Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amle

Amle Niet meer actief

Hey meiden,

Dit keer ff geen reacties, sorry!
    Ik laat jullie alleen elke dag wel ff weten dat ik alles meelees.
    Ik hoop echt snel internet thuis te hebben, zodat ik weer actief mee kan 'beppen'! Tot die tijd blijft het (waarschijnlijk) alleen bij bijlezen en medelen dat ik jullie zeker nog volg!

Liefs Elma

2. landa78

landa78 Bekend lid

Mar 1, 2007
    559
    0
    0
    Daar ben ik weer even. Heb vandaag net zo'n behhh gevoel als Evelieveling en Tanya. Vandaar dat ik er ook nog niet veel ben geweest.
    Heb trouwens sterk het vermoeden dat ik zojuist (een deel van) de slijmprop ben verloren.
    Verder vandaag maar de klossen onder het bed gezet. Nu moet ik voortaan springen om erop te komen!

Beebie, Haha wat een verhaal! Ik heb zelf ook wel stomme/domme dingen gedacht tijdens mijn zwangerschap hoor. Heb alleen nooit de "vergissing" gemaakt deze in het openbaar te vragen maar lekker alles opgezocht in de boekjes en op internet.

Elma, Hoop ook dat je weer snel veel en gezellig kan komen kletsen!

3. landa78

landa78 Bekend lid

Mar 1, 2007
    559
    0
    0
    Gezellig hier.. wat een drukte ;) ;)

4. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Je kan bij de apotheek ook hele kleine plastic doorzichtige potjes krijgen waar je je urine in in kunt leveren. Altijd handig als je iets hebt staan toch?

Ja Marianne was een vriendinnetje van me. We werkten ook bij dezelfde supermarkt en hadden daar een hele hechte groep en we zijn met elkaar opgegroeid (zelfde basischool, zelfde dorp etc etc) dan ben je al snel vriendinnetjes he ;)
    Er is de laatste tijd idd weer veel over haar in het nieuws..Ikzelf vind dat altijd heel prettig omdat ik dan weer heel even het gevoel heb dat ik het niet alléén 'draag'maar dat heel nederland er weer aan herinnerd wordt.

Maar de echte reden is natuurlijk niet erg prettig.
    Soms mis ik hara nog heel erg, maar inmiddels denk ik ook vaak: waarschijnlijk waren we nu geneens meer vriendinnen geweest..we waren 16 en 17..En bijna al mijn vriendinnen van toen en ik zijn inmiddels uit elkaar gegroeid..
    Is raar om je voor te stellen hoe het zou zijn.

..

Ik was trouwens gordijnen aan het naaien..en godzijdank ze zijn klaar en het is gelukt! Vriendje is nu wat dingetjes aan het ophangen die geboort moesten worden en dan wordt het eindelijk een beetje echt daar boven in dat kamertje.

Die vervloekte woningbouwmuren! arrgghghgh..

verder gaat t prima..k ga effe pannekoeken bakken nu.

Fijne avond jullie

5. Niet meer actief

Dag dames, ben ik ook weer.

Ik voel me nu iets beter als vanmiddag. Toen had ik het even gehad. Ukkie was superdruk en gaf flinke schoppen tegen mijn ribben en flinke porren in mijn liezen en muts :( .

Ik heb de buurvrouw nog steeds niet gezien. Marc dacht dat ik het me ingebeeld had, maar hun auto is nu ook weg, dus helemaal van het padje af was ik niet vanmorgen :D . Nu ben ik ook zo'n muts die wil weten wat er aan de hand is en waarom ze eerder teruggekomen is en of de buurman er ook bij is. We moeten ze toch nog zeggen dat vrijdag de schutting geplaatst wordt, kan ik het mooi verpakken ;)! Ze weten wel dat deze week de schutting geplaatst zou worden maar toen ze op vakantie gingen was de datum nog niet definitief bekend. Dat was pas gisteren.

Beebie Ademen door de navel hahaha. Ik kan me die advertentie wel herinneren van marktplaats, ik vond hem toen heel leuk gevonden!

