ik ben er nog steeds wel een beetje mee bezig,wat ik zelf mischien verkeerd heb gedaan. had een mooie poster opgehangen met de groei van de baby,die heb ik ook maar even weer opgeruimd heb gelukkig niet veel tijd om er steeds aan te denken,omdat het hier toch doorgaat met de andere kinderen en mijn werk.
hoi dames... christie; hoop dat je je snel weer mag aanmelden...doe het rustig aan... Nieuwe meiden: gefeliciteerd! hier weinig nieuws. voelen jullie ook iets in je buik.. lijkt op lichte krampjes. doet geen pijn ofzo, voel het af en toe ga morgen de verloskundige bellen. Mag een vroege echo ivm miskraam in mei. dus ben benieuwd wanneer we mogen komen.
Hallo dames, Ik ben in elk geval niet de enige die zich minder lekker voelt! Maar mijn angst is inderdaad dat dit nog alle maanden blijft doorgaan, want geloof mij, dat wordt een ramp! En dat weet je natuurlijk nooit zeker, dus het is een kwestie van afwachten maar in de tussentijd heb ik nul sociaal leven, kan niets doen, niet werken, niet afspreken met vriendinnen, GEWOON iets doen is zelfs al te veel. Vanmiddag behoorlijk ziek geweest en veel moeten overgeven alleen komt er niets uit, maar wel heel veel tranen!
Probeer wel te blijven drinken, Naatje. En het schijnt dat droge crackertjes wel eens wilt helpen. Ik heb gelezen, dat een appel op je nuchtere maag ook goed is.
Nou dames, Ik heb heel lang getwijfeld of ik dit wel moest schrijven, want ik wil niemand kwetsen of beledigen. Maar ik zal maar eens vertellen wat er met me aan de hand is, ondanks ik me er zo verschrikkelijk voor schaam. Ik voel me zwaar maar dan ook zwaar depri (zit helaas in de fam.). De ene dag is het beter dan de andere. Ik zit nu iets meer dan een week thuis, maar ik ga denk ik maar weer eens werken dat lijdt misschien een beetje af. Het probleem is nl. dat ik zo verschrikkelijk gelukkig was, en van de een op de andere dag was dit over. Ik wilde alleen maar slapen of alleen op bed liggen. Het ergste van alles is dat ik steeds maar denk dat ik dit niet meer wil, maar ik begrijp zelf niet waarom niet. En dan lees ik de verhalen van Christie en van mammamia e.d. en dan voel ik me zo schuldig. Ik wil ook helemaal niet zo denken, maar ik krijg het niet uit mn hoofd. En het gaat nu al weer een stukje beter. Ik ga het hier ook met de VK woensdag over hebben want ik vind het eigenlijk niet normaal. Iedereen zegt ook dat het de hormonen zijn, maar ik heb het gevoel dat het meer is dan alleen maar hormonen. Ik houd ook wel in mn achterhoofd dat het over gaat, het moet gewoon overgaan. Ik wil ook dat het overgaat. *snik* *snik* Als ik mensen met mn verhaal heb beledigd, het spijt me verschrikkelijk. Echt waar. Maar ik moest het gewoon even kwijt. Trouwens voor alle nieuwe welkom en gefeliciteerd! En Kimmetje fijn dat je weer thuis bent, en dat het zo goed met je gaat. Loesje: Ik vind het zo fijn voor je, ik voelde me een beetje schuldig in het NOD forum. Toen jij de voorspellende schilderijtjes maakte en zelf niet meeging.
Hoi allemaal, hier even een update hoe het met me gaat. IK ben nog steeds mega onzeker! Ben zo bang dat het mis zal gaan, maar heb hier echt geen aanwijzingen voor. Over 2,5week opnieuw een echo.... Ik ben met vlagen misselijk, maar verder gaat het eigenlijk best goed. Wel moe en beetje labiel, maar ach dat hoort er bij. Ik heb wel 's avonds last van koude rillingen, heb ook het idee dat mijn hormonen dan actief beginnen te worden. Hoe is dat bij jullie? Hey Koeky; je hoeft je niet te schamen om dit te vertellen, moeder worden kent zoveel gevoelens. Daar word je onzeker van. Blijf je gevoelens uiten en het komt vast goed met je! Liefs Selma
Koeky: wat ben je toch een schat! en je voelt wat je voelt he...Gewoon van je afschrijven hier, doet je vast goed! Dikke knuffel
Heej, Koeky, lastig voor je dat je je zo voelt. Voel je er niet schuldig om hoor! We gaan allemaal door allerlei emoties heen en dat in combinatie met die hormonen. Vraag het idd eens aan de VK, misschien heeft zij een tip. Smeetje, gewoon hier blijven kletsen hoor, zolang er nog niks definitief is mag je nog een klein sprankje hoop hebben, ondanks dat het negatief klinkt. Ik heb zojuist voor het eerst deze zwangerschap overgegeven. Misselijk was ik steeds al, maar nu voor het eerst gespuugd. Bleh, en net nu ik in mijn bedje wil kruipen is die nog onopgemaakt omdat we het beddengoed hebben gewassen. Pfff, en het bed opmaken, daar heb ik nou net geen fut voor.
