Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    He geen sorry!
    Geen sorry voor een lang verhaal en al helemaal geen sorry voor een late reactie.
    We zijn al blij dat je updates laat horen en dat je er de tijd, kracht en emotie voor vindt.
    Niemand van ons kan zich voorstellen hoe deze tijd voor jullie moet zijn.

Ik hoop dat je alles op een rijtje kan zetten voor jezelf. Probeer zoveel mogelijk steekwoorden op te schrijven zodat je straks als je meer tijd hebt alles op papier kan zetten. Dat kan helpen om het voor jezelf te verwerken, deze achtbaan vol emoties.

Hou je taai wijffie! En we duimen allemaal voor jullie!

2. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Zanoni! Veel plezier vandaag. Maak er een topdag van!
    Alvast gefeliciteerd!

Zo... ik ben bijgelezen.
    Ik ga weer plat liggen want die koppijn nekt me en ik wil vandaag geen paracetamol innemen!

3. Niet meer actief

Goedemorgen dames!

Eveline Je zei 3 kwartier geleden dat je ging liggen, dus ik neem aan dat je niet gebeld hebt? Het is nu half 10, dus BELLEN! Ik weet ook niet wanneer iets spoed is, ik bel zelf ook bijna nooit. Ja, ik heb 1x gebeld en toen moest ik meteen komen en lag ik de hele avond in het ziekenhuis! Ik denk nu maar zo, als jij je er niet goed bij voelt en je ongerust maakt, gewoon bellen! Dan kunnen ze altijd nog over de telefoon zeggen of het spoed is of niet! Ik heb ook al dagen last van koppijn, de paracetamols zijn niet aan te slepen en ik hou idd ook vocht vast. Hmmm, gelukkig mag ik over 1½ uur naar de gyn toe.

Sonya Het was helemaal geen lang verhaal! We waren heel benieuwd hoe het met jou ging! Hou je taai he meis!

Lijstje voor partner In de Wij stonden laatst ook een aantal dingen waar ik zelf niet aan gedacht had dat Marc moest regelen. Wat Eveline ook al zei, de begrafenisverzekering. En ook de rechtsbijstandverzekering (als je die hebt) en de WA-verzekering. Wij moeten mijn ziektekostenverzekering of een geboortekaart sturen of een kaartje invullen. We doen het op mijn verzekering want ik ben uitgbreider verzekerd dan Marc. Oh en voor de getrouwde mensen onder ons, je partner moet het trouwboekje meenemen als hij de kleine gaat aangeven. Verder moet Marc de Kraamzorg bellen als ik bevallen ben. Ik weet niet of dat voor iedereen geldt, maar hier wel. Ze zouden het zelfs al op prijs stellen als je belt wanneer we weten dat ik ingeleid wordt. Verder zou ik ook niets weten wat hij nog moet doen, buiten de kaartjes en versieringen om.

Liefs, Tanya

4. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik heb gebeld.
    Ik mag even een bekertje volplassen en naar de praktijk.
    Dan gaan ze het even nakijken.
    Schijnt ook dat het toch bij de laatste loodjes hoort en het benauwde weer.
    Maar we nemen het zekere voor het onzekere.

Zijn er nog meer mensen hier met een zorgverzekeraar die een extra uitkering geeft als je het kindje daar verzekert?
    Ik krijg van het trias 100 euro als ik uk daar meeverzeker.

5. Niet meer actief

Hier nog een hond die kan treuzelen, niet normaal. En dan altijd op de terugweg, als hij weet dat we naar huis gaan. Dan is net dat ene grassprietje veel interesanter als ik. Ik laat hem al een tijdje niet meer los als ik alleen met hem loop. Tygo is er namelijk al wel achter dat ik niet meer vlug achter hem aan kan.
    Gistermiddag werd ik toch pissig op een ander hondenvrouwtje. Die hond en Tygo kunnen niet met elkaar opschieten (is bekend bij haar en mij), en we kwamen hun dus tegen. Dus Tygo meteen als een idioot gaan trekken en blaffen. Ik kreeg een enorme pijnscheut in mijn buik en stond met mijn ene hand me eigen vast te houden aan een hek en met de andere Tygo in bedwang te houden (35 kilo schoon aan de haak ehhh riem :confused: ). Zei die vrouw (die niet eens even 3 meter verder wilde lopen), zo jou hond is wel agressief en ze was kwaad omdat Tygo uitviel naar die van haar. En ik maar moeite doen om te blijven staan én om Tygo vast te houden. Ik denk ja ja hallo! Loop effe door, je ziet toch dat ik het even moeilijk heb! Pff, sommige mensen!

