Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Oh, ik las net in het prematuur-topic dat Chedella van Sonya een liesbreukje heeft. Arme Sonya, het zit haar even niet mee...

2. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Arme Sonya & Chedella, dat is niet eerlijk om er ook nog bij te krijgen!

3. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ik ga denk ik even een tijdje niet meer zo druk posten overigens, voel me even niet meer zo gewenst... :(

4. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    knuffel meid en jij bent super gewenst.

Gisteren even vriendin gebeld bij haar zit de beeb er nog als ze nog 2 weekies vol houdt mogen we samen bevallen hahaha hier wordt ik ook gek van het slapen this s nachts zo benauwd bah half uur slapen uur wakker. eva ligt te drijven in bed. echt zielig. hehe ik heb belasting ook binnen eindelijk helemaal schulden vrij. nu pascal nog centjes binnen krijgen. ik ga nu eerst achter het uwv aan. heb nog geen 1 keer geld gehad sinds ik werkloos ben(25 maart) wel nog overig van mijn werkgever vakantiegeld maar uwv nog nul , nul moet nu weer voor een 3e keer zwangerschapsverklaring in laten vullen en opsturen grr *** uwv. dames een mooie dag gewenst en tot later

5. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Lexi: Wel blijven komen. Je bent super gewenst en ik zal je persoonlijk missen als je nu weg zou blijven. DUS NIET DOEN!
    Niva: Ik kon niet vinden waar je hulp/raad bij nodig had. Is het al opgelost of kunnen we nog iets voor je doen?
    Tomenjerrie: Lekker van de centjes! Tja, uwv, ik ken het helaas. Wat een bureaucratische zooi daar. Je hebt nu tenminste weer een vangnetje, ook een prettig gevoel, denk ik.
    Wie moest er nu nog werken, maar trekt het eigenlijk niet meer? Hou vol dames en als t echt niet wil, ga dan met verlof! Ik vind het heel knap van jullie (ik kon het niet)! Respect!
    Voor de meiden die een kutnacht hebben gehad: Heel vervelend, misschien kunnen jullie overdag nog wat slapen en laat alle tranen lekker lopen als je dat moet. Sterkte vandaag!

Meiden die gereageerd hebben op mijn namenkwestie: Thanx! Ik ben er nog niet helemaal uit maar denk dat we de naam gewoon houden. Het scheelt misschien maar 1 letter, maar is toch heel anders (vind ik dan).

6. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ben nog aan het bijlezen, maar hier valt mijn mond echt van open! :confused:
    Sorry hoor, maar jij laat je eens in de zoveel tijd zien, hebt het over jezelf en vraagt alleen snel 'hoe is het'.

Tantan praat hier zo'n beetje dagelijks mee en dan gaat het over meer dan alleen zwangerschap.

Je kan ook honderden, wat zeg ik... duizend pagina's teruglezen. En met de quote knop kan je nog steeds op elkaar reageren, dus ook als je 1 pagina verder bent.

Ik ben nu sinds zaterdag niet meer online geweest en ik lees ook even door hoe het met 'mijn meiden' gaat. En als ik ergens op wil reageren, dan doe ik dat nog, ook al is het 2 dagen later!

7. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    Evelieveling hoe gaat ie, beetje bij gekomen na het nare nieuws?

8. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik was weekend bij mijn ouders.
    En nu kwam ik terug, begon ik met bijlezen en reageren, maar oeps... de lol ontging me opeens. Want stel je voor... ik heb al gereageerd op Melissa. Nu ben ik het mikpunt, want ik mag me er vast niet mee bemoeien, moest via pb (net zoals zij dat in de eerste instantie deed) :rolleyes: en het is al uitgesproken (maar ja, ik ben Nederlandse, ik lees van voor naar achteren, dus ik ben op pagina 1063 ofzo begonnen en zit nu pas bij jouw bericht!).

9. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    hahaha... jij wenst ONS sterkte met de laatste loodjes?
    JIJ sterkte!
    Jij hebt het vele malen zwaarder volgens mij ;)
    Maar ik tnx voor je lieve bericht.
    Ik hoop dat je ook een update komt geven hoe het verder is gegaan met je!

Liefs en... ik hoop voor jou dat uk het daarbinnen niet lang meer volhoudt ;)

10. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    HE WAT?
    Jemig, net nu ik had besloten niet meer op mijn knieën te gaan en te smeken.
    Maar Lexi... TOE... AHHH
    BLIJF!

(al is het alleen maar om mij een slecht gevoel te geven, dat jij wel in huis aan het klooien bent en ik niet! ;))

11. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Zo... bijgelezen.
    Korte update over wat er hier is geschreven zodat anderen niet hoeven bij te lezen:

IJS
    RUZIE
    IJS
    IJS
    IJS
    IJS
    IJS

;)

Jody, ik zou de namen dus gewoon houden als ik jou was!

