de baby's: Chadelle en Raven mogen naar huis, nou dat is toch echt super nieuws!!! Fijn dat die twee meiden het zo goed doen! Lexi: als je een goed band hebt met je leerlingen zou ik het doen, maar anders..... De beestjes: Gaat de goede kant op.. Nog wat dode neten gevonden vandaag, maar ik heb er goede hoop in, dat het een aflopende zaak is. Sprak vandaag nog een moeder wier kinderen er onlangs ook nog last van hebben gehad. Schijnt ook een probleem van school te zijn. Niet iedereen gaat er even goed mee om..en al heb je er maar één die niet behandeld wordt.... Maar ik hoop toch dat het voor ons de eerste en laatste keer was. Eef: Wat een teleurstelling...aan de andere kant over 3 minuten is het 20-06-07 en soms kan het dan toch snel gaan, he.....
Bah Eef, balen zeg! Hoop dat de pijnstiller en slaappil zijn werk hebben gedaan, al die pijn voor "niets" en het vooruitzicht dat het straks weer begint! Ach, je krijgt er wel iets heel erg moois voor terug. Hou vol meid, uiteindelijk is die pijn het allemaal waard!
Kar: Lief dat je het vraagt. Mijn laatste werkdag was niet zoveel bijzonders eigenlijk. Beetje stressen omdat ik nog dingen af moest maken en daarna nog een vergadering. Dat is dan wel leuk want dan spreek je het hele team nog even.... Nu is het besef echt gekomen dat 'junior' wel heel dichtbij komt.... Over jou: Wat vervelend al die klachten zeg, geef het aan bij je VK (was je ook al van plan natuurlijk), ben benieuwd waar het van komt. Ik hoop voor jou dat junior zich binnenkort meldt! En wat Jody ook al zei: Luister naar je lichaam! (Bedankt voor de update van Eveline.) Tanya: Ben jaloers op je... alweer een mac flurry solero gehad... en dan te bedenken dat ik nog niet eens geproefd heb hoe die dingen smaken.... (MC D. zit hier niet in de buurt en om er nou 18 (+18 terug) km. voor te gaan rijden is ietsje overdreven, hihi.) Jekkia: Wat een goed nieuws dat ook jullie kleine meid binnenkort naar huis mag! Lijkt me heerlijk om dan eindelijk je eigen ukkie thuis te hebben, daar waar ze hoort! Chantal: Dat wat jij met die muziekmobile gaat doen is toch helemaal niet suf? Ik ga ook al een poosje elke avond aan dat touwtje trekken en dan met de buik er zowat tegen aan staan.... Hoop dat junior dat geluidje dan later herkent. Dat van jou is nog een beter idee denk ik, om het geluid te associeren met rust... Over de gordijnen enzo. Wij hebben wel een verduisteringsrolgordijn, die doen we 's nachts naar beneden. Maar als junior 's middags een dutje gaat doen wil ik de kamer niet verduisteren. Stel dat je junior ergens mee naar toe neemt waar het licht is, kan ie misschien nooit slapen... (Heb ik wel eens gehoord.) Lexi: Je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt. Vindt jij het voor jezelf belangrijk om vandaag die leerlingen nog te zien? Dan moet je vooral gaan. Maar heb je het gevoel dat je het voor iemand anders doet? Ga dan niet. Je bent niks verplicht, je bent bijna 37 weken zwanger en mag genieten van je verlof! Niva: Dat is inderdaad het bosneger gevoel! Komt w.s. door het indalen. (werd mij verteld tenminste) Eveline: Gossie meid.... laat het nou toch doorzetten he! Hopelijk ben je vannacht wel lekker tot rust gekomen en heb je wat slaap in gehaald. Me: Slecht en weinig geslapen. Lag 11.15 uur op bed, maar kreeg een huilbui. Het besef is gekomen dat het nu echt niet lang meer duurt voor junior er is (komt vast doordat mijn verlof nu in is gegaan, dan hou je je niet meer met je werk bezig, maar nog meer met junior). Ik had net aan het touwtje van de muziekmobiel getrokken op junior's kamer en ineens zag ik junior op de commode liggen. De spartelende blote beentjes en het hogerige mondje en de pamperkont die aan een schone pamper toe was. Toen vloog het me even aan.... Junior is al bijna van plan om te komen en wie moet dan