Tja, we zijn ook niet zo mooi meer als een paar maanden geleden; tenminste ik niet . Maar mijn vriend zegt dat ie me nog steeds aantrekkelijk vindt. Ook zegt ie er dan achteraan dat ie me mooier vind als ik 'gewoon' ben (dus niet zwanger, denk ik, ). Over het algemeen vindt hij "zwangere vrouwen niet mooi(er) maar bij mij valt het hem nog mee" . Hij is zo lekker eerlijk . Over de sex: is hier ook wel minder hoor. De laatste keer dat we sex hadden (ruime week geleden) ben ik zo gigantisch klaar gekomen dat het voelde alsof de kleine zich van schrik omdraaide (hoofd naar boven). Dat vond ik niet echt leuk. Dus nu maar even niet meer. Wel verricht ik wat hand- en spandiensten . Ach, in 10 jaar tijd heb je wel geleerd wat de ander nog meer lekker vind.... Ik ben er ook van overtuigd dat de man niet eens minder zin heeft doordat wij er anders uitzien, maar doordat er heel veel dingen anders zijn. Idd ook zijn hormoonhuishouding, maar vooral je hele leven dat op het punt staat te veranderen. Die van mij begint echt zenuwachtig te worden en hij heeft zelfs het gevoel dat het wel eens binnenkort gaat gebeuren. Ik wil eerst volgende week nog rustig doorkomen (maandag naar de fysio, dinsdag kapper, donderdag massage en dan moet ik ook nog ergens de pedicure inplannen). Daarna ben ik er klaar voor! Oja, mijn tas staat klaar! Ik heb vandaag nog een shirt gekocht (lekker oversized) met I AM SO HAPPY I COULD CRY (vond ik wel toepasselijk voor tijdens de bevalling). Hij is lekker luchtig, groot en grappig. Daarna trek ik wel iets 'netters' aan. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt eef. Bespreek het anders, want je kan je allerlei gekke dingen in je hoofd halen, die gewoon niet waar zijn. Als ik je foto's zie, ben je (nog steeds) een lekker wijf. Alleen nu met een dikke buik, maar ook met grote tieten (waar ik by the way ook nog steeds op zit te wachten ).
Vergeten: Ik las veel over aardbeien. Die eet ik ook heel veel en vandaag heb ik weer een bak gehaald. Moet echt mijn best doen om m niet in 1 keer leeg te eten. Vanavond ga ik nog even bodypumpen en daarna tracteer ik mezelf op een bak ijs met aardbeien. MMMMMMMMM! Het is inderdaad wat langzaam sjaantje. En ik heb ook dat ik word aangesproken in de stad door wildvreemden. Ik moet daar wel aan wennen hoor, maar het is ook wel weer grappig. Jeetje, dat je moeder zo op hete kolen zit. Moet je elke keer goed bedenken dat je haar duidelijk moet zeggen dat er nog niets aan de hand is en dat dat ook nog wel 5 weken kan duren....tja.....lastig. Kan je niet afspreken dat je het laat weten als het zover is en dat als ze niets hoort dat er dus niets is? Geeft jullie misschien ook wat meer rust (of maak je je er niet zo druk om?).
Shrek 3 is leuk! Absoluut de moeite van het kijken waard. En nu duik ik in bad voordat het mannetje thuis komt. Voel me weer een stukkie beter!
Groeps-Update voor de nieuwsgierigen! Adine:Heeft up-date gegeven, maar niemand heeft het gezien. Kimkivits: Last van hormoonpieken,daardoor spugen. Emasafene gekregen tegen de misselijkheid. Heeft al voorweeen! JOEPIE! en beeb is al best ver ingedaald.beeb loopt nog steeds 2 weken voor en weegt 2800 gram. Blijf nu in z'huis onder controle. Kirby: Mini doet het nog steeds heel goed... 't wordt een rond nutellakindje, weegt nu al zo'n 3119gram. Keizersnede reeds gepland omdat mini in stuit ligt... maar jullie hoeven de datum niet te weten Koekensopie: Beeb was rustig, ctg en echo gehad. Beebje deed het goed. de urinekweek was goed...geen streptokokken bacterie en ik moet dus thuis bevallen. Jammer!! Koeky: Mini loopt een beetje achter op de groei, ligt wel met 't hooffie naar beneden. Niet ingedaald, maar dat hoeft pas met de bevalling volgens de VK. Verder last van alle kwaaltjes die er maar te verzinnen zijn, behalve de goeie, nesteldrang. Marloes: Alles gaat goed. Nog 3 weken naar school en dan vakantie. Baby ligt paar weekjes voor op groei. Ligt mooi met hoofdje naar beneden. Monique27:Alles perfect. Ukkie ligt netjes met hoofd beneden. Houdt veel vocht vast, kan nog veel doen en slaapt heerlijk Peetje: bevalt binnen een maand als alles goed gaat zo niet eerder een inleiding. kleine is volledig ingedaald. Zanoni: Ukkie ligt echt precies op schema qua groei! Haar gewicht wordt nu geschat op net geen 5 pond! Laatste keer ctg gehad, maar alles was goed. Mevrouw ligt voor de opening wat ook de druk naar beneden verklaart. en vandaag getrouwd natuurlijk!
