Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hier ook een slechte nacht :( , maar hey, what's new?
    Vanmorgen heel vroeg al weer gekleurde kleertjes bij elkaar gezocht en die in een bak met water en azijn gedaan, die kunnen dan straks gewassen worden. Vannacht heb ik allemaal lijstjes gemaakt, wat ik in de vluchttas ga doen (die ik vandaag ein-de-lijk ga inpakken), lijstjemet belangrijke telefoonummers, lijstje met dingen die Marc moet doen na de geboorte, inclusief de telefoonnummers, openingstijden wan hoeveel tijd hij daarvoor heeft (verzekeringen, DELA, huisarts, gemeente, drukker, dat soort dingen). Nu was ik bezig met het geboorteplan. Marc ligt nog heerlijk te slapen, dus die laat ik nog lekker een uurtje liggen.

Eveline Dat heb ik nou ook met Marc afgesproken, er even samen tegenaan qua opruimen en dan proberen alles goed bij te houden.Die nesteldrang wil hier maar niet komen geloof ik... Ben je vannacht nog uit je bed gepleurd of niet? En hoe is het nu met je buik?

Jody Hoe gaat het nu met je? Voel je je al wat beter als gisteren? Je vervuilt het forum niet hoor! (dat ben ik met mijn tuinfoto's ;))

Twinny Wat stom dat ze je niet even wat meer uitleg geven! Ik hoop echt voor je dat je gyn je wat gerust kan stellen. Enne, vrijdag een intake gehad voor de anastesie? Dan gaat het wel heel erg binnenkort gebeuren!

Kaartje En was er nog wat van die heerlijke aarbeientaart over voor je visite?

Karlijn Goed plan om te oefenen met de maxi-cosi, moeten wij ook maar eens gaan doen. Ik zie Marc straks al gaan staan hannessen als we uit het ziekenhuis komen. Ik kan heel goed snappen dat je blij kunt zijn met een nieuwe stofzuiger, vooral als je je al een jaar ergert aan je oude.

Lidl Hier geen Lidl in Roosendaal. Wij doen onze boodschappen bij de Agrimarkt en de Aldi en de groenten en fruitmarkt op zaterdag.

Beebie Wat fijn dat je badkamer zo goed als klaar is! Nog lekker gedouched? En dan vandaag lekker alles schoonmaken en in elkaar zetten, veel plezier! En mag ik ook meedoen met voorspellen van de geboortedatum? Alhoewel ik dan misschien een beetje valsspeel vanwege de inleiding...

Loltsje Oh wat een verhaal over die autoband! Gisteren deed onze auto het ineens niet meer, bleek dat de startmoter vast zat en die moest een harde tik hebben. Ik ga dus voorlopig niet in onze auto rijden!

Melanie Oeh, luizen (kreeg spontaan jeuk toen ik je berichtje daarover las). Ik had ze vroeger ook vaak, en moest dan gekamd worden met zo'n fijn kammetje, geen pretje als je lang haar hebt. Maar dat betekent wel dat Maura schoon haar heeft, want die beesten gaan alleen op schoon haar zitten. Ik hoop voor je dat je ze nu uitgeroeid hebt! Veel plezier met Myron's feestje vandaag (dat was toch ook met die mooie taart met foto toch?)

Jacqueline Ik was diegene van die molton, maar ik heb hem ook weer van iemand anders (van Karlijn geloof ik)

Ikke Gisteren had ik toch zo'n apart gevoel in mijn buik! Ik zal het proberen te omschrijven. Ik had het idee dat ik de hele dag met een stijve plank in mijn buik rondliep, maakt niet uit hoe ik zat/stond/liep/lag, ik voelde ukkie steeds zitten. Het was gewoon vervelend. Plus dat ik de hele dag door een keiharde buik had en ukkie superbeweeglijk was. De vorm van mijn buik was ook heel anders als anders, ineens veel groter en stond veel meer naar voren. Als ik op mijn linkerzij lag had ik steeds het gevoel dat er een kat op mijn buik stond, maar dat was gewoon ukkie die dan even de boel verkende. Mijn buik zat gisteren ook voor het eerst echt in de weg. Normaal zat hij ook wel in de weg, maar nu echt irritant in de weg. Ik had het idee dat ik superrechtop moest gaan zitten met mijn benen ver uit elkaar! Het deed ook steeds zeer in mijn rechterlies en bovenbeen. Ik ben gisteravond lekker in bad geweest en toen ontspande hij wel, maar het was gewoon een heel vreemd gevoel...

