Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja ik ben er ook verbijsterd over! Hier is het nog steeds droog en heet, heet, heet..

2. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ooh Kar, het douchen zal volgend weekend op z'n vroegst zijn. Hoewel, als het bad is afgekit dan kunnen we daarin zitten douchen. Maar met dit weer ga ik graag in de tuin staan onder de tuinslang. Heerlijk verkoelend! En het is echt wel nodig om voor een 2e keer te douchen vandaag.

We hebben net de kamer van beeb in de grondverf/ voorstrijk gezet! Morgen het structuur erop en daarna een kleurtje en klaar! Whoehoe!

Mijn ticker klopt niet! Ik ben toch echt 36 weken zwanger vandaag! :D Karlijn, voor ons geldt dat over uiterlijk 6 weken onze moppies er zijn!

3. landa78

landa78 Bekend lid

Mar 1, 2007
    559
    0
    0
    Croc's Ik ga morgen toch maar eens even rondneuzen. Ik krijg zo'n pijn in mijn voeten van mijn slippers, echt van die misselijke steken.

Noodweer Hier heeft het even flink gedonderd en nu is het heerlijk afgekoeld :D :D

Beebie Goed bezig meid. Morgen is waarschijnlijk je kamertje al af! WOW.
    En je ticker? Er staat toch dat je 36 weken zwanger bent of ben ik nou scheel?

Tanya Mannen en winkelen is een slechte combinatie.. dat zou iedere vrouw inmiddels toch moet weten ;)
    Ze vinden het alleen leuk wanneer het voor hun zelf is.
    Alhoewel de mijne vind het wel leuk om naar bv de Ikea ofzo te gaan.

4. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Nou Landa morgen is het kamertje echt nog niet af hoor. Hebben uiteraard nog een verjaardag gepland 200 klm verderop, dus zondag pas terug. En dan zondag of begin volgende week het kleurtje. Dan nog de meubeltjes... Dit weekend zal het niet af zijn, maar volgende week toch zeker wel.

En mijn ticker staat toch op 35 weken en 6 dagen? Is toch echt een dag tekort! :)

5. landa78

landa78 Bekend lid

Mar 1, 2007
    559
    0
    0
    Beebie: Er staat echt 36 weken hoor!
    Ik dacht te lezen dat je morgen de structuur en het kleurtje ging doen.. Maar goed volgende week dat schiet ook al op!

6. Niet meer actief

Môgge dames,

Hebben jullie een beetje kunnen slapen? En eigenlijk in het bijzonder Eveline, na het bericht van je moeder gisteren? Ik hoop het voor je meid.

Ik ben blij dat ik niet in het noorden woon, daar geven ze voor vandaag 30 graden af en in zeeland 20 graden, dus het zal hier een graadje of 23 worden schat ik zo. Het heeft hier al geregend, dus ik hoop niet dat het zo klam en klef wordt als gisteren. Vannacht ben ik in slaap gevallen met de ventilator aan, waardoor dus nu mijn hele hoofd vol zit en ik pijn in mijn nek heb :( . ik heb vannacht ook die molton erop gehad en ik moet zeggen dat ik hem wel een beetje vond zweten, maar lang niet zo erg als die dingen uit het kraampakket.

Plannen voor vandaag: een 23 jaar oude laurierheg van 10 meter eruit rossen! Volgende week komen ze namelijk de schutting zetten, dus hij moet er echt uit. Marc heeft daar weer een mannetje voor gevonden, maar hij moet wel meehelpen. En mijn ouders komen ook. Mijn pa gaat klussen hier (de dingen die zijn blijven liggen na de verbouwing) en mijn moeder komt helpen grondig poetsen (omdat mijn nesteldrang er nog niet in volle hevigheid is en echt alles eens goed schoongemaakt moet worden na de verbouwing, dus bv binnenkant keukenkastjes enzo, dat soort dingen). Dus mij zul je vandaag niet veel zien hier.

