Sonya, wat heb je toch een schattige dochter! Wat fijn dat ze goed groeit. Wat vervelend van het oogonderzoek. We bidden en hopen met je mee dat alles over een week een stuk beter is!
@ Sonya Owww, wat wordt ze mooi groot! Ze ziet er super uit! Ze doet het goed zeg! Heel veel sterkte met het stress weekje wachten! Ik duim voor jullie. Geweldig dat je de tijd vindt om ons op de hoogte te houden! Toch ook nog een vraag aan jou. Hoe is het nu met jou? Kan jij het allemaal bevatten. Zo ontzettend te vroeg bevallen. Kan me indenken dat je er in je hoofd en lichaam nog niet klaar voor was. En dan zelf al thuis zitten en je prachtige dochter nog niet mee kunnen nemen. Volgens mij moet er genoeg omgaan in je koppie. Redden jij en je (man) vriend het?
Zo Eef jij was al vroeg wakker! Vandaag laatste werkdag, heb er ZOOOOOO'n zin in! Dat het klaar is dus he, niet dat ik die nog moet draaien. Maar goed, t zal wel leuk zijn met mijn leerlingen en collega's en dat is het belangrijkste. Ik spreek jullie laterzzz!
Ow Lexi, dan heb ik me nog ingehouden om niet gelijk achter de pc te kruipen. Weer zo verrot geslapen! Geniet van je laatste werkdag! En Vissie... lekker he, dat aftellen?
Loltsje Wat een mooie foto's en wat een mooie buik! Ik begin maar niet aan zulk soort foto's, want daar valt echt niet tegen aan te photo-shoppen... Beebie Je badkamer wordt mooi! Ook wij hebben afgelopen jaar (onder andere) verbouwd. Het was ook zo'n jaren-weet-ik-veel-maar-heel-erg-ouderwetse badkamer. Nu is hij af en dat is zo fijn! Nog even doorbijten meid, dan lig je straks lekker inje mooie ronde grote bad te genieten! Lma Gaat het al wat beter met je vandaag? Karlijn Hoe gaat het met jou vandaag? Hoe is het met je buikloop (heb je al gevist in de vijver?) en je ontstekingen? Veel plezier/succes bij je APK vandaag! Ja, en de kraamzorg leert je dat wel. Wij hadden het geluk dat er bij ons op de cursus een kraamverzorgster was (die was samen met haar dochter gekomen omdat vriendlief haar in de steek had gelaten zodra ze zwanger was, de dochter dan he). Dus we konden alles vragen wat we maar wilden en ze heeft ons ook laten zien hoe je bv een bedje opmaakt zonder dat de kleine helemaal tegen het voeteneind ligt. Enne, net als wat Evelieveling zegt,je wordt een supermama! TomenJerry Wow, Eva-Loraina al een juniorbed! Dan wordt ze al snel groot! Lexi Wel super dat ze je uren door willen betalen, maar net als wat de rest zegt, ik weet niet hoe het zit dan straks bij de UWV. Landa Geen idee wat 'seg' betekent. Ik heb geen zwangerschapskaart, mijn gyn houdt een dossier bij. Bij mij hebben ze ook niet de dikte van mijn buikwand gemeten, Ik heb een linksvoorliggende placenta en een dikke buikwand van mezelf, maar toch voelde ik alles al vroeg. Mijn gyn zei dat dat kwam omdat ik strakke buikspieren had . Toen ze dat vertelde rolde ik zowat van mijn stoel af van het lachen, want ik strakke buikspieren? Ik doe nooit iets aan sport, laat staan buikspieroefeningen... Zanoni Ik weet niet of je dit nog leest, maar ik wil je alvast een hele prettige dag morgen wensen! Morgen ben je een getrouwde dame! Vissie Wat jij zei over die buikspieren, dat ze gaan wijken, dat heet toch diastase? Dat heb ik namelijk. En kan dat echt geen kwaad? Als ik mijn buik licht aanspan als ik op mijn rug lig dan voel je echt een gleuf in het midden. Ik heb ook geen ronde buik, maar meer de vorm van 2 billetjes zeg maar. Sonya Wat een mooi meisje is Chedella toch! Zie ik nou dat ze een shirtje aanheeft vande rode kater / dikkie dik? Zoja, waar heb je die gehaald? Eveline Ook al zo slecht geslapen? Hier ook al, stond weer om half 7 naast me bed. Ikhad een ochtendhumeur van hier tot Tokyo en terug, dus arme Marc moest het ontgelden... Er komt een tijd dat we hier 's nachts aan het beppen zijn! Liefs, Tanya
