Gelukkig valt het dus mee Eef. Wel goed dat je gebelt hebt, anders blijf je je zorgen maken. En nu echt gaan liggen hoor! Hou vol Kar, je hebt het nu weer even moeilijk, maar waarschijnlijk heb je straks weer een (iets) betere periode. Ik ga in elk geval voor je duimen dat het heel plaatselijk bij jou gaat regenen. Zanoni: Als het heel plaatselijk bij Kar regent, dan moet jij het droog houden! Geniet van vandaag: het is JOUW dag! Laat je even weten hoe het was? Ik heb morgen nog een hele drukke dag voor de boeg. Met school doen wij namelijk mee aan de NK voor scholieren in allerlei sporten. Het heet Mission Olympic en er zal morgen ook wel wat op het nieuws van komen. Wij gaan met 150 leerlingen naar Amsterdam om daar dan de finales te spelen van de wedstrijden waar we ons voor geplaatst hebben. En drukke en vermoeiende dag, maar wel super gaaf. Hopelijk kunnen we kampioen worden met een aantal sporten. Zaterdag gaan we met Ruud zijn werk naar Walibi Flevo. Leuk, maar waar kan ik nog in? Ok, ik ga aan de slag met alles wat ik nog moet doen. Spreek jullie waarschijnlijk na het weekend pas weer. Sterkte voor iedereen die het nodig heeft. Probeer ook nog een beetje te genieten meiden (hoe moeilijk dat soms ook kan zijn), voor je het weet is het voorbij.... Kus!
Dat vind ik gek om te horen... Ik ben bij die van mij geweest, halverwege het 2e trimester. In het 1e mag je inderdaad niks (maar zelfs wel als het echt de spuigaten uitloopt), in het 2e en 3e mag je wel degelijk iets. Ze kwamen aanlopen met een kopie uit een boek dat in jan 2007 is uitgekomen, met de nieuwste inzichten dus. Loratadine mag niet, maar cetirizine wel! (Zyrtec bijvoorbeeld.) Met die kopie ben ik naar mijn HA gegaan, die heeft het ook nog eens nagegaan, en heeft me uiteindelijk een recept gegeven voor cetirizinepilletjes.... Hij zei dat het helemaal geen kwaad kon en gewoon mocht! Rot voor je dat ze bij jou zeggen dat het niet mag. Misschien naar een andere apotheek voor een second opinion...? Zo kan het ook niet langer, lijkt het.
Kar, Ik heb net gebeld maar mijn HA heeft vakantie! Morgenvroeg ga ik, als ik er nog last van heb, de vervanger maar bellen. De drempel om te gaan ligt nu iets hoger.. Jody, Jij hebt een heerlijk weekend voor de boeg. Geniet ervan! En alvast succes voor morgen. Ik ga nu eerst maar eens de hut poetsen, we krijgen vanavond namelijk bezoek en dan wil ik dat alles netjes is.
Ja, het leek mij toch ook dat je nu, op het allerlaatst, wel iets mag. Ik zal eens vragen naar Zyrtec. Eerst eens even googlen misschien. Alles okee met jou? Hou je het nog een beetje vol?
Kar, sterkte met je hooikoorts. Rustig aan doen... ik kan het echt niet. Dat stilliggen in bed is niets voor mij. Ik zit liever met koppijn hier achter de pc. Ik zit op het moment gewoon vreselijk slecht in mijn vel. Voel me zo onzeker. Mijn mannetje houdt vreselijk veel rekening met mij. Nu was het zo dat lange tijd de sex tijdens de zwangerschap veel pijn deed. En nu ook weer. Het geeft harde buiken en een misselijk gevoel naderhand. Dus... Jerry doet geen toenaderingspoging. Hij wil het op deze manier niet. Heel lief, beter iemand die pusht, maar ja... dat stemmetje in mijn achterhoofd. 'heeft ie dan wel behoefte aan mij' 'is ie niet beter af zonder mij' 'zal ie me nog wel mooi vinden' 'ik ben gewoon te dik en te zwanger om nog aantrekkelijk te zijn' GEK word ik ervan. Want hij is vreselijk lief, hij laat op zoveel manieren zien dat hij meeleeft en dat ie van me houdt. Maar ik heb liever dat ik hem moet 'afwijzen' dan dat er geen pogingen komen. Dit doet zo'n pijn. Alsof ik niet goed genoeg ben. Ik weet het pure onzin en egoïsme, maar ja... zet dat maar eens uit mijn kop!
