zo afspraak voor de echo is gemaakt. 12 december 's avonds. erg handig, hoef ik op school dus nog niemand in te lichten waarom ik vrij wil... haha heel goed
Hallo meiden, Weer heel veel nieuwe erbij; GEFELICITEERD allemaal! Koeky; Natuurlijk kun je hier ook de verdrietige gevoelens kwijt. Ik heb ook erg veel respect voor je dat je het hier opgeschreven hebt. Hopelijk kan de VK je helpen en tips geven. Smeetje; Ja hoor de duimen draaien weer voor jou. Donderdag wordt hopelijk jullie geluksdag. Ik duim echt voor je dat alles goed is. CVW; fijn dat je nu iets hebt om naar toe te leven. Dat had ik ook toen ik de afspraken had gemaakt. Hier een beetje misselijk, maar niet overgeven gelukkig. Verder hetzelfde gebleven; moe, erg pijnlijke borsten en mijn buikje begint te groeien! Morgen intake-gesprek bij de VK om 11.20 uur, spannend! Ik heb er wel zin in. Ik heb dan pas het idee dat het gaat beginnen. En dan over 2 weken de echo, YES! Gister vertelde een hele goede vriendin van mij dat ze 9 weken zwanger is. Wow, wat leuk! Wij gaan het volgende week pas aan de familie vertellen, dus ik moet nog even mijn mond dicht houden, maar was gister wel moeilijk hoor! X Neia
Even een kleine vraag, aangezien er vrouwen tussen zitten die al kinderen hebben. Vanaf wanneer kun je zeggen dat je de eerste kritieke periode voorbij bent. Ik bedoel er kan achteraf uiteraard nog wel wat fout gaan, maar vanaf wanneer is het voor de eerste drie maanden ok. Volgens de ene website is je kindje klaar met 10 weken, en volgens de andere moet je wachten tot aan de 13e week. Wie weet meer? Hier gaat het al een stuk beter. Voel me niet meer zo beroerd. Heb net ook heerlijk chips gegeten. Niet zoveel, want ik moet vanavond ook nog eten, maar het ging me goed af. Gr, gbm
Hallo, Ik ga me toch ook maar aanmelden bij je jullie. Ik lees al een tijdje mee met jullie berichtjes. Ik ben zwanger van de eerste en uitgerekent volgens mij op 13 Juli. Kwaaltjes heb ik niet echt, heb alleen zo nu en dan buikpijn en mijn borsten doen s'avond pijn. Ik heb hiervoor een miskraam gehad dus vind het erg spannend allemaal. Heb al 2 echo's gehad, de laatste was omdat ik plotseling helderroodbloed verloor, alles bleek gelukkig nog goed! We hebben het hartje gezien en gehoord! Ik mag over 3 weken voor de termijnecho. Alle andere zwangeren gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Gr Jacquelien
hoi meiden! Leuk! Weer nieuwelingen PROFICIAT! Even een nieuwsgierige vraag voor Monica: ik zie dat je deze zomer bevallen bent en nu weer zwanger!? Was dat spontaan of gepland? Waaauw, ik zou ze ook wel zo snel op elkaar willen hebben (vooral gezien m'n leeftijd)... 8) Even een update: ben vanmiddag bij de gyn geweest en het hartje klopt! \/ ik kon het zelf wat moeilijker zien maar m'n vent heeft de hele frummel goed kunnen bekijken en was erg geëmotioneerd, hij zag duidelijk het hoofdje, de armpjes en beentjes en van elk 2! (behalve het hoofdje dan, he). Ik zag alleen een vlek met een grote bult (het hoofd) en in het midden 1 bolletje dat knipperde. Hij/zij is 12.5mm groot en het kan zijn dat hij een paar dagen jonger is dan gedacht maar daar kijken ze bij de vervolgecho de 12e dan naar. Nu was het belangerijk dat er hartactiviteit was en voor dat examen is ie geslaagd! We zijn door het dolle! Nu ben ik echt, écht zwanger, er kan nog steeds van alles gebeuren maar ik heb er een geweldig goed gevoel over, ondanks de misselijkheid We mogen door naar de volgende ronde...
Btw, het bruinverlies schijnt idd niet erg te zijn en kan vele oorzaken hebben, zolang er maar geen vers bloed bij komt kijken (en zelfs dán hebben er een aantal van ons zich er zonder kleerscheuren doorheen geslagen!). Ik heb alleen net wel kleine rare roze klontertjes op m'n wc papier gevonden bij het afvegen... nu moeten we natuurlijk niet rare dingen gaan doen, he?! Het zullen de emoties wel geweest zijn
ja Ana was bij mijn 1e met die bloedverlies erg onzeker, bezie het nu maar nuchter als het mis gaat foutje van de natuur. ik wil gewoon die onzekerheid niet meer dus geniet gewoon maar, mocht het fout gaan is het vroeg genoeg voor schrik. ik hou me aan mijn dochter vast dat het goed kan gaan. een hele geruststelling.
