Ik ga jullie nu eventjes verlaten. Ben doodop, ik ga even languit, even boekje lezen en misschien slapen.... Tot vanmiddag! Groetjes Miep en minimiep!
Daar was ik weer.. Junior is nog niet ingedaald, dus vanmiddag krijg ik een echo om te kijken waarom niet. Wel leuk om hem weer eventjes te zien! Hopelijk vinden ze niets en is hij gewoon erg eigenwijs. Mijn bloeddruk was prima, en de klachten die ik heb zijn op dit moment niet te zorgwekkend. Ik moet het wel in de gaten houden en als het erger wordt meteen bellen. Verder moet ik nu elke dag minstens 2 uur rusten (op bed). Minder doen dus.. Ik heb nog vlug gevraagd hoe groot hij nu is, en het is in ieder geval geen reus. Hihihi. Ze heeft niet bewust gevoeld maar ze dacht 6,5 pond. Dus keurig! Misschien hoor ik bij de echo vanmiddag nog wel hoe zwaar ze hem daar schatten.
Jekkia: Ook al fantastisch nieuws! En jullie zullen het vast heel goed doen hoor (ook zonder een verpleegster op de hoek) en anders bel je toch iemand voor advies? Beebie: Fijn dat je alles voor elkaar hebt nu! Nu kan je achterover gaan zitten en relaxen! Niva: Ik herken je klachten van het schaambot. Er komt al wat ruimte daar. Bij mij komt en gaat het, maar het is nu wel minder erg dan een week of wat terug. Misschien heb je er wat aan? Melanie: Gelukkig ben jij er bijna af, nu maar hopen dat de rest van de ouders er net zo verstandig mee omgaat. Miep: Probeer je niet te druk te maken. Natuurlijk kan je het! En natuurlijk is het eng. Dat hebben we al veel vaker gehoord hier, dus je bent echt niet de enige. Wel k*t dat je zo slecht geslapen hebt, maar wat je zelf ook al zei: je hebt de mogelijkheid om er vanmiddag nog even in te duiken. Ik ben elke keer om 6u wakker en slaap daarna weer van 8 tot 10 ofzo. Misschien is mijn lichaam al een ritme aan het zoeken voor straks. Over het wandelen; ik heb gehoord dat als de kleine er klaar voor is dat lopen de boel opgang kan helpen. Maar als dat niet het geval is heb je misschien alleen jezelf ermee. Over het lekker: Dat zal een vreemde gewaarwording zijn . Ik heb er nog geen last van, maar vraag me dan weer af of dat niet raar is . Tanya: Dus vandaag ga je eindelijk je tas inpakken! Heel goed! Dat jij nog zo moet spugen. Heel vervelend lijkt mij (ik moet altijd huilen bij het overgeven en ben heel blij dat ik maar 3 keer heb moeten overgeven tijdens mijn zwangerschap en dat was van de buikgriep). Je hebt een aardige lijst voor vandaag. Doe je wel een beetje rustig aan? Je bent immers hoogzwanger! Ach, wat zeur ik ook: je zal zelf heel goed weten wat je wel een niet aan kan. Ik had het er gisteren nog met een zwangere vriendin over. Dat idereen zo voor je gaat bepalen wat je wel en niet moet doen. Ik word daar heel naar van, maar voor een ander is het misschien wel goed. Hoop dat je een fijne dag hebt. Je hebt in elk geval goed geslapen! Sterrekind: Hoe is het met jou? Twinny: Fijn dat alles goed is. Kan me voorstellen dat je je van alles in je hoofd haalt. Kan je nog een beetje rustig blijven? Lexi: Goed dat je even gaat, maar als je het zat bent ook weer gelijk naar huis hoor! Hoe zijn ze het je nu weer moeilijk aan het maken? Houden ze dan nooit op? Kar: Gelukkig dus geen hoge bloeddruk. Kan je ook de rust vinden om 2 uurtjes op bed te gaan liggen? Dus vandaag nog een echo! Leuk om m weer eens te