Heeeeel herkenbaar. Hier ook totaal geen toenaderingspogingen. En als ik er naar vraag zegt hij dat hij mij geen pijn wil doen, of dat hij ziet dat ik moe ben, dat ik moet slapen.. Hou er wel rekening mee dat het testosteron-niveau van mannen die vader worden dramatisch daalt. Dus dat hij waarschijnlijk ook echt geen behoefte heeft. Is grondig onderzoek naar gedaan en is dus echt zo. Maar ja, het gevoel dat je dik, lelijk, onaantrekkelijk etc bent blijft wel. Hier ook hoor. En straks met een baby, dan is hij natuurlijk ook te moe en jijzelf ook..
Ik heb trouwens het idee dat mijn baby zich gisteren gedraaid heeft. Geen idee hoe hij nu ligt, maar ik denk dat hij op het laatst nog even eigenwijs gaat worden. Hij was zo braaf de hele zwangerschap!
Hmmm.... Dan te bedenken dat wij het landelijk gemiddelde hoog hielden. Pfff... Dat stond zeker ook allemaal in kleine lettertjes in het zwangerschapscontract. Ik had dat ding beter moeten lezen Wat klaag ik eigenlijk. Ik heb een topvent. Maar ja, ik wou dat ie wat vaker toenadering zocht, ook al wijs ik hem dan af, knuffelen en zoenen is op zo'n moment ook iets waar ik behoefte aan heb....
Evelieveling Kun je niet wat handwerk verrichten.. misschien voel je je dan minder schuldig... Dat is trouwens meteen iets waar ik nu echt totaal geen zin in heb. Ik ken het gevoel van je schuldig voelen wel, mijn mannetje wil namelijk veeeel vaker dan ik wil en zodra ik dus nee zeg voel ik me eigenlijk al weer schuldig. Dit is overigens alleen zo tijdens mijn zwangerschap, normaal gesproken lust ik er ook wel pap van Volgens mij meent hij dat hij nu sex moet hebben voor de komende 10 jaar. ps. Ik heb haast een bril nodig om die ienieminie lettertjes van jou te lezen
Lieve Karlijn en Eveline, nadat jullie zoveel lieve knuffels aan mij (en anderen) gegeven hebben geef ik jullie een hele dikke knuffel terug! Landa Wel gaan hoor naar de huisarts! Ik bennet hersteld van een witte-paard-infectie en dat was echt geen pretje. Je wilt niet krabben maar je doet het toch. En dat is niet bevordelijk want dan gaat het alleen maar meer jeuken! Beebie Ik had even al mijn adem nodig om Tygo tegen te houden, maar naderhand liep ik toch wel te vloeken (ze was natuurlijk allang weg,maar luchtte wel op) Jody De kinderattracties ?? Eveline Als het je lukt zou ik dat patroon wel willen hebben. Ikke Ben net terug van de APK. Alles was goed, bloeddruk netjes (120/80), weer afgevallen (een halve kilo in een week tijd...), ukkie lag met het hoofd naar beneden en erg laag, hij was al aan het indalen maar was nog niet volledig ingedaald. Meteen even hartje gekeken (ze kijkt altijd via een echo ipv een doptone, helemaal niet erg ), klopte prima. Hij lag erg hoog én erg laag, dus het is een lang kind (zijn Marc en ik ook). Met zijn billen onder mijn ribben. Aangezien ik net als Eveline last had van veel hoofdpijn en vocht vasthouden ook maar meteen even gevraagd. Het hoort bij het weer zegt ze en de duur van de zwangerschap. En in combinatie met de hele dag door spugen en vlekken voor mijn ogen dacht ze aan migraine , niets tegen te doen alleen paracetamol. Van mij mag het ook wel een paar graden koeler zijn. Ze gaat nog een extra uitzoeken of ik die Fragmin ook moet spuiten tijdens de bv of dat ik weer over mag op tabletjes, want ze zag de vele blauwe plekken op mijn buik en benen. Uitslag urinekweek was binnen, er was weer een mengflora aanwezig , dus konden ze het niet zien. Nu moet ik morgen toch een vriendin wegbrengen naar de huisarts die toevallig ook de mijne is, dus dan pies ik daar wel even over een stickie. In het ziekenhuis doen ze alleen in potjes piesen en op kweek zetten. Dan zou ik weer een week moeten wachten en morgen heb ik dan meteen de uitslag. Net zo makkelijk. Ik heb 2 slaaptabletten gekregen van de gyn, ik hoop dat ik daar eens eindelijk goed op slaap en zo weer eens wat uitgerust ben en me dus wat beter ga voelen. Liefs, Tanya
Was het maar schuldig voelen... Ik voel me dus niet schuldig. Ik wil wel samen genieten, maar het is gewoon niet altijd even fijn. Maar het lijkt wel of hij niet wil. Of ie me niet meer aantrekkelijk vindt. En dat maakt me onzeker. Tantan: indien ie lukt dan maak ik foto's en dan moet je maar je adres via pb sturen, dan stuur ik het patroonpapier en een uitgebreide beschrijving op. About ijs.... GA ALLEMAAL NAAR DE MAC DONALDS! Ze hebben nu mac. flurry Solero. En dat ding is me toch lekker! Snap alleen niet waarom de prijs zo omhoog is gegaan en waarom de bakjes kleiner zijn geworden! Dat kunnen ze een junk als mij niet aandoen!