Waar is Sterrekind ergens?

Wij zijn het weekend bij mijn moeder geweest.
    Veel gesproken over de situatie.
    Ze krijgt weer allerlei onderzoeken, maar eigenlijk is de arts nog steeds zeer positief.
    Dus... dan moeten wij dat ook maar zijn. Dus ik heb het koppie weer omhoog en ik zie wel wat er gaat komen. Heeft geen zin om nu van het ergste uit te gaan en me al overal druk over te maken.

Verder word ik schandelijk verwend door mijn ouders. Ze zijn zo blij met hun nieuwste kleinkind. Hun andere kleinkinderen varieren in de leeftijd van 20 t/m 16 jaar. Dus dit vinden ze zo geweldig.
    We hebben van het weekend een boxkleed, wippertje, knuffeltje gekregen.
    Verder kreeg Jerry een nieuwe spijkerbroek (ze weten welke maat ie heeft en welke broek ie altijd wil), Jer heeft een beker gekregen met daarop 'liefste papa' en ik een grote doos met allemaal Unilever spullen (heeft mijn vader altijd gewerkt). Dus heel veel wasmiddelen, broodje unox, andere unox dingen, allemaal conimex dingen, soepen, andrelon en dove producten.
    Gewoon verwend dus!

Dan nog 2 andere dingen. Worden jullie er ook zo gek van dat vreemden je aanspreken? Op zich niet erg hoor. Maar het lijkt wel of je sinds je zichtbaar zwanger bent, alleen nog maar 'mama to be' bent.
    Het kan echt over NIETS anders gaan dan over de bevalling, hoe doe je het daarna, hoe hebben hun het gedaan etc.
    Ik ben blij met mijn zwangerschap en mijn toekomstige kindje hoor, maar kom op... er is toch nog iets meer dan poepluiers?
    Ik zou wel weer wat andere gespreksstof willen hebben zo af en toe.

En als het dan op mijn hobby's/werk aankomt dan krijg je helemaal rare reacties.
    Ik werk al vanaf huis (fotografie, bel- en camwerk). Dus ik heb alle tijd voor ons kindje straks.
    En als ik dan zeg dat ik minimaal 5 dagen in de week 2 uur tijd voor mezelf wil hebben (mijn paard) dan roept iedereen 'dat lukt nooit, dat wil je niet, dat is egoïstisch).

Dan denk ik... hoe doen mensen dat dan die 4 dagen blijven werken, 8 uur per dag? Is dat niet egoïstisch? Dan gaat het kind toch ook ergens opgevangen worden? En moeten die mensen naast hun werk en kind niet af en toe bijtanken om ook zelf nog mens te zijn?

Ik kan ons kind droppen bij de staleigenaar als ik met mijn paard bezig ben. Mijn vriendin en dochter willen er ook voor zorgen. En ik kan ook pas gaan als Jerry thuis is. Dan is het niet gedumpt bij de oppas, want guess what... hij is ook 1 van de ouders en niet alles hoeft op mijn schouders te rusten.

En dan het volgende... hebben jullie al nagedacht over sex na de bevalling? Hoe zal dat zijn? Hoe lang zal het gaan duren?
    Ik kan me daar best druk om maken.
    Hoor af en toe verhalen dat het ongeveer 5 maanden duurt... weet niet of ik dat zelf zou willen hoor!

12. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Mij hoef je niet te smeken hoor, ik blijf wel lezen. Maar voel me zo aangevallen door een virtual stranger met een aggro probleem dat ik er nu in elk geval niet meer zo'n zin in heb om mijn ziel en zaligheid hier bloot te leggen. Aangezien je bijgelezen bent weet je vast wel waar ik het over heb. :(

13. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Hallo allemaal! Het weekend achter de rug dus nu weer kans om bij te lezen. Moet bijlezen vanaf pagina 1062, dus sommige reacties zullen wat verlaat zijn.

We zouden het weekend beginnen met schilderen, maar dat is niet gelukt. En daarnaast moet het natuurlijk ook de kans krijgen om goed te drogen. Daarna moeten alle meubelen nog in elkaar gezet worden en dan pas kan ik beginnen met inruimen en wassen en toestanden. Ach en wat is een week! :D

14. Niet meer actief

Lexi Blijf gewoon lieverd! Bij mij ben je hartstikke gewenst!

Eveline Maakte me al een beetje zorgen waar je bleef :oops: , gelukkig was je bij je ouders. Hoe gaat het nu met je? En ook heel belangrijk, met je moeder?