voor hem/haar zorgen? Ik ben veel te onervaren en kan dat niet. Ik ging me allemaal vreemde dingen in mijn hoofd halen.... Toen ben ik op bed gaan liggen en om 12 uur kwam mijn vriend boven. Hij stond te tanden poetsen en omdat hij er om 5 uur weer af moest, ben ik snel naar beneden gegaan en heb daar verder gehuild. Hij kwam naar me toe en vroeg wat ik deed. (Zat naakt op de bank te janken....) We hebben het er even over gehad en toen zijn we samen op bed gegaan. Alleen kon ik natuurlijk eerst nog niet slapen. Uur of 1 sliep ik, half 4 weer plassen en toen om kwart voor 5 wakker en niet meer geslapen. Ik ga vanmiddag een dutje doen denk ik, ik heb nu verlof dus kan en mag het! Groetjes Miep
Morgen meiden, Even snel en berichtje want Pepijn moet zo naar school. Gister wel alles gelezen maar had het erg druk met schoonmaken en de laatste dingen regelen, gisteravond was ik erg moe en kreeg ik steken dus toen lekker naar bed gegaan. Eef, hopelijk zet het vandaag door en anders? Wilde ze je al strippen? Jekkia en Sonya, wat lekker dat de meiden bijna naar huis mogen. Jekkia, ik ben eigelijk nog wel benieuwd naar jou bevallingsverhaal. Ik moet om 10 uur in het ziekenhuis zijn, erg spannend weer, zal er een cm bij zijn? Ik denk het niet.
Miep Gefeliciteerd met je verlof! En nu lekker genieten! Ik herken die angsten die jij net beschreef maar al te goed... Doe maar lekker een tukkie op de bank vanmiddag... Eveline Balen dat het een valse start is! Ik hoop dat je vannacht weer wat op krachten gekomen bent, ik denk aan je meis! Karlijn Thanks voor je update over Eveline! Gaan ze haar nou vandaag nog aan de weeënstimulerende middelen hangen of mag ze straks gewoon weer naar huis? Hoe laat moet je bij de vk zijn? En hoe is het nu met je? Jekkia Ook al geweldig nieuws! Jullie meisje naar huis woehoe! \/ Beebie Ik zal je zo spoedig mogelijk mijn datum doorsturen, ik wacht eerst even mijn APK vanmorgen af, hihihi. Enne, dat van die muziekmobiel is niet suf hoor. Wij doen dat nu ook al 2 weken. Ze schijnen het te herkennen na de geboorte waardoor ze rustiger worden. En ach, het is een lief momentje zo in bed met dat ding op mijn buik... Wij hebben de rolgordijnen en gordijnen ook niet te verduisterend gemaakt. Ik had gehoord dat dat voor overdag niet goed is vanwege dat dag/nacht ritme waar ze dan niet in komen. Lexi Heb je nog een ijsje uit de frigo gehaald? Over die kids vandaag, had je al afscheid genomen of niet? Anders zou ik nog wel even voor hun gaan, heb je je goede wil ook weer getoond toch? Niva Yep dat is dat bosneger-gevoel, alsof je helemaal beurs getrapt bent van onderen... Geen idee of dat door het indalen komt. Ik had het al vrij snel (bij week 20 geloof ik) en nu nog steeds terwijl ukkie al lang ingedaald is. Zal ook wel met de druk van ukkie te maken hebben en de verweking van het schaambot. Sterrekind Veel plezier/succes in het ziekenhuis straks! Ikke Redelijk geslapen dankzij een slaappil. Ik ben wel wakker geweest om 2 uur omdat het vreselijk onweerde en het raam van de slaapkamer dicht moest, meteen een plaspauze gehouden, om 5 uur weer en ik ben er om 7 uur uitgegaan omdat ik verschrikkelijk moest spugen. Ik zit nu nog heerlijk in pyjama, maar ik heb veel plannen voor vandaag. Ik ga nu ein-de-lijk mijn vluchttas inpakken, nog wat dingen regelen voor de auto, glaszetter bellen voor een nieuw raam want er zit een barst in, nog wat kleertjes voor ukkie strijken en ik kruip nog even achter de naaimachine. Ik hoop dat de temperatuur ook een beetje meewerkt en dat het niet zo belachelijk warm en benauwd wordt als gisteren... Liefs, Tanya
Ik ben benieuwd Sterrekind, of je ontsluiting al is gevorderd of niet. Laat je het ons ook weten als je terug bent? Je bent al meer dan 38 weken zwanger, dus jullie junior is toch echt wel bijna aan de beurt!