Koeky, je hoeft je echt niet in te houden hoor. Schrijf alles maar lekker van je af. Misschien is het idd wel verstandig om te gaan werken. afleiding is vaak de beste medicijn. Pienie, ik heb vandaag ook voor het eerst overgegeven. Hopelijk blijft het eenmalig, want zo'n dag als vandaag is niet erg prettig.
Lief van jullie! Het bloeden is gestopt, heb sinds gistermorgen niet meer gebloed. Hopelijk is dit een goed teken.... Heb nu wel pijn bij het plassen,misschien een blaasontsteking? Morgen bellen, ben zo benieuwd.. Heb even zitten gegoogled en bloedverlies kan van een blaasontsteking komen, maar we wachten af. Ik heb in totaal ong. 2 dagen gebloed.
smeetje: ik hoop dat je morgen meteen mag langskomen en dat je een echo mag laten maken! zo ik ga nu lekker slapen... niks gedaan wel moe
Probeer wel te blijven drinken, Naatje. En het schijnt dat droge crackertjes wel eens wilt helpen. Ik heb gelezen, dat een appel op je nuchtere maag ook goed is.[/quote] Hoi Adine, Ja dat doe ik zeker, nu met die blaasontsteking! En appels, ja grappig dat je dat zegt, dat is nu precies waar ik vaak wel zin in heb. Geschild, dan lust ik het graag. Maar bv thee; nou ik ben een enorme theeleut, maar dat gaat nu echt niet! Ongelooflijk hoe je smaaksensatie verandert. Als ik iedereen zijn berichten zo lees, lees ik veel mensen die nu ook ziek zijn of worden en de onzekerheden van een aantal mensen. Eigenlijk, en dan ben ik eerlijk, vind ik dit helemaaal geen leuke tijd, ik voel me beroerd, inderdaad hormonaal verstoord en loop de hele dag in mijn pyjama zonder make up op. Ik wil echt wel anders, maar het lukt me gewoon niet! Dus ik leg me er maar bij neer... Slaap lekker ladies!
Lief van jullie! Het bloeden is gestopt, heb sinds gistermorgen niet meer gebloed. Hopelijk is dit een goed teken.... Heb nu wel pijn bij het plassen,misschien een blaasontsteking? Morgen bellen, ben zo benieuwd.. Heb even zitten gegoogled en bloedverlies kan van een blaasontsteking komen, maar we wachten af. Ik heb in totaal ong. 2 dagen gebloed.[/quote] Hoi Smeetje, hier Naat. Ik heb nog een klein antwoord op je verhaal. Ik heb nu blaasontsteking en dat komt best vaak voor bij zwangere dames. Er komt dan ook bloed in je urine voor, zeker als het vrij erg is, dan kun je het echt zien. Ik had dat bv niet zo erg maar toen ik naar de dokter ging zat er wel bloed in mijn urine toen ze die controleerde, urine die heel troebel was overigens. Wellicht kun je dat zelf checken als je het opvangt want dat is een teken dat er bloed cq witte bloedcellen in zitten en dus een ontsteking betreft. Ik heb nu antibiotica gekregen. Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat het 'maar' een blaasontsteking is (is namelijk ook geen pretje!).
Hoi smeetje hier ook 1 met bloedverlies, neem je goed je rust want daardoor stopt het vaak eerder en kaart het aan bij vk. En het kan met bloedverlies zeker goed gaan, heb hier het bewijs met mijn diochter in handen, hele zwangerschap bloedverlies gehad. Ik ga zo naar ha voor doorverwijzingen, mijn bloedverlies is zo goed als gestopt hopelijk blijft dit zo. vanmorgen misselijk geweest wel raar smorgens, was mijn dochter altijd s avonds kots misselijk, maar goed alleen misselijk zijn daar teken ik voor, blijf het liefst ver bij de wc vandaan bah. daar zie ik tegen op. ik duim inwendig heel hard. hahahaha. en iedereen bedankt voor de felcitaties. tot later. groeten Wietske
Goedemorgen dames, Ik ben ook welkom geheten in de wereld van de zwangerschapkwaaltjes dit weekend. Al 2 dagen ontzettend misselijk wakker geworden, vanmorgen was het ook weer raak. Echter kan ik beter niet even blijven liggen, zoals veel adviezen zeggen, maar opstaan. Dus zit ik hier op mijn vrije dag al achter de computer, grrrrrr Verder heeft ukkie ons dit weekend laten schrikken en is er weer een oude bekende van mij om de hoek komen kijken, ik kreeg wat bruin verlies. Zaterdagavond had ik met afvegen ineens wat roze op papier zitten, schrok er toch wel van. Slecht geslapen en aantal keren op toilet, maar niets meer te zien. Zondagochtend na grote boodschap, flink wat bruin op papiertje en verder hele dag eigenlijk alleen nog maar bij afvegen. Ben benieuwd wat het vandaag gaat doen, maar zou het niet erg vinden als dit weer gewoon gaat verdwijnen Succes allemaal deze week. Dikke knuff, Monique