TomenJerry Pfff UWV, praat me er niet van. Ik heb een volledige WAO-uitkering via het UWV en dat is altijd problemen. Maar ik hoop dat ze het bij nu wel eens goed gaan regelen!

Ikke Ik kom net van mijn psych terug. We hebben het gehad over de laatste loodjes en dat ik zo opzie tegen alles (zullen normale geestelijke gezonde a.s. moeders ook hebben, om het maar even zo te noemen, maar ik ga nogal doordenken). Hij zei dat ik die Haldol gewoon mag door blijven slikken tot aan de bevalling, omdat hij een snelle halfwaardetijd heeft en dus snel uit mijn bloed is. Ik mag het alleen niet tijdens de bv gebruiken, evenals mijn antidepressiva. Dus hij stelde voor dat ik zou nadenken om toch geen bv te geven en meteen na de bevalling preventief te gaan beginnen met de antidepressiva en wederom Haldol. Ook omdat het dus niet zeker is of ik wel bv kan geven ivm eerdere operaties. Ik moet er nog eens echt heel goed over gaan nadenken. Het gaat mij niet zozeer om het gezonde van bv (want ik geloof ook wel dat flesvoeding ook heel goed is, Marc is er tenslotte ook 2.04m mee geworden ;)), maar meer om de emotionele band. Maar de psych zei ook dat je die kan 'kweken' door de kleine veel te knuffelen en huid-op-huid contact. Pfff, even over nadenken dan. We hebben al een nieuwe afspraak gemaakt voor na de bevalling en hij zou tussendoor af en toe eens bellen om te vragen hoe het gaat.
    Ik heb ook net de kraamzorg gebeld, en morgen kan ik de bedklossen komen ophalen. De molton van de HEMA ligt al op mijn matras. Ik moet daar nog steeds aan wennen want ik zweet op mijn rug door die molton. Maar het is beter als zo'n plastic ding uit het kraampakket want daar dreef ik echt op weg. Misschien die molton alleen over het onderste gedeelte leggen ofzo.

Liefs, Tanya

15. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    En heb je weer een schoon huis!? Moet heerlijk zijn! Zeker als je hulp hebt! ;)

16. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

17. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Lexi, jij zegt het nog netjes 'moedermachine's'
    Ik dacht in de trant van 'melkbar' of 'melkkoe'.
    Want als ik zeg dat ik af en toe een flesje wil kolfen zodat iemand anders ook voor ons kind kan zorgen dan ben je al een ontaarde moeder.

Eigenlijk lijkt dat me alleen maar enger, als je kind alleen maar de borst gewend is. Want dan is het kind wel erg afhankelijk van de moeder. Wat als ik dan een ongeluk zou krijgen? Hoe moet het dan verder met het kind?

18. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ja zo had ik dus laatst een vriendin van een groepje oud-collega's waar ik vaak nog wat mee ga doen die belde dat ze pas later op onze afspraak kon komen omdat haar zoontje niet door haar man gevoerd wilde worden. Ja daaaag, daar ga ik dus niet aan meewerken straks he? Als ik weg wil en dat niet 7 dagen per week en 24 uur per dag ga doen dan vind ik dat dat best kan, en een kind heeft immers 2 ouders en niet alleen jou! En mijn vriend moet echt niet denken dat hij zo'n vader kan worden die op zondag het vlees komt snijden hoor ;)

(grrr en nou zit ik hier toch weer te posten ook al voel ik me nog steeds lullig)

19. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Blijf maar lekker doorposten.

Ik kreeg dus te horen dat ik geen 5 dagen per week 'mijn ding' mag gaan doen.
    Want 5 dagen per week paardrijden is wel heeeel veel.

Ehm... ik werk straks maar 3 dagen in de week en ik breng (als het gaat zoals het altijd ging) net zoveel binnen als Jerry.
    Waarom mag hij dan wel 5 dagen werken?
    Oh... dat brengt geld op en dat van mij kost geld?
    Ah, is dat het.
    Ow, oke, ik zal mijn paard dan maar 3 dagen doen, krijgt ze de andere dagen geen eten, is ze ook goedkoper :rolleyes:

Ik vraag me dan echt af waar mensen zich mee bemoeien.
    Hoe doen actrices, etc. het dan?
    Want ik geloof er niets van dat die allemaal altijd oppas hebben. Die weten ook een middenweg te vinden tussen werk, jezelf zijn en mama zijn.

En ja, zal vast moeten 'zoeken' naar de juiste oplossing voor de middenweg, maar wil hem wel gaan zoeken en niet bij voorbaat al opgeven.

20. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Jij deed toch aan kickboksen? Of doe/deed je ook aan judo? Hier een judoka in hart en nieren, zij het nu niet meer actief. 8)

Deel Deze Pagina