Liefs, Tanya

6. Niet meer actief

Gelukkig, je hebt gebeld. Ik benieuwd of 'het erbij hoort' of dat er iets aan de hand is.

Ehh, nee, ik krijg niets als ik uk meeverzeker. Ik ben bij het VGZ verzekerd.

Liefs, Tanya

7. Niet meer actief

Hebben jullie trouwens het weerbericht voor morgen gezien?

Bron: KNMI
    Vrijdag wordt het broeierig warm met middagtemperaturen tussen een zomerse 25 en een tropische 30 graden( :confused: ). Langs de westkust wordt het waarschijnlijk minder warm omdat daar de wind van zee waait, elders is de wind meest oostelijk. Verder wisselen zon en stapelwolken elkaar af en in de middag is er weer kans op een onweersbui.

Nou, lekker dan. Dat wordt dus de hele dag met mijn voeten in koud water gaan zitten...

Liefs, Tanya

8. Amle

Amle Niet meer actief

Goedemorgen,

Om te beginnen: yyyyyyyyyeeeeeeeeeeaaaaaaaaahhhhhhhhhh!
    Mijn laatste werkdag vandaag!!!

Sonya: geen sorry voor je lange verhaal. Kom hier gerust om ook even aan jezelf te denken!
    Vissie: succes met aftellen. 8 dagen zijn zo voorbij...! En bedankt voor het 'aanzwengelen' van het lijstje voor de parter. Bij sommige dingen had ik dus nog niet stilgestaan. Maar nu heb ik ook een lijstje!!
    Eveline: fijn dat je toch ff je urine kan laten controleren. Hoop dat het niets ernstigs is!
    Zanoni: fijne dag vandaag. Hier is het mooi weer; ik hoop bij jullie ook!
    Tanya: sommige mensen snappen niet hoe het is om zwanger te zijn en dan een sterke hond uit te moeten laten....

Hier gaat het verder goed. Ben blij met mijn laatste werkdag en de kleine is nog steeds overactief. Ik hoop binnen 2 weken thuis internet te hebben, dan kan ik tenminste elke dag meekletsen... kan jullie niet te lang missen hoor! Gelukkig woon ik nu weer dicht bij mijn ouders, die wel internet hebben. Dus zolang er thuis nog niets is aangesloten, ga ik elke dag wel ff bij hun bijlezen ;)

Liefs Elma

9. Niet meer actief

10. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Toen ik je klachten las dacht ik ook meteen aan zwangerschapsvergiftiging. Vooral die pijn rechts onder je ribben. Een collega van mij had het ook en die zei zodra ik daar last van kreeg moest ik bellen. Inmiddels is het half toen geweest dus ik zal eens verder lezen of je gebeld hebt. En natuurlijk hoop ik voor je dat het niet zo is.

11. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Tanya kun jij je mond dan houden tegen dat soort mensen? Ik dus niet he! Ik was al niet op mijn mondje gevallen maar sinds ik zwanger ben! :confused: Af en toe verbaas ik mezelf!

12. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Urine is goed, bloeddruk is ook goed.
    Zal dus wel door het weer komen.
    En de pijn bij mijn ribben...
    Mevrouw weigert haar benen dubbel neer te leggen. Er zitten gewoon heerlijk 2 voeten tegen mijn ribbenkast aan te trappen.
    Dat kunnen heel goed gekneusde ribben zijn.

Ik ga ff liggen, voel me alles behalve lekker vandaag.

KUS

13. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    ow, nog even wat anders...
    Voor de creatievelingen onder ons.
    Ik heb gisteren bij mijn schoonzus haar voetenzak van fleece meegenomen.
    Ik heb deze overgenomen op patroonpapier en deze wil ik in de loop van deze week gaan maken.
    Als ie lukt en het patroon goed blijkt te zijn zal ik wel foto's maken.
    Misschien wil iemand anders het patroon ook wel.
    Ik hoor het wel....

14. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Gelukkig maar Eef! Lastig dat die dame gebruikt lijkt te maken van de gehele lengte en ruimte die er niet is! Liggen is inderdaad goed. Ik ga ook maar even met de pootjes omhoog.

Ik zal je nog wel even een mail sturen met het laatste ontwerp van plaatje van ukkie.

Lekker uitrusten en ik hoop dat je je snel lekkerder voelt!

xC

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen meiden,

Sonya: Wat fijn om jouw verhaal te horen. Ik had al zo'n vermoeden dat het heel zwaar is voor jou (jullie). Maar je doet het zo super goed! Echt een TOPMAMA! Blijf hier gewoon lekker je hart luchten, daar zijn we voor.

Elma: Gefeliciteerd met je laatste werkdag! Maak er een mooie van!

Zanoni: GEFELICITEERD MET JE HUWELIJK! Ik hoop dat je een topdag hebt! Geniet met volle teugen! Oh, en alweer 36 weken vandaag.. Wat gaat de tijd snel he?!

Eveline: Ik schrok van je klachten. Gelukkig is het niets ernstigs. Tja, je hebt een eigenwijze meid. Je zult zien dat ze straks ook zo in haar bedje ligt.. Beentjes gestrekt.
    Hou jezelf rustig vandaag, voeten in koud water, koud lapje op je voorhoofd. Ik herken het trouwens wel hoor, dat plassen: er komt amper iets. Ik reken op een stortvloed na de bevalling! ;)

Hier gaat het echt zwaar K*T. Ik heb amper geslapen vannacht en ik ben zo ontzettend benauwd door de hooikoorts. Heb net de apotheek gebeld, maar je mag dus niets als zwangere. Ja, een neus-en oogspray. Die ga ik dus maar ophalen straks. Probleem is dat het nu in mijn longen zit. Gevoel alsof ze vollopen. Ik word er zo ontzettend moe van. Huilbui na huilbui. Ik hou dit niet nog een maand vol. :( :(
    (Dus sorry voor degenen die mooi weer willen, maar ik duim voor regen vanmiddag..)

Vanmiddag gaan we naar de promotie van een collega van me. Op zich wel erg leuk, maar juist vandaag.. :(

16. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Oooh Karlijn wat kloten dat je je zo beroerd voelt! Ik hoop voor je dat de druppels en spray die je wel mag in ieder geval verlichting bieden! Want zo is zwanger zijn inderdaad geen pretje! Hang in there!

17. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Dank je wel.. Ik hoop het ook. Al werkte voorgaande jaren alleen antihistamine bij mij echt goed. Maar ik ga gewoon voor het placebo-effect! ;)

18. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Zanoni Haha op je trouwdag hier nog typen. Fijne dag meid!

Evelieveling Fijn dat alles goed was maar vooral goed dat je gewoon even gebeld hebt! Volgens mij beter 10 x voor niks dan 1 x te laat. Maar goed daar ben ik ook zeker geen goed voobeeld van.

Lijstje Gister in bed de Wij nog even gelezen en daar stonden inderdaad nog goede tips in die ik zeker ook nog op mijn lijstje ga zetten.

Elma Heerlijk je laatste werkdag! Nog een paar uurtjes.... :p

Kar Hooikoorts lijkt me echt zwaar kl*te. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel genoeg mensen om me heen die daar ontzettend last van hebben en dan zijn ze niet eens zwanger. Ik duim voor jou dat het gaat regenen!

Mezelf Het zal toch niet dat ik nu in de laatste weken alsnog iets van een schimmelinfectie krijg.... Sinds gister heb ik jeuk daarbinnen en vannacht werd het alsmaar erger. Het blijft alleen bij jeuk kan niks anders vinden. Misschien als de jeuk vandaag niet over gaat, morgen maar even naar de HA?

19. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    ja, zou ik wel doen als ik jou was. Ik dacht van de week ook aan de beurt te zijn, gelukkig is het weggetrokken (zat ook niet van binnen bij mij). De stap om te bellen is zo groot.. :(

20. Amle

Amle Niet meer actief

Karlijn: gelukkig voor jou wordt er veel regen verwacht dit weekend. Ik hoop dat je hooikoorts hierdoor iets wegneemt. Sterkte, en kom hier maar lekker ff je hart luchten. Snap heel goed dat het flink K*T kan voelen zoiets!

Deel Deze Pagina