Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Joehoe allemaal!

Kim, welkom terug. Pas goed op jezelf!

Het is leuk om elke dag were ervaringen van andere meiden te lezen, elkaar te steunen en informatie te krijgen.

Ik heb vannacht mijn laatste nachtdienst gedraaid voor het komende jaar! Heerlijk, het voelde ook niet goed om 's nachts te werken. Ik ben vandaag echt misselijk bij het opstaan en mijn borsten doen steeds meer pijn. Die afscheiding had ik vorige week heel erg, wordt nu wat minder lijkt het.
    Ach verder blijf ik onzeker over m'n kleine spruit.Gaat het allemala wel goed? Je hoort zoveel vervelende verhalen. We proberen maar positief te blijven. Tenslotte zag de echo er ook goed uit. Over 2,5 weken mag ik weer! Dan horen we hopelijk een hartje.

Lieve allemaal, probeer lekker te genieten!

Liefs Selma

2. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    hallo allemaal, daar ben ik weer.
    eerst even bijgelezen;

Kim: Ik schrok echt van je moeders berichtje, maar fijn dat je weer thuis bent! Hoe voel je je vandaag?

Kar; Jammer dat je er even niet bent. Hopelijk kom je snel weer terug met het positieve nieuws dat je het hartje hebt gehoord! Ik denk aan je.

Evelieveling; Wat een geweldig nieuws, dat alles goed is! Gefeliciteerd. Ik wou dat ik jouw zekerheid had :oops: , dat alles goed is.

Elma; Hoe gaat het nu met je? Was het alleen afscheiding? Ik ben nog steeds voor je aan het duimen hoor.

Laatje; Jij ook gefeliciteerd dat je het hartje hebt gehoord. Balen zeg dat het nu 2 weken langer duurt, ik kan me wel voorstellen dat het klote is.

Smeetje; Hoe is het met jou?

Hier alles zijn gangetje.
    Gister van 9 tot 9 gewerkt. En dat was echt te veel! Pff, ik was echt kapot, overal pijn en dood op. Dat moet ik echt niet meer doen.
    Af en toe misselijk, maar pas 1 keer overgegeven, moe, slap, rare eetlust, en ongelofelijk pijn aan mijn borsten.
    Hebben jullie daar ook last van?
    Ik las namelijk in het 9 maanden dagboek dat je last kon hebben van gevoelige borsten. Maar ik heb gewoon pijn! Echt verschrikkelijk, zelfs nu overdag en als ik me beweeg, dus bijvoorbeeld bij het lopen.

X Neia

3. Amle

Amle Niet meer actief

Hey meiden,

heel erg bedankt voor jullie lieve woorden en het begrip.
    Het is inderdaad bij de roze afscheiding gebleven, alleen gisteren, 1x. Al blijf ik om het uur nu in mijn broekje kijken :oops: .
    Ik hoop dat het nu gewoon allemaal goed blijft gaan. Ik ben nu druk met verhuizen, dus het kan zo zijn dat ik nu een week niet online ben....
    dus ik wil iedereen ff succes wensen voor deze week (met wat er ook maar gaat gebeuren!)

Kim: ben blij te lezen dat het goed gaat met je baby. Nu jij nog ff aansterken en je kunt gaan genieten van je zwangerschap.

Meiden, nogmaals heel erg bedankt voor de interesse en goede woorden. Het heeft me erg goed gedaan!

Liefs Elma

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    fijn om te horen Elma!

nu nog iets horen van Smeetje...

5. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Sjemig wat een hoop om bij te lezen zeg!

Smeetje, ik hoop echt het allerbeste voor je! I will keep my fingers crossed!

Kar, ik lees bewust maar een paar topics op het forum, juist om wat jij beschrijft. Soms kun je niet onder een verhaal uit maar ik zoek ze zeker niet op! Ik maak me dan ook heel onzeker en dat wil ik niet. Ik wil genieten! Ik hoop dat je rust vind in hoe je het nu aanpakt!

Kim, wat heb je ons laten schrikken! Blij dat je weer thuis bent! Hoe beviel het om je eten weer eens binnen te houden en te blijven liggen? ;) Niet meer doen hoor!

Ik mag over een paar dagen eindelijk naar de verloskundige! Maar ja, dat is alleen de intake dus daarna leven we toe naar de echo! Hoop echt niet dat het nog heel lang wachten is. Ben dinsdag 8 1/2 week, hoop op een echo met een week of 11. Eigenlijk eerder, maar ja.... dat probleem hebben meer! :)

Herkennen jullie het volgende: Toen ik net wist dat ik zwanger was hield ik heel erg rekening met bepaalde dingen. Zo tilde ik geen zware kinderen als het niet nodig was, sjouwde ik geen zwaar spul en meer van dat soort dingen. Ik merk dat ik de laatste dagen eigenlijk alles (en meer) weer doe. Alsof het zwanger zijn went. Ik weet ook heel goed dat we zwanger zijn en niet ziek en dat we echt niet alles hoeven laten maar toch.... ergens hoor ik dan dat stemmetje dat zegt: doe nou rustig aan! Je wilt toch niet dat het misgaat!? Pffff blij dat het weekend is! Hoewel de mijne behoorlijk vol is!