Ow, en dan schreven jullie ook nog over de zon. Gisteren geen zon gezien, hele dag bewolkt en benauwd. Vandaag tot nu toe bewolkt en benauwd. En dan zit je nog wel op maar 5 minuten fietsen van het strand. Van mij mag de zon ook wegblijven en mag het wat koeler zijn! Of een stuk koeler en dan een zonnetje.
hoi meiden Dat was weer eens ouderwets veel bijlezen! Vind het prettig te lezen dat iedereen durft uit te spreken hoe ze zich voelt. Tis ook niet niks die laatste loodjes en dan ook nog eens de onzekerheid erbij! Tanya: hopelijk gaat het vandaag weer wat beterder met je. Niet vergeten alles aan de gyno te vertellen e veel succes vandaag.. Tja en vrienden die lomp zijn, hihi.... Mijn omgeving denkt ook dat hier alles fluitend verloopt, maar tja ze kunnen niet in koppie kijken hè! Ik vind je geboortebord trouwens super! kar: hier nog zo eentje die niet wil indalen! Ligt heerlijk tegen me ribbenboog aan te duwen, zit ook zo lekker gemakkelijk! Fijn dat aPK verder goed was.. Beebie: niks van je gewicht aantrekken meid, als je ook maar een beetje gezond eet af en toe. Ben zelf ook al ruim 16 kilo aangekomen hoor! En ja ik ga ook gekapt en geplukt de bevalling in hihi! Niva: van harte gefeliciteerd met het slagen van je mannetje! Heerlijk dat hij nu ook kan rijden! Meseanna: hier oop michelinvoetjes, hihi! Jody: wat gaaf dat ie van jou er al helemaal klaar voor ligt! Over 3 weekjes mag ie gewoon al thuis geboren worden......spannend hoor. KAar: mijn gyno meet ook altijd de buik en zegt dat dat precies over eenkomt met de draagtijd, hih.. zullen ze wel standaard maten voor hebben denk ik! Lexy: geniet lekker van je verlof. Stom dat je collega's zo onverschillig waren! Hoe was het bij de vK en het uwv? Stagiares: bij mij geen stageaire hoor, veel te veel mensen in me huis! En de kraamverzorgster mag voor mij juist niet ouder dan 40 zijn, ervaring maakt me niets uit! LAnda: fijn van je zusje dat ze zo subtiel is! Tja zegt veel over haar eigen onzekerheid! Laat het lekker haar probleem zijn, jij bent je gewicht straks lekker weer kwijt en zij niet! Anti-conceptie: hoeven wij lekker niet aan te denken, hihi.. huisdieren: onze jongste kat moet vandaag naar de kapper! Ze heeft klitjes achter haar oren en ik heb wat vachtverzorgingstips nodig! Hihi, is dus echt niets voor ons om met beest naar kapper te gaan! sonya: gewoon een hele dikke knuffel voor jou.... Elma: hoe was je laatste werkdag? En nu lekker genieten van je verlof hoor... Evelien: fijn dat alles oke was. En tja dat rib probleem is hier erg herkenbaar, bij mij duwt ersteeds een kont tegen aan! KAr: vervelend dat je je zo rot voelt, Dikke knuf voor jou meid.. Tanya: fijn dat alles oke was bij de APk Zo, ga nog ff in de tuin zitten. Heb vanmorgen nog beetje gesnoeid en geplant. Moet nu ook langzaam me koffertje gaan inpakken hihi...... Trouwens die moltons van de HEMA, zweten die ook zo? Dat plastic uit het kraampakket wordt ik gek van. Heb ik het al onder me gewone molton en laken liggen, maar dan nog..... Vanacht was me bed helemaal nat bij me voeten! Me ondergoed was droog, dus was niet me water! twinny