Ik had nog een vraagje of iemand dat herkende. Gisteren zat ik op de bank lekker te freubelen en ik had al steeds last van harde buiken en kramp-achtige pijn onderin. Als ik opstond kon ik gewoon niet rechtop staan, alsof mijn buikspieren ineens een stuk korter waren geworden. Ik moest dat even een paar minuten gebukt blijven staan en dan steeds een klein beetje omhoog komen. Als ik eenmaal rechtop stond ging het wel weer, maar het is wel vrij lastig als je nodig moet plassen (of denkt te moeten plassen). Herkenbaar? Liefs, Tanya
Succes bij je APK Tanya! En niet teveel willen doen he! Ok, het meeste wat je op je lijstje hebt kun je zittend doen, dan mag het nog. Maar maak je niet te druk he! Ik ga zo met mijn 'wandelvriendin' te wandelen. Ik ga niet weer wat afspreken, dit wordt mijn laatste lange wandeling. Ik kan gewoon niet zover meer lopen... Alles tussen mijn navel en bovenbenen doet zo'n zeer. (o.a. bosnegergevoel). Kun je ook iets forceren als je (te) ver gaat wandelen en je er last van hebt? Of valt dat wel mee en heb je gewoon jezelf ermee te pakken dat het pijn doet? Groetjes Miep
Ja helemaal! Heb ik ook wel last van. Een gevoel alsof je buikspieren te kort zijn inderdaad. Na een poosje rekken ze weer op en kun je weer gewoon rechtop staan.
Ik denk niet dat je iets kan forceren, maar dat je vooral jezelf ermee hebt... Oja, APK is pas morgen. Liefs, Tanya
Ok dankje Tanya. Ooooh ik las: "ik wacht eerst even mijn APK vanmorgen af, hihihi." Dus dacht dat je er vanmorgen heen moest..... Maar je bedoelt: van (spatie) morgen Groetjes Miep
Zo, beddegoed zit in de wasmachine. Laten we mijn verlof maar es beginnen met een schoon bed! hihihi. (nee hoor, heb nog steeds geen last van nesteldrang, dat komt (hoop ik) nog wel)
Oh ja, vanmorgen zag ik dat mijn linkertepel heeft gelekt. Ik lag op de rechterzij en er zat een hele opgedroogde 'melkstraal' richting mijn andere tiet.... Heb dit nog niet eerder gehad.... (Weer een teken dat ik over een paar weekjes mama wordt..... HELP!)
Ehm , ja , ehm , oeps, iets te snel getypt . Maar inderdaad, ik moet pas morgen (om 4 uur) weer naar de APK...
goede morgen meiden Jekkia en sonya wat een heerlijk nieuws....... o meiden wat zullen jullie trots zijn op jullie sterke dochtertjes. KAr: hoop dat de vk je kan helpen wat betreft je vervelende klachten meid. Hopelijk gaat het vandaag iets beterder.. miep: tis heel normaal hoor dat de dingen je nu af en toe naar de keel vliegen. Tis goed dat je er om kan janken en het toch ff met je vriendje hebt kunnen delen. Je gaat echt wel een top mama worden hoor. Vergeet je strakkies niet ff je rust te pakken!? Knuffie van ons... Sterrekind: heo was het in het ziekenhuis? Verduisteren: wij hebben een verduisteringsrolgordijn, maar zal ik nooit helemaal naar beneden doen! Verder hebben we ook een rolluik, maar dat is meer voor de warmte buiten te houden... Tanya: zo jij hebt het lekker druk vandaag..... veel plezier ermee..En sorry, nee herken je klachten niet, maar klinkt in iedergeval niet fijn! Nog geen nieuws van Evelien? Hier slaap ik al weken eigenlijk zo in hetzelfde patroon. 2x op het 's nachts en kleine haze slaapjes tussendoor. Denk dat het dadelijk als mini er is ook wel zo zal worden! Gister nog ff in het ziekenhuis geweest voor een CTG, want vond mini wel erg rustig in vergelijk met anders. CTG was goed, maar dadelijk nog een controle CTG, kunnen ze vergelijken met gister. Vandaag is zo ook niet echt druk, maar gisteravond was ze wel redelijk aanwezig! Ach zo die laatste weken haal je je vanalles in je hoofd! twinny
Nog niet bijgelezen, ga ik straks doen. Het was een valse start. Urine is schoon dus het komt niet van een blaasontsteking, pijn blijft, maar het is te zwak om echte weeën te noemen, ondanks de regelmaat. Niet meer ontsluiting bij gekomen. Dus... klote dus. We wachten het gewoon nog even af tot de kleine zich echt aandient.