Plannen voor vandaag Vanmiddag komen mijn schoonouders dus ga straks even de woonkamervloer weer haren-vrij maken. Vanavond komt de broer van Marc want die gaan samen vissen. Verder ga ik dus mijn vluchttas inpakken, ben bezig met het geboorteplan, ga het dekentje voor de maxi-cosi afmaken en verder freubelen aan de wasknijpers die ik ga maken voor de felicitatiekaartes op te hangen.

Liefs, Tanya

2. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Bij mij op de cursus is juist verteld dat geen enkele bevalling hetzelfde is en er ook voor weeën geen vast patroon is.
    En in feite geloof ik dat wel gezien ik nu al weken met zo'n 2 cm. ontsluiting loop waar ik vrij weinig van heb gemerkt.

Ik vind dat het ook het moeilijke. Alle tegenstrijdige verhalen en zelf niet weten wat er gaat gebeuren. Het geen ervaring hebben en er niet op kunnen vertrouwen.

Goed, ik ga maar even afleiding zoeken, ik ga wat aan mijn fotografie website werken, die wil ik zo snel mogelijk online hebben. Kom alleen niet zo goed uit het contact formulier. Maar goed, ook dat gaat wel weer lukken!

3. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Als eerste, fijn he, die nachten.
    Juist als je niet kan slapen ga je in je hoofd allerlei lijstjes langs en moet er opeens nog heel veel gebeuren voordat het 'mag' komen.

Ben niet uit bed gepleurd. Maar vond het wel rot zo hoog slapen.

Buik is nog steeds hard.
    Houdt nog steeds niet op en het lijkt wel iets sneller op elkaar te volgen, maar nog steeds houdt het de ene keer een halve minuut aan en de andere keer een volle minuut of er overheen.
    Maar het is allemaal goed te doen.
    Moet alleen wel steeds plassen. Dat doet geen pijn, maar het lijkt of er geen ruimte voor mijn urine is ofzo!

4. Niet meer actief

Ja heel fijn...
    Hier gaat het bed vandaag omhoog, ben ook heel benieuwd hoe ik dat ga vinden...

Hou je het wel in de gaten meid? Anders lekker ontspannen met een douche of bad ofzo.

Ja dat heb ik nou ook, ik kan blijven gaan naar de WC!

Zo, heb de belangrijkste punten op een rijtje gezet voor het geboorteplan, nu nog overzichtelijk maken. Ik wil het voor donderdag af hebben, dan kan het in mijn dossier. Ik heb net gespuugd (ook heel fijn) dus ik ga lekker thee zetten en dat boven brengen bij Marc, nog even samen op bed liggen.

Liefs, Tanya

5. Niet meer actief

Voor diegene die ook een geboorteplan willen maken, op deze site vind je veel nuttige info:
    http://www.cicli.nl/

6. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Antwoord terug van de lactatie kundige!
    Ik had haar mijn verhaal gemaild met de vraag of ik het zo dus allemaal goed had onthouden of dat er dingen vergeten waren of verkeerd geinterpreteerd.

Dit is het antwoord.
    Dus gelijk de aanvulling voor jullie:

Hoi Eveline,

Wat heb jij het verhaal goed onthouden zeg! En dat zonder dat je aantekeningen hebt gemaakt.
    Je verhaal klopt inderdaad.
    Nog even twee aanvullingen.
    - Je kunt gewoon eten wat je eten wilt, wanneer je kindje op een bepaald moment onrustig is en je hebt het idee dat het een reactie is op dat wat je hebt gegeten probeer het dan nog een keer uit. Dit is de enige manier om zeker te weten of het een reactie is op dat wat jij hebt gegeten. Na drie maanden zijn de darmen uitgerijpt, en zal de baby nog maar zelden krampjes hebben. Darmkrampjes bij baby's is iets wat er in de eerste drie maanden bijhoort en of je nu kunstvoeding of borstvoeding geeft darmkrampjes zijn nooit hlemaal te voorkomen. De darmkrampjes zijn vaak bij borstgevoede baby's milder omdat de moedermelk lichtverteerbaar is.
    - Moedermelk is in een vrieslade drie maande houdbaar, en in een vrieskist 6 maanden.