zien. Laat je nog even weten hoe het was? Veel plezier voor straks! Eef: Jammer dat het een valse start was. Ik hoop dat je een beetje een rustige nacht hebt gehad en dat het vandaag wat beter gaat. Wil je nog steeds graag dat het vandaag gaat komen of heb je je er al bij neergelegd dat dat niet gaat lukken? MIJ: Hier gaat het goed. Ben de afgelopen 2 weken niets aangekomen (ondanks al die ijsjes ), dus daar ben ik wel blij mee. Moet zo nog even de stad in, verder geen dingen op mijn lijstje. Gisteren was ik druk in huis en ik kreeg het niet eens meer voor elkaar om de was op een normale manier in de wasmachine te doen, je had me moeten zien . Ik moest ook nog een hoop was opvouwen, maar ik kon gewoon niet bukken (buik in de weg). Dat vond ik zo vervelend dat ik s avonds tegen Ruud heb gezegd dat ik misschien toch maar zijn moeder moet bellen om te vragen of ze kan helpen (heeft ze al honderd keer aangeboden, maar ik kan zelf mijn huishouden wel draaiende houden). Ik moest gewoon huilen toen ik het tegen hem zei. Ik wil het nog zelf kunnen, maar het gaat gewoon niet . En dat vind ik heel moeilijk en Ruud begrijpt dat gelukkig wel. Dus morgen komt ze helpen. Hoop dat het een beetje meevalt, want ik kan niet zo goed met haar.
Oh dit is zo herkenbaar! Dat had ik gisteren ook. Toen ik tegen Alex zei dat het misschien beter was niet naar de stad te gaan moest ik ook huilen. Het ging gewoon echt niet. Ik hoop ook dat het meevalt morgen. Gewoon goed veel klusjes naar haar toeschuiven, hoef je ook niet te praten. Wel lief van haar dat ze wil helpen.
Hey meiden, Hier ook een helaas! Ik zit nog op 1 cm dus willen ze me maandag terug zien. Ik had het wel verwacht maar het valt toch tegen, nu even slapen want ik ben een beetje trillerig. Het heeft 1 voordeel ik hoef vandaag niet als een gek aan de slag om de rest af te maken.
Sterrekind, wat jammer..! Maar inderdaad, nu heb je nog eventjes. Schrale troost.. Ik zit op Zone Reality (we hebben digitale tv) het programma Birth Stories te kijken. Net werd een baby geboren.. De sluizen gingen weer open!
hoi meiden KAr: fijn dat de bloeddruk en klachten niet zorgwekkend waren. Spannend hoor vanmiddag je echo....laat je vlug wat weten? Sterrekind: jammer dat je nog niet verder bent opgeschoten, aan de andere kant kan de kleine dan nog ff rustig doorgroeien. Succes alvast maandag...... Jody: als jij het kunt hebben, dan gewoon je moeder laten helpen hoor, ze heeft het tenslotte aangeboden...... Ik ben weer terug van de CTG. Minimuts is vandaag in iedergeval meer anwezig dan gister. Ze waren te vreden over de uitslag.De arts heeft ook mijn buik nog ff gevoeld en ook wij krijgen geen reus, hij schat nu rond de 6 pond! Ben benieuwd als ze eruit komt, maar ach mijn broer was ook klein en ligt, dus in onze familie schijnt dat normaal te zijn! twinny
