@zanoni; gefeliciteerd met jullie huwelijk, zo te horen hebben jullie het erg getroffen met het weer. Nu is het nog wachten tot de kleine zich aankondigt! Gr Jacquelien
Zanoni Wat een gave foto's, heb ze net even bekeken. Je zag er heel mooi en heel stralend uit! En had je nou nog je sneakers aangetrokken? Lexi Ik weet niet bij welk kraambureau je zit, maar die van mij (Kraamcentrum DAT, werkt ook in jouw regio zag ik) geeft sinds kort ook zwangerschapsmassages. Dan komen ze bij je aan huis. Ze vertelden me van de week dat, als je daar ingeschreven staat, je de 1e sessie gratis krijgt. Het enige wat je zelf moet betalen zijn de reiskosten. Degene die dat geeft komt uit vlissingen, dus is niet zo heel ver van jou vandaan. Ik heb hier de link voor je : http://www.kraamcentrumdat.nl/categorie3/000000993b0906b06/index.htm Ik ga zo naar de dierenarts met alle beesten, voor de jaarlijkse entingen. En we gaan Tygo's ballen bespreken , want de chemische castratie is nu echt uitgewerkt. De katten zullen wel weer een klaagconcert gaan geven in de auto Liefs, Tanya
Pagina 1111 gemist..... nou moet ik weer wachten tot pagina 1234. Wil ook een keer op een legendarische pagina staan! Tanya: dat is echt sneu voor de buurvrouw...maar als ik haar was, zou ik terug gekomen zijn. Tunesie loopt niet weg. Enne, je APK was goed, las ik. Fijn dat er nog een gynaecoloog is bij wie je je prettig voelt, je weet maar nooit. Wietske: Bah, schimmelinfectie. Hopelijk werken de medecijnen goed. Evelieveling: wij zijn ook toen Maura ongeveer 4 maanden was een midweek naar Praag gegaan en Maura bij mijn moeder achtergelaten. Toen ik 's avonds belde bleek dat ze geleerd heeft zich van haar buik op haar rug te draaien......BLEEEEEEEEEEEEEEEH, en ik was er niet bij...Maar ja, gunde het primeur mijn moeder wel en heb het zelf daarna nog vaak genoeg gezien. Zou het wel zo weer doen...ff tijd voor z'n tweetjes is ook heel belangrijk. Jacqueline: Gefeliciteerd met je nichtje! Lexi:Lijkt wel alsof die eikel van school je niet wil begrijpen. Zanoni: Oh wat leuk, jou kleine is er ook klaar voor...Het begint nu echt spannend te worden...Wie is er nu al 'in the race'? Sterrekind, Jij, Twinny en Kar76, toch?
ok dames ff heel snel tussendoor omdat er wat meiden zijn die naar me vroegen en ik nog steeds (jaja) mee lees. zoals sommigen van jullie weten (evelien, elma en vissie) rommelde het al langer bij mij. ach ja is ook niet vreemd want al vanaf begin zwangerschap leek niks mee te zitten hahaha was vorige week donderdag op controle gyn en die zei dat ik al voorweeen had en dat het gewoon wachten was. beeb was al ingedaald en lag goed op schema. wat ik afgelopen dinsdag dacht oefenweeen te zijn was dus niet zo. het waren de echte. kon het al snel niet meer volhouden omdat mijn rug ook zo fucking veel pijn deed. heb tussendoor warme kruik geprobeerd en ook een warme douche. douche deed wonderen want zo kon ik ze beter opvangen maar zodra ik uit die docuhe stapte was het wee menens. dus toen wist ik helemaal zeker dat het serieus was. ik ging me steeds beroerder voelen en moest ook weer veel overgeven. heb toen om half 6 tegenleon gezegd dat hij de verloskamers maar moest bellen. we waren daar om 6 uur. bloed afgenomen, urine in een potje en bloeddruk en ctg. bloeddruk was prima, 121/70. maar pols was gevaarlijk hoog nml 138 op de ctg zagen ze dat de baby het niet goed deed. ookzijn hartslag was veel te hoog en die moest naar beneden. ze wilden dus gaan onderzoeken hoe het kwam dat die pols zo hoog was want die moest dus naar beneden. toen urineuitslagen. weer een blaasontsteking maar ze konden niet goed zien hoe erg dus werd besloten tot een katheter AUW wat deed dat zeer. ik had zoveel schrik dat ik onbewust die spieren aanspande waardoor er geen plas door die buis kwam. na een paar keer rustog ademhalen toch gelukt. uitslagen waren dus idd ontsteking (zagen ze ook in bloed) maar toch was het maar een beginnende en vonden ze het vreemd dat daar al die actie vandaan kwam. dus er moest ergens anders een