Veel succes en plezier met jullie baby.

7. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ah kijk aan, Eef, dat heb je dan toch maar weer mooi opgetiept he, die lactatiedinges! Vond je verhaal al zo compleet maar dat bleek het dus ook eigenlijk te zijn! Complimenten hoor :)

Zag de hema molton nog even voorbijkomen, ook wij hebben er gister een gekocht. Alleen heb ik niet die van 14,95 maar de duurdere met stretch, maar ja wij hebben dan ook een bed van 220 lang en met stretch heb je dan nog een béétje kans dat het past. En dat deed-ie, dus heb er vannacht al op geslapen. Niet meer gezweet dan normaal met dit weer (vind het naar benauwd en je kan de ramen niet echt open laten want het gaat steeds regenen...)

Verder las ik nog verhalen over mensen die een slechte nacht hebben gehad. Hopelijk is jullie dag wat beter dan de nacht, meiden!

En Melanie: sterkte met de luizen...

8. Niet meer actief

Hee La Lex! Heb je al zin in morgen? Nog 24 uur... Ik vind het spannend en eng tegelijk!

Liefs, Tanya

9. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Dames, ik ga mijn bed in. De harde buiken stoppen niet. Onder de douche zijn ze prettig, verder gaan ze nu pijn doen. Ze houden ruim een minuut aan, maar de frequentie verschilt. Ene moment om de 3 minuten, dan weer om de 5 minuten. Maar langer dan 6 minuten zit er niet meer tussen.

De verloskundige stelde voor om rustig aan te doen. Ze is nu bezig met een bevalling, maar mocht ik willen dat er iemand langskomt dan moet ik maar bellen. Maar ik ga er vooralsnog vanuit dat er niets aan de hand is, dat het voorwerk is. Als ze klaar is met de bevalling komt ze in ieder geval even langs om te controleren.

10. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Klinkt spannende, Eef.....Straks ga je de 20e niet eens halen? Vaderdagscadeautje voor Jerry?

11. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Heel spannend Eef!

Probeer het nog even 3 dagen te rekken of beter gezegd tegen te houden en dan heb jij je lievelingsdatum. :)

Melanie, gefeliciteerd en een fijne verjaardag!

Ik ga nu pitten, vanmiddag op visite en vanavond ben ik hier weer. :)

12. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Hoi meiden,

eef, spannend zeg. Ik ben benieuwd of het inderdaad voorwerk is, of dat het 'echte' werk is begonnen... Veel succes, ik kom vanavond nog wel even langs om te kijken hoe het is. Hoezo nieuwsgierig???

Verder ben ik alles weer een beetje vergeten wat ik heb bijgelezen. Eens kijken wat ik nog weet.

IJsjes...vandaag nog geen op, gisteren 2!!! :oops:

Molton/zeil. Tja, die zal ik toch ook maar eesn neer gaan leggen, aangezien we een nieuw metras hebben sinds 4 weken (eigenlijk eenheel nieuw bed...) Dus die molton stretch past ook over een bed van 220??? Dat is goed om te weten, want die kan ik dan ook gebruiken

vluchttas. Nog niet gepakt, maar dat ga ik deze week doen. Heb vanaf dinsdag verlof!

Klossen, niet nodig. Schoonzus komt kramen en vind het onzin om te gaan klossen. Bevallen doe ik toch in het ziekenhuis...

Borstvoeding, ik was heel blij met de samenvatting eef! (bedankt hè?!) Ik heb het meteen uitgeprint en bij de rest van de papieren gelegd. Je weet maar nooit.

Pijn in schaambot/bekken, Dat heb ik al een hele tijd. Moilijk om te beschrijven, maar ik heb et vnl als ik op de bank of in bed zit of lig en mijn benen wil verleggen, dat doet echt enorme pijn. De (vrouwelijke) huisarts zei, ja dat is net of ze er met messen in steken hè? Ja zoiets, ik dacht nog, zal ik het verhaal van de bosnegers vertellen, maar heb het toch maar niet gedaan...haha!