Meiden, een fijn weekend!

6. gonnabmom

gonnabmom Lid

17 nov 2006
    14
    0
    0
    Project assistente
    Capelle aan den IJssel
    Hoi meiden,

Ik wil me bij deze aanmelden op dit forum. Via mijn man, die op het Ikvader forum meeschrijft, werd ik doorverwezen naar dit forum, aangezien er hier meerderen zijn die in Juli uitgerekend zijn. Ik hoop dat we elkaar veel leuke verhalen kunnen vertellen.

Ons verhaal:
    Mijn man en ik zijn sinds twee jaar bezig om een kindje te krijgen. Zijn na een jaar doorverwezen naar de gyn, hebben diverse onderzoeken gehad, een 4-tal pogingen van IUI, waarvan er 2 daadwerkelijke waren. We hebben 2 x een eitje gemist, en een, in mijn ogen, redelijk prutswerk van artsen. Toen besloten om twee maanden rust te nemen, en net nu we er weer aan toe zijn om weer naar het ziekenhuis te gaan, heb ik vorige week donderdag 16 November een positieve zwangerschaps test gehad.

Gister een gesprek met de gyn gehad, echo gehad. Ik ben echt zwanger!

Kan het pas sinds gister echt geloven, nu ik het gezien heb.
    Ga vanaf volgende week vrijdag meedoen met MVM zodat ik eenieder die nog steeds moeite heeft om zwanger te worden, te helpen. Ik heb al die tijd gedacht dat ik nooit zwanger zou kunnen worden, maar niets is minder waar.

Ik wens dit jullie allemaal toe!

Gr,
    Gonnabmom

7. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Hoi Gonnabmom, welkom en gefeliciteerd! Blijft toch apart he, dat 'spontaan' zwanger worden terwijl je al weet ik hoe lang in de MMM zit! Het lichaam kan wondere dingen zal ik maar denken!

8. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Hallo iedereen,
    Ik was ineens afgesloten van internet de afgelopen week (wisseling van provider). Ik heb erg veel gemist. Heb een beetje bijgelezen. Zag dat het met Evelieveling goed ging, maar met Kar, Kim, Smeetje en misschien nog wat anderen niet zo. Weet niet precies wat er bij iedereen is/was, maar sterkte.

Ik ben donderdag voor de echo geweest. Ik hield het niet meer van de zenuwen, maar zodra de echo naar binnen ging kreeg ik de bevestiging dat het deze keer groter was dan de vorige keer. Toen was ik 9,5 wkn, maar het kindje maar 6wkn2dgn. Vrij snel daarna werd het hartslagje gevonden en kon ik een traantje wegpinken (hoe bedoel je hormonen...). Mijn bereking klopte op de dag af, dus ik ben vandaag 8 weken. En, op de mooie datum 07-07-07 uitgerekend (net als anderen hier op het forum).
    Hoewel ik een hartslagje heb gezien kan ik nog nauwelijks geloven dat het echt waar is. Ik had me mentaal zo voorbereid dat het mis was, dat het nu amper doordringt!

Wordt trouwens al wat dikker, maar eet ook behoorlijk onregelmatig en ongezond. Hebben jullie daar ook last van?

9. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik eet wel heel anders dan voorheen. Nu heb ik momenten dat ik MOET eten maar helemaal geen trek heb en aan de andere kant ook momenten dat ik veel meer eet dan goed voor me is. Probeer wel structureel mijn fruit en mijn vocht binnen te krijgen. Ben alleen wel ineens erg gek op chocomel geworden (is ook zuivel houd ik mezelf voor) en drink gerust een pak in 2 dagen leeg. Ik koop dan wel de light.... maar dat is meer voor het idee! Ooooh my ik ga zoooooo onwijs dichtgroeien!

10. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Welkom Gonnabmom, gefeliciteerd en hopen dat he goed mag gaan.

Beebie, dat eten komt me bekend voor. Moet echt iets eten voordat ik naar bed ga, want anders zit ik midden in de nacht met een knorrende maag. Kan ik dan wat gaan eten. Ik hoop wel dat het een keertje stopt, want zo groei je wel dicht en niet van de beeb.

11. angels

angels Lid

30 okt 2006
    62
    0
    0
    Hallo dames,

Ik kan sinds donderdag mezelf ook aan de juli-mama's toeveogen!
    Na 4 negatieve testen (waaronder 1 vd huisarts) had ik donderdag ineen seen positieve test in mijn handen!

Moet zeggen dat het nog steeds een raar idee is dat ik zwanger ben! Sinds dat ik het weet lijk ik mijn buik ook steeds meer te voelen. Ga maandag de VK bellen om een erste afspraak te maken, moet het alleen onder werktijd doen! Ik hoop maar dat niemand het merkt en dat ik een afspraak kan maken die aan het einde van een middag is. Wil mijn werkgever eigenlijk pas inlichten als ik 12 weken zwanger ben.

12. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Gefeliciteerd Angels en welkom bij de Juli-mama's. Weet je al wanneer je uitgerekend bent?

13. angels

angels Lid

30 okt 2006
    62
    0
    0
    Volgens de berekening met je eerste dag van je laatste menstruatie en je gemiddelde cyclus: 12-07-2007.

Maar het is dus afwachten omdat ik pas zo laat positief heb getest.

14. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    goede morgen meiden

Evelieveling: fijn dat de echo zo goed was, waar is de foto, hihi.....

WElkom aan alle nieuwelingen, geniet er maar lekker van......

Beebie: pas je wel op met chocomel en light. TE veel choco is niet goed en ook niet te veel light.......

Pienie: heerlijk dat het allemaal klopte.....

Marloes: die afscheiding herken ik wel, soms heel waterig en soms lijkt het bijna vruchtbare afscheiding, maar dat kan bij mij ook door die cyste komen....

LMa: gelukkig dat het bij dat beetje afscheiding is gebleven...

Smeetje: hoe is het met je meis?

HIer alles oke. Morgen viert me petekindje haar 5e verjaardag en ga ik aan de taart.....
    Merk inderdaad ook dat ik niet meer zo overdreven voorzichtig ben met alles wat ik doe en eet en wat relaxer onder het zwanger zijn wordt!
    Gister heb ik 2 broeken van me moeder mee genomen. Zij heeft 1 maat groter dan ik en dat zat toch net iets comfortabeler.
    Nu ga ik ff naar mijn judoclub. DAar zijn vandaag clubkampioenschappen en vind wel leuk ff te gaan kijken.
    Als goed is begin ik aanstaande woensdag met zwangerschapszwemmen, samen met een vriendin die nu 13 weekjes is.......

grjts
    Ywinny

15. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Goeiemorgen!

Welkom aan de nieuwe juli-mama's, gezellig dat jullie met ons mee kletsen en: Proficiat!!!
    Smeetje, hoe is het nu met je, ik blijf voor je duimen hoor meid!

Verder niks nieuws hier, ik ga vanmiddag lekker sporten. Fijn weekend allemaal!

16. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Hoezo moet je eigenlijk oppassen met chocolade?
    Ik heb op het moment heel veel trek in chocolade namelijk :oops:

Is dat dan zo slecht en waarom. Ik heb dat nog nooit eerder gehoord... :oops:

groetjes milou

17. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Hihi, ik heb trek in alles wat eigenlijk niet zo goed is... Drop, chocola, thee (maar dan niet die rooibos, want die komt me inmiddels mijn neus uit), leverpastei etc etc. Terwijl ik helemaal geen trek heb in alles dat goed voor me is. Ja, fruit, dat is het enige dat er goed ingaat (naast al die ongezonde dingen). Gisteravond zetten mijn mannetje spruiten voor me neer! Gezond hoor, dat wel, maar brrrr...

En dat teveel chcocola niet goed is klopt, Tinker, maar waarom precies weet ik niet. Even googlelen..

18. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Even een berichtje.... Het is nu minder aan het worden en voornamelijk bruinverlies nog. Maar ja 2 dagen rood bloedverlies klinkt niet echt goed. Volgens mij ben ik het vruchtje nog niet verloren, heb even gegoogled hoe het er allemaal uit moet zien...
    Heb gisteren een poging gewaagd om te bellen naar de vk, maar alleen voor dringende dingen zoals bevallingen kon je een mobiel nummer bellen. voor andere vragen kon ik maandag bellen. Vond het eigenlijk niet dringend genoeg (vreselijk stom eigenlijk) om naar haar mobiel te bellen omdat ik toch al weet dat ze net als de vorige keer zegt dat het even afwachten is.... Maandag bel ik direct en wil z.s.m. een echo om van de onzekerheid af te zijn! Heb er geen goed gevoel over, maar misschien is er nog een sprankje hoop.....
    Ben erg lichtgeraakt de laatste dagen, zat vanmorgen ook al te snauwen op mijn dochtertje, heb daar zo'n spijt van... Maar snel zorgen dat ik zekerheid heb en weet waar ik aan toe ben.

19. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Ik had er ook nog nooit over gehoord dat van chocolade. Ik weet wel dat je niet te veel leverpastei mag hebben. Organisch vlees moet niet goed zijn maar dat staat ook wel bijna overal. Voor de rest heb ik ook overal zin in wat niet gezond is...hihihihihihi

Smeetje maandag maar meteen bellen om te kijken of het goed is.....heel veel success en ik duim voor je. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Groetje tinker (milou)

20. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Ik las laatst ook iets over pepernoten en speculaas, schijnt ook niet goed te zijn! Net in deze tijd....

Deel Deze Pagina