ontsteking zitten... nou alles onderzocht maar er zat niks. om 7 uur ontsluiting gevoeld en zat gelkkig al op 1cm! ik ging om half 10 naar huis met medicijnen voor blaas. heb toen heel ff geslapen 3 kwartier want was best moe. maar mama zou om half 11 bij mij zijn om huis te poetsen dus werd toen weer wakker. ik heb leon laten slapen want die was al hele nacht op. mama heeft toen de weeen opgenomen. eerst kwamen ze tussen 5-7 min en daarna tussen 5-3 min en werden steeds pijnlijker. mama zei dit hou jij niet vol jij gaat NU terug. ik wilde niet. ze is om 5 uur naar huis gegaan. ik om 7 uur naar boven. daar weer onder de douche. leon had een tuinstoel neergezet zodat ik er op kon zitten en niet steeds hoefde te staan. toen in bed gaan liggen. hele nacht nog weeen gehad maar wel tussendoor kunnen slapen. dus toch iets van rust gepakt. vanochend weer wat gegeten want dat kon ik niet vd pijn gisteren. (hup weer 2 kilo eraf) maar had net anderhalf uur alweer weeen om de 10-15 min. het is nu weer ff rustig maar zodra ik ga bewegen begint het weer. dus voor de dames die benieuwd naar mij waren hier even een update. niet schrikken dus als ik binnenkort kom melden dat ik mama ben geworden. maar ja aan de andere kant kan het nu nog weken duren... ben in elk geval benieuwd of ik al meer ontsluiting heb gemaakt, maardat hoor ik bij volgende afspraak bij gyn volgende week jullie horen nog van me! heel veel succes nog de laatste weken en zal binnenkort weer eens mee komen schrijven als ik me wat beter voel xxx
Sprak vandaag weer mijn collega van 45 die onverwachts zwanger is geraakt. Ze zit nu al 3 weken te wachten op de uitslag van de vruchtwaterpunctie. Gisteren hield ze het niet meer van de spanning, dus ze heeft gebeld. Kreeg ze zo'n chagarijn aan de lijn; "mevrouw, de 23 dagen zijn nog niet om. Belt u maar terug als u vrijdag 12 uur nog niets gehoort heeft". Na, daar wordt je dan dus ook niet vrolijk van! Ik hoop dat ik morgen goed bericht krijg van haar. Lijkt me zo vreselijk als het niet goed is. Ze s inmiddels al 19 weken en voelt de kleine dus al heel goed...
Leuk dat je er weer bent Zanoni en nogmaals gefeliciteerd! Leuk ook dat je foto's in je album hebt geplaatst voor de nieuwsgierige juli mama's! Het eiwit in je urine kan dus eigenlijk helemaal geen kwaad mits je bloeddruk niet te hoog wordt? En wat als je van jezelf een lage bloeddruk hebt en 75 dus eigenlijk al best hoog is? De rest heb ik wel gelezen, maar heb een keurig dagje met de beentjes omhoog gehad! En helaas heb ik geen laptop. Nu ga ik lekker tutten voor een receptie. Een collega is getrouwd en ik vind het wel even leuk om daar naartoe te gaan. (en ik weet nog hoe leuk ik het vond dat mensen die moeite namen). Daarna mag ik weer naar de verloskundige. Ik hoop dat mijn bloeddruk weer iets gezakt is. Vorige keer 120/80, niet ernstig, maar ik zat steeds op 110/70. En hopen dat de schaal een beetje lief voor me is vanavond! Oooh ja, het kraambed is bezorgd! Ik kan vanaf morgen dus 'zorgeloos' thuis bevallen! 8) Dames, fijne avond en tot morgen!
Hoi Kimkiviets, wat een verhaal! Lijkt me geen pretje...en zeker niet als dat nog weken door kan gaan! Maar ik zag dat je bijna 37 weken bent, dus het mag komen, toch? Heel veel sterkte en succes met de bevalling alvast.. Groetjes, Melanie
Hoi KimKivits, Wat een verhaal. Je vliezen zijn dus nog niet gebroken? Wat raar dat ze je zo laten lopen met heftige weëen zoals jij ze beschrijft!? Had Peeetje bij de bevalling van Romy ook niet zo'n uitputtingsslag van weëne? Ze kunnen toch niet serieus willen dat je dit weken gaat volhouden als het zo heftig is?
Zanoni: Leuke foto's! Zo te zien hebben jullie een topdag gehad. Fijn dat je APK goed was. Kim: Da's lang geleden. Maar goed, je had ook wel wat anders aan je hoofd. Spannend meid! Misschien ben je heel binnenkort al mama! Hou je ons op de hoogte? Ik heb een vraagje: Denken jullie al na over een ooievaar of geboortebord of zo iets? Ik wil iets leuks en bijzonders, maar kan het nog niet echt vinden. Wie heeft een tip?
