Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente

Vandaag precies 6 weken.

2. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Volg je gevoel...Het komt vast goed, ik duim met je mee!

Liefs Selma

3. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ben heel benieuwd, Smeetje. Hoe laat moet je donderdag? Doe rustig aan he, de komende dagen.

4. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Moet om 10.20 heen. Blijf dan lekker thuis smorgens, eigenlijk moet ik werken. Gelukkig gaat mijn vriend deze keer mee. Bij mijn vorige mk kon hij niet mee, dat vond ik heel zwaar omdat het toen dus ook echt slecht nieuws was..

5. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Fijn dat je vriend mee gaat. Het blijft spannend de komende dagen.

6. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Het blijft echt spannend. Durf nu bijna niets meer te doen. Niet meer tillen (wat moeilijk is met een kind van 2 die opgetild wil woren) en stofzuigen enz. Maar dat kan ook allemaal wel even een paar dagen wachten. We zien het over 3 daagjes...

7. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Hoe is het met je verschijnselen dan?

Kalm aan doen is oke, maar het kindje neemt wel wat ie nodig heeft en als alles goed zit, mag je gewoon doen wat je anders ook doet. De natuur gaat z'n eigen gang.
    Probeer het een beetje los te laten, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

We denken aan je.

Selma

8. VickyS

VickyS Actief lid

11 okt 2006
    191
    0
    0
    België
    Ik mag woensdag voor m'n eerste echo.
    Oooohhhh.... wat ben ik al zenuwachtig 8-[

9. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Haha, kan me levendig voorstellen! het komt vast goed.

Vetrouw maar op mama natuur.

Liefs selma

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    zo vandaag de verloskundige gebeld, mag 21 december komen en ze hebben nu al een formulier voor een echo weg gelegd, mag over 2 weken een echo, dan ben ik 8 weken. Hopelijk hebben ze snel plek!
    Vind ik trouwens wel dom; we hebben een super mooie praktijk, 5 verloskundige...en voor een echo moeten we naar een andere stad...pfff onhandig.

11. gonnabmom

gonnabmom Lid

17 nov 2006
    14
    0
    0
    Project assistente
    Capelle aan den IJssel
    Hey meiden,

Nou vandaag heb ik echt een topdag vwb de kwaaltjes. Ik heb vanmorgen voor het eerst een dikke knuffel gegeven aan de wc. Voelde me daarna wel wat slap, maar het luchtte me ook wel op.

Ben vandaag precies 6 weken zwanger, en heb het gevoel dat bij mij vanaf nu alles losbarst. Heb vandaag al veel gedronken, maar durfde niet zo snel wat te gaan eten. Eerst toch wat fruitbiscuits gegeten, ging goed, toen toch een boterhammetje, ging goed. Toen ging ik documenten scannen(onderdeel van takenpakket) en daar moest ik bij staan. Nou ik denk dat ik dat een half uurtje hooguit heb gedaan, en toen had ik het gevoel dat ik ging flauwvallen. Z.s.m naar de wc, om bij te komen, en ben nu thuis.

Voel me wel wat beter, al voel ik me ook slapjes.

Ik hoop ergens niet dat ik dit erg lang ga hebben, al is het natuurlijk aan de andere kant wel een goed teken dat je zwanger bent.

Sorry dat ik zo vaag overkom, maar ik moet nu zoooo wennen aan m'n lichaam...

Gr,

gbm

12. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Ik had eerst last van mijn borsten, nu zijn ze niet pijnlijk meer, maar wel af en toe steekjes. Verder ben ik erg moe en bij vlagen misselijk. Tandenpoetsen is een hel, kom vreselijk aan het kokhalzen. Ik probeer afleiding te zoeken, ga nu maar foto's inplakken en morgen en overmorgen moet ik toch werken dus...

13. Niet meer actief

Ja dat kokhalzen tijdens het tandenpoetsen heb ik ook. Verschrikkelijk! Vaak gevolgd door spugen. Ook heb ik tegenwoordig moeite om mijn tabletjes te slikken. Ik hoef er maar 1 in mijn mond te doen en ik begin al te kokhalzen. Dan heb ik nog niet eens geprobeerd hem door te slikken! Vaak is het gevolg dat ik weer moet spugen dus moet ik het riedeltje van tabletje innemen weer opnieuw moet doen. Terwijl ik er altijd heel goed tegen kon, tabletjes slikken. Ik wilde dat ik last had van ochtendmisselijkheid, niet de hele dag door dat weëe gevoel van misselijkheid en net niet/net wel moeten overgeven. Ik merk wel dat ik vaak misselijk wordt als mijn maag leger raakt. Dus ik probeer wat vaker op een dag kleine beetjes te eten. Ik heb vanmiddag hachee gemaakt en die staat nu te pruttelen. Het ruikt heerlijk hier in huis, maar je zult net zien dat ik tegen etenstijd weer supermisselijk ben, of dat ik twee happen heb gegeten en dan echt niets meer hoef. Verder heb ik nog enorm veel last van mijn boobs, en dan vooral mijn tepels.
    Ik ga nu lekker liggend op de bank Oprah kijken, even lekker niets doen.