Liefs, Tanya

7. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Door het noodweer heeft mijn vriend er gisteren 45 minuten langer over gedaan om thuis te komen! Man wat regende het! Maar goed we hebben nog samen gegeten, en kon ik gelukkig uiteindelijk wel met de auto naar koor ipv met de fiets. Hoewel het toen alweer droog was hoor!

Blij om te horen dat het hier in Zeeland beetje aangenamer weer wordt, Tanya! 30 graden vind ik net even een tikkie teveel.

Over mijn nickname: mijn zusje noemde mij ooit het 'wandelend lexicon der nutteloze feiten' omdat ik altijd van die rare triviant/wikipedia-achtige dingen weet en onthou, dus sindsdien heb ik dat afgekort als Lexi. En dan dus met mijn geboortejaar erachter.

Mijn plannen voor vandaag zijn legio: douchen, aankleden, boodschappen doen (op de fiets want vriendlief is met de auto weg), koormap in orde maken, strijken, stofzuigen boven, werkstukjes nakijken, naar Middelburg voor ons zomerconcert (als je in de buurt bent... is om 3 uur in de koorkerk daar).
    Hopen maar dat ik vandaag wat fitter ben dan gisteren want toen was ik zo moe en niet lekker van dat gedoe met mijn blaas en darmen dat ik voor het einde van de repetitie al zowat in slaap viel.
    Sommige dingen van mijn programma van vandaag denk ik dat ik maar even uitstel tot morgen: strijken, stofzuigen en werstukken kunnen ook best op zondag, toch?
    Ok, beginnen dan maar met douchen!

Met jullie verder alles goed? Eef, beetje geslapen na het nieuws van gisteren? Kar, hoe is het nu met je buikpijn?
    Verder nog langsgekomen: crocs... zijn dat van die soort felgekleurde klompen? Ik heb gewoon lage schoenen waar je zo in kan stappen of met hooguit een klittebandje, maar ja ik heb dan ook geen last van opgezwollen enkels dus zolang dat nog kan... En kamertjes: bij ons bijna klaar, hebben alles in etappes gedaan, maar ik kan me voorstellen dat het leuk is als ze de boel in één keer komen afleveren!

Ik ga even 'ontstinken'!

Kus, Lex.

8. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Hallo meiden!
    Ik was zo doodop, emotioneel en lichamelijk... dat ik werkelijk waar... van 11 uur tot 7.30 vanmorgen heb geslapen!
    Dus... ik voel me uitgerust.

We gaan straks even naar het nichtje van Jerry. Die is kapster en Jerry wilde weer een stuk haar eraf.
    Daarna rijden we door naar mijn ouders. Daar blijven we slapen, dus we zijn morgen pas eind van de dag weer thuis.

Mijn nickname... Ik noem mezelf al jaren Kleintje op internet, maar ja, die naam is hier op zo'n zwangerschapsforum natuurlijk zo weg.
    En Eveline vind ik zo overdreven duidelijk.
    Jer noemt mij heel vaak evelieveling, dus vandaar dat ik daarvoor heb gekozen.

Verder heb ik nog wat pb's te beantwoorden. Maar daar heb ik even geen zin in, dat komt morgen of maandag wel.

Zo, nu ga ik even een debiel spelletje spelen, ergens op internet.
    Tot later!

9. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Wat voor spelletje Eef?

10. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik ga zo naar www.isketch.net
    Is een soort pictionary.

Heb toch even een pb beantwoord. En ik wil een stuk daarvan hier openbaar maken.
    Waarom?
    Puur omdat het gaat over wat er gisteren weer is gebeurd.
    Ik heb er nog even goed over nagedacht... en dit is mijn visie...

Voor wat betreft de ruzies:
    Het slaat werkelijk nergens op. Er worden van muggen olifanten gemaakt, we begrijpen elkaar gewoon verkeerd en het gaat werkelijk waar nergens over.