Zanoni: Wat was je een plaatje op je bruiloft! Kim: Nou meid, ik zou niet met je willen ruilen. Het zit je ook niet mee hè? Hoop voor je dat dit geen weken meer gaat duren! Sterkte! Beebie: Veel plezier op de receptie, nog even lekker pronken met je mooie buik. Melanie: Sommige mensen hebben het idee dat ze niet met mensen omgaan maar met beesten. Zoek dan ander werk zeg! Hoop voor je collega dat alles goed is!
Ik heb erover gedacht, maar we laten het uiteindelijk bij vlaggetjes. Misschien dat familie nog iets van een bord doet maar ik denk wij niet. Hoewel... als het dadelijk weer rustig is hier in huis kan het best zijn dat we toch een bord gaan uitzoeken. Ik heb wel een keer een heel leuke gezien van een draakje dat uit een ei komt! Dat past wel weer bij ons!
Ooievaar/geboortebord: Heb nu al zo'n ooievaarsnest (landingsbaan) gekregen van de vriendengroep. En as zondag moeten we de huissleutel een uurtje uitlenen aan de familie dus dan zal er nog wel wat komen. Ik weet eigenlijk ook niet beter dan dat familie/buren/vrienden hier voor zorgen. Hier in de buurt is dat iig wel zo.
Kreeg net dit berichtje van mijn collega: EINDELIJK! De uitslag is er: ALLES GOED! Ben opgelucht en verward tegelijk. Melanie, tot volgende week. Hartelijke groet
Lexi, lekker fustrerend zon kerel. Miep, jij kunt er weer tegen aan? Na de massage, lijkt mij erg lekker. Zanoni, wat stralen jullie op de fotos echt leuk. Super, dat jullie zon mooie dag hebben gehad. Tanya, succes met al je dieren. Ik hoop dat de rekening meevalt, dat vond ik namelijk altijd een shock. Melanie, nog even en dan heb je verlof. Morgen gaat Pepijn op schoolreisje, ik ga niet mee maar papa. Ik breng ze naar school dus misschien tot morgen. Kim, het wordt wel erg spannend voor jou en je mannetje natuurlijk. Misschien heb je de kleine 1 deze dagen wel in je armen. Ik heb net bij je fotos gekeken en je hebt een mooie buik. Heel veel succes alvast voor komende week want als ik het zo lees kan jij wel eens de volgende zijn. Beebie, veel plezier op de receptie en succes bij de vk. Miep, ik wil een foto van de baby op posterformaat laten drukken bij de Hema en die voor het raam hangen. Als ik dan de puf heb met de naam erop geshopt.
Precies Lexi, 7 weken is TE lang, 4 weken klinkt beter! Dat ga ik wel volhouden.... Zanoni: Ben blij dat jullie van DE dag genoten hebben! Jeetje, jij ook al 37 weken! Spannend nu hoor.... Het is nu wachten op de volgende DE dag. (maar dan DE dag dat ukkie komt) Net je foto's bekeken, jullie zien er echt STRALEND uit! Kim: Wowie! Ik zat je verhaal te lezen en vond het erg spannend, ik dacht ff DIE MOET AL BEVALLEN ZIJN..... Maar nog niet dus, hopelijk duurt het nu niet lang meer. Je rommelt zo ook maar wat aan.... Ooievaar o.i.d: Heb hier nog helemaal niet over nagedacht... Zien we dan wel hoor. Het is wel zo dat we er zelf voor moeten zorgen hier. Dus niet dat vrienden/buren/familie dat gaan doen. Oh meiden, ik heb net even op bed gelegen, wat een GENOT! Nu weet ik hoe het voelt om 's middags even te liggen. Dit zou dagelijks moeten. Ga ik ook doen zodra ik verlof heb denk ik (had vandaag vrij dus het kon nu). Groetjes Miep
Mmmm, ik zou wel willen zeg. Maar ik was niet diegene die de massage gehad heeft.... Maar lijkt me wel wat hoor!
Zanoni, fijn dat je het zo heerlijk hebt gehad. Wat zag je er stralend uit op de foto's! Melanie, fijn dat bij je collega alles goed is. Schandalig zoals dat mens haar behandelde. Kim, heerlijk om weer wat van je te horen. Wees slim, vraag slaappilletjes zodat je de nachten wat kan rusten. Want soms heb je echt dagen met zulke weeën, een echte uitputtingsslag. En als het dan echt doorzet ben je er vaak snel vanaf, maar het moeilijke is dat je dan vaak al doodop bent. Sterkte ermee. Zal jij dan die 3e juli mama zijn (die valsspeelt?) Ik ging heerlijk op de bank liggen, filmpje kijken, een ouwetje (con air). Maar ben niet ver gekomen. Mijn dikke kat kwam bij me liggen en mijn oogjes vielen dicht. Bijna 1,5 uur geslapen en werd pas wakker toen Jerry me een kus gaf omdat ie thuis was. Heb wel op mijn flikker gekregen dat ik zoveel in de logeerkamer heb gedaan!