Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Zo, heb gspuugd, dus kan nu weer eten ;). Heb de oven al aangegooid voor de brunchbroodjes, dus als Marc zo terug komt met Tygo gaan we lekker brunchen.

Liefs, Tanya

2. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen!

Landa Zeker weten je darmen? Oppassen hoor, genoeg drinken met dit weer.
    Ik heb ook gehoord dat vlak voor de bevalling de darmen geleegd worden.. Dus wie weet! ;)

Tanya: Wat heerlijk dat je zo goed geslapen hebt! En de tuin wordt super. Wat een ruimte geeft dat he?! Hou je ook ruimte voor een zandbak voor ukkie?! :)
    (Ik was trouwens best jaloers op jouw 5 uur aan een stuk slapen - ik red met moeite 2 uurtjes. Daarna is het elke half uur/kwartier wakker.. :( )

Lexi: Smelt je niet weg op zolder? En mijn VK zei ook dat kindjes die gelukkig zijn, veel bewegen. Als je zelf ziek bent, ga je ook stilliggen zei ze.

Niva: hoe is het nu met je? Nog steeds zulke klachten? Bij HELLP, toen ze bij mij bang daarvoor waren, ging het vooral om de misselijkheid, hoge buikpijn, sterretjes zien/duizelig. En vocht vasthouden. En dan ook vooral in je gezicht. Dus hou dat in de gaten. Drink genoeg en voeten omhoog!

Hier is alles okee. Redelijke nacht gehad. Gisteren was heel gezellig, de verjaardag. Maar ik had zulke dikke voeten en onderbenen dat het gewoon zeer deed. En nog steeds doet. En mijn handen ook. Dus vandaag even iets minder.
    Ow, en het heeft hier geregend! JOEPIE! :) Het is een beetje koeler nu. Heeeerlijk, die stof en pollen zijn eventjes uit de lucht.

Fijne dag vandaag! Pas goed op jezelf.

3. Niet meer actief

Oh heb nog een grappig verhaal over kikkers! Een jaar of 3 geleden wilde Marc ook kikkers in de vijver, vond hij zo leuk. Dus hij uit de beek hier kikkerdril gehaald en bij ons in de vijver gedaan. Nou geen kikker te bekennen :confused: . Zegt de buurman ineens een tijdje later dat hij zoveel last heeft van kikkers in zijn vijver en dat hij niet snapt waar die vandaan komen... :oops: :oops: :oops: , zijn die stomme beesten wel uitgekomen maar naar de buurman gegaan :confused: :) . En aangezien die kikkers elk jaar terugkomen heeft hij nu elk jaar veel kikkers in zijn tuin. Wij hebben toen heel wijslijk onze mond gehouden...

Liefs, Tanya

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hihihi.. :)
    Kikkers maken altijd zo'n gezellig geluid vind ik. Alleen af en toe wel oorverdovend.

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik zag dat bij de juni-moeders nu 22 meiden bevallen zijn! En er moeten er ook nog 22! En het is pas 10 juni..

6. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Vlizotrap inderdaad erg onhandig. Nee wij hebben een luxe zolder dus dat valt wel mee. Temperatuur best uit te houden als ik de wasdroger niet had aangezet, maar ja ik hou nou eenmaal meer van zachte handdoeken dan harde planken ;). Volgende ronde is spijkerbroeken en die hang ik lekker gewoon aan de lijn want de wasdroger maakt het wel een stukkie pittig warmer ja.
    Heb even pauze gehouden met een kaastosti (bruin brood hoor!) en tomatensap, dus nu weer verder strijken!

7. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Zo, daar ben ik weer even. Heb bijna alles bijgelezen.
    Helaas kwam ik wat vervelende berichtjes tegen:

Allereerst @Eveline: Wat shit van je moeder. Ik kan me goed voorstellen dat je je kut voelt. Wel goed van Jerry dat ie naar huis kwam om bij je te zijn toen je het nieuws kreeg. Mocht je e.e.a. hier kwijt willen dan kan dat he?! Niet vergeten hoor.

Dat brengt mij gelijk bij het volgende: Jammer dat er zulke vervelende berichtjes het juli-forum nu vervuilen. Hopelijk is alles een beetje opgelost nu. Vanaf het begin was hier ook al plaats voor andere zaken dan alleen zwangerschap. En dat moeten we zo houden. Je bent niet alleen zwanger. Er spelen veel meer dingen in je leven en dat moet je ook af en toe even van je afschrijven (ik wel tenminste). Hopelijk houden we het nu gezellig tot het eind!