Goedenmorgen iedereen! Nieuwbakken a.s. juli-mama's: WELKOM én proficiat! @smeetje: meid, ik kan me je zorgen goed voorstellen, hoop dat je inmiddels de VK gebeld hebt en je meteen een echo krijgt. Ik weet niet hoe het in NL is maar hier kan je als je echt bloedt, direct naar urgenties van het ziekenhuis gaan en daar checken ze dan meteen wat er aan de hand is. Ik hoop voor je dat het loos alarm is! @Kim: fijn dat je weer wat opgelapt bent! Ik denk wel dat er wel een voorwaarde aan vast zit: rustig aandoen! Dus als de arbo-arts snugger is, dan ziet hij/zij ook wel dat je voorlopig rust moet houden. En je er dan ook niet druk maken, he? (gedachtes werken vaak net zo stressend) @Christie lieverd; laat af en toe weten hier hoe het met je gaat, he? En hou vooral dit voor ogen: jij doet niets verkeerd, je lichaam weet heel goed hoe een vruchtje te verzorgen... als er iets fout gaat is dat omdat het vruchtje niet goed was. Ik verzeker je 1 ding: als het vruchtje gezond en sterk is dan moeten er rare dingen gebeuren wil het verkeerd gaan! @Koekie: dit forum is er toch voor om je hart te luchten en je vreugde en verdriet te delen? Ik moet je eerlijk zeggen, ik ben supergelukkig geweest, echt in de 7e hemel. Vorige week was ik zo misselijk dat ik de hele godganselijke dag moeite moest doen om niet over te geven, echt afschuwelijk, daarbij kwam ook nog eens een rare lichtbruine afscheiding waar ik bezorgd om was en ik moet zeggen dat ik toen helemáál niet gelukkig ben geweest, ik voelde me eerder rot en gefrustreerd. Nu zijn de klachten er nog steeds maar in mindere mate (ik ben met voorgeschreven jodiumpillen gestopt en dat lijkt wel iets te helpen), en nu ben ik weer helemaal blij! Dus maak je geen zorgen hoor, dit is een hele lastige periode, fysiek, mentaal en in nog veel meer opzichten. Adine heeft gelijk, misschien is werken wel een oplossing; tegen neerslachtigheid is ACTIE nog altijd de beste remedie (al is dát juist wat je dan het meeste tegenstaat natuurlijk). Heb straks m'n vervolg echo... ben toch wel zenuwachtig, heb tot gisteren bruinverlies gehad. Fijn om te weten wat ik ongeveer kan verwachten na het verhaal van Evelieveling, ik hoop maar dat het allemaal goed zit...
Goedemorgen allemaal. Ik ben zo blij dat jullie zo positief reageren, das een hele opluchting. Ik ben vandaag ook weer op m'n werk. Ohhh wat is het hier toch saai, ik zit alleen op een kamer. Dus wel veel tijd om na te denken. En natuurlijk na 1,5 week alleen maar nep overgeven (het kwam gewoon niet, ja een hoop lucht) is het natuurlijk zover dat het vandaag wel echt komt. Moet zeggen dat het eigenlijk best oplucht. Dan is het ineens weer een voordeel dat je alleen op een kamer zit.
Goedemorgen. Nou m'n ontbijt ligt er ook alweer uit. Gelukkig hoef ik vandaag niet te werken, want dat lijk me zeer lastig. Ik werk in de bieb en als je achter de balie staat en je moet overgeven, kan je moeilijk zeggen, een momentje aub en dan hard wegdraven. Koeky, dan is een kamer alleen wel handig als je moet overgeven. Maar idd wel saai zonder aanspraak. Misschien geeft je werk wel wat afleiding.
Klein updateje... Ik heb de vk gebeld en kan donderdagmorgen voor een echo. Het is erg druk bij de gyn, eentje was er langdurig ziek maar ze hebben me er tussen gedrukt. Omdat het bloeden gestopt was, kan het wel zijn dat het vruchtje er nog zit en het toch goed gaat... De vooruitzichten zien er iets beter uit dan vorige keer, dus het is afwachten tot donderdag. Ik ga de komende dagen maar rustig aan doen, niet teveel doen ook niet op mijn werk, waar ik dinsdag e woensdag gewoon heen moet. Gelukkig heb ik een kantoorbaan, waar ik lekker kan blijven zitten. Allemaal duimen dat het goed zit, meiden! Ik heb toch weer een sprankje hoop, misschien gek maar ik denk dat het nog steeds veilig in mijn buik zit....
Hoi Smeetje! Gelukkig heb je weer wat hoop gekregen en heb je zelf een positief gevoel! Je slaat je er wel door de komende dagen. Kalm aan doen en goed aan jezelf denken. Hoever zou je nu zijn? Liefs Selma