Twinny: ik vergeet er elke keer iets over te zeggen, misschien ook wel omdat ik niet wil dat je denkt dat het met een miskraam te maken heeft... dat heeft het dus niet: bij m'n 2e zwangerschap zagen ze op de echo dat ik ook een cyste had, maar dat werd meer als iets anecdotisch vermeld, "oh, je hebt links ook een bijbehorende cyste, zie ik". Toen ik vroeg of dat iets normaals was, werd er gezegd dat het vaak voorkomt en geen kwaad kan; de folikel heeft na het ovuleren en het zwangerraken zich ontwikkeld in een cyste en gaat na een tijd vanzelf weer weg. Ik kreeg daarna een miskraam en toen werd er niet eens gekeken naar die cyste, later ook nooit naar gevraagd of wat aan gedaan, dat moet toen idd vanzelf weg zijn gegaan want op echo's afgelopen zomer bv was er geen cyste te zien (en toch weer een miskraam, het heeft er dus écht niets mee te maken, he!). Maak je dus geen zorgen, het schijnt vaak voor te komen en iets onschuldigs te zijn. Vraag er anders naar aan je VK?
hoi ana vind toch wel fijn dat je het schrijft hoor. Maak me eigenlijk geen zorgen om een miskraam vanwege de cyste. Ze zeggen ook dat de cyste een belangrijk hormoon produceert wat goed ik voor de zwangerschap...... Ik heb het hartje al horen klopen 2 wkn geleden, dus was wel een geruststelling dat het zich aan het ontwikkelen was. Waar ik me eerder zorgen over maak is dat de cyste, die al 5cm was, nog groter is gegroeid en straks mijn eierstok kapot maakt ofzo....... En dat ze hem dus zouden moeten verwijderen als er iets mis gaat en ik daardoor ook de baby zal verliezen enzo....... MOet maar gewoon ff afwachten tot donderdag en misschien kan me eigen gynaecologe me dan wel geruststellen. De Belgische deed er in iedergeval heel luchtig over...... grtjs Twinny
Hoi allemaal. Welkom en gefeliciteerd alle nieuwe Juli mamma's. Twin, ik heb vorig jaar ook een cyste gehad op m'n eierstok. En de gyn zei toen tegen mij, dat het heel normaal is een cyste. Hij moet niet groter worden dan 10 cm . Hij vond het maar vreemd dat daar naar gekeken moest worden, want het is eerder vreemd dat je nooit een cyste hebt dan dat je er een hebt.
Hi Adine, ja ik heb nu medicijnen gekregen tegen de misselijkheid en vandaag heb ik nog niet hoeven overgeven! Ben er erg blij mee, voel me niet op en top maar al veel beter dan gister, toen lag ik de hele dag in bed, zo beroerd was ik. Heb ook al redelijk gegeten. Ga zo een appel nemen dat helpt inderdaad goed, als ik opsta heb ik niet last van misselijkheid, het begon bij mij telkens als ik net ontbeten had. Blijf me verder ook zo leeg voelen! Net een soepje op een half uur geleden en toch weer misselijk een beetje doordat het lijkt of mijn maag leeg is! Ben jij inmiddels al wat minder misselijk?
heeeeeeeeeeeeeeey meiden! ik heb NOG niet bijgelezen maar dat komt straks wel. ff snel een update want moet zo weg naar de vk! het afvallen gaat gewoon door. heb sinds zaterdag een flinke tegenslag gehad. het overgeven is weer begonnen... zelfs douchen is teveel waardoor ik daarna knock out op bed lig hahaha gelukkig is mijn mannetje erg lief en doet hij het huishouden (voor zover...) en af en toe koken. ik ga om kwart voor 2 naar de vk voor de eerste intake. SPANNEND. kan ik meteen mijn echo showen. ik zal de foto vd week inscannen en in mijn album zetten. ook het buikje begint aardig te groeien. zijn dan wel de darmen maar toch ziet het er al leuk uit. heb gisteren van mijn moeder en opa en oma al wat positiekleding gekregen.... een spijkerbroek een nette zwarte broek en een supergave jurk (die je ook gewoon kunt dragen zónder zwanger te zijn). wel voorbarig allemaal maar wel leuk om af en toe uit te kast te pakken en weg te dromen over een 'echt' buikje... dikke x aan jullie allemaal en ik laat snel wat weten als ik terug ben
Ik denk dat je 'Naatje' bedoeld, ik ben 'Laatje'. Tja, al die namen ook.. Heb je foto's even bekeken. Heb zelf ook 2 van zulke foto's hier liggen van echo bij 5 weken en 6 dagen. Je ziet nog heel weinig, maar toch een gek idee dat dat je kindje gaat worden.. Heb ook het hartje al zien kloppen. Volgende week donderdag mag ik weer... kijken of het goed meegegegroeid is. Fijn dat alles bij jou nu goed gaat... hopelijk verder een voorspoedige zwangerschap! (geldt overigens voor iedereen hier!)