Eigen bijdrage Daar zat ik al in januari 2006 overheen vanwege mijn medicijnen, dus ik weet niet precies wat er nu wel of niet onder valt. Ik heb het in ieder geval nog nooit terug gekregen. Volgend jaar wordt ik dus wel genaaid omdat ik dus niet zeker weet of ik onder chronisch ziek val, en dus buiten die nieuwe regeling ga vallen.

TomenJerry Hoe is het nu met de (voor)weeën? Nog gefeliciteerd met je vriendin!

Niva Wat heb je genaaid vandaag? Oh laat maar, ik heb het al gezien. Mmm pannenkoeken! (weet je wat lekker is, pannenkoeken met IJS!)

Eveline Leuk hè, verzekeringen! Don't mess with a pregnant woman! Voel je je nu al wat beter?

Loltsje Dat vind ik nou ook zielig, dat onze uk de hele tijd met zijn hoofd naar beneden hangt! Maar ach, daar kiest ie zelf voor denk ik dan ook maar weer... ;)

Karlijn Had jij je urine nou ook nog weggebracht en heb je daar al uitslag van?

Lma doe maar rustig aan maar ik hoop dat je wel snel weer kan meebeppen!

Sjips, nu wilde ik nog iets zeggen/vragen maar nou weet ik het toch niet meer...[​IMG] Ach dat komt dan vast nog wel. Als ik vannacht weer wakker lig schiet het me vast te binnen :) !

Liefs, Tanya

6. Niet meer actief

Oja, weet het alweer [​IMG]

Het gaat over het verliezen van je slijmprop en dat in de gaten hebben. Wij hebben hier 2 plons-hang-WC's, dus niet met een plat gedeelte maar een 'gat in het midden'. Ik kan dus niet altijd zien wat er in de pot ligt, vooral als er WC-papier overheen ligt. Mocht ik nu mijn slijmprop verliezen of een gedeelte daarvan, zie ik dat dus waarschijnlijk niet. Zou dat veel kwaad kunnen, dat je het niet in de gaten hebt? Ik kan ook moeilijk elke keer mijn WC-papier vasthouden, omdraaien, kijken en hem dan erin mikken toch?

Liefs, Tanya

7. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

May 15, 2005
    1,191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    this nu rustig, enne je hoeft die slijmprop niet te zien hoor, als bevalling begint merk je het wel

8. landa78

landa78 Bekend lid

Mar 1, 2007
    559
    0
    0
    Volgens mij maakt het helemaal niks uit of je het wel of niet merkt, de slijmprop verliezen zegt toch eigenlijk niet veel? Sommige verliezen de slijmprop dacht ik pas met de bevalling. Bij mij zat er trouwens ook wat bloed bij.

9. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

miep: in het ziekenhuis hoef je helemaal geen urine mee te nemen, raar eigenlijk.

kar: hier ook nog niet ingedaald hoor. mij heeft ze niet gezegd dat ze wilde onderzoeken waarom niet, maar komt misschien omdat we toch ks krijgen. Succes volgende week.

beebie: moest er wel om lachen. Mijn collega vroeg laatst of ik nu nog wel in bad kon en zo, want dan kwam het badwater toch bij de baby! Hij dacht dus echt dat het een vrije doorgang was tot in de baarmoeder!

landa: ach zolang het je vruchtwater niet is....

