Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Nou ik kom net bij de huisarts vandaan, en ze heeft een inwendig onderzoek gedaan, dat heb ik nog nooit gehad, dus ik maakte me een klein beetje zenuwachtig, maar het viel alles mee.

Mijn stuitje (wat een klein beetje scheef aangegroeid is na een breuk) zit niet in de weg. Er is genoeg ruimte. Maar ook al had ze getwijfeld over de ruimte, dan nog had ik het eerst moeten proberen, pas als tijden de bevalling zou blijken dat het er echt niet doorheen kan, gaan ze verder kijken... Maar voor mij een geruststellend idee, dat het zou moeten kunnen. Verder is 'het' volledig ingedaald! Het hoofdje zat mooi voor de baarmoedermond. Dus als de vliezen 's nachts breken en het is helder dan hoef ik niet direct te bellen, omdat het hoofdje de opening mooi afsluit. Verder was ik gewoon een halve kilo aangekomen...nou ja! Dat ben ik niet gewend! haha, ik zit nu op 4,2 kilo... Bloeddruk was ook goed.

Maar goed, ze zei dus, dat op het moment dat het volledig is ingedaald de kans groot is dat het binnen nu en 2 weken komt. Slik (!) Dat is snel! Ik heb net verlof en wil heel graag nog even genieten van mijn 'vakantie' Ik heb nog allerlei kleine karweitjes die ik wil doen, dus nog effe blijven zitten hoor kindje!

Ach, als het komt, dat komt het en dan is het natuurlijk ook goed en welkom!

Ik ga vanmiddag maar eens envelopjes schrijven, dan heb ik dat toch al gedaan!

2. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    miep, werk ze vandaag. Nog heel eventjes maar!

En wat maakt het uit, de bijna bevallingen zijn ook het allerspannendst... Ik reageeer ook echt niet altijd zo uitgebreid hoor!

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Nog niets gehoord van Eveline...! Maar wilde even tussendoor checken. Even uitpuffen van het schoonmaken.

Vissie: JOEPIE! VERLOF! En ook al zo'n keurig ingedaald kindje.. Ik hoop ook dat het nog eventjes blijft zitten, paar weken extra om te rusten en klusjes te doen is altijd meegenomen.

Miep: Fijne allerallerallerlaatste werkdag! Wordt vast gezellig!

Jeetje ik kan maar niet beslissen hoe ik de spulletjes op en rond de commode wil hebben. Wat is nu handig? Luiers op de plank of juist in de la, of juist op de commode? Doekjes idem dito.

Ik heb ook gewoon te weinig bergruimte. Ik zit nog te wachten op de commode waar Alex op gelegen heeft, die wordt opgeknapt door mijn schoonouders maar het schiet niet op.. Daar komt het badje ook op dus hij is wel behoorlijk cruciaal. :(

Nou ik ga even wat eten (had ik nog niet gedaan :oops: ) en dan weer verder boven. 'Alleen' de badkamer moeten nog, en dan alles stofzuigen.

4. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Jeetje Kar wat ben je ijverig! De badkamer, getsie daar heb ik altijd zo'n hekel aan!

Ik ga ook maar eens een hapje eten. Een boterham met aardbeitjes...jammie!

5. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Hmm badkamer vind ik juist weer meevallen, heb meer hekel aan stofzuigen!

6. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Bericht van Eveline!:

Verloskundige gaat net weg. Het is nog te zwak maar zeker wel aan het rommelen. Afwachten dus.

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Dan gaat ze het misschien toch redden om op de 20e te bevallen...!

Heb haar terug gesmsd dat we heel erg meeleven en aan haar denken.

8. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Tjee evelien, je houdt ons wel lekker in spanning zeg! Hel veel succes meid..

Tanya: dat San de vloer waarschijnlijk gaat kussen van geluk, hebben we inderdaad wel al aangegeven, hihi

Kar: ik had het over afgelopen vrijdag, waar die assistent zo leker duidelijk was geweest en me sterk verontrust had, dus helaas.....heb het nog altijd niet verklapt!ZAg dat tanya het al opgehelderd had..Hoe is het vandaag met het vocht en de tintelingen?