pppfffff Evelien en je had er al zo genoeg van. Het wordt je niet echt gegund hè meid. Ga voor je duimen dat het toch snel voor de echie gaat.... twinny
Hey meiden, Ik ga zometeen toch maar naar school, vind het leuk om toch mijn leerlingen nog even te zien, vooral omdat je dan nu een beetje informeel kan beppen met ze in plaats van in een klassensituatie. Tanya, ik heb dat soms ook, haha dan loop ik krom naar de wc, kan mij het schelen. Ik heb het vooral als ik gewoon weer eens te snel wil opstaan. Op de een of andere manier willen mijn hersenen er nog niet altijd aan dat er een toeter voorop loopt bij mij nu. Eef, ik zou ananashart gaan eten als ik jou was, dat gelazer mag best wel afgelopen zijn en het is tenslotte de 20e vandaag. Ik ga ff brood smeren! Groetjes en tot vanmiddag, dan post ik nog wel een bericht over mijn moeder, zucht... Lex.
Goedemorgen, Eveline, hoe voel je je nu dan? Heb je een beetje kunnen slapen vannacht? Nog pijn? Tanya ik ken het gevoel een beetje, geen idee waar het van komt.. Waarschijnlijk toch door de harde buiken die de boel op spanning zetten ofzo? Miep die onzekerheid herken ik! Gisteren toen ik zo moest huilen ging het ook voornamelijk over het feit dat ik bang was dat ik junior niet goed zou kunnen verzorgen en dood zou laten gaan ofzo. (Ik vind van die kleine baby's vaak zo zielig, ze kunnen nog niets enzo... Onzin, ik weet het. Ze kunnen in feite erg veel natuurlijk) Twinny: fijn dat je zo onder controle bent. Geruststellend dat de ctg in orde was en dat je zo weer mag. En gefeliciteerd met je 38 weken! Hier gaat het iets beter. Afkloppen, maar ik slaap iets beter de laatste dagen. Ik ga zo naar de VK, moet er om 10:50 zijn. Was weer een HELE kilo aangekomen. Als junior nog even blijft zitten, haal ik de 100 wel! Verder nog hoofdpijn en dikke voeten. En vannacht erg veel last van mijn buik. Ik lag op mijn zij en voelde hem ritmisch hard worden. Het ging alleen te snel voor weeën dus ik denk irritatie door mijn darmen ofzo. Ik ga me maar eens klaarmaken, hou er rekening mee naar het ziekenhuis te moeten dus neem even wat proviand mee. Ik hou jullie op de hoogte!
Twinny: Dankje voor je oppeppende woorden! Doet me goed! Wat kunnen ze allemaal 'controleren' op een CTG? Alleen de bewegingen die mini maakt of nog meer dingen? Mooi dat je vandaag weer voor een CTG mag in ieder geval, hopelijk stelt je dat weer wat gerust, want het zal absoluut wel goed zitten met jullie mini. (Vind 'mini' zo'n grappige benaming... hihi) Eveline: Vannacht werd ik wakker en dacht meteen aan jou. En er kwam een zinnetje in me op (toen ik nog half sliep): "Je hebt het al ver geschopt en gaat het binnenkort nog veeel verder schoppen." Grappig he, dat zinnetje was voor jou bestemd. Later was ik echt wakker en dacht 'Die moet ik even onthouden." Maar klinkt wel als een compliment voor jou toch?! Lexi: Veel plezier op school! Groetjes Miep (die er net een lange wandeling op heeft zitten en nu zwetend en puffend op de bank zit....)