Ellendig he, dat slechte slapen. Ik heb 2 uurtjes echt vast geslapen en daarna was het steeds weer wakker, draaien, buik die druk is, moeten plassen, niezen, etc. etc. Ochtendhumeur valt mee, bij mij komt dat 's avonds pas als ik doodop ben. Kan het beter 's morgens hebben, dan is Jerry toch al vroeg weg. Maar 's avonds moet hij het ontgelden! Ach, nog even en dan zitten we hier idd. 's nachts!
Goedemorgen meiden, Aangezien ik toch vroeg op was (van de beginnende zenuwen) had ik even tijd om te lezen dus ik heb de laatste 10 pagina's gelezen. Ik heb een hoop info gelezen maar er is volgens mij niet veel blijven hangen Ik las dat Twinny al wist wanneer ze Ukkie in haar handen mag houden en dat ze zeker gaat valsspelen. Ik ben erg benieuwd! Evelien, heb jij al weer iets van je verzekeringsman gehoord?Want ze mogen daar toch wel vaart achter zetten. Lexi, fijn zeg dat ze je willen doorbetalen tot na je verlof. En vraag eerst maar eens goed na bij het UWV ivm uitkering want voor mijn gevoel krijg je de uitkering over de laatste uren die je hebt gewerkt. Karlijn, succes met je APK vandaag en 8mnd zwanger alweer... wat gaan we snel he Sonya, wat vervelend van die uitslag van de oogtest. Ik hoop dat het later met een brilletje gecorrigeerd kan worden. En dat je in de stress schiet is heel logisch! Tanya, hoe voel je je vandaag? Sorry, de rest ik weet het even niet meer.... Iedereen bedankt voor de goede verwensingen voor morgen. Ja het wordt nu wel heel spannend Ik hoop echt dat het weer ons niet in de steek laat en dat het iniedergeval droogt blijft! Met Ukkie gaat hier trouwens alles goed. Ik heb haar maandag niet veel gevoeld maar dat heeft ze gister weer goed gemaakt. Dus deze ongeruste moeder is ook weer gerust gesteld. Ik weet niet of ik nog tijd heb om te reageren voor morgen en anders zien jullie me na het weekend (de huwelijksreis) pas weer. xx
Zanoni... ook namens mij... een topdag voor morgen toegewenst! Geniet ervan! (en nee, nog niets van de verzekeringsman gehoord)
goede morgen meiden Miep: de foto's zijn echt super meid. Ik vind die met dat witte hemd ook erg mooi... Lma: klaag maar lekker meid en nog ff dan is het voorbij. LAnda: fijn dat alles oke was en je onzekerheid beetje weg is genomen... Kar: hoe voel je je vandaag? Goed drinken hoor, dat je niet uitdroogt met die warmte! En de kraamverzorgster haalt het bedje toch weer af, aangezien het nu weken stof gaat liggen vangen, hihi.. Lexi: je krijgt volgens mij inderdaad 70% ofzo van je laatst verdiende salaris, zal het dus deze week ff bij UWV navragen als ik jou was, voordat je de beslissing neemt! Zanoni: alvast heel veel plezier met de laatste voorbereidingen van jullie huwelijk.... Zwangerschapskaart: nog nooit gezien, zal wel bij de gyno in de computer staan... Sonya: prachtige foto's en we bidden natuurlijk met je mee, dat het blijft bij iets onschuldigs... Tanya: hoe gaat het vandaag met jou? Hier de laatste week gedurende de hele dag beetje misselijk, maar niet echt hinderlijk. Beetje zo als in der eerste 12 wkn, hihi...... Verder tuurlijk veel last van vocht in me onderbenen en enkels, maar trekt ook wel weer redelijk weg als ik de pootjes omhoog hou! Gister waren we 9 jaar bij elkaar en zijn we gaan uiteten bij de mexicaan.... heb ik de halve nacht liggen te verteren, dus niet echt lekker geslapen...... Verder gaat alles wel goed denk ik, hihi! twinny
