Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Namen komen me niet bekend voor, heb ze dan in elk geval niet zelf in de klas gehad.

Best lekker zo geen bezoek, kan ik eindelijk weer eens bijlezen en forummen!

2. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Jammer zeg! Succes met iets nieuws zoeken!

3. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Haha hij rookt niet... :)

4. Amle

Amle Niet meer actief

Weten we trouwens ook al meer van Sterrekind?
    Ik meen mij ergens te herinneren dat zij vandaag te horen zou krijgen wanneer ze ingeleid wordt?

5. Ana

Ana Actief lid

28 mei 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    hoi!

Ben'k weer ff. Lees braaf alles en 't is me gelukt om de hele week (min of meer) bij te blijven. Dat is leuk voor mij maar alleen het reageren lukt nog niet zo erg, als ik elke keer bijgelezen ben, moet ik me weer ernstig aan allerlei taken weiden die ik nog steeds te doen heb... Geniet trouwens wel van alle verhalen, en de perikelen en de spanning en de sensatie ;)

GEFELICITEERD AAN ALLE NIEUWE MAMA'S!!!! Kirby (meid, wat moet je blij zijn!! mooie naam trouwens ;) ), Lexiplexi (wat een kei ben je toch!), Jackeline, Sjaantje, Alina... wat geweldig toch allemaal, ben ook blij dat het goed gaat met onze "ouwe rotten" Sonya en Jekkia en het "kroost". TWINNY... je bent zeker vast ook mama al!!! Meiden die rommelen (sterkte meiden! Eef, zoals je eerder altijd zei: hang in there!!!)(dat is dus voor jou, NIET voor je "minikreng" die mag liever niet blijven hangen, hihi).

Djeeeezz, ik kan écht bijna niet meer wachten, zucht, het is dat ik nog zo veel moet doen... (wieg is nog niet af, luiers moeten nog een paar X gewassen worden, 2 grote teilen kleertjes gestreken, meubels geverfd :oops: ).

Verder alles prima in orde hier, wat warmpjes inmiddels en dat valt me toch wel tegen nu met de laatste loodjes, maar goed, hoop morgen wat meer details te kunnen posten. Even in navolging van Eef, zal ook mezelf even voorstellen aan Jessica (en aan vele, vele anderen die mij hier nooit zien want ik ben zo verrekte weinig on-line):

Ik ben Ana (Anneke, Janneke, geen 1 is m'n echte naam maar daar zit een verhaaltje aan vast die ik vertel als ik ben bevallen), de ouwe muts vd bende hier (heeeee, trouwens... over ouwe mutsen gesproken... lang niets van Adine gelezen!?) oftewel spuit 11 (kom overal achteraan hobbelen). Woon ruim 12enhalf jaar in Zuid-Spanje, ben inmiddels getrouwd en in zeer, zeer blijde verwachting van 1e kindje (heb ooit eens een abortus -don't ask- en daarna 2 miskramen gehad, de laatste afgelopen zomer). Tot nu toe een geweldige zwangerschap gehad dus ik mag écht in m'n handjes klappen. Werk als freelance grafisch ontwerpster (voornamelijk websites) en zing in een R&R (cover)bandje met vrienden voor de lol. Doe veel moeite om alles hier bij te houden maar reageer weinig door tijdgebrek, als ik achter de computer zit ben ik druk aan het werk en als ik niet druk aan het werk ben, zit ik overal behalve achter dat digitaal beest, haha! Heb me nu eindelijk verlof toebedeeld (al fix ik toch af en toe wat voor klanten die het toch niet laten kunnen) en loop (traditiegewijs) vreselijk achter met alles in orde brengen voor de kleine.

Die geeft voorlopig dus ook geen sjoege en denkt dat ze maar mooi blijft zitten tot ma de boel eindelijk een keertje op orde heeft, en daarna komt ze wel wanneer ze daar zin in heeft... Ik zelf was ook 2 weken te laat, dus ik ben bang dat deze dame zich ook niet verplicht voelt om haast te hebben. We zien wel. Ben trouwens sinds 2 weken met acuagym begonnen (beter laat dan nooit), écht heerlijk! Goed, ga weer eens wat nuttigs doen (strijken, brrrr), morgen ochtend hoop ik weer ff m'n kop om de deur te kunnen steken.

Veel liefs en speciaal dikke zoenen aan iedereen waar ik zoals gewoonlijk niet op gereageerd heb.

6. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Jessica: welkom..en zoals ze in friesland zeggen, Better let as net! (beter laat dan nooit!)
    Dus leuk dat je je ook hebt aangesloten. Ik hoop wel dat je nog besluit te blijven,
    volgens mij zijn de laatste aangesloten dames ook alweer vertrokken
    Ik zie ze iig nooit meer iets posten, helaas.
    Dus doe maar goed je best jij! Haha :)

Ik stel me even kort voor hoor, niet te uitgebreidt, je kan er toch niks meer mee nu ;)
    Mijn naam is dus Niva..oftewel Mirjam (hihi..klinkt logisch he?) Ik ben 26 jaar,
    zwanger van ons eerste kindje, na twee weken :)
    Ik woon samen met virgil, 28 jaar (geboren en getogen rotterdammer),in friesland.
    We hebben inmiddels nog één poes, inca. we hadden er twee. helaas hebbenw e de kater
    in moeten laten slapen o.a. door de komst van de beebie.
    Medisch gezien gaat alles redelijk/prima. Ik wil in bad bevallen..so
    dat was het wel.
    Hoop dat je't nog even volhoudt hier.

Kar: nee ik heb dat nog niet zó specifiek gemeld. Wel gezegd dat ik wat last van t vocht heb,
    maar niet verteld dat het echt zoo pijnlijk is.
    Misschien toch maar even melden dan?

Miep: lekker dat je nog even kon maffen!

Over dat andere topic: gnagna..lang leve de mods! (oef wat ben ik gemeen)

Vanmiddag nog even wezen shoppen en wonder boven wonder kwam ik bij de restpost
    een nieuwe molton tegen voor 3 euro...Joehoeee, dus die meteen meegenomen.
    Ook de klossen zijn gehaald en in tegenstelling tot wat de dame aan de foon
    zei hoefde ik inderdaad niks te betalen. Dus jullie hadden gelijk! Thnxx

Verder nog wat goedkope speelgoedjes bij de wibra gehaald (van die telefoontjes en instrumentjes met geluid)
    als is het alleen maar omdat 't zo handig is als je wat extra's hebt
    wat heel goed stuk mag :)

Ik heb de foto's van mijn zelfgemaakte boxkleed in de map gezet..Ben errrug benieuwd wat jullie
    vinden, want het heeft me bloed zweet en tranen gekost (ik ben niet zo'n ster in naaien)

En de foto's van dat "Dingh" komen nog hoor.
    O ja en nog een leuke foto van de hand van mijn vriend op de blote belly
    Staat ook in de map!

Ik citeer:
    "waarom als niemand mij moet zoals jij het kortom zegt ontvang ik van diezelfde mensen pb berichten?"
    <<--- Oef..In mijn werk noemen we dit splitsen!...

Melissa, ik vind dat je erg uitgebreid reageert voor iemand die het niks doet en niks boeit wat anderen vinden
    en voor dat je het verspilde energie vindt. Reageer er dan ook echt niet op, als je dat echt vindt.
    Ik vind het niet netjes dat je je zo ongenuanceerd uitlaat over evelien en wat je van haar vindt.
    Gelukkig heb ik mijn eigen mening over evelien en vind ik haar een topwijf en ik heb respect voor haar
    lef om uit te spreken wat ze vindt.
    Ik denk dat je inderdaad voor de gezelligheid kwam..vorige maand. maar toen die woordenwisseling hier is geweest
    is er iets verandert en ik vond het ook nogal vreemd dat jij ineens een nieuw juli topic opende,
    misschien begrijp je zelf niet goed hoe dat overkomt na die hele hetze van een maand geleden..
    Maar bij deze wil ik je toch vragen om met iets meer
    respect om te gaan met de mede forumers hier..En je dus niet zo belachelijk over evelien uit te laten!
    Je mening geven oke, recht voor zijn raap zijn ook prima..Maar wél met respect.Ik vind niet dat iemand ook maar
    mag zeggen en beoordelen hier of iemand een goeie moeder is of niet..op basis van je persoonlijke voorkeur!

Loltsje: je moet per se je urine in een geel potje met groene stipjes en paarse hartjes meenemen, anders kunnen
    ze er niks mee hoor!

Tomenjerry en vissie: Fijn dat alles goed was bij de aapeekaa
    (helaas minderen met ijsjes voor vissie..Maar hey, zolang dat alles is?)

Chantal87: wat lief dat je even sterkte komt wensen en aan ons denkt :)))

Owww Lexi: wat heeerlijk om te lezen over jullie meisje..ik zie dat 'happy face'helemaal voor me en ik kan me
    zooo voorstellen dat je zo verliefd bent. Voel je je echt mama nu? Voel je je anders?

7. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    p.s. sorry..heel verhaal..dat komt door die tip van jullie om tegelijk t kladblok erbij te doen *grinz

8. Amle

Amle Niet meer actief

Niva: je boxkleed ziet er super uit! Ik zal het je niet na kunnen doen.

9. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    thnxx :oops: :whistle:

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja wat een super kleed Niva! Leuke stof!