Hier gaat het sinds de namiddag niet erg goed. Denk dat ik een beetje oververmoeid ben. Voel me duizelig en huilerig en me buik voelt ontzettend zwaar.
    Vanmiddag moest ik opeens ontzettend huilen, omdat ik opeens heel bang werd dat we een kindje met het Syndroom van Down zouden krijgen. Tuurlijk is zo'n kindje ook van harte welkom, maar voelde me er zo rot onder. Ik heb zo'n zorgeloze zwangerschap, dat kan toch ook niet goed zijn. Daarbij is het vanaf het begin van de zwangerschap ook zo voorgevoel van me. Het ergste is dat ik denk dat iedereen mij er de schuld van zal geven. Ik voel me momenteel gewoon een waardeloos mens dat geen kindje verdiend!
    Sorry voor mijn gezeur

twinny

10. landa78

landa78 Bekend lid

Mar 1, 2007
    559
    0
    0

11. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren

Owwww Ben je gek, dat je denkt dat je een waardeloos mens bent die geen kindje verdient! Je bent hardstikke goed bezig, zorgt heel goed voor de beebie in je buik, je zorgt dat 'ie een warm en mooi plekje krijgt straks en je maakt je zorgen om hem..Een betere mama kan 'ie zich niet wensen hoor!
    Je gevoelens zijn volgens mij doodnormaal..Ik las dat de laatste 6 weken van je zwangerschap vaak in het teken staan van de baby0blues..Oftewel tranen, angsten, denken dat je t niet goed doet etc etc..
    Dus heel zwart/wit: je hebt gewoon een beetje last van baby-blues en ook dat hoort niet bij een waardeloos mens! (waardeloze mensen zijn ouders die hun kind niet willen, die hun kind slaan, misbruiken, mishandelen, er niet om geven, er niet op passen etc etc..Dat zal ij jou niet gebeuren dat weet ik zeker!)

Ik ben er van overtuigd dat jij een hele goeie mama wordt! (tja..for what it's worth..ik bedoel..wie ben ik?)

Dus lekker huilen, lekker effe een dagje in zak en as zitten, lekker schelden en vloeken en tieren desnoods en dan is er morgen weer een nieuwe stralende dag..en anders overmorgen wel!

knuffel :baby:

12. Jacquelien

Jacquelien Actief lid

Jul 9, 2006
    173
    0
    16
    Werk op een woongroep voor mensen met een verstand
    Friesland
    Ik ben na vorige week niet meer flauwgevallen gelukkig. Ik moet me gewoon niet te druk maken.

Vanmiddag weer controle gehad, bloedruk netjes 130/80, kleine was al helemaal ingedaald. Gyn zij dat de kleine klaar was om geboren te worden. Ben benieuwd wanneer hij/zij zich laat zien.

@urine; dit hoef ik tot nu toe ook nog niet mee te nemen.

Gr Jacquelien

13. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb geprobeerd wat bij te lezen, eens kijken waar ik op wilde reageren.

Eveline, wat een vervelend nieuws over je moeder. Héél veel sterkte ermee!

En op deze stelling wil ik ook reageren:

"Ik ben blij met mijn zwangerschap en mijn toekomstige kindje hoor, maar kom op... er is toch nog iets meer dan poepluiers?
    Ik zou wel weer wat andere gespreksstof willen hebben zo af en toe."

Zóó herkenbaar! Mensen om me heen vragen alleen maar meer, of het nog gaat etc Heel lief bedoeld allemaal hoor, maar dan... Tja jullie leven gaat echt enorm veranderen... Zucht, JA NATUURLIJK! Grrr, moet iedereen dat blijven herhalen! Alsof het een straf is! Straks kun je niet meer zo makkelijk naar het café, straks kun je niet meer zo snel dit of dat. Sjonge jonge daar wordt ik kribbig om. En dan zeg ik ook, Ja natuulijk gaat ons leven veranderen, lijkt me wel logisch hè? Anders zou het ook niet kloppen.

Nou als de mensen dan klaar zijn met het baby-gesprek en ik eigenlijk gewoon over de andere dingen wil praten dan lopen ze weg of draaien ze om, nou ja! Hallo, IK ben er ook nog hoor. En ik heb ook nog steeds heel veel interesses, ik wil het niet alleen over beeb hebben, maar ook over andere dingen. Bah!

En zo denk ik erover...hihi...dat lucht op!

Ik ben nog maar op pagina 1080, ik wil ook niks missen dus lees stug door, maar wilde ook weer eens iets zelf plaatsen.