@Jekkia: Wat een verhaal meid. Ik schrok wel toen ik het las, maar gelukkig maken jullie het goed nu. Wat een schatje, geniet er van!

@Kar: Goed om te horen dat je je wat beter voelt nu!

Nou, ik heb 2 hele drukke dagen gehad en doe het vandaag bewust rustig aan. We hebben 4 prijzen gehad op het NK voor scholieren, dus ik ben heel trots op mijn leerlingen. Er waren dit jaar 6000 leerlingen bij elkaar uit heel nederland, dus DRUK!

Ga me zo maar eens aankleden en een wasje doen.
    Fijne zondag!

8. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Jeetje, moet je die banner zien! Het lijkt slechts een paar dagen geleden dat ie bij mij nog helemaal aan het begin stond en dat ik dan bij andere zag dat ie al heel ver stond. Helemaal jaloers was ik en nu staat ie bij mij ook bijna aan het eind. Wat gaat het snel!

9. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Landa en kar thnxx voor het lijstje van de symptomen..Ik ben er toch wat huiverig voor hoor, ben ook ineens heel erg misselijk en heb last van mijn rug (onderrug)
    Vandaag doen mijn voeten ook zó zeer en ze zijn zo idioot opgezet..
    Ook heb ik het gevoel dat mijn armen en benen van lood zijn (net zoals toen met dat lage HB)Blegh.
    Morgenochtend toch de VK bellen dus!
    (dat kan wel een dag wachten toch? ben nu op mijn werk)

Peeetje, ik had niet gelezen dat je brand had gehad, heb ik denk ik overheen gelezen. Dat is wel heel klote voor jullie, wens jullie daar veel sterkte mee..is wel het laatste waar je op zit te wachten nu.

verder weinig te melden

10. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    KarDoe niet zo eng ;) Ik hoop niet dat het een teken van een naderende bevalling is. Laat die kleine nog maar lekker even zitten.. Hoop namelijk echt dat ik thuis mag/kan bevallen.
    En de juni moeders... er zijn er al veel bevallen inderdaad maar ook in verhouding veel die iets voor de uitgerekende datum zijn bevallen.. Hoop zo dat wij dat ook hebben!

Jody Gefeliciteerd met de prijzen!!

Ik ga er vandoor! Meiden tot vanavond of morgen!

11. Niet meer actief

Veel plezier! En laat even weten wat je nu precies gedaan hebt vandaag met dat uitje.

Liefs, Tanya

12. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Wat een rust hier....

Ik heb een vraag, misschien kunnen jullie een beetje helpen:

Ik heb al jaren een jongensnaam in gedachten (ga m niet noemen ;) ). Twee jaar terug is een vriendin van mij bevallen van een jongen en de namen lijken wel heel sterk op elkaar. We wonen (sinds een jaar) 3 huizen bij elkaar vandaan en spreken elkaar dus regelmatig. Onze vriendschap is een stuk closer geworden.
    In eerste instantie heb ik 'mijn' naam uit mijn hoofd gezet en geprobeerd iets anders te vinden. Maar je raad het al: geen succes.
    Ruud had ongeveer dezelfde naam in gedachten (alleen andere beginletter), maar hij vind de naam die had ook mooier nu.
    Eigenlijk waren we er dus helemaal uit, maar nu het zo dichtbij komt begin ik toch te twijfelen :-k .

Wat gaan we doen:
    1. Gewoon de naam nemen die we in gedachten hebben.
    2. Toch nog naar een andere naam op zoek gaan.
    3. Aan mijn vriendin duidelijk maken dat vrienden van ons een kleine hebben en dat de naam die wij hebben daar wel sterk op lijkt. Dan kijken hoe ze reageert... (als ik zeg dat zij het zijn dan gaat ze lopen raden naar de naam natuurlijk).

Ik zit te twijfelen tussen 1 en 3. Eigenlijk zou ik me er niets van aan moeten stellen wat anderen van onze naam vinden, maar dat doe ik toch :( .
    Wat zou jullie keuze zijn?
    Oja, ik weet dat ik hier ook een poll van kan maken bij een ander onderdeel, maar ik stel jullie reacties meer op prijs (we kennen elkaar toch onderhand al wel een beetje)!

13. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Hey Niva had je nou ook blaasontsteking?
    Maar dat van die opgezette handen/voeten kan ook prima te wijten zijn aan te weinig vocht binnen krijgen. Dus ik zou proberen per dag minstens 1,5 liter water (dus géén thee of koffie ofzo meetellen stiekem!) te drinken en liefst meer, dat is niet alleen goed tegen vocht vasthouden maar ook bespoedigt het het herstel van een blaasontsteking en zorgt het voor de afvoer van gifstoffen in je lichaam.
    Zuip ze! ;)

14. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    En je wil die leuke naam natuurlijk gebruiken als roepnaam? Want anders kon je hem gewoon als doopnaam/tweede naam erbij doen en een andere roepnaam kiezen? Da's een soort compromis tussen een paar van je opties toch?
    Lijkt me een lastige keuze!

15. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Ja had ook blaasontsteking..Dus is het lastig symptomen en kw3aaltjes te 'sorteren"Wat hoort bij de blaasontsteking, wat bij de zwangerschap, wat bij de warmte en wat bij eventueel HELPP syndroom.
    Mijn tenen en vingers doen op dit moment zoooo zeer, vandaar dat ik het eng begin te vinden.

Ik heb meteen een fles water gepakt trouwens na je berichtje ;) *proost*

16. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Je bent braaf!
    Proost terug!

17. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Hey Jody..

Mjah ik kan me je dillema heel goed voorstellen..lastig hoor!
    Om eerlijk te zijn denk ik dat je vast moet houden aan wat je had gedaan als je vriendin die naam niet had gedaan. Dat is namelijk wat je zelf wilt, altijd al wilde en wat je man ook wil..
    Jammer voor die vriendin en misschien ook niet altijd makkelijk voor de twee jochies..(dat zou ik wel mee laten wegen trouwens) maar aan de andere kant..misschien zie je die vriendin over een paar jaar nooit meer..maar de naam van je zoon is wel voor zijn leven!

18. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hallo meiden

Niva: als je je zorgen maakt moet je gewoon de vk bellen hoor...

Tanya: tjee wat hebben jullie veel gedaan. Neem je wel genoeg rust meid!

KAr: fijn hè dat het wat af gekoeld is. En ik krijg voornamelijk pijn onder mijn voeten van het vocht, ook heel vervelend!

Jody: als wij een jongen krijgen lijkt de naam sterk op die van een hele goede vriendin haar zoontje. We hebben haar gevraagd of dat een probleem was en dat was het niet.....

Jekkia: ik geloof dat we de krant nog wel hebben, maar is een regionaal dagblad hier uit Zuid-limburg! Mocht je interesse hebben PB me dan ff je adres dan stuur ik hem wel op!

Gister een feestje gehad en eindelijk alcoholvrij gehad wat wel smaakte! Vandaag geholpen bij judotoernooi en nu best wel moe!

Hebben jullie ook dat je vaker naar het toilet gaat, omdat je denkt dat je iets voelt lopen? Door de warmte transpireer ik meer, maar dnek steeds dat ik vruchtwater ga verliezen, erg ergerlijk!

twinny

19. Niet meer actief

Ten eerste, lexi waar bemoei jij je mee, en hoe kan jij nou weten of ik actief ben hierzo. wat mijn mening ook is die mag ik hier geven. of je dat nou leuk vind of niet, ik weet en zie dat je wil snauwen maar hier heb je niks mee te maken want dat onderwerp is al afgelopen. heb je ooit wel is gehoort van een pb. dus kom niet praten als je niks ervan af weet. dat je mening er staat prima, maar dat je hier op rellen uit ben beetje kinderachtig. dus einde onderwerp. als je trouwens echt gelezen heb wat ik schreef had je kunnen lezen dat dat mijn mening was omdat .... ik op die manier weinig kon lezen maar goed ik heb hierover genoeg gezegt. en ik stel voor dat als je me wat te melden heb zou een pb gepast zijn mensen zitten niet op je mening naar mij toe te wachten als het onderwerp al voorbij is.

20. Niet meer actief

Niva ik zou de naam nemen, die toen al in je op kwam, immers daar heb je toen al heel lang en goed over nagedacht. en dat die namen op elkaar lijken, ja nou waarom zou je je er daar druk om maken het is toch niet dat je je kind vernoemt wie weet vinden ze dat nog een eer ook.
    je kan maar 1 keer je kind een goeie mooie naam geven en als jij nu alleen twijfelt om wat een ander denkt, zou ik toch gewoon die naam geven. je weet immers ook nooit waar hun de naam weer vandaan hebben. groetjes Wij

Deel Deze Pagina