Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Hey, same here! Mijn vent verklaart me voor gek en dat had ik zelf ook gedaan denk ik, maar het is echt leuk en je hebt er ook nog wat aan.
    Er is mij in de loop van de maanden al veel duidelijk geworden en ik heb veel steun hier kunnen vinden. :thumup: thums up lady's =D>

Moest trouwens wel erg lachen om Tanya haar manier van iets duidelijk maken :) :) . Maar goed dat je het even uitlegt, anders krijgen we wel een raar beeld van je :-k

2. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Ok, weer wat geleerd, thanx!

3. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Jody: Haha hier nog zo'n kerel die het maar raar vind dat ik 100000x per dag even op de computer wil.
    Voorheen zat ik namelijk nooit achter de computer.

4. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Wagen staat in album!

Schoonmoeder kwam kijken en had meteen al commentaar over de kleur, maar wij vinden het wel lekker rustig. En zoals mijn vriend al zei: we gaan er niet om wakker liggen dus.

5. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    hoe een bevalling begint, met Eva was het zo hele dag niks aan de hand flink geshopt en was 17 uur thuis. 17.30 ineens visite voor de deur en we moesten nog eten dus chinees gehaald. de chinees smaakte totaal niet had ook geen trek maar toch wat gehad. rond 18.30 krampen niks aan de hand gewoon darmen heb ik namelijk erg veel last van. ik steeds naar wc maar niks. moeder gebeld die langs gekomen dus toch even voor de zekerheid naar ziekenhuis. ik tot 20 uur aa

6. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ja ik heb van iedereen die het gepost heeft de datum genoteerd! Tjek!

7. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    aan de ctg maar geen activiteit. was rond 20.30 thuis en onder de douche gaan zitten 1 uur lang. toen werdt het heftig ik rond 2200 uit de douche en nar bed. nou nog geen tien minuten later echt krampen en pijn in de rug dus weerziekenhui gebel en weer erheen. weer aan de ctg en bleek al 6 cm ontsluiting. vliezen gebroken en half ur later volledig onstsluiting 15 minuen later om00.26 was ze eral
    hle bevaling heeft 3 uur geduurd. kun jej er nu iets bij vorstellen Jody?

8. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Nee, Bummetje is echt een cadeautje. Had me er al bij neergelegd dat Mario maar 3 kids wil...Maar ja, ik ben een echte boogschutter...krijg altijd mijn zin :)
    Weghalen was nooit een optie voor mij geweest...en voor Mario ook niet, maar hij moest er wel erg aan wennen.

9. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik reageer meteen terwijl ik bijlees dus ik weet niet of al 100 keer gezegd is wat is ga zeggen, maar...
    Ik vind het heel nuchter van je dat je deze gedachten hebt! Ik denk dat je een dochter (en een zoon natuurlijk ook wel, maar specifiek je dochter) alleen maar wilt beschermen tegen datgene wat jou is aangedaan! Dat pleit alleen maar voor je vind ik! Natuurlijk is het zaak dat je geen dingen ziet die er niet zijn, maar dat schrijf je zelf al. Je bent er mee bezig en dat is alleen maar goed. Daarnaast heb je het vertrouwen in Marc om met hem samen te zijn en een kind te krijgen met hem! Dat zegt toch ook veel over hoe je over hem denkt. Jij gaat een geweldige moeder worden met een geweldige papa! :)

10. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Ik vind de wagen schitterend! Heb trouwens nu weer wat nieuws geleerd.. ik wist namelijk niet dat die kleine wieltjes ook aan de achterkant van de wagen kunnen. Handig als je naar wat ruiger terrein gaat.

11. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Tanya en anderen,

die angsten om je kind zul je altijd hebben, ook al zijn ze 50 en allang getrouwd. Dat maakt het juist zo beangstigend, vanaf het moment dat je moeder bent ben je ZOOOOOOOOOO kwetsbaar. Ik heb misschien ook meer angsten bij Maura omdat ze een meisje is en de oudste, dus degene die het eerst meer vrijheid wil. Aan de andere kant is zij veel verstandiger, en Myron zo'n dromer.
    Maar, Tanya, hoe naar het ook is wat jij hebt mee gemaakt, jij herkent misschien wel beter symptomen dan wij. Daar ben ik namelijk ook wel eens bang voor. Dat er iets aan de hand is en ik zie het gewoon niet...