haaa dames, @marloes: Dank je wel voor de update, daar heb ik echt wat aan!! Ik zie dat er al vele zijn die op het laatst lopen, spannend zeg! Ben ook erg benieuwd naar kimkivits, als ze nu al voorweeen heeft. @jody: Voor mijn moeder is het het eerste kleinkind, misschien dat ze daarom zo bezorgd is. Ze belde eerder ook wel dagelijks, maar nu als we niet thuis zijn of zo dan maakt ze zich wat drukker. Heb haar gister dan ook zeer duidelijk verteld dat ze een van de eerste zal zijn die weten als de kleine geboren is. hoop dat het nu idd wat rustiger word. ow ja, ben ook verslaaft aan fruit sinds kort, eerder at ik het omdat het beter voor de beeb was, maar nu echt een fruitkick. En komkommers heb ik heel graag nu het zo warm is. groetjes sjaantje
Yep, ik woon in Marsdijk. Vlak bij de grote fietsersbrug en die ronde flat die je vanaf de A28 kunt zien. De werkzaamheden gaan tot ieders grote ergernis nog door, tot december in ieder geval.
Marloes, bedankt voor de update! Mag ik nog een keer zeggen dat ik het jammer blijf vinden dat jullie vertrokken zijn. Ik ben niet meer verder bijgelezen (moet ik eigenlijk nog wel doen) dus ik weet nog steeds niet wat er heeft gespeeld. Vind het wel jammer dat ik nu niet weet waar jullie uithangen en ik jullie dus niet meer kan volgen. Aan de ene kant misschien zelfs een beetje lullig dat jullie hier wel kunnen 'bijlezen' en wij niet bij jullie. Zo voelt het een soort. En de update van Adine heb ik wel gelezen, maar idd. niet op gereageerd... stom idd. *schaam* Maar ze was opeens al een paar dagen weg en dat vond ik niets voor Adine, die liet toch geregeld van zich horen. Ik vind het echt jammer dat ik nu met een aantal geen contact meer heb. Vooral omdat ik met een aantal van die groep een goed en leuk contact had, ook via pb. Maar goed... denk dat het weinig nut heeft jullie nog een keer over te halen, ik heb het van de week al eerder geprobeerd, en daar wordt dan ook niet opgereageerd. Behalve wanneer we specifiek naar jullie vragen. Moet dus maar een agenda item gaan instellen dat we iedere week een keer naar jullie vragen, anders dan horen we niets (ja, beetje cynisch... maar ik hoop dat je het snapt) --------- Met mij gaat het weer een stuk beter dan vanmiddag. Zwangerschapsgym gehad. Zouden vandaag eigenlijk een lactatiedeskundige op bezoek krijgen, maar die komt pas volgende week. Dus deze week nog alle oefeningen doorgenomen. Verder een goed gesprek met Jerry, goed eten, een klein dutje en daarna samen ff in de tuin klooien... dat doet een mens goed!
Handig die update! Thanks! Blij dat je je beter voelt Eef! Zanoni heeft, als het goed is, mooi weer gehad. Ik hoop niet dat ze last heeft gehad van de warmte en nu nog aan het genieten is! Kar, wat zijn ze in vredesnaam allemaal aan het doen daar aan de weg?! Hoeveel kan je veranderen daar? Ze zijn al zolang bezig! Ik ben weer naar de verloskundige geweest. Bloeddruk van 120/80. Vorige keer nog 120/70. Misschien heb ik verbouwings stress! Hopelijk is het volgende week gezakt. Bij klachten moet ik in ieder geval gaan bellen. Zal goed komen! Verder is ukkie ingedaald en maakt ut goed gebruik van de breedte van mijn buik! Ja dat voel ik ook wel! Morgen is de badkamer waarschijnlijk helemaal betegeld! Whoehoe! Dit weekend een goede slag slaan in de babykamer. Volgende week verlaagd plafond in badkamer en sanitair etc aansluiten en Channie kan weer goed douchen! En dan kan ik mijn nesteldrang echt loslaten! ooooh ik heb er zin in!