Hallo meiden, Lexi is weer terug. Ik laat het bericht van mijn moeder maar voor wat het is, ze heeft alweer terug gemaild en eigenlijk is ze gewoon een beetje zielig en eenzaam dus ik kan het haar wel vergeven dat ze zo pushy doet. Ze heeft natuurlijk straks ook wel het nadeel dat ze zo ver weg woont en bocco minder zal zien dan de andere oma, maar ja op de een of andere manier zullen we daar toch een soort van mouw aan moeten zien te passen... Heb haar nu aangeboden of ze volgende week vrijdag (dan zou ze een nachtje komen slapen) mee zou willen naar de VK als ik de afspraak op vrijdag kan zien te regelen, en hoop wel dat ze daar ja op zegt. Verder was het op school wel ok, de leerlingen waren blij om me te zien en allemaal ook erg lief. Collega's ook gesproken en briefje afgeleverd bij rector dat ik best wil vervangen onder een paar voorwaarden. Hij was heel positief en het volgens mij wel eens met wat ik vond, dus eigenlijk is het alleen maar die stomme eikel van een plaatsvervangend rector die zo stom doet! Maar goed, ik zie het allemaal wel, gisteren tenslotte ook die andere sollicitatiebrief op de post gedaan en hoop daar ook wat over te horen. Wat verder nog? APK en VK afspraken: hoop dat alles bij iedereen goed blijft gaan, en dat ALS de bevalling begint dat een beetje mooi verloopt. Schaambot: volgens mij heb ik daar nu ook last van, van die rare pijnsteekjes vooraan dat botje he? Huishouden: laat je toch lekker helpen als het je teveel wordt! Ik heb een krukje bij de wasmachine staan dus ik doe alles zittend, heb Marcel ook al gewaarschuwd dat hij dat krukje NIET mag opruimen. Begon hij beetje om te lachen maar hij is wel braaf en laat het daar slingeren. Misschien een idee als je je schoonmoeder niet over de vloer wil? Vluchttas: ga ik zo ook EINDELIJK maar eens inpakken... Heb nu wel zo'n beetje alles klaarstaan dus mag wel een keertje. Jekkia: geweldig dat ze naar huis mag! Voor alle mensen die een middagdutje (gaan) doen: SLAAP LEKKER! Ik ga tas inpakken en strijken.
Kar: De extra echo is inderdaad wel leuk! Alleen de reden waarom je hem krijgt minder.... Hopelijk dat ie na de echo wel gaat indalen. Jody: Knap dat je de laatste 2 weken niks bent aangekomen! Ik ben nu in totaal al 15 kilo aangekomen (al zie je dat zo niet aan me gelukkig). Ben wel benieuwd hoeveel iedereen tot nu toe aangekomen is (of afgevallen, he Tanya.... hihi) En die buik zit inderdaad enorm in de weg! Ach als je schoonmoeder het aangeboden heeft, laat je haar toch lekker meehelpen? Dan is daarna alles tenminste weer van kant en hoef je je geen zorgen meer te maken over het huishouden. Sterrekind: Jammer dat de ontsluiting nog niet echt wil vlotten.... Heb je lekker geslapen vanmiddag? Twinny: Mooi dat ze tevreden zijn over de uitslag. 6 Pond is natuurlijk maar een schatting, maar voor 38 weken vind ik dat een mooi gewicht! Lexi: Dus je hebt er wel een goed gevoel over dat je nog even op school bent geweest en met de leerlingen hebt kunnen praten? Gelukkig maar. Ik moet nog steeds mijn vluchttas inpakken.... ach, heb nog wel ff de tijd. Heb net lekker 2 uur liggen maffen.... mmm wat is dat heerlijk! En het MAG nu ook he, overdag even slapen, dan voelt het nog beter! Heb vandaag verder weinig gedaan, beddegoed in de was gedaan en opgehangen, marathon (6km.) gelopen en afgewassen en geslapen..... hihi meer dan genoeg toch... (alleen vanavond nog ff bed opmaken en eten koken dan...) Groetjes Miep