Maar: het is wel toevallig dat 1 iemand iets typt en dat 10 mensen het verkeerd opvatten. Maar dan wordt er gezegd dat het aan die 10 mensen ligt... maar is dat wel zo? Hadden dingen dan niet wellicht iets anders geformuleerd kunnen worden? Want het is altijd achteraf makkelijk zeggen 'zo bedoelde ik het niet' en dan spontaan weer *kusje/kroel* doen en elkaar weer in de armen sluiten en vergeven.

Het is 'maar' internet. Maar toch kan het sommige mensen behoorlijk raken. En soms kan je er behoorlijk onzeker van worden. Het zijn geschreven woorden, emoties komen moeilijk over. Nu hoef je geen perfect Nederlands te schrijven van mij, maar probeer wel goed over de formulering en strekking van je woorden na te denken alvorens je het invoerd.

Het is gewoon een kwestie van alles doomdenken en zwart zien. Dingen niet gewoon recht voor zijn raap benoemen. Het zou wat Rotterdamser mogen hier. Zonder omwegen duidelijk maken wat je bedoeld. Bedoel je iets rot, zeg het dan ook rot. Bedoel je iets niet rot, probeer dan je woorden af te wegen op een weegschaaltje.

Het slaat dus ook nergens op dat mensen wegblijven. Maar het is vrije keus. Ik zou het liefst iedereen terug zien. En dan kan je mensen die je niet liggen negeren of er minimaal op reageren. Maar dit is gewoon bull shit. Ik denk even terug aan het probleem wat ik had met Sonya. Nadat ik het in de groep heb gegooid en ook aan haar heb verteld was mijn frustratie weg. Het leek ook wel of ze anders ging lezen en reageren. Ik vond het een stuk verbeterd. Kijk nu ook echt steeds uit naar haar berichten!

Sommige mensen voelen zich nu echt schuldig door het hele gebeuren. Alles is langs mij heen gegaan omdat ik er niet was, maar voel me wel 'in de steek' gelaten door mensen met wie ik goed contact had.
    Want ergens is er dus een ander groepje waar ze mailen, msn'en of een of ander besloten forum ofzo. En blijkbaar 'hoor ik bij de anderen' en mag ik er niet bij.

Ik ga dus ook hier op het forum niet meer vragen hoe het met de 'wegblijvers' is. Als anderen dat willen doen, prima, maar ik kap ermee.
    Waarom?

Ze blijven toch zelf weg? Wij zijn toch niet 'leuk genoeg' om mee te schrijven? Als ze wel willen schrijven, be my guest. Maar wat mij betreft hoeven ze dan ook niet hier te lezen hoe het gaat met de mensen die niet 'leuk genoeg' zijn of af en toe egoïstisch te vertellen hoe het met hun gaat.

Dat is mijn visie op het hele gebeuren.
    Bij mij staat de deur voor iedereen open, maar ik ga geen sorry, excuses etc. aanbieden, niet meer smeken of ze terugkomen etc.

Zo... en dat is eruit!
    (en lucht nog op ook!)

11. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Ow, en nog even ter aanvulling.
    Ja... ik was nu Rotterdams.
    Ja, recht voor zijn raap en hard.
    En ja... het kan zijn dat mensen zich nu aangevallen voelen door mij.

Nu kunnen die personen om mij wegblijven... prima. Maar... als ik niet weet wat er aan mij scheelt, dan kan ik het ook niet veranderen en dan blijf je jezelf aan me irriteren.

Dus... als het bericht je raakt of je hebt er vraagtekens over... mijn pb box staat altijd voor je open! Dan kunnen dingen uitgesproken worden!

12. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    hoi allemaal
    Ik wou jullie ook na een pb`tje
    gewoon even laten weten dat ik niet weg blijf vanwege ruzie of ergert
    (ook weer wel )ofzo
    maar meer...

hoe zeg ik dat...

er word idd nou zovaak van een mug een olifant gemaakt..
    dan denk ik achhh hou er nou eens over op!
    Ik word er moe van..
    Als ik dan eindelijk weer eens besluit om te gaan lezen en ik lees weer discussies pff
    dan heb ik ook heel eerlijk gezegt geen zin of doe er geen moeitte voor om te gaan lezen.
    (kon er ook meerdere malen tijdelijk niet op )

idd.. als andere beslissen om weg te blijven.. laat gaan
    hun keuze.. net als dit mijn keuze was..