Jeee, 9 jaar alweer. Netjes hoor Twinny! Gefeliciteerd! Enne dat misselijke ken ik. Zeer irritant. Hou je wel alles binnen? Denk idd. dat mensen die bij de gyn lopen geen zwangerschapskaart thuis krijgen. Die moeten in ieder geval in het ziekenhuis bevallen. Wij krijgen hem mee. Dat als het begint en we de vlos moeten bellen, dat ze zo naar ons kunnen komen en niet eerst de kaart met alle gegevens op kantoor moeten opzoeken.
ja eveliene ik hou het binnen. Gelukkig heb ik nog nooit vanwege de zwangerschap hoeven over te geven. DAarom ben ik waarschijnlijk ook al bijna 17kg aangekomen, hihi......
Ik begin echt een zacht ei te worden. Als ik het juni topic lees en lees hoeveel beebs er geboren zijn en hoeveel er nu op het punt van knappen staan, dan vecht ik tegen de tranen... Zo'n spannende tijd, zo overweldigend en zo bijzonder... en wij mogen ook al bijna!
Goedemorgen ladies, Sonya: wat groeit jullie schatje goed. Ze ziet er ook mooi uit. Jammer dat de oog-controle een iets minder goede uitslag had. Ik duim voor jullie dat het meevalt! Lexi: fijne dag vandaag, heerlijk lijkt me, je laatste werkdag! Tanya: ja, het gaat vandaag weer iets beter met me... de gedachte dat ik alleen vandaag en morgen nog vol moet maken beuren me op Twinny: gefeliciteerd met je 9 jaar samen zijn! Verder hier eigenlijk geen 'nieuw nieuws'. Voel de kleine weer flink tekeer gaan. Gisteren weer op de weegschaal gestaan; tot nu toe 10,5 kilo aangekomen... en dit zal in de laatste weken nog wel meer worden. Maar vooruit, het is voor het goede doel! Een nadeel hierbij is dat ik laag draag en ik weet me nu dus vaak geen houding meer te geven, kan niet lekker zitten... ach: positief gedacht: nog hooguit 8 weken Moet wel eerlijk bekennen: begin wel steeds meer tegen de bevalling op te kijken. Ben eigenlijk maar bang voor 2 dingetjes: uitscheuren en de grote boodschap tijdens het persen . Hoop dat het gewoon snel voorbij is en dat ik niet, net als mijn moeder, 48 uur weeen heb!!! Liefs Elma
Sorry, ga effe klagen... Vandaag gaat het K*T met me, lichamelijk dan. Ik ben weer superberoerd en het overgeven wil niet stoppen, heb hoofdpijn, kramp in mijn buik van mijn darmen (hoop ik) omdat ik al dagen niet heb kunnen poepen (toch maar weer een lactulose innemen), vocht in mijn vingers, hondsmoe, overactieve buik, niet meer lekker kunnen zitten vanwege die buik, pijn in mijn onderrug en bekken, bosnegers, kortom de hele rataplan. Pff, ben het even zat geloof ik... En de was moet nog opgehangen worden, er moet nog gestofzuigd worden hier want er ligt een halve Tygo aan haren hier op de grond (hij is zo verschrikkelijk in de rui), boodschappenlijstje nog maken omdat we vanavond om boodschappen gaan, Tygo uitlaten, straks komt er nog een vriend mij behandelen met Reiki, Hellup! Het is dat ik morgen weer naar de gyn moet, ik zal het dan allemaal eens voorleggen.
