Wat fijn dat de eerste echo goed is! En fijn over 3 weken weer al! Tuurlijk gaat alles goed, daar gaan we gewoon vanuit! Probeer er maar lekker van te genieten! Die onzekere momenten hebben we allemaal wel geloof ik... Nou werk ze nog vannacht!
Hoi! Dank voor je lieve woorden, heb de eerste afspraak met de verloskundige geregeld en moeders voor moeders komen volgende weke langs. Ben benieuwd. Poitief blijven en gneietn, dat is het sleutelwoord! Groetjes Selma
allereerst idd kim beterschap! en aankomende oma aangenaam en nog gefeliciteerd! kar ik kan het wel begrijpen ik heb hetzelfde vooral omdat ik nog steeds nbij mijn oude lotgenootjes gaat kijken(mk`s) dan word ik alleen maar weer banger. maar kop op meid kirby idd mooie echo meid selma gefeliciteerd en ik heb je een pb gestuurd veel liefs peetje
Ben ook al een paar dagen niet geweest, dus eerst even een warm welkom voor al onze nieuwe zwangeren. Oma Monique, fijn dat je wat laat weten over Kim, ik had haar ook al een beetje gemist, gelukkig is ze op de goede plek en kunnen ze haar en de baby zoveel mogelijk ondersteunen, gaat goed komen met die twee. Geef haar een dikke knuff van mij. Kar, neem lekker even de tijd voor jezelf meis, wij zitten hier nog wel een tijdje, kom maar lekker terug als je er klaar voor bent. Nog even een dikke knuff voor alle andere dames. Kom op he, hoofd omhoog laat je niet gek maken. Groetjes Monique
Ik heb ook even gebeld voor een afspraak voor de echo, 27 december. Derde kerst! Dan ben ik 11 weken. Er is dan vast al een heleboel te zien!
Weer thuis. Vandaag echo gehad. Dubbel gevoel aan over gehouden. Als eerst natuurlijk een heel fijn gevoel! Hartje zien kloppen en alles zag er prima uit. Was goed ingenesteld e.d. En nu teleurstellende gevoel: ik ben pas 6 weken zwanger! En dat ip van 8+4 weken.. is dat ff een domper! Blijkbaar een hele late eisprong gehad en mijn hummeltje heeft er ook nog eens extra lang over gedaan om de baarmoeder te vinden. Maar in verhouding klopt wel alles voor die 'leeftijd'. Dat is natuurlijk prettig! Alleen nu nog langer in spanning zitten tot de 12 weken. Ik mag wel over 2 weken weer een nieuwe echo laten maken, dit omdat het nog zo klein was en ik nogal ongerust overkwam. Erg lief. Hopelijk is het over 2 weken voldoende meegegroeid..
Laatje; kan wel voorstellen dat het jammer is dat je nu weer even langer moet wachten tot die 12 weken, maar je moet maar zo denken dat de rest allemaal klopte en wat zijn nou 2 weken op een mensenleven? Makkelijk gezegd natuurlijk, maar denk wel door deze drukke feestmaand dat de tijd wel sneller gaat, tenminste dat gevoel heb ik wel. Alle nieuwe juli mama's welkom op het forum Kim en oma; hoop dat je snel naar huis mag en weer ongerust kunt gaan genieten van het zwanger zijn. Beterschap meid! Kar: ik kan me helemaal indenken hoe je je voelt. Heb dat ook wel en vandaar dat ik ook niet zo vaak reageer. Ik probeer ook niet alles te lezen, maarja als je eenmaal zwanger bent wil je gewoon alles te weten komen om je onzekerheden snel door anderen weg te laten wuiven. M'n man zegt ook telkens dat ik niet teveel nare dingen moet lezen. Gelukkig zijn die in dit juli-forum nog niet zoveel voorgekomen, maarja er zijn natuurlijk meerdere onderwerpen waar je dan ook even naar kijkt. Hoop dat je straks als je wat zekerder over je zwangerschap bent, je weer gezellig komt meekletsen en we samen kunnen aftellen naar de geboortes van iedereen! Zelf ga ik eind volgende week maar eens contact met de VK opnemen om hopelijk in week 8 een echo te krijgen. Had afgelopen zondag ineens ontzettende kramp, maar wat dat is geweest weet ik niet; heb ook geen bloedverlies gehad, het was maar een halve minuut ofzo, maar het deed echt wel zeer (misschien was het toch de Chinees van de avond ervoor?). Eergisteren had ik weer ineens ontzettend zware bovenbenen, maar hopelijk is dat van het sporten wat ik de dag ervoor had gedaan en heb ik daardoor ineens spierpijn gekregen. Moet me niet zo druk maken hoor ik manlief dan verkondigen; makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Hij wordt natuurlijk ook vader en zou het ook verschrikkelijk vinden als het mis gaat, maar bij mij zit het toch in de buik en mijn hormonen zijn gewoon een doolhof op het moment en als je dan pas een MK hebt gehad ben je gewoon niet zo zeker van ieder dingetje. Zou willen dat 1) de tijd zo'n 8 weken vooruit zou springen en 2) dat ik (of vrouwen) m'n piekergedachten uit kon schakelen. Ja als dat nou eens ooit gerealiseerd kon worden.