Ik was hier gewoon al bang voor..als er 1 ``verkeerd`` woord,word gezegt..
    hup en er is weer een discussie dan denk ik jesus zeg!
    Maak je niet zo druk..
    we/jullie/ik kunnen niet horen op wat voor manier er wat word gezegt..
    neem het met een korreltje zout..
    zoniet pb diegene even en niet met zijn alle zo happen joh..
    (mijn mening he)

Ik heb zoiets van ik ga er niet tussen zitten..
    als ik bemoei me er niet mee dan heb ik het niet gedaan ook
    Of heb ik het nu met dit berichtje het wel gedaan :confused: :( ;) :)

laat lekker alles rusten en wie weet komt alles weer goed..is het niet nu mischien wel na de bevalling

Ik heb ook gewoon zoiets van ik ben hier niet echt actief aan het lezen enzo dan ga ik niet ineens hier tikken oww bla bla ik ben vandaag dit of dat..
    dat zou ook egoistich zijn tog?
    kan me voorstellen dat andere dan zoiets hebben van..
    SSOoo die praat alleen over d`r zelf...

Op deze manier hoe het gaat kan ik heel goed juist begrijpen dat mensen zoiets hebben van..pff laat maar hoor.. ik kom niet ofzo
    dat heb ik zelf ook.
    Tis allemaal zo opgeblazen joh.. kom op.
    denk dat iedereen zich idd meer aan iets gaan ergeren dan.

Ik wil en kan alleen mezelf zijn!
    en dat is een gekke rotterdamse peetje..
    die graag over alles en niets lult en lacht...
    maar graag ook andere wil steunen en helpen.
    EN.. idd als me wat dwars zit er over kunnen hebben op volwassen manier.
    is het openbaar gericht openbaar is het tegen een bepaald persoon..
    dan zal ik dat alleen tegen diegene doen zodat ``andere``
    er niet over pissig kunnen worden of mee bemoeien.

Ik mail idd veel met andere..dat vind ik fijn en persoonlijk..
    das toch anders dan msn of weet ik het..
    als er dan wat is kan je gewoon 1 op 1 het uitpraten.
    en is het niet zo opgeblazen allemaal en dan ook geen wrok!
    Gewoon weer doorgaan waar je gebleven was..

dus luitjes..
    peetje blijft niet zomaar weg om alles
    maar ook gewoon alles bij elkaar..
    Kheb 4 weken de tijd om mijn huis aan kant te krijgen..
    en wil mijn energie graag in mijn gezin ook steken.
    en naar me zin hebben dus ga dan niet tussen discussies zitten..

dus lang verhaal kort te maken..
    laat lekker alles rusten en ga door waar je mee bezig was.
    en laat de situatie lekker rusten! ;) ;)

ik wil hier eigenlijk vanaf nu ook geen woord meer aan vuil maken.
    zand erover en klaar nu hoor pfff :rolleyes: ;)

groetjes peetje ;)

13. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Dag meisjes,

Even kort; wij gaan zo ook naar een verjaardag ruim 200 kilometer verderop. In het zuiden, waar het hopelijk geen 30 graden is zoals hier.. :( Ik zit terwijl ik dit typ met mijn voeten in koud water. Zijn net nog de stad in geweest - Alex wilde perse nieuwe kleding kopen. Ik viel echt bijna om. En nu nog 2,5 uur in de auto. Gelukkig met airco.

De crocs zitten en lopen heerlijk trouwens! Aanrader voor dikke voeten en enkels.

Verder heb ik wel alles gelezen; ik reageer morgen wellicht weer. Fijne dag allemaal en rustig aan...!

14. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Hoi meiden

nickname: was gewoon iets wat me te binnen schoot, hihi...

Tanya: lekker alert gereageert op Marc, hihi..... enne ben ook benieuwd wat er met jou naar de bevalling gebeurt. Stel je voor je krijgt alle kilo's weer terug, hahaha!