Liefs, Tantan

14. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hallo lieve meiden

O wat een kwaaltjes passeren hier weer de reveu ;)

Gelukkig blijf ik nog altijd van al het erge bespaard. Ben wel wat misselijk, maar niet hinderlijk........

Smeetje: ga hard voor je duimen meid, dat donderdag het oke uitziet, ben blij voor je dat je vriend meegaat....

Alle andere meiden die gebloed hebben en een echo gaan krijgen, natuurlijk ook heel veel succes.......

Koeky: vond het persoonlijk heel erg fijn dat je het allemaal schreef. Heb af en toe ook hetzelfde gevoel met vlagen hoor en voel me dan best schuldig. DEnk dan: dit is toch wat je wilde, waarom dan nu opeens niet meer! Tuurlijk wil ik het wel, maar ben verschrikkelijk onzeker of ik het wel kan! Zal ik wel een goede moeder kunnen zijn!
    Vind het heel knap van je dat je het hebt neergeschreven, dat is goed van je hoor. Vooral blijven doen als je daar de behoefte aan hebt.
    Niemand heeft gezegd dat zwanger zijn alleen maar leuk is!

Zo, ik heb vanmorgen gewerkt, het was heel druk. Denk dat ik nu ff een dutje ga doen, want vanavond moeten we naar de verjaardag van me schoonmoeder en anders val ik in slaap!

grtjs
    Twinny

15. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    hoi iedereen, vanmorgen bij ha geweest medicijnen gekregen voor het hoesten dat heb ik al een week en wordt er nu ronduit misselijk van, terwijl ik verder niet misselijk ben(gelukkig). ook heb ik afspraak gemaakt voor 1e x vk en moet 20 dec heen, zoals ik verwacht zal ik dan ook al wel een echo krijgen en anders hartje horen aangezien ik dan al rond de 10 week zit. maar goed komt allemaal wel goed. ben heel gerust voel me echt zwanger ondanks de wegblijvende kwaaltjes. iedereen sterkte met het omhelsen. kop op het is voor een goed doel. groeten Wietske

16. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Dit is idd het gevoel.

17. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    soms denk ik dat mensen om me heen veel enthousiaster zijn dan ik! Ben nog niet in een baby winkel geweest, mischien komt het wel als ik weet dat het allemaal oke is.....

Maar ben wel blij, maar anders dan ik me had voorgesteld!

twinny

18. CVW

CVW Actief lid

6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Hé meiden!

Proficiat weer voor de nieuwe juli mama's to be!

Smeetje: duim voor je dat de echo positief is; jammer dat je tot donderdag moet wachten zeg. Zal een kaarsje voor je opsteken

Lees dat de kwaaltjes nu op komen zetten! "gelukkig" ook bij mij.
    Heb de hele dag een draaierig gevoel alsof ik moet spugen, of dat ik juist honger heb. Ik eet dan maar weer wat en dan is het gevoel even weg.

Verder heb ik het gevoel alsof ik de hele dag kan slapen en zou niets liever willen, maar gun me de tijd gewoon niet.

Vandaag de VK gebeld. Mag 11 december naar het ziekenhuis voor een echo (ben dan 8 weken en vanwege de MK op 11 sept jl.) en op 20 december (zelfde als tomenjerry las ik) mag ik naar de VK praktijk en krijg daar waarschijnlijk de 2e (uitwendige) echo.

Duurt allemaal dus nog wel even, maar heb nu tenminste iets om naar uit te kijken.

Allemaal sterkte met de kwaaltjes en gevoelens! Ook ik ben soms niet te genieten volgens manlief. En overigens voel ik mezelf ook helemaal niet happy en weet geen raad met mezelf.
    Hopelijk gaat dit voorbij na de eerste echo?

19. CVW

CVW Actief lid

6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Zal overigens het kaarsje voor iedereen opsteken die op welke manier dan ook wat steun kan gebruiken in deze eerste 12 weken!

Liefs Corine

Ps. niet dat ik naar de kerk ga vanavond ofzo (ben niet zo'n echte kerkganger), maar bij wijze van... steek ik weleens een kaarsje thuis op met bepaalde gedachten erbij!

20. monica35

monica35 Nieuw lid

27 nov 2006
    2
    0
    0
    ass.accountant
    Houten
    hallo allemaal,

Hebben jullie nog een plekje voor een juli-mama? Ik heb mijn eerste echo pas op 8 december, maar ik heb goede hoop.......
    Ik ben Monica, 36 jaar, en momenteel zwanger van mijn derde kindje. Dus ik zou moeten weten HOE het allemaal werkt... :oops: maar iedere zwangerschap is echt anders! (is mijn 6e keer nu)

Ik ben momenteel draaierig, sinds een paar dagen écht misselijk (overgeven) en extreem moe! Maar ik hou mezelf vast aan de gedachte: hoe beroerder, hoe beter! (want de keren dat ik niet zo beroerd was, is het bij mij fout gegaan...........met andere woorden: ik MOET dus gewoon beroerd zijn....) ;)

Groetjes
    Monica

Deel Deze Pagina