Kaartje... je bent morgen jarig! Dus bij deze alvast gefeliciteerd! Dat ga ik morgen vast vergeten! Lekker dat je badkamer eindelijk opschiet. Fijn dat het goed was bij de gyn. Bloeddruk wel in de gaten houden, maar volgens mij heb je met dit weer ook eerder last van een hoge bloeddruk toch? Hoe was de dag met je zussie? Zanoni... je hebt inderdaad top weer gehad. Hoop dat je een fijne dag hebt gehad!
Zussie had dikke vette pech met treinen en nog een tussenstop in Utrecht om met een vriend te lunchen. Anyway...ze was op tijd om mee naar de verloskundige te gaan. Bloeddruk kan volgens mij ook van het weer komen. Ik drink goed, dus ach. Ik maak me niet druk. Kaartje alvast gefeliciteerd! Fijne dag! Nu lekker naar bed! Bye iedereen! Welterusten!
\/ ze hebben mij vandaag ontslagen uit het ziekenhuis. Jammer genoeg ligt mijn kleine meid nogsteeds in het ziekenhuis, maar dat zal ook nog wel een paar weekjes duren voordat ze mee naar huis mag. Dat was wel even schrikken vorige week donderdag. Had die dag 3 uurtjes in de ochtend gewerkt en toen kreeg ik last van pijnlijke harde buik dus heeft mijn vriend me opgehaald van werk met de auto. Onderweg werdt de pijn erger, zelfs een bocht nemen was pijnlijk. Na 5 min. thuis te hebben gezeten zijn we naar ziekenhuis gegaan. Pijn werdt steeds erger, zo erg dat ik zelfs geen houding meer kon aan nemen. In ziekenhuis constanteerden ze dat ik 1 cm ontsluiting had. Kreeg weeenremmers, spuitjes voor longrijping en pijnstillers maar niets hielp en de pijn bleef maar erger worden. Naar 2e x toucheren begon ik bloed te verliezen. Zou niks zijn, was normaal zeiden ze. Maar ook het bloeden werdt erger. Na de 2e of 3e echo zagen ze dat ik een bloeduitstoring had bij de baarmoeder. Na kort overleg met de kinderarts besloot de gyn dat ik een spoedkeizersnede zou krijgen. Pas toen ze mij open sneden bleek het pas hoe ernstig het was, wat er kwam veel bloed vrij. Na 15 minuutjes was mijn dochtertje geboren (om 22:45 uur, 1850 gram en 32 weken en 6 dagen oud). Gelukkig ademde ze gelijk zelfstandig en volgens de kinderarts had ze een goede start. (score 7-8) Terwijl ze mij dichtmaakten vertelde de gyn wat er nou gebeurd was, mijn placenta was grotendeels losgekomen en mijn baarmoeder was gaan scheuren. Ik had wel zeker 2 liter bloed in mijn buik. We hadden volgens haar veel beschermengeltjes op onze schouders zitten. Het had namelijk niet veel langer moeten duren zei ze. Mijn dochtertje heeft alleen voor de nacht een tube in gehad om de longen open te houden. Dag erna ademde ze al zelfstandig. Nu is het inmiddels een week later. Het is een pittige tante, ze doet het hardstikke goed, drinkt zelfs al borstvoeding (wat zeer rap is aangezien ze meestal pas tussen 34-36 weken borstvoeding beginnen te drinken) Met mama gaat het trouwens ook goed, de keizersnede geneest goed, hij is ook mooi laag onder de bikinlijn gezet. hoewel het allemaal wel nog gevoelig is en ik soms nog als een zeer oud omaatje loop. Papa is zo trots als een pauw op zijn 2 meiden.