Zo, hier is spuit 11 weer... Loltsje Pfff, wandelen, waar je zin in hebt.. Ach zolang jij je er goed bij voelt toch? *leest effe verder* Ik zie dat het je toch wat tegengevallen was... Op een CTG kunnen ze naast de hartslag van de kleine (onderste band) ook nog de weeënactiviteit meten (bovenste band), je krijgt dus vaak 2 banden om je buik. Twinny Fijn dat mini toch weer even liet merken dat ze aanwezig was! Ik heb zo'n voorgevoel dat het niet meer zo heel lang duurt voordat jullie de kleine in de armen hebben (volgende week denk ik zo) Eveline KL*TE dat het een valse start was, maar ben nu heel benieuwd hoe het nu gaat aangezien je al een paar uurtjes niet meer gepost hebt (dit bedoel ik niet lullig hoor, nu niet verplicht gaan voelen om te gaan posten! ! !) Karlijn Ik denk ook idd dat het niet rechtop kunnen staan na zitten te maken heeft met harde buiken, want gisteren op de bank had ik steeds een harde buik. Krijg je een groeiecho vanmiddag of een gewone echo, want alleen met een groeiecho kunnen ze het gewicht schatten. Enne ik kijk ook altijd Birth Stories! Elke dag van 12.15 tot 13.05, en tussendoor GTST want dat mag ik 's avonds niet kijken van Marc want die is daar zwaar allergisch voor Jody Dat spugen is idd heel erg vervelend, begint ook steeds meer pijn te doen in maag en buik... Enne je zeurt niet hoor, ik weet eigenlijk wel wat ik nog wel en niet kan, maar luister daar niet altijd naar (naar mijn lichaam dan hè), ik bedoel ik wil nog zoveel en ik heb nog zo weinig tijd! Het ligt er ook aan wie er advies geeft. Van jullie kan ik het hebben omdat jullie precies in hetzelfde schuitje zitten, snappie? Ja dat goed slapen was echt even nodig! En dat gevoel ken ik wel, dat je alles nog zelf wilt doen. Wat Karlijn ook zei, geef haar maar veel klusjes, heeft ze niet veel tijd om te praten ! Sterrekind Jammer dat je nog maar 1 cm ontsluiting hebt. Misschien zet het toch nog voor maandag door! Lexi Fijn dat de rector zo positief was! Over dat schaambot, ik voel het meer naar beneden, net alsof je met je muts op de stang van een herenfiets geklapt bent! Ikke Ik dacht slim te doen en Tygo mee te nemen naar het winkelcentrumpje hier (200m lopen), kon ik dat meteen combineren met het uitlaten. Maar het leek wel of meneer dagen niet gegeten had zeg! Ik moest eerst even pinnen (gaat normaal goed, dan blijft hij altijd rustig naast me zitten), maar nu trok hij me de naastgelegen dierenwinkel in want hij zag een vriendje daarbinnen. Ik kon nog net mijn pinpas en geld uit de automaat grissen. Ik moest toch bij die winkel zijn dus hoppa ik ging Tygo maar achterna. Hij besloot dat alles even lekker was en wilde van alles uit de rekken pakken (doet hij echt anders nooit). Gauw 3 varkensoren voor hem gepakt (jakkie) en toen afrekenen. Hij kreeg 3 koekjes en die gingen er gretig in. Toen de straat overgestoken naar de visboer want ik had wel zin in 2 hollandse nieuwe. Tygo meteen met zijn poten op de rand van de kar van "geef maar hier". Normaal krijgt hij altijd een koud stukje kibbeling, maar die kar stond er net dus hadden ze nog geen oude koude kibbeling liggen. Nou, ik moest flink trekken om hem weer van die kar mee terug naar huis te krijgen. Nu ligt hij uitgevloerd met 4 poten gestrekt op de tegels,we hebben het beide erg warm... Ik ga zo de was ophangen en nog wat babykleertjes strijken en dan kruip ik lekker achter het naaimachien! Liefs, Tanya
Handig zo'n hond... Maar een lekker stukje kibbeling, heb er eigenlijk ook wel trek in. Gelukkig staat de visboer hier volgens mij niet op woensdag, of wel? Nou ja, Marcel is ook thuis dus dan snoep ik gelukkig een stuk minder Ga jij maar lekker naaien hoor meid! Ik ga strijken!
