Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Even snel een berichtje tussendoor.. heb straks meer tijd.

Ik las over de no-claim:
    Ik zat een tijdje geleden met hetzelfde. Vond het vreemd dat er bedragen die met mijn zwangerschap te maken hadden afgeschreven werden. Verzekering gebeld.. en het zit zo:

VK en Gyn vallen onder je gewone verzekering. Echter bv bloedprikken gaat van je no claim af.

2. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Okee, dan nu even over mezelf:

Weer APK gehad. Alles prima, bloeddruk keurig, 125/70. Tweede keer zelfs wat lager. Urine schoon.
    Maar.... Baby is nog steeds niet ingedaald!
    Ze gaat nu een afspraak maken bij de gynaecoloog omdat er gekeken moet worden waarom hij niet indaalt. Is standaard. Meestal wordt er geen reden gevonden, maar het zou - heel onwaarschijnlijk - de placenta, een vleesboom of cyste kunnen zijn. Of een te smal bekken. Maar sommige baby's hebben gewoon weeën nodig om in te dalen.

Volgende week moet ik gewoon terug bij de VK, en dan hoor ik of de afspraak bij de gyn door moet gaan. Is baby dan ingedaald, gaat de afspraak niet door. (Aan de ene kant hoop ik dat hij niet is ingedaald, want dan krijg ik een echo!)

Mijn volgende afspraak is wel op 20 juni... Terwijl ik dan zou bevallen! ;)

Ik heb de laatste dagen wel krampen en rugpijnen, dus zelf het gevoel dat er 'iets' aan het rommelen is. Maar ook mijn VK zei dat je echte weeën meteen herkent. Daar reken ik dan maar op...!

3. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Heb je dat ook gezegd tegen je vlos? Dan kunnen ze er rekening mee houden ;)

Voorwerk is ook oke! Wie weet is het toch het verstrijken van de baarmoederhals. Of misschien wel zachtjes aan het indalen... of wie weet heb je straks je beebje al in je handen... of ... of...

NEEE... wacht op mij! Volgende week gaan we samen!

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh die van mij blijft echt nog wel even zitten hoor.. ! Hij heeft het super naar zijn zin. :( De VK vond ook dat hij wel erg hoog tegen mijn ribben aan zit met zijn kont.

Ik ben aan de ene kant best trots dat hij zo eigenwijs is om niet in te dalen.. Hihihi. Zul je net zien dat hij om mij te pesten volgende week keurig indaalt zodat ik geen echo krijg..

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh ja, nog vergeten: mijn collega is 3 weken te vroeg bevallen van een meisje, Lieke! Ze heeft amper 1 week verlof gehad. 6 dagen voor mij uitgerekend. Maar alles is goed. Ik vind zelf Lieke een erg leuke naam!

6. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Bij de apotheek heb je voor 50 cent ofzo een urine container. Die spoel ik iedere keer weer om (moet al vanaf week 12 urine meenemen) en vul hem trouw! Heel makkelijk en goed af te sluiten. Het is er immers speciaal voor gemaakt.

7. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Misschien zijn dit wel indalingsweëen?!

8. Niet meer actief

En wat dachten jullie van een gewone lege simpele jampot ofzo, of augurkenpot, noem maar iets. Mits hij natuurlijk wel goed schoongemaakt is. Ik heb hier standaard en leeg potje staan, voor het geval ik ineens urine weg moet brengen.

Liefs, Tanya

9. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ja dat zou ook werken, maar mezelf kennende met glas in mijn tas! :rolleyes: Hahaha! Ineens een natte plek in mijn tas, dikke meur! :-& Nee doe mij dan maar een klein potje van plastic!

10. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    thans Kar, het gaat hier op dit moment wel weer ga der vanuit dat het niks is.

11. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    rustig hier vandaag!

Ik voel me vandaag zo ontzettend BLERCH!
    Ben moe, koppijn, veel vocht.
    Gewoon een algeheel ellendig gevoel en even geen zin meer in zwanger zijn.

12. Niet meer actief

Waarom denk je dat ik er even niet veel ben vandaag ;)? Hier precies zo'n zelfde gevoel! (maar wij zijn dan ook precies even ver zwanger, zou het daar aan liggen?).
    Ik ga zo met Marc om de weekboodschappen en krijg vanavond visite, in beide heb ik helemaal geen zin...

13. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Wel lekker dat het rustig is, ik heb daardoor meer gedaan dan gister. :)
    Ik ga nu weer verder schuren, kom vanavond wel weer kletsen.

O ja, ik heb zaterdag op de val reep nog een shoot.
    Jullie krijgen de foto's wel weer te zien.
    Voor wie ook nog wilt zie hier:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=49084

14. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Nou, ik vind het knap van je hoor! En wedden dat die kleine pas komt als jullie klaar zijn!
    Nee alleen mijn bed is opgehoogd. Wij hebben een bokspring (en die zijn al vrij hoog) met ronde poten. Daar zijn dus geen klossen voor. Dus hebben we de bierkratten van Ruud zijn verjaardag bewaard en m daarmee opgehoogd. Alleen hadden niet helemaal goed getelt en komen we 3 kratten te kort. Vandaar dat ik alleen omhoog ben gegaan. Nee, moet er niet aan denken om echt op een andere verdieping te slapen. Dan is er toch wel iets mis ;) .

15. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Dan zal het daar wel mee te maken hebben. Dank je voor je reactie!

16. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Da's niet mooi. Maar gelukkig ben je er ook bijna vanaf (als je gevoel juist is). Ga iets leuks doen (en dan bedoel ik niet met vreemde mannen sms-en ;) ). Ik heb net 2 tijdschriften gehaald. Gewoon niets doen en dom lezen. Niets voor jou?

Kar; bedankt voor je complimentjes. Heel leuk. Tja, bedje opmaken; ik heb ook maar iets geprobeerd. Ik denk dat de kraamhulp m net zo snel weer afhaalt en opnieuw doet, maar dat kan me nu echt niet interesseren.
    Twinny; jij ook bedankt en de HEMA rules (daar komt de vuilnisemmer vandaan).
    Werk: Ben weer terug van mijn nieuwe werk. Veel collega's ontmoet en papierwerk meegekregen. Ben gelijk even langs P&O gelopen en gevraagd hoe we dat gaan doen aan het begin van het nieuwe schooljaar. Ze beginnen namelijk op 3 sept en ik heb verlof tot 21 sept. Verder heb ik nog even aangekaart dat ik ook recht heb op vakantiecompensatie (oftewel; nog 4 weken vrij). Ik weet precies hoe het zit, maar me lekker van de domme gehouden :-$ . Ik hoor binnenkort wel hoe ze het willen gaan oplossen. Heb in elk geval aangegeven dat ik best bereid ben om daar een beetje soepel mee om te gaan (bijv. dat ik wel gewoon begin na mijn verlof, maar dan voor een grotere werktijdfactor dan dat ik uren draai -> meer geld, minder werken :) ). Dus ze zou gaan overleggen. Ik heb haar een beetje het gevoel willen geven dat zij het allemaal weet en dat dan aan mij moet uitleggen, want zij weet daar immers veeeeel meer vanaf. Dat werkt toch vaak beter dan op je strepen gaan staan (maar ik houd het wel in de gaten hoor ;) ).

17. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Nee ik laat me niet gek maken door mijn moeder hoor! Ga me ertegen wapenen vanaf nu en proberen me niet op te fokken en me persoonlijk aangesproken te voelen als ze zo stom mailt.

Maar degene die commentaar gaf op de wagen was mijn schoonmoeder hoor!
    Zus die nu hier is vond de wagen juist wel mooir!

18. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ach meid! Het is ook een stuk warmer dan gisteren. Heb je daar ook last van? Lekker alles laten en heerlijk gaan liggen met de pootjes omhoog! En je vanavond laten verwennen door Jerry. Voeten massage, rugmassage, hij kookt, hij regelt een ijsje na het eten... het is zwaar om zwanger te zijn dus die mannen mogen best een stapje extra zetten! :)

19. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Nou ja, het had kunnen zijn dat je dacht dat je op een verhoogd bed moest slapen voor het geval de bevalling zich zou aandienen. :rolleyes: Je lijkt me niet zo dom, maar je weet het niet natuurlijk! :D Ik heb wel meer domme opmerkingen en oplossingen gehoord hoor!

20. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Over domme dingen gesproken! Ik weet niet of jullie leuk vinden om te lezen maar ik ga het toch schrijven!

Een vriendin van mijn zus was zwanger van de 1ste en was vrij jong en onervaren. Ze vroeg één van haar vriendinnen hoe het nou allemaal zat van binnen. Die vriendin legde haar uit dat de navelstreng ervoor zorgt dat de kleine eet en 'ademt'/zuurstof krijgt. Die zwangere vriendin zegt dus: "Dus als ik mijn navel dicht druk dan stikt 'ie?"

Dat was dus geen grap van d'r, echt serieus! Toevallig zag ik haar het afgelopen weekend en werd dit verhaal nog eens verteld. Doet ze er zelf nog een schepje bovenop door te vertellen dat ze vaak in bad ging maar haar navel altijd boven het water hield! :confused: Whahaha! (Ze heeft inmiddels 3 kinderen en doet het hartstikke goed, dus het is goed gekomen. ;) )

Vorig jaar kwam dit verhaal ook weer eens ter sprake en mijn zwager heeft toen met een kameraad van de bouw een 'zwangerschapssnorkel' gemaakt. Puur voor de grap natuurlijk en dit op marktplaats gezet. En een aandacht dat het ze gegeven heeft! Kan me niet voorstellen dat iemand het heeft geloofd, maar wel dat het een goede grap was! :D

Meer van dit soort verhalen?

Deel Deze Pagina