Wijffie.. die was... die loopt niet weg. Wie weet voel jij je na je Reiki behandeling beter en dan kan je het altijd nog doen. En anders is het een leuk klusje voor je vent (of is die vanavond niet thuis?) Tygo's haren op de grond... ook dat loopt niet weg. Zorg eerst maar dat je jezelf iets beter voelt. Want ook je vent kan leren hoe een stofzuiger werkt. Tygo uitlaten... doen! Want wie weet knap je juist door wat bewegen en frisse lucht wat op! Boodschappenlijstje: kan je doen terwijl je heerlijk op de bank ligt met een bakkie thee of koffie. Reiki behandeling: gewoon van genieten, ondanks de 'zooi' in je huis. Die vriend heeft er vast wel begrip voor. Kom op... je bent hoog zwanger en soms is het even teveel! En soms is in dit geval... NU! KUS!
Hallo, Sonya: Wat heerlijk dat Chedella zo goed groeit! Die mollige armpjes, heerlijk om te zien! Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om haar oogje, maar wacht het rustig af. Ze moet nog zoveel groeien, grote kans dat ze eroverheen groeit, toch? En wat Eveline je vroeg vraag ik me ook de hele tijd af: hoe is het nu met JOU? Kom je wel een beetje aan jezelf (en je vent) toe? Tanya: Ik sluit me aan bij Eveline - RUSTIG aan doen nu. Die buikkrampen zijn niet goed, ook al zijn het 'maar' je darmen. Laat de klusjes even liggen voor Marc. (Zegt degene die ook overal stof en haren ziet..) Eveline: Ik heb dat ook met de juni-moeders. Het gaat ook super snel daar! Het is pas 6 juni en er zijn er al heel veel bevallen! Nog een paar weken en dan beginnen wij.. Met mij gaat het wel weer. Vanochtend APK gehad, alles was helemaal prima. Bloeddruk weer keurig, 125/75. Geen eiwit of suiker in urine. Alleen meneer is nog steeds niet ingedaald - dat dacht ik al. Eigenwijs kind. Volgende week moet het dan wel gebeurd zijn zei ze. Ze stelde me ook gerust dat ze nog nooit een kindje hebben laten zitten, dus dat het wel goed komt. Jullie zijn allemaal lief voor me. Ik weet ook wel dat het komt door de laatste loodjes enzo.. Gisteren gewoon teveel gedaan en toen kwam alles eruit. Heb er wel met Alex over gepraat, en hij wist me wel weer rustig te krijgen.
Karlijn: fijn om te horen dat het nu weer wat beter met je gaat. Praten met je mannetje is altijd een goede oplossing! Jammer dat je kindje nog niet is ingedaald. Dit moet dus voor 36 weken gebeuren? Ik heb geen idee hoe dat bij mij zit, ik had een andere arts dan normaal tijdens de APK en die vent zei bijna niets (bloeddruk was goed, maar wat het was?). Moet toch maar gaan vragen de volgende keer. Zelf denk ik dat de kleine al wel aan het indalen is, maar ja, wat weet ik er nu van?
Oh ja, ik was helemaal NIETS aangekomen deze week.. Heb je ook met zulke rommelige darmen natuurlijk. En ik eet ook minder. Zit op + 13,5 kilo nu. Hopelijk is een groot deel vocht...
Lexi: Veel plezier en sterkte vandaag met je laatste dag! Hopelijk wordt het met je collega's en leerlingen nog een beetje gezellig.