Ik ben heel blij met deze update, maar aan de andere kant heb ik er wel een nare smaak aan. Het zullen mijn hormonen wel zijn in combi met een slechte nachtrust. Ik blijf het jammer vinden dat de meeste dames van deze lijst hier niet meer komen. Ik ben het helemaal eens met wat Eveline zei om 11.19 gisteren. Jekkia Oef wat een verhaal! En wat hebben jullie veel engeltjes op jullie schouder gehad! Tjee, ik schrik hier gewoon een beetje van! Ik ben wel bij om te lezen dat het met jullie goed gaat. En wat een lieve foto's! Kaartje Gefeliciteerd met je verjaardag!!! Ikke Ik heb dus weer ongelooflijk K*T geslapen. Ik heb die slaaptabletten nog niet ingenomen want ik moet straks Marc wegbrengen en ik durfde het niet aan om die tablet gisteren in te nemen omdat ik straks auto moet rijden (ik weet niet meer wie het vroeg maar ze kunnen helaas niet door de helft). En het begon me hier toch net een partij te stortregenen! Precies op het moment dat Marc Tygo aan het uitlaten was, dus die kwam als een verzopen katje thuis. Liefs, Tanya
Jekkia! Heerlijk dat je thuis bent! En wat geweldig dat je gelijk de kracht hebt om ons up to date te brengen! Denk aan jezelf meissie! Want je hebt aardig wat bloed verloren, en zo'n keizersnede wond lijkt me niet lekker! Wij lopen hier voorlopig nog niet weg, dus ons kan je ook later weer opzoeken! Jij, je kleine meid en je man gaan voor! Rot dat je je meisje in het ziekenhuis achter moest laten. Ik hoop dat het ziekenhuis niet te ver weg is. En super dat het borstvoeden met zo'n ukkie al zo lekker loopt. Laat je nu lekker verwennen, doe rustig aan. Nogmaals gefeliciteerd en tot snel! @ tantan Duik straks nog even je bed in als je tijd hebt. Beter nog 1 uurtje overdag pakken dan alleen maar rot slapen. Ik ken het hoor, ik zit hier niet voor niets ook alweer! Enne, ben blij dat jij me snapt voor wat betreft de update. Ben er aan de ene kant blij mee, maar voel aan de andere kant 'steekjes onderwater'. Ik heb zelf zoiets van 'als jullie de moeite doen om bij te lezen en een update te geven, stap dan over die drempel en post weer mee.' Er zijn blijkbaar dingen gezegd die ze zichzelf toch hebben aangetrokken, anders hadden ze er makkelijker overheen kunnen stappen, kunnen denken 'het is maar internet' en waren ze blijven posten.
Ja ik ga het wel proberen vandaag om nog even een uurtje te pakken. Maar ik vrees dat het door het warme weer niet zo goed zal gaan. Vannacht heb ik ook de ventilator op de slaapkamer gehad. Vanmorgen heeft het hier keihard geregend en dat is niet echt bevorderlijk voor de luchtvochtigheid, het is hier nu lekker benauwd. Probeer jij dan ook nog een uurtje te pakken vandaag? Oja, het verhaal van Jekkia bewijst maar weer, altijd bellen (zegt die muts die zelf ook bijna nooit belt....) Liefs, Tanya
Ik pak mijn uurtje wel hoor tantan. Al is het maar om alleen te liggen. Desnoods in de schaduw in de tuin. Maar gewoon liggen, boekje erbij, benen omhoog... en dan vallen vanzelf de oogjes dicht. Shrek 3 heb ik gisteren ook in etappes gekeken omdat mijn ogen steeds dichtvielen. Niet echt geslapen, maar heerlijk liggen dommelen!
Oh ik wou dat ik weer lekker in de tuin kon liggen! Onze tuin lijkt nu heel erg op die van de familie Flodder, na de aanbouw afgelopen zomer is er nog niets aan gedaan, maar zaterdag komen ze eindelijk de laurierhaag eruit halen (hels karwei, 10 meter laurier van 25 jaar oud!) en volgende week de schutting plaatsen. En dan kunnen we ein-de-lijk de tuin opnieuw inrichten! Gisteren heb ik bericht van de belasting gehad dus ik verwacht mijn geld 1 dezer dagen! JIPPIE! Op dat van Marc zullen we iets langer moeten wachten want hij had een verkeerde elektronische handtekening gezet. Maar de eerste 2000,- zijn binnen! Nog iets leuks, hebben jullie deze topic al gelezen? http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=45167 Is leuk als je in een dipje zit! Liefs, Tanya