Ah, bah, ik wil eigenlijk helemaal niet verder over dit nare onderwerp praten...

12. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ow nee? Waarom heb ik er dan vorige week wat op geschreven?

13. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Dan ga ik daar snel maar eens kijken. Hihi nog niet gezien!

14. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Hallo lieverds, mag ik even een ego-klaagberichtje posten? Na ja ik doe het wel gewoon en als het jullie dan niet boeit dan reageer je er maar niet op.
    Ok, ik zing dus in een koor, meerdere eigenlijk, en met een van die koren gaan we elke zomer een week in een kathedraal zingen in Engeland. Mijn moeder doet dat zingen ook, maar die zingt niet regelmatig meer hier in NL in een koor. Deze zomer ga ik dus niet naar Engeland, maar zij wel.
    En nou mailde ze me net over de muziek voor die koorweek, in haar eigen negatieve manier van schrijven en denken, over dat ze het weer allemaal alleen moet uitzoeken en dat ze zo zielig is en dat zij vroeger al die dingen (helpen, dingen uitzoeken en regelen) altijd voor mij deed, en yadda yadda yadda ik ben zo zielig.
    Voor de mensen die eerdere berichtjes over mijn moeder hebben gelezen, die weten dus vast nog wel hoe dominant ze is en hoe pushy. Nou, ik had haar dus teruggemaild met allerlei dingen, tips en hints maar ook een opmerking over haar negativiteit en dat mensen veel meer geneigd zijn om haar te helpen als ze eens positief doet. En dat ze best muziek van me mag lenen maar dat ik er nu niet voor naar zolder ga klimmen omdat ik dat niet trek nu. Vooral op dat laatste krijg ik dan weer een opmerking terug die alleen maar bestaat uit 'O', waar het sarcasme dan vanaf druipt, want zij had het véél drukker toen ze zwanger was.

Nou, zal ik haar eens wat zeggen?!?!
    Als ik straks dingen voor Bocco ga doen verwacht ik dus echt niet dat hij/zij die voor mij terug gaat doen wanneer ik nog niet kinds ben! En zolang zij dus nog niet kinds is ga ik dus NIET al haar kutklusjes opknappen omdat zij het niet trekt.
    Als ik straks 60 ben dan hoop ik van ganser harte dat ik niet zo negatief in het leven sta als mijn moeder! Fijn hoor dat ze 15+ jaar geleden in een depressie zat maar ga dan verdorie in therapie en raak er vanaf, maar blijf niet al je hangups steeds bij je kinderen neerleggen!
    Mag ik mijn leven misschien leiden op MIJN manier en het spel spelen volgens MIJN regels?! Dacht ik dus even wel he. Zij heeft altijd een blauwdruk van hoe het leven moet zijn, altijd commentaar, het moet altijd op haar manier... En intussen is zij gescheiden, heeft ze al 15+ jaar niet meer gewerkt, en heeft ze haast geen geld. En maar klagen over hoe wij het doen (met banen, relaties, gezondheid etc).

AAARRGGGHHHHH!
    Ik heb er helemaal een harde buik van gekregen en ik baal daar toch ZO GIGANTISCH van! Nu is ze weer beledigd en voelt ze zichzelf NOG zieliger, terwijl ze daar toch echt &#*^$&@*^# eens mee op moet houden!

Zo, dat wou ik even kwijt... :(

Boze Lexi (maar niet op jullie hoor)

15. Kaartje

Kaartje Actief lid

5 dec 2006
    195
    0
    0
    Hi dames!
    Sjeetje ik denk steeds dat er iemand is bevallen als ik ff behoorlijk moet bijlezen :D Ik zal in ieder geval de 20e in de gaten houden ;)

Twinny ik denk net als Kar de 28e - waarom weet ik ook niet - donderdag mooie dag voor ks en dan ben je 39/1wk..wilde gok :)

Beebie 37 weken nog even niet hoor! Dat is overmorgen al en ik wil nog zooooveel doen! Van mij mag ook wel rond DE datum, ik hoop alleen dat het niet heeeel veel eerder of later is...gewoon afwachten maar :rolleyes:

Eveline wat je zei over de kleuterschool hihihi kwam niet meer bij - je hebt ze er wel bij - paar jaar geleden was er in Japan toch ook een kleine sumo van 9 kilo geboren? pffffff dat zal niet alleen een ontplofte egel geweest zijn..!