Ben weer terug van de echo! Er is niets te zien waarom hij niet wil indalen, er worden geen problemen verwacht bij de bevalling. Dus goed nieuws. Hij heeft nog wat dingen opgemeten en kwam tot een gewicht van 3560 gram. Maar, dat is met een marge van 570 gram. Dus ergens tussen de 6 en 8 pond. Alleen, hij heeft het hoofdje gemeten en kwam op een omtrek van 35 weken en 5 dagen! Ik heb nog nagevraagd of hij geen abnormaal klein hoofd had, maar nee. Kwam door de meting zei hij. Als je een beetje schuin meet krijg je al andere waarden. Ik maak me stiekem natuurlijk toch zorgen... Zijn buikje was 39 weken 4 dagen. Dus een kind met een dikke buik en klein hoofd..
Kar gekkie, laat het los... please. ER is niet niets raars met jullie knul! Enne.. hij is in ieder geval eigenwijs. Ik kom morgen weer meer posten hoor. Ben vandaag vooral aan het rusten omdat ik doodop ben van gisteren. En helaas... de krampen zijn gewoon nog niet weg. Vooral veel last van mijn onderrug en benen. De harde buiken/krampen/voorweeën zijn wel te handelen maar de uitschieters die kant op dus niet. Lees morgen helemaal bij en dan reageer ik weer op alles en iedereen!
Ow... waar ik net nog aan lag te denken. Mijn borstvoedingsverhaal was nog NIET compleet. Iets vergeten wat misschien wel belangrijk is voor sommigen hier... ALCOHOL... Je mag alles gewoon weer eten en drinken als je borstvoeding geeft. Alleen met alcohol moet je uitkijken en met medicijnen even melden dat je borstvoeding geeft. 1 glaasje alcohol is na 2,5 tot 3 uur uit je bloed. Dus als je een glas wijn neemt, doe het dan na de laatste voeding, als je kind over het algemeen pas na een tijd weer komt voor eten. En zorg dat je anders wat afgekolfde melk hebt staan wat je anders kan geven zodat ukkie geen alcohol mee naar binnen krijgt. Dit heb ik vorige week dus ook nog van de lactatiekundige gehoord...
Gelukkig geen problemen wat betreft het indalen. Die komt er echt wel uit hoor! Tja, die metingen. Dat zal idd wel heel nauw kijken. Je hebt snel een afwijking in de meting. Ik dacht gelijk: beter een klein hoofd en een dikke buik, dan een goot hoofd en een dun buikje. Je hebt helemaal gelijk. Ik ga mijn schoonmoeder veel te doen geven en zelf wat makkelijkere klusjes op een andere verdieping doen, of ben ik dan heel egoistisch? Ik heb trouwens maandag een fotoshoot. Ik ben wel heel benieuwd. Ruud gaat ook mee, maar gaf al wel aan dat hij niet op de foto wil. Ik heb daarop aangeven dat ik daar geen boodschap aan heb en dat ie er ook op moet! Leuk voor later toch? Als hij het resultaat ziet is ie vast tevreden. Vraag aan de fotograven onder ons: wat moet ik meenemen en moet ik nog ergens rekening mee houden (alvast leuk make-upje opdoen ofzo)? Sterrekind: Jammer dat het niet doorzet, maar zoals je al zei heb je nu nog even tijd om e.e.a. te doen. Rust je ook een beetje uit, want het zit er toch aan te komen voor je. Net in de stad vroegen mensen al of ik op knappen stond...
Owwwww, ik heb zo'n mooie foto van Jer en mij. Ik zal hem straks ff verkleinen en in mijn map plaatsen!
Haha Eef: "Ik kom morgen meer posten hoor" zegt ze, en vervolgens post ze zelf een heel blad vol! Jij bent niet verslaafd he? Mijn strijk is gedaan en mijn tas voor zover mogelijk ingepakt. Mag ik vast nu wel weer op mijn gat zitten he?
Ben ik heeeeerlijk al mee bezig Ook al ijs op. Ga denk ik nog maar even een stukje schrijven, heb wel weer genoeg nuttigs gedaan vandaag vind ik zelf!