Janneke/Ana wat leuk om weer iets van je te horen! En fijn dat het zo goed met je gaat. Komt zo te horen wel goed met je voorbereidingen hoor.
    Lijkt me inderdaad heet daar, en dan hoogzwanger.. Ben blij dat het hier iets koeler is, al mag die regen wel weer stoppen nu.

Lexi: ik zie die happy face ook helemaal voor me.. Heb je er niet toevallig een foto van? ;) Als ik jou zo hoor kan ik ECHT niet meer wachten tot junior er is.

11. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Geen tijd om alles bij te lezen. heb in de tijd dat ik hier minder actief was blijkbaar ook heel veel gemist (gebekvecht, maar waarover weet ik niet).

Ik zie dat anderen zich ook (her-)voorstellen. Zal ik voor de zekerheid ook doen:
    Ik ben Pienie, 27 jaar, mama van een dochter die eind juli 3 wordt en 07-07-07 uitgerekend van dit kindje. Tussentijds heb ik een miskraam gehad waar ik erg mee heb gezeten. Gelukkig zijn manlief en ik altijd snel zwanger, dus nu mag ik alweer bijna! Ik werk als gezinsbegeleider in de jeugdhulpverlening (voor mensen die een cursus nodig hadden volgens anderen op dit forum... haha). Verder leid ik een erg huisje-boompje-beestje-leven met mijn man, kind, zwangere buik en 2 katten.
    Ik hoop weer thuis te bevallen. Vorige bevalling ging voor een eerste best snel. Ben deze keer best een beetje zenuwachtig.

Lexi, ik heb geen originele ideeen voor je man. Kan je alleen vertellen wat ik doe/heb gedaan. Na de geboorte van mijn dochter had ik een foto;ijst klaarliggen met een zwart wit foto van alleen mijn buik. Op de achterkant heb ik mijn dank geuit wat best even emotioneel was zo vlak na de geboorte. Ook heb ik hem toen zo'n abstract beeldje gegeven met een mannetje, vrouwtje en een kind.
    Hij heeft me een paar weekjes na de geboorte zo'n boek gegeven met de naam van onze dochter en andere mensen erin verwerkt (wij hadden dikkie dik, maar je hebt het bijv ook van Nijn). Op de eerste pagina had hij zijn dingetjes aan mij geschreven...
    Deze keer heb ik een horloge voor hem gekocht. Wanneer het geboren is laat ik de naam erin graveren. Mijn man is niet van de sieraden, maar een horloge heb je altijd iets aan, toch? Hoewel we het geslacht en dus de naam weten, durfde ik de gok toch niet aan om het er alvast in te laten graveren. Verder heb ik een romper besteld met een foto die we op vaderdag hebben gemaakt. Ik heb dan een buikband om met I hartje papa. Mijn dochter zit dan zo scheef op mijn schoot heel lief te lachen. Dit heb ik bij de Hema besteld.

Nou, zoals je leest verwen ik mijn man goed na de bevalling! Hij is dan ook een hele lieve, zorgzame, attente papa en man. Hij draait het hele huishouden zo'n beetje, verzorgt als hij thuis is onze dochter, maakt iedere ochtend een ontbijtje voor me (al begint zijn dienst om 6u)... Echt een lieverd.

Al iets bekend van Twinny?

Verder nog niet helemaal bijgelezen, sorry...

12. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    ja ikke ikke, het zeeuws vlaamse meisje! :) :)

13. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Hè dat is balen zeg! erg vervelend!

Maar knap van je dat je weet wat je kunt besteden en wat niet, want er zijn er genoeg die toch denken het wel te kunnen en daar achteraf spijt van hebben...

Heel veel succes met het vinden van iets anders!

14. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Ohhhh, ik had een heel verhaal getypt en ging even naar het boxkleed kijken van Niva en hup weg tekst, ja stom hè, ik moet ook een 2e pagina open laten staan...

Zucht nieuwe poging:

Niva, mooi boxkleed!

Melanie, wees jij maar lekker trots op je kids, dat is alleen maar goed! Ik hoop voor je dat je nog heel vaak trots op ze mag zijn!

Lexi, wat klink je heerlijk verliefd op die kleine meid van je. Dat is super om te horen voor een toch best wel onzekere aanstaande mama. Voor mijn gevoel is het nog oneindig ver weg, maar ondertussen ook al zo vreselijk dichtbij, dat ik het er wel eens benauwd van krijg. Maar het gevoel van 'het komt allemaal wel goed' overheerst nog altijd hoor! (gelukkig maar)

Elma, ik voel de hik altijd helemaal vanonder, bij het hoofdje zeg maar, dat hikt (ik kan het niet anders omschrijven) met een bepaalde regelmaat (en dan