Ff denken wat wilde ik nog melden:
    Twinny kijk je uit met je flauwvallen? Klinkt niet goed hoor en lijkt me doodeng!
    Jody je hebt een prachtbuik en Lexi wat een stoere wagen!

Ik hoorde laatst van een zwangere kennis dat ze met afdrogen voorover is gevallen - kin open - zwaartepunt met buik was ff wennen (zie je het voor je :D :D wel zielig - dus uitkijken he dames!

Site hebben we officieel nog niet, die wordt 'gelaunched' bij de geboorte, komt ook op het geboortekaartje te staan. Nu wel bezig met vormgeving en zo, maar de rest wordt een verrassing!

Oja een tijdje geleden ging het over lijstjes voor partner na de bevalling (en Niva volgens mij was jij degene met altijd de hele uitgebreide lijstjes hihi heerlijk ook zo'n lijstjesmens :D)
    Ik heb nog iets ontdekt:
    Babyweegschaal huren bij thuiszorg.
    Je hebt het niet altijd nodig, maar mn VK en kraamzorg vroegen erom omdat ze zelf geen weegschalen in huis hebben. Dit is dat voor de weken na de geboorte (of zolang kraamzorg er is?), dus niet om geboortegewicht te bepalen. :D

Weltrusten allemaal, hopelijk slapen we allemaal wat beter vannacht - Loltsje ik hoop voor je dat ik geen berichten meer van 4 uur van je lees ;) slaap lekker!

XKaartje

16. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Thanks Landa! Wij vinden hem ook schitterend! En hij is super klein op te vouwen en erg wendbaar door die kleine wieltjes. En je hebt gelijk hoor: omdat je de wagen voorom en achterom kan gebruiken is-ie dubbel handig!

17. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik herken zoveel van jouw verhaal! Ik moet heel erg mijn best doen om de positieve dingen van mijn moeder te zien. Af en toe je hart luchten is heerlijk! Als het jou oplucht om dat hier te doen dan is het toch alleen maar goed dat dat kan?! Schroom je niet en spui lekker je gal! Soms hoef je ook geen advies of oplossingen, gewoon even spuien!

18. Kaartje

Kaartje Actief lid

5 dec 2006
    195
    0
    0
    Sjonge Lexi, had er inderdaad al eerder over gelezen - wat kost het toch vreselijk veel energie voor anderen als zo iemand alleen maar aan zichzelf zit te denken pfff
    Ik vind dat je er goed mee omgaat om wel tips enzo te geven, maar als ze dan weer zo raar reageert is het gewoon over hoor - jij hebt je best gedaan!

Zij doet blijkbaar geen enkele moeite om te bedenken wat er in JOUW hoofd omgaat - blijf wel bij jezelf en ga niet toch die zolder op om dingen op te zoeken hoor!

Kan je misschien nog even wat leuke afleiding zoeken voordat je naar bed gaat - anders zit je alleen maar daaraan te denken en dat is ze NIET waard!
    Sterkte meid, ik denk aan je!

19. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Haaai! Even over ik!

Ik heb eindelijk iets gedaan in de babykamer vandaag! Mijn schoonpapa heeft de wanden vandaag in de structuur gezet en ik heb de kozijnen geschilderd. Nou ja, in de grondverf gezet. :) Kun je weinig aan verpesten op zich, maar goed, ik heb eindelijk wat kunnen doen! Heerlijk! Morgen weer verder en dan komt de dag van inrichten steeds dichterbij.... Whoehoe!

Ooh en ik ben gevallen! :rolleyes: Ik bleef haken achter een snoer en ging plat op mijn snuitje. :confused: Ik hoorde in de verte nog: "Van onderen!" Wel grappig dat ik eigenlijk alleen op mijn knie viel en mijn handen. Beschermde mijn buik dus heel goed. Wel meteen een vet harde buik, maar dat is niet zo gek. :D

20. Kaartje

Kaartje Actief lid

5 dec 2006
    195
    0
    0
    Ik zie trouwens op veel borstvoedings-checklists een voedingsBH staan, maar het is toch helemaal niet handig om dit van tevoren al aan te schaffen of wel?
    Ik heb geen idee of ie straks past als je boobs met liters tepelsientje gevuld zijn (om de term er maar ff in te houden Tan ;) )
    Maar om gelijk te gaan shoppen voor een relaxte BH :( :( Hebben jullie er al 1 gehaald (de borstvoeders onder ons dan)?

Deel Deze Pagina