Hey meiden, Ik ben vandaag even naar de apotheek gegaan voor medicijnen en ze hebben daar een middeltje van VSM. Het is redelijk nieuw,maar het lijkt tot nu toe wel te werken. Ik heb vanmorgen al een paar keer de pot geknuffelt, al kwam er niks. Dat vond ik nog het ergste. Je hebt het gevoel dat je moet, en dan lukt het niet. Ik kan echt geen vinger in de keel zetten. Maar goed, een middeltje van VSM. Roze verpakking. Het zijn van die ampullen die in je slijmvlies moet worden opgenomen. Ik weet niet of jullie er iets aan hebben, maar ik iig wel. Gr, gbm
he kimmie fijn weer ff wat van je te lezen. Sjips dat weekend weer een tegenslag gaf. JE zult nu wel bij de vK zitten, ben benieuwd hoor........en blijf maar lekker wegdromen, dat zijn tenminste positieve gedachten....... Word toch wel beetje onzeker van al jullie potknuffel verhalen. ...... heb dat dus helemaal niet. Tis niet dat ik me optimaal voel, maar zekers niet zo ziek als jullie......... Zolang ik gewoon eet, valt het reuze mee en niets komt eruit. Word ook alleen maar dikker, terwijl ik geeneens zoveel meer eet, hoogstens meer fruit! Pfff jongens, wens jullie veel sterkte, maar ze zeggen wel hoe misselijker hoe beter......... Twinny
Nee, ik sprak ze over de telefoon, en aan mijn buik zal ze het zeker niet kunnen zien. Ik heb een behoorlijke van mezelf! Dus het zal wel heel lang duren eer men 'het' gaat zien, als men het al gaat zien...haha! Ach daar maak ik me geen zorgen over hoor! Als het maar gezond is en goed groeit. Ik dacht dat ik wel de laatste zou zijn met echo, maar dat is dan misschien niet zo! Ach ook dat is helemaal niet belangrijk! We mogen eigenlijk van geluk spreken dat het bij ons niet eerder 'nodig' is. Wat heb ik het met jullie te doen zeg, allemaal misselijk en/of moe. Ik voel me momenteel super! Nergens last van! Maar wat niet is kan natuurlijk nog komen. (even afkloppen dus) evelieveling, dat wilde ik nog zeggen ja, ik heb helemaal in een deuk gelegen om de beschrijving van je echo. een vlek met zoveel hartslagen per minuut. Haha, super! Zo, ik ga weer even wat doen... Groetjes, en een fijne dag nog allemaal
zo'n buik heb ik ook vissie.... had net een heel verhaal getypt maar nu is het weg..grrrrr komt later wel weer
ff snel bijgelezen... tot zover dan ik hou het niet bij hihi kim ben je al terug en en.. heb je de echo? Laatje echo met 5 wkn en 6 dgn en kloppend echo oww ik hoop dat ook donderdag te zien.. grr, zal wel niet.. ik word steeds zenuwachtiger! nog 2 nachtjes slapen! pff lijk net een kind die op sinterklaas wacht hihi alleen hopen dat ik ook een mooi kado krijg! Misselijkheid valt wel mee, alleen net bij schoonzus in de auto hihi hebben jullie ook van die hitte aanvallen pff word soms gek ervan. en soms voel ik gewoon druppels zweet langs me glijden.. hoe vaak ik ook douche word er gek van! gr.
Hoi hoi was er weer, dames mooie echo's allemaal ben jaloers heb bij mijn dochter totaal 5 echo's gehad en nu nog niet eens 1 hopelijk geooien ze 20 dec er gelijk 1 tegen aan. wil het zien. maar tot die tijd even geduld. dames sterkte met de misselijkheid hopelijk gaat het snel over, heb er tot nu toe weinig last van af en toe wat duizelig. maar en mega vetten koppijn die niet over wil. mag ook geen paracetamol innemen aangezien ik tabletten heb voor het hoesten en dat werkt niet samen met andere medicijnen. maar o wordt gek. kan wel janken van de migraine. en bed liggen gaat ook niet met een kleine over de vloer. lig s avonds op tijd in bed maar dan kan ik weer niet slapen van het hoesten. grrr voel me dan zo'n kneus nou tot later. groeten Wietske
Hhahaha! Ik bel net de verloskundige en wat blijkt: Ik ben helemaal geen augustus mama! In plaats van 3 augustus ben ik 30 juli uitgeteld! Nou, euhh ik ga hier maar mee kletsen!
Welkom Joaney en gefeliciteerd. Heb net 3 uurtjes gewerkt en ben helemaal kapot. Goed, ik loop dan ook wel heel de middag, maar toch. Zal het de leeftijd zijn? Zijn er hier nog dames die 40 uur werken?
Hallo meiden, Vandaag intake gesprek gehad bij de VK. Mijn hubbie en ik vonden het erg spannend, en waren een beetje zenuwachtig. Maar het gesprek is voor mij flink tegengevallen . De VK was echt mega aardig, heeft al mijn vragen beantwoord, en me wel 6 keer gefeliciteerd. Ze moest een reeks van vragen stellen en het ging voornamelijk over de medische geschiedenis van mij en mijn mannetje. Nu de teleurstelling; ik heb 4 jaar geleden een longembolie gehad na een auto ongeluk. Was toen echt heel erg spannend, maar ik heb het overleeft. Daarna nog bloedverdunners geslikt. Nu moet ik dus onder behandeling bij de gynocoloog (schrijf je dat zo? haha). Nu zou je denken; wat is dan het probleem? Ja, weet ik eigenlijk ook niet. Ik had me gericht op een "normale"zwangerschap. Maar de VK zei dat ik onder strikte controle moet. Ik mag dus alleen 12/12 nog naar de VK voor de termijnecho. Maar daarna word ik dus onder behandeling genomen in het ziekenhuis. Ze gaf ook gelijk aan dat ik dus in het ZH moet bevallen. Mijn hubbie zegt dat ik me niet zo druk moet maken, en de VK zei dat ik blij moet zijn dat ik er nog ben en dat dit beter is voor het kindje. Waarom ben ik dan zo teleurgesteld? Kan iemand mij helpen? X Neia P.s. Sorry voor het lange verhaal.