Kar: hoe is het nu met de buikpijn enzo? Niet te veel doen hoor.

waggelen: heb niet echt het idee dat ik waggel, maar buik wordt wel gigantisch!

Tanya: gelukkig heeft onze ventilator een timer! Succes met alle bezigheden vandaag.....

Eveline: hoe gaat het vandaag meisje?

Hier was gister behoorlijk onweer, bliksem en regen. Vandaag dondert het ook al de hele dag, maar gelukkig is het ook een stuk koeler!
    Mini heeft er vandaag weer zin in en beweegt lekker in me buik, waar het overigens veel te klein is voor dit soort activiteiten!

twinny

15. Mona

Mona Bekend lid

Jan 16, 2006
    729
    0
    0
    Mijn nickname is afgeleid van mijn echte naam, ik had ooit een collega die echter steeds Mona bleef roepen en dat werd al gauw overgenomen......vandaar dus "Mona"

Kar heb jij je Buzz eigenlijk al opgehaald? Ik heb em sinds vorige week en staat nu mooi te wezen in de gang.... ;) (voor de kijkers thuis wij hebben nl dezelfde Buzz gekocht ;) )

16. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Wat raar dat het bij sommigen dus zo warm is! Hier is het bewolkt en regenachtig en echt geen weer om je voeten in een teiltje te hoeven stoppen hoor!

17. Amle

Amle Niet meer actief

Hey meiden,

Ben ff bij mijn ouders, dus kan weer ff reageren.
    Eveline: wat ontzettend K*T voor je moeder. Sterkte en kom gerust je ei hier 'dumpen'.
    Monique: goed om ook weer ff van je te horen!

Vandaag wezen winkelen; niet echt de slimste dagbesteding als het zo warm weer is! Kan wel merken dat ik minder goed tegen de hitte kan nu ik zwanger ben.
    Waggelen? Ja, dat doe ik ook. Het wordt steeds erger :confused:
    Vluchttas: nog totaal niet mee bezig :oops:
    Verder weinig te melden!

Hoop over een paar dagen weer bij te kunnen lezen en te reageren!

Liefs Elma

18. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Geen idee kar.
    Ze hebben de placenta opgestuurd voor onderzoek.
    Ze zeiden wel dat dat nu een zwakke plek is maar of het gevolgen heeft voor een volgende zwangerschap hangt ook af van welke plek de placenta zich de volgende keer hecht.
    Maar zal dan denk ik wel onder strenge controle bij ziekenhuis komen te staan.

Ga eerste paar jaartjes maar eens lekker van mijn dochter genieten en dan zie ik wel weer...

Iedereen fijn weekend!
    Krijg beetje last van mijn keizersnee als ik te lang achter de pc zit.

Iedereen succes met de kwaaltjes en geniet zo veel als je kan van dat getrappel in je buik.

Ik mis dat gevoel nu al...tis toch heel erg speciaal

19. landa78

landa78 Bekend lid

Mar 1, 2007
    559
    0
    0
    Iedereen lekker weekend aan het vieren?

Ik zat net even op het juni2007 forum te neuzen en het viel me op dat daar in verhouding al veel kindjes net vóór de uitgerekende datum zijn geboren... Zouden wij dat geluk ook hebben?

Tanya Is het gelukt met poetsen en de heg? Mijn moeder komt volgende week ook nog even grondig helpen poetsen. Dit omdat ik zelf sommige dingen nu echt niet meer kan en ik mijn mannetje nog niet de ramen zie lappen.

Lexi Heb je je waslijst van vandaag af kunnen werken?

Elma Fijn dat het goed met je gaat!