Zucht, zucht, triple zucht... Lexi moet tweede correctie van 29 examens doen vandaag en heeft daar he-le-maal geen zin in. Maar goed, als dat af is dan wordt alles weer makkelijker. Las allemaal dingen over huisartsen en niet lekker in je vel zitten en sex die pijn deed enzo, daar zal ik eens even mijn opinie over geven Alles wat lichamelijk is: laat het fixen! Ik vanmorgen ook weer bij de VK geweest en op zich was natuurlijk weer alles heel saai ok met de beeb en met mij (bloedruk weer netjes omlaag naar 120/60, gewicht hetzelfde gebleven), maar toen ze ging voelen of beeb inderdaad aan het indalen was deed dat zo'n pijn dat ze dacht dat het toch niet helemaal goed zat met mijn blaas. Dus ik ben gelijk even naar de HA gefietst (zat toch al op dat ding) en de assistente heeft de boel meteen onderzocht en de rest op kweek gezet. Ze zei dat de antibiotica die wij nu mogen waarschijnlijk niet zoveel effect heeft als zou kunnen, ze overlegt het met de HA en ik mag vanmiddag bellen. Dus samengevat: gewoon met alle lichamelijke klachten naar de HA zodat je lichaam in elk geval niet nog extra lastiggevallen wordt door dingen die niet nodig zijn! Geldt dus ook voor witte paarden en dat soort zaken. Gewoon bellen, je bent toch verzekerd!? En dan nog... Niet lekker in je vel zitten: mja wat kan ik daar voor advies over geven...? Ik zou zeggen zorg dat eerst alle onzekerheden over je lichamelijke welzijn uit de weg zijn zodat het daar niet door versterkt wordt. En als het veroorzaakt wordt door bijv dat je geen zin hebt in sex en je je schuldig voelt, ja dat heb ik soms ook maar als ik het dan aan mijn vriend vraag dan zegt hij dat het niet erg is en dat het voor een goed doel is. Wij doen het nu meestal 1x per week, in het weekend, en aangezien ik mijn vriend vaak genoeg vraag of hij het erg vindt maak ik me er voorlopig even geen zorgen over. Gelukkig wil hij vooral elke avond even aan mijn boobs zitten (hij is een echte boob-man) en zolang hij dat nog wil zie ik dat toch als een nog-aantrekkelijk-zijn voor hem. Misschien kan je ook zoiets uitvinden van je mannetje? Dan nog andere dingen die ik me herinner: Zanoni - fijne dag vandaag! Sonya - haal het eens in je hoofd om nog eens sorry te zeggen meid! Je doet het geweldig denk ik, vind het al zo bijzonder dat je nog tijd neemt om ons op de hoogte te houden. Als jij het even moeilijk hebt, gooi het hier dan maar neer hoor! Maar zonder verontschuldigingen hoor, die zijn niet nodig! Eef: bedankt voor de Mac-Tip! Ga ik mss mijn vriendin wel even bellen met wie ik altijd naar de mac ga, samen met haar kids overigens. Tanya: goed dat je weer bent afgevallen! Jij hebt echt een geweldig kind! Kar: cheer up (als het lukt)! Anders pb je me maar en dan praat ik je er wel uit, anything to keep me from examens nakijken. Maar misschien dat je iets van een second opinion van het internet kan vinden over hooikoorts medicijnen? Klonk in elk geval als een goed plan. En dan moet ik nu toch echt aan de slag. Zucht, zucht, triple, quadruple ZUCHT!
Bij de VK was alles goed, behalve dan dat het erg pijn deed toen ze het indalen wilde voelen. Dat weet ze aan waarschijnlijk een blaasontsteking dus in plaats van naar het UWV ben ik maar even naar de HA gefietst. Daarna had ik geen zin meer in het UWV. Zit er sowieso over te denken om het maar niet te doen, dat vervangen, want dan ga ik ineens van zestien lesuren naar maar acht (hou je naderhand weer zo weinig uitkering over) en bovendien zou dat al ingaan als mijn verlof nog niet voorbij is. En dan nog, zij me een beetje neerbuigend en als oud vuil behandelen, zich niet voor me interesseren en niet willen weten wat voor persoon ik nou werkelijk ben, en dan ik zeker een beetje iets voor hun doen? I think not! Maar goed, eerst maar even met vriendlief bespreken voor ik een uitspraak doe. Thanks for asking!
