag je niet thuis bevallen. En als je een kraambed gaat huren, vanaf wanneer moet je die dan thuis hebben? En moet je dat reserveren ofzo? Ooooh ik heb zo nog niets geregeld! Landa, het heeft weinig met relaxt zijn te maken hoor dat ik de boel niet op orde heb, het heeft meer te maken met te veel dingen op hetzelfde moment! Hoewel ik op zich redelijk relaxt ben word het me nu af en toe ook lichtelijk teveel! SMS buddy: Tja... ik denk niet dat ik op de sms buddy lijst hoef. Jullie horen het wel als uk er is! No hard feelings!
hallo meiden Evelien: mooie foto's hoor, die met die knuffel vond ik ook erg lief! mutsjes: heb 2 mutsjes, eentje met bad hairday erop! Tanya: fijn dat het weekend zo heerlijk was. Doe maar lekker rustig aan meid, en jammer dat slapen zo'n ramp is. Helaas langzaam ook herkenbaar hier! Kraamvisite: hihi,ik kan heel lomp zijn en gewoon zeggen dat het tijd is om naar huis te gaan! In het ziekenhuis wil ik eerst eens terug zijn op zaal en dan gaan we wel eens bellen.. Po:volgens mij mag je daar ook een afwasteiltje voor gebruiken als het voor de placenta is, kan je alleen niet meer gebruiken daarna vrees ik.... vraag het gewoon ff na.. Enveloppen: ik heb ze inmiddels allemaal geschreven en ga nu met de kraamkadootjes beginnen..... schoonouders: mijn schoonouders kunnen vanwege mijn katten toch niet lang en vaak komen, helaas! Lexi: hoop dat je je vandaag ietsie beter voelt meis... Kar: fijn weer wat te lezen. Ik ben de laatste 2 weekjes ook meer misselijk gedurende de dag, en zweet ook veel meer... Zo ik ben bekaf. Had vandaag me laatste werkdag en het was super super druk! Heb de laatste 2 dagen wat meer last van mijn buik. WEet niet of het harde buiken zijn of mini die maar niet stil wil liggen en langzaam wat te groot wordt, hihi! Ga nu naar het ziekenhuis voor mijn controle bij de gynaecolog. Ben benieuwd hoe om minimuts deze keer weer ligt! grtj twinny
Maar... als je in het ziekenhuis bevalt en alles is in orde met jou en beeb... dan kan het zijn dat je dezelfde dag nog thuis bent. En dan heeft de kraamhulp ze ook nodig om op werkbare hoogte haar werk te kunnen doen. Vandaar!
Ha, er is inderdaad een thuiszorgwinkel en daar sta ik nou in de wacht. Als je een indicatie hebt (en die heb ik wel of die kan ik wel krijgen via de wijkverpleegkundige, lijkt me) kan je ze gratis lenen. Hopelijk nemen ze snel op... Hoeveel van jullie werken eigenlijk tot 4 weken door? Ik weet het van loltsje en ik weet dat een paar het wilden maar vanwege de ZW niet mogen (Kar, Zanoni) maar hoeveel mogen en doen het wel? Vandaag is de eerste dag dat ik werk binnen de 6 weken voor de uitgerekende datum, dus dat ik er anders al uit zou zijn.... Merk wel dat ik absoluut geen zin heb... Maar die 2 weken extra naderhand zie ik toch wel erg zitten dus nog even doorbijten! 40 uur per week is toch wel iets te veel, dus morgen neem ik lekker vrij.
Ik wilde dit maar ben zo blij dat ik dit niet gedaan heb. Ik heb het geluk dat ik 4 weken vakantie kan opnemen na mijn verlof. Ik moet 15 oktober dus weer werken.
Dat is natuurlijk ook lekker, dan heb je zowel ervoor als erna veel tijd! Je bent er nu dan een weekje uit, lijkt me, lekker hoor Ik heb op zich best veel vrije dagen, maar 4 weken gaat me niet lukken. De kleine is ook al vanaf 1 oktober welkom op het kinderdagverblijf, dus dan begin ik ook weer (nou ja, een paar dagen later. Ook wel lekker om rustig aan te kunnen zien hoe moeilijk ik het vind om m'n jochie daar achter te laten... en daar niet op het werk over in te hoeven zitten.) Ik kan gewoon met een geldig legitimatiebewijs gratis die klossen afhalen bij de thuiszorgwinkel. Zal ik meteen eind van de week maar eens doen! Weer iets geregeld...
ikke werk ook door tot 4 weken vantevoren..alhoewel ik net een dilemma heb geplaatst hier op het forum, stukkie verderop. Ik trek het namelijk echt niet meer..maar ik hoef nog maar 4 diensten in twee weken..en dan kan ik lekker achteraf genieten van twee wekene xtra verlof. Maar on the other hand..ik vind het zoo zwaar worden, en dan zijn die diensten ook nog net slaapdiensten dus die duren extra lang enzo.. Ik twijfel dus of ik me alsnog voor die 4 klote dienstjes ziek ga melden of niet. heb net met een lieve collega gebeld en zij gaat proberen om er dagdiensten van te maken..dat moet me wel lukken denk ik namelijk..als dat lukt gaat het wel goed komen..als dat niet lukt zie ik het niet zitten en weet ik echt niet wat ik moet doen.... ships ik zou naar de zeeman..enzo..
Je hoeft toch geen slaapdiensten meer te draaien nu je zwanger bent? En zeker niet nu je al zover bent! Dat was tenminste bij mijn CAO zo bij Jeugdzorg. Oooh en heb je dan niet de pech dat je ipv 4 slaapdiensten, 8 dagdiensten moet?
Nee dat hoeft idd niet, maar tot voor kort ging dat eigenlijk wel en heb ik het dus zo gelaten. maar nu beginnen juist die slaapdiensten me op te breken..maar dat is pas zo sinds twee weken ofzo en ik hoef ook nog maar twee weken. Dus om nu voor die laatste twee weken een drama te maken.. Maar ja..ik hoop dat het mijn collega lukt om anderen te vinden die willen slapen