Maar afgezien daarvan gaat het hier nog steeds toppie! We gaan zo op visite in Brabant, dus ik hoop vanavond nog even iets van Eveline te lezen, en anders morgen...

Fijne vaderdag nog allemaal!

13. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    He Evelieveling ik weet hoe het is voor mij is 36/4 ook een dag was toen met Eva binnen 3 uur geklaard dus wie weet. zowiezo succes en hopelijk blijft het nog even zitten.

14. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    @Tanya: ik heb er zin in hoor! Wel spannend maar lijkt me ook wel leuk. En lekker ;)

:( Ow en nog wat raars: ik ga waarschijnlijk als ENIGE bollie naar het ziekenhuis met een pak kraamverband waar GAATJES in zitten... Heb namelijk een kat die het leuk vindt om plastic te perforeren. De gek! :(

15. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Eef sterkte vandaag!

16. Niet meer actief

Eveline Sterkte meis!

Lexi Je hoeft toch helemaal geen kraamverband mee te nemen naar het ziekenhuis? Tenminste, ik hoef het niet hier in R'daal, daar hebben ze genoeg zeiden ze. Evenals luiers voor die kleine.

Ik ben weer aan het freubelen geslagen :oops: , dit keer zijn het wasknijpertjes voor de felicitatiekaartjes. Straks komen mijn schoonouders de kinderkamer bekijken, ben heel benieuwd naar hun reactie!

Liefs, Tanya

17. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ah dat scheelt mij weer, haha. Ik had een vluchttas lijstje van internet geplukt en die dingen stonden er ook op. Na ja dan leg ik ze lekker terug, zit er weer minder zooi in mn tas. :)

Bij jou ook zulk meukweer? Steeds maar regen maar toch benauwd, ik word er gek van!

En er liggen twee halve stukken vogel plus wat losse onderdelen op het terras bij ons: Darcy heeft heel vakkundig weer een mus van de schutting geklauwd (letterlijk!) en die is inmiddels al redelijk uitgebeend. Poetie lief! ;)

18. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Dag meiden,

Eveline: zet hem op! Als het wel voor het echie is. En anders veel sterkte en ik hoop dat je snel minder pijn hebt.

Tanya: hoop dat het een beetje gezellig is met je schoonouders... En dat ze je kamertje mooi vinden! Zal toch wel?
    Dat gevoel van je buik gisteren herken ik wel. Ik heb het aan het eind van de dag heel vaak, dat ik helemaal rechtop met mijn benen wijd wil zitten. En dan zo'n kind dat overactief gaat liggen doen.. ;) Nog een paar weekjes!

Hier ook een erg slechte nacht. Sliep pas laat, half 2 ofzo. En om 4 uur had Morris (die weer op de overloop lag) een aanval van 'reversed sneezing'. Moeilijk uit te leggen, maar dan krijgt hij amper adem, soort hyperventileren. Rond 6 uur was hij eindelijk een beetje gekalmeerd, maar toen was ik al te wakker. Bovendien lag hij op mijn voeteneind. Heb tot half 9 beneden gezeten en ben toen weer naar bed gegaan. En tot 12 uur ofzo kunnen slapen.

Ik ga nu maar eens een paar wassen wegvouwen en -strijken. En evt de nieuwe stofzuiger boven proberen!

19. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oeh dat vind ik wel knap hoor! Baccio hier komt niet verder dan op insecten jagen. En af en toe een (blinde!) mol. Beetje sukkelig type.

20. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik kom me weer even melden.
    Nog steeds harde buiken, maar geen regelmaat meer.
    Dus ik hou het op voorwerk.
    Heb ook tegen de verloskundige gezegd dat ze niet langs hoeft te komen op zondag. Als het anders wordt dan geef ik wel een gil.

Heb net wel even heerlijk kunnen slapen en dat scheelt ook, kan de pijn nu beter aan.

Lexi, mijn kat vind plastic ook geweldig. Heb hier ook van alles moeten verstoppen voor de kat.
    Weet wel dat de jongste kat (inmiddels ook al 2 jaar) vanmorgen in de ondersteek lag te pitten, met zijn kop over de rand heen.
    Ik was te lui om het fototoestel beneden te pakken, maar het zag er erg debiel uit.
    Dat dier zoekt altijd rare plekjes!

Deel Deze Pagina