Jody: herken dat wel, dat mensen denken dat je ieder moment begint te bevallen, hihi..... ze zijn gewoon geen mooie buiken gewend!

Sterrekind: tja, ben inderdaad nu wel al zenuwachtig, hihi..... Maar als ik jou was zou ik ook al in de zenuwen zitten hoor....spannend meid, ben heel benieuwd wanneer het gebeuren gaat!

Niva: fijn dat het kindje er in iedergeval klaar voor ligt, mocht het komen. Gaan we nu duimen dat ie zich pas de 8e aandient!

Voortekens: tjee jullie lijken er allemaal zoveel te hebben. Ik heb gewoon nog nergens last van volgens mij!

Wietske: wat gaaf van dat huisje, ga duimen dat het allemaal lukt hoor...

Vissie: fijn dat alles goed was bij de controle, het wordt spannend hè meid!

Vanmorgen ff gestofzuigd en dadelijk nog ff een beetje strijk. Voor de rest zit ik heerlijk in de tuin en ga zo meteen maar eens een boterhammetje smeren.
    Heb niet echt iets nieuws te melden.....

Oja, wie wil mijn sms-buddie worden......? dan kan ik laten weten wat we gekregen hebben en hoe het heet enzo....

twinny

9. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Stofzuigen dat vind ik dan wel weer te doen...

Nou die Evelien zeg, hoeveel cm zou ze hebben? Ik hoop maar dat het meevalt met de pijn! Dat we met haar meeleven, lijk me wel duidelijk hè, Kar? Wie weet toch nog de 20e!

10. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Haha valt wel mee toch? Wat stond er ook alweer op?

Douchen - done :)
    Markt - laat ik maar even zitten, heb eigenlijk niks nodig en dan ga ik donderdag wel naar de braderie/snuffelmarkt voor LEUKE dingen ;)
    Sollicitatiebrief schrijven - staat nog op programma voor zometeen
    Wieg opmaken - vanmiddag, na de brief
    Was opruimen - is al gebeurd (heb alleen de strijk laten liggen voor een ander keertje) maar er wel een andere was in gegooid, gelukkig zit die al in de droger en zijn het alleen wat lakens en handdoeken.

Verder nog nieuwe dingen op de lijst:
    Huisarts bellen over de uitslag van mijn urinekweek
    Vluchttas inpakken (nog steeds niet gebeurd...)
    Forum in de gaten houden ;)

11. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Goedzo! Want dat doen we ook he?

Laat ze haar benen inderdaad nog lekker even bij elkaar houden tot de 20e aanbreekt, dat is nog minder dan 12 uurtjes ;)

12. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

hallo hallo...ik las dat bij sommige het al aan het rommelen was..spannend spannend..zou mijn bevalling zo weer over willen doen..mooiste moment van je leven hoor :)
    Hier even een update..
    Waarschijnlijk, dikke kans mag chedella het weekend van 29 juni naar HUIS! :) whaaaaaaaaaaaa
    eindelijk!
    De kinderarts zij dat als ze het zo goed blijft doen ze met 37 weken naar huis mag en dat zou ik 29 juni precies zijn..
    Maar dan mag er niets tussenkomen...dus hopen maar dat dat niet gebeurt.
    Ze zit nu al op de 7 voedingen,,, drinkt volledig uit mijn borst en tussendoor als ik er niet ben smakt ze zo haar flesje naar binnen.

Ze is een rustig en geduldig meisje...heeft ze niet van mij hoor ;)

alleen haar hb gehalte was te ver gezakt en daar krijgt ze een ijzerdrankje voor wat ze helemaal niet lekker vindt.
    Verder is ze al enkele weken voor in ontwikkeling..ze kan al haar hoofdje draaien...mat de ogen je volgen en gericht aankijken en ze lacht veel op een dag.
    Volgens de artsen is het allemaal een teken dat ze goed in haar velletje zit!

dus hier is de mama ook helemaal gelukkig en is nu druk bezig om delaatste dingetjes te wassen en klaartezetten.
    En volgende week gaan we haar ophalen met de nieuwe kinderwagen met als doel.......nooit meer terug te brengen naar het ziekenhuis.
    zucht.........als dat zou kunnen..