Ik ben er heel effe..ga zo werken, maar wilde nog even wat anavullingen doorgeven wat je op dat lijstje kunt/moet zetten. Ikzelf heb: Wat te doen bij bevallen: Bellen VK )naam + tel nr+ Naam + tel nr kraamzorg Wie bellen ná bevalling: ouders zus broertje drie beste vrienden Waar ligt wat; zorgplan zwangerschapskaart vluchtkoffer stickers met adressen voor de kaartjes geboortegegevens formulier identiteitsbewijs etc Wat te doen ná de bevalling: *gegevens doorgeven geboortekaartje * aangifte doen gemeentehuis (adres+ openingstijden erbij) + niet vergeten geldig legitimatiebwijs mee te nemen * verzekering inlichten (zorg + avp : relatienummers erbij gezet) * boodschapjes doen (koffie, taart of muisjes, koffiemelk, suiker, bier en fris ) * (hihi) checken of wc schoon is, anders effe snel schoonmaken voor visite dan heb ik daaronder nog een lijstje met wat ik belangrijk vindt dat gebeurd in het huishouden en om de hoeveel dagen. (vriendje wil nog wel es vergeten de wc te doen, of de planten water te geven..dus is opschrijven wel zo makkelijk) Zo dat was een hele lijst, maar ik heb geprobeerd alles zo duidelijk mogelijk voor m te maken, mocht er stress ontstaan (je weet t nooit)
Geweldig lijstje Niva! Vooral dat van die wc schoonmaken Doet bij ons de kraamhulp strakjes dus komt wel goed. EN NOU GA JE WERKEN, LEXI JIJ LUIE DOOS!
Moltons/zeiltjes Ik heb mijn zeiltje alweer uit het bed gemieterd. Inderdaad puur vanwege het zweten. Ga vandaag maar eens kijken voor zo'n molton van de Hema. Twinny Je koffertje in gaan pakken... Vertel?? Lexi Fijn dat je weer APK goedgekeurd bent! Niva Denk dat iedereen nu jou lijstje gaat overschrijven! Ik ga nu echt achter de computer vandaan. Tot straks of anders morgen!
Twinny: Volgens mij zijn die moltons van de HEMA, voor zover ik kan zien tenminste, gewoon molton-stof met een tussenlaagje. Ik doe hem vanavond op bed. Dus morgen hoor je het. Lexi: Nog even doorzetten! Laatste 2 daagjes en dan MAG JE NIETS MEER DOEN! MacFlurry SOLERO?! Oeeh, dat klinkt echt super! Ik kan de Mac zowat zien vanuit huis hier dus vandaag of morgen zal ik er wel eentje kopen. Nog een Mac-vraagje: is de chocolade-milkshake voorgoed uit het assortiment ofzo? Vervangen door die cappucino? Het was juist mijn lievelingssmaak..! seks: Ik voel me ook niet schuldig, juist omdat ik meer zin had dan hij (al 9 maanden). Het is inderdaad dat er niet eens gevraagd of geprobeerd wordt toenadering te zoeken. Mijn borsten vindt hij volgens mij eng en vies nu, vanwege het lekken af en toe, dus die worden vermeden. Buik krijgt af en toe een aai. Hij masseert me nooit, ook al zoiets. Het voelt af en toe gewoon alsof ik een soort broedmachine ben ofzo. MANNEN!
Alsof ik me al niet krakkemikkig genoeg voelde, heb ik net de hele bovenverdieping (behalve babykamer) schoon gemaakt. Badkamer en slaapkamer gesopt en gezogen. Grondiger dan anders ook nog. En we moeten om half 4 weg. Tussendoor moet Morris ook nog lopen maar dat laat ik Alex doen. Ik ga echt niet langs hoog gras lopen nu. Volgens mij heb ik een beetje verhoging. Ik heb ook hele rode wangen, heb ik anders nooit. Tanya: Fijn dat alles goed was met je APK. En hoopgevend dat je slaaptabletten hebt gekregen! Een halve is vaak genoeg bij mij (heb je voor 4 nachten, hihi). Als ik zo moe blijf ga ik ook langs de HA. Anders overleef ik die bevalling nooit.