Hai Dames, Ik heb een vraagje: ik zie bij heel veel meiden dat ze een eerste echo al best heel snel hebben gehad, is dat nu alleen zo bij risicogroepen (al wat oudere, in zwangerschapstermen dan, aanstaande moeders) of altijd? Want ik heb nu 8 december mijn eerste afspraak bij de VK en ik ben dan 9-10 weken. Vandaag is mijn 8e week in gegaan en toen ik belde vorige week ofzo gaf de dame van de VK aan dat ze dan pas een echo zouden doen. Op zich prima, want ik me voel me de hele dag zo misselijk dat ik geen kant op kan (en wil ) maar ik hoop dat het tegen die tijd echt minder is! Hoe zit het met de andere meiden die ook op 8 weken zitten nu? Oja, ik heb van mijn arts medicijnen voorgeschreven gekregen tegen de misselijkheid in de vorm van een zetpil (ik moest er niet aan denken nog een pil in te moeten nemen) en ik moet morgen weer urine inleveren om te checken of ik nog steeds blaasonsteking heb. Had vandaag toch nog verhoging, ondanks de antibiotica..... Ik hoop op wat reacties! Groetjes, Naat
Ik heb vandaag de vk gebeld, heb 14-12 m'n eerste afspraak bij de vk en krijg dan een verwijsbriefje mee voor de 1e echo (doen ze in het ziekenhuis). Als ik de andere verhalen allemaal zo hoor dan kom ik er toe nu toe (even afkloppen) goed vanaf! Alleen opgezwollen borsten en af en toe een rommelend buikje en iets moeier dan normaal, verder gelukkig nog nergens last van. hebben jullie je werk al ingelicht over je zwangerschap? Ik weet het zelf nog geen week dat ik zwanger ben en mijn jaarcontract gaat per 1-12 in. Ik wil het dus pas halverwege dec. vertellen, want dan moet ik ook vrij hebben voor de vk en de echo en ik heb geen zin om daarover te gaan liegen. Ik hoop maar dat ze er niet moeilijk over gaan doen!
Hoi Angels, Ik zou nog zeker even wachten als ik jou was. Ten slotte is het nog maar zo pril. Ik heb het wel al verteld maar dat kwam omdat ik als stewardess werk en dus echt niet kan vliegen nu ik me zo naar voel en ik sta dus al een tijdje ziekgemeld. Daarnaast is mijn zwangerschap heel plots en niet gepland en mijn vriend zag het in eerste instantie niet zitten. Dat heeft voor heel veel stress gezorgd en soms denk ik ook dat ik daarom zo ziek ben, ik ben best nerveus en onzeker over de toekomst..... Naat
Hoi Angels, Ik heb nog niks verteld op werk(al is dat soms best lastig, aangezien er net weer iemand vader is geworden, en ik steeds meer last krijg van kwaaltjes) Zolang er niemand aan mij komt vragen wat er aan de hand is, sukkel ik denk ik maar lekker door. Er zijn er wel een paar op de hoogte dat ik bij het ziekenhuis liep/loop, maar dat heeft/had te maken met het feit dat we met IUI bezig waren. Die mensen weten dus dat we kinderen willen. Vandaag had ik mijn ergste dag tot nu toe. Heb vanmorgen voor het eerst gebraakt. Gelukkig niet veel, maar ik heb sindsdien wel momenten dat ik me ineens erg misselijk voel. Eet niet zo goed, en voel me slapjes. Dit gaat ongetwijfelt een keer opvallen, en dan krijg je vragen. Ik heb de mazzel dat ik een contract voor onbep tijd heb, en mijn werk weet dus al dat we een gezinnetje willen stichten. Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen wanneer je iets zegt. Je hoeft niks, zolang je niet wilt, en als je je zo beroerd voelt, zul je ook niet zo snel enthousiast vertellen over het blijde nieuws, althans zo denk ik. GR, gbm
1e echo is normaal rond 12 week. ik ligt mijn werk nog niet in aangezien ik er nog maar 2 maand werk en de baby erg ongepland maar super welkom is.
Nou Lady's, de kwaaltjes beginnen nu echt op te komen bij iedereen. Hoop voor ons, dat het gauw wwer stopt. Twinny, ik ben ook nog niet in de babywinkel geweest hoor. Komt pas volgend jaar wel. CVW, lief dat je voor iedereen een kaarsje brand. Op z'n tijd hebben we dat allemaal weleens nodig. Monica35 en Jacquelien, welkom bij de julimama's en gefeliciteerd. Ana, super, dat je het hartje heb horen kloppen. Naatje, ik heb 4-12 mijn eerste gesprek met de vk en daarna zie ik wel. Weet dus ook nog niks hoor, ondanks mijn leeftijd. Daar vroeg de vk niet eens naar toen ik haar belde. Marloes80, gefeliciteerd en doe je best he. Ga zo lekker op de bank hangen. Doe vanavond niks meer.