ik hou julli op de hoogte....en dames zet hem op.....nog even...het wachten word dubbel en dwars beloondt ;)

13. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Haha Sonya, ben je zo enthousiast dat je het meteen maar 3x post?! ;)

Maar geweldig nieuws van de kleine meid, ik hoop ook voor je dat ze snel mee naar huis mag (in de nieuwe wagen!) want daar hoort ze tenslotte: thuis bij mama en papa :D

14. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Update vanaf hier.
    Kindje wordt nu 3500 gram geschat. Dus als het komt dan komt het, dan hoef ik niet naar het ziekenhuis.

Duidelijk weeën activiteit. Ze wilden nu niet toucheren omdat ik ook een slechte sexuele ervaring heb en het ook alleen maar adrenaline kan geven wat alles weer remt.
    Weeën zijn nog wat te wisselend.
    Het kan dus voorwerk zijn en het kan ook doorzetten.
    Het is puur afwachten, niets te zeggen.
    Dus we weten even niet of er meer ontsluiting is.
    Ben er zelf wel blij om dat er niet getoucheerd is.

Moet zo voor de zekerheid nog een plasje bij de huisarts inleveren om uit te sluiten dat het van blaasontsteking komt. Op hun staafjes leek het er niet op, maar we willen zekerheid.

De pijn trekt naar mijn onderrug en benen en dat kan dus ook bij een blaasontsteking.

Weet wel dat het behoorlijk pijn doet en dat ik het goed zat ben, nu al...

Jer gaat het plasje inleveren en ik ga even proberen wat te slapen. Even afzonderen in de hoop dat het wat gaat doorzetten.

Lief dat jullie allemaal meeleven.
    Ben nu totaal niet bijgelezen (sorry), dus ik weet niet of er meerderen aan het rommelen zijn. Zo ja... dan succes!

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Eveline, ik hoop voor je dat het doorzet! Lijkt me niets zoveel pijn te hebben en dat het dan blaasontsteking of voorwerk is. :(
    Kan me voorstellen dat je het nu al zat bent.
    Maar nog even volhouden hoor!
    Ik vind je super stoer!
    Dikke knuffel voor jullie allebei (alledrie)!

16. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Sonya wat een geweldig nieuws! :) Wat goed dat ze al zoveel kan. Ongelooflijk he.. Ik hoop ook dat jullie haar lekker over anderhalve week mee naar huis kunnen nemen!

17. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    wat? Evelien, heb je niet bijgelezen? Wat valt me dat nou tegen van je ;) ;) ;)
    Ga nou toch eens nog ff uitrusten, we vermaken ons wel hier op het forum...

Trouwens, bij mij is vanochtend eindelijk het kwartje gevallen waarom jij 20-06-2007 wilt bevallen....

Verwekt in 2006-2007 geboren! Heb ik het goed geraden?

Zo, ga nu ook ff naar de verloskundige....

Tot laterzzzzzzzzzzzzzz

18. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Sonya, wat goed dat je meisje het zo goed doet. Geweldig hoor. Wat zal dat heerlijk zijn, als je haar strakjes gewoon thuis hebt!

Eveline, fijn dat indien het komt je niet meer naar het ziekenhuis moet! Maar wat een pijn zeg! Pff, ik hoop dat je lekker kunt slapen, veel sterkte meid!

19. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Haha Sonya, ben je zo enthousiast dat je het meteen maar 3x post?! ;)

Maar geweldig nieuws van de kleine meid, ik hoop ook voor je dat ze snel mee naar huis mag (in de nieuwe wagen!) want daar hoort ze tenslotte: thuis bij mama en papa :D

20. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Zo volgens mij had ik me even een HEEL erg beetje last van een traag forum zeg!

En van een trage zelf, ben zo gaar als ik weet niet wat!

Sollicitatiebrief is klaar, moet nog wat kleinigheidjes eraan schaven. Nu ook de brief nog van de vervangende uren, ik ga daar maar even in zetten dat ik er weer onderuit wil kunnen wanneer iemand anders mij wat beters aanbiedt, lijkt me slim.

Deel Deze Pagina