Waggelen Ik had zo gehoopt dat ik dit niet zou gaan doen maar helaas. Ik heb hier al de bijnaam Wally gekregen. Dat is dit poppetje: www.wallie-card.nl :evil:

20. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    evelien:Wat erg van je moeder, dat ze 'weer'ziek ziek is geworden. Ik vind het echt zo rot voor jullie, jullie hebben het niet gemakkelijk als gezin/ als familie (en je dan druk maken over mijn blaasontsteking hiihi mafkees)

Nickname: Ik heb ooit de naam Niva gehoord als betekenis van "waterval' Ik vond
    het zó n mooie naam dat ik besloot mijn meisje zo te noemen later als ik ooit meisje zou krijgen.
    Helaas kon ik niet wachten en heb ik hem al eerder gebruikt als chatnick-name..En nu ga ik dus mijn kindje
    niet meer Niva kunnen noemen :)

al noodweer bij jullie? hier nog niks, maar nog steeds bloedjeheet. Ze roepen al dagen dat het enorm gaat regenen en onweren hier..Nou niks gezien. Ook gister (gelukkig) op de trouwerij van collega niet! Het was een fantastische dag, wat een mooie meid en wat fijn om haar zo te zien stralen!...
    Ik had foto's beloofd van mij in mijn superdeluxe mamalicious jurk..helaas ik had enorme tijdnood en ben het vergeten..Exxxxcuzez..maar er komen nog emer dagen om jurkjes te dragen :)

Tantan...herkenbaar wat je zegt over dat shoppen en dat vriendj klaagde over de hitte en hoe jij daar op reageerde...heb een vergelijkbaar 'pittig gesprek; met vriendje gehad. Heeft opgelucht en weer veel ruimte
    gemaakt tussen ons..en begrip. Gelukkig maar. (hij dacht dat ik misschien niet doorhad dat t voor hém ook zo zwaar was..Nou ik hield daar al zoveel rekening mee dat ik zelf niet eens meer iets durfde zeggen om hem maar niet te demotiveren ofzo..Dus dat was weer duidelijk :))

Ik heb tot nu toe weinig over dat hele discussiegebeuren gezegd, maar eigenlijk wil ik effe zeggen dat ik het toch volledig met evelien eens ben hoor.

Peeetje, fijn dat je toch even iets van je laat horen..om eerlijk te zijn kan ik er erg weinig mee..ik kan heel moeilijk geloven dat je van de een op de andere dag ineens dag : Hey ik moet nog zoveel in huis doen en heb nog maar een paar weken, dus ik laat het forum links liggen. Inderdaad..doe ut op zn rotterdams en wees eerlijk! (als je dat bent ben ik dara erg blij om en zie ik dit verkeerd, excuses dan..je zal het zelf het beste weten)
    Ik vind het veel gezeur om een ontzettend uit de hand gelopen iets..

Ben het wel met peetje eens vwb dát! het is nogal van een mug een olifant maken inderdaad..On the other hand, mensen voelen zich nou eenmaal rot als ze genegeerd worden..Dus erg logisch ook wel weer.

Ik begrijp niet wrom je zegt dat je niet goed wordt van álle discussies hier enzo peetje..verder zijn er hier voor zover ik weet totaal geen strubbelingen of moeilijkheden of discussies geweest..behalve over het onderwerp: "de vertrokken groep"
    Dus dat je ziek wordt van 'al die discussies hier" ..?

Anywayz, respect voor jullie dat je in elk geval je mening over het geheel geeft en proberen het 'prbleem'uit te spreken zodat we weer door één deur kunnen met zuuuuuh alllllluuuuhn!
    *zing mee!*

ik ben trouwens niet alleen mijn enkels kwijt, maar de hele vorm van mijn voet is verdwenen..ik heb zulke dikke voeten..Ik vind het best eng worden..Is dit echt wel normaal? kan dat écht door de warmte komen?
    Heb erg zere buik, blaasontsteking en weer enorm moeie ledematen (alsof een zware griep) ..Zou dit 'ernstig'zijn (ik denk aan zwangerschapsvergiftiging ofzo) of denken jullie dat het echt een combi is van rotkwaaltjes en de zon?

Oke..ik ga effe buiten wat afkoelen nog,
    moet ik nog een ijsje voor iemand mee terug nemen?

Share This Page