Hé meiden, Ik heb even jullie troostende woorden nodig: ik ging vanavond naar het toilet en had wat roze afscheiding in mijn string. Ook bij het afvegen had ik licht roze op mijn papiertje. Help! wat is dit? kan dit nog van een innesteling zijn? Volgende week moet ik voor een echo, ik was hier al zenuwachtig voor, maar nu helemaal. Liefs Elma
@Elma: Dat hoort er allemaal bij! Zolang de bloeding niet heel hevig wordt is er waarschijnlijk helemaal niets aan de hand. Je baarmoeder is nu namelijk heel erg doorbloed en je krijgt door het minste of geringste al een klein beetje bloedverlies. maar: ik kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt en ook DAT is heel normaal! sterkte! PS: je kunt natuurlijk altijd voor de zekerheid je VK of HA bellen morgenochtend.
Hier ziet het er niet zo goed uit.... Had vanmorgen ineens bruinverlies, wat nu overgegaan is in echt rood bloed. Ook is het behoorlijk veel.. Ben helemaal van slag. Ik zal morgen de vk bellen wat ik nu moet doen. Ik weet het niet meer maar het lijkt niet goed....
Hoi Elma, Het komt vast goed, een beetje rose bloedverlies kan meestal gene kwaad. Zolang het maar niet meer wordt en je geen krampen krijgt. Het komt goed, vetrouw maar op jezelf! Liefs Selma
@smeetje: och jee, meid, wat naar voor je! het hoeft natuurlijk niets te betekenen (de forums staan vol van dit soort dingen die uiteindelijk niets waren) maar het is wel heel erg naar om mee te maken. Morgenochtend snel die VK bellen! Heel veel sterkte en een digi knuffel
Logisch dat je van slag ben, maar niet alle hoop verliezen hoor. Volgens mij heeft Kim en Evelieveling dit ook gehad en die zijn nog steeds zwanger. Veel sterkte meis en morgen maar de vk bellen.
Elma, Ik kan me voorstellen dat je daar heel erg zenuwachtig van wordt! Gelukkig heb je snel een echo, en hopelijk ook wat meer zekerheid! Sterkte meis! Smeetje, oh, wat kl*te meid! Ik zou morgen direct de vk bellen! Ik hoop voor je dat het niks te betekenen heeft! Heel veel sterkte!
Jeetje Smeetje, Ik hoop dat het loos alarm is! En KimKivits: ik ben wel geschrokken van het bericht van je moeder! Hopelijk voel je je inmiddels beter, en is je stofwisseling ook weer helemaal normaal. Elma, hoe is het nu met jou? Mijn gevoel zegt dat het vast bij die afscheiding gebleven is, maar klopt dat ook? Sterkte alledrie (en ook alle dames die het nodig hebben en die ik gemist heb in mijn snelle scan van alle nieuwe berichten natuurlijk!) Groetjes Maris
Zei ik gisteren nog dat ik iet emotioneel was, pff is het vanavond wel even andere koek. Ik moet om het minste of geringste brullen... Het hoort er allemaal bij zullen we maar zeggen!
oei, da's niet zo fraai, Vissie, hopelijk schrikken mensen er niet te erg van? Het enige dat ik heb qua emoties is een nogal heftig libido...