Sorry dat ik even een keertje niet op iedereen reageer, dat komt volgende week weer als ik lekker verlof heb! (don't shoot me).

Tot snel, bij de volgende update!

14. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Zo hehe ik ben bijgelezen. Maar daar is alles dan ook mee gezegd want ik heb er geen drol van onthouden. Ben enorm moe maar gelukkig was de dag met mijn zusje wel erg gezellig. Hebben lekker allerlei theorieën over moeders de revu laten passeren, ze heeft leuk wat setjes ondergoed van de hema meegenomen (die waren leuker dan bij de hunkemoller!) en ze heeft een kado voor haar vriend gekocht bij de boekhandel (die is volgende week jarig). Ik heb een grillpan gekocht en kattenvoer en een doos met tools voor mijn vriend (bij de aldi nota bene).

Maar nu ben ik dood... :( Ga zo maar eens slapen, of is er nog iemand die met me wil beppen?

15. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Ik ben het helemaal met je eens Vissie! We zijn toch niet alleen maar 'de moeder van' strakjes? Ze amputeren toch niet meteen je persoonlijkheid als ze dat kind eruit halen? We hebben toch nog steeds onze interesses en hobby's? Na ja, dat we er straks moeder bij zijn, dat is precies wat het is: erbij en niet alleen maar!

Toch...?

16. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Inderdaad, of we verder doel meer hebben in het leven als zorgen voor die kleine.

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Ik ben ook erg nuchter, en ik hoef echt niet continu over mijn toestand, de bevalling, de baby etc te praten. Dus ik ging soms al aan mezelf twijfelen. Maar dat is dus nergens voor nodig.

Heerlijk zo'n forum!

Ik heb het warm...er liggen nog perenijsjes en cornetto's in de vriezer...hmmm heb net een paar bladzijdes niks anders gelezen dan ijs ijs en nog eens ijs... Zal ik....

17. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi meiden,
    kom vandaag ook maar heel kort langs...wil vandaag eens bij tijd naar bed (wil zeggen vóór middernacht...

IK HEB MORGEN MIJN LAATSTE LESDAG!HOERA! Voelt al bijna ls verlof, nu alleen nog de proefwerkweek (dus wel nog een hoop na te kijken volgende week), de rapport-, overgangs- en revisievergadering en het docentenuitje!

Sorry, ben ff ego, kom morgen wel weer reageren.....

18. landa78

landa78 Bekend lid

Mar 1, 2007
    559
    0
    0
    Vissie: Super herkenbaar. Ik typte een paar dagen geleden ook dat er nu ineens zoveel mensen nog met me willen afspreken onder het mom van: Nu is de kleine er nog niet en is het nog even leuk en makkelijk om met z'n tweetjes af te spreken.
    Hallo? alsof ik dadelijk ineens een ander persoon ben! Ik ben dan dadelijk wel moeder maar ik heb daarbij zeker nog wel mijn eigen IK!

Ik merk ook dat ik de laatste tijd de kroeg een beetje aan het mijden ben. Dit omdat iedereen alleen maar over mijn zwangerschap kan praten. Ik wil ook gewoon lekker kunnen kletsen over heel andere onderwerpen. Misschien dat dit ook komt aangezien ik wel een van de eerste van onze vriendengroep ben die zwanger is.
    (kroeg moet je trouwens lezen als.. een rustig cafeetje dat van onze vriendengroep de stamkroeg is)

19. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    Vissie, toch zal jezelf soms gaan betrappen dat je het alweer over je kleine hummeltje hebt.
    Je wordt er verliefd op en als je verliefd bent praat je het liefst over diegene.
    Hier mee bedoel ik niet dat er niks anders meer is maar zo'n kleintje doet meer met je dan je je kan voorstellen.

Lexi, heb je nog een voedingsbh gekocht?

MMMmmm, ik heb net 2 ijsjes, chips, Surinamse gedroogde pruimen en een doosje Smarties op.

20. landa78

landa78 Bekend lid

Mar 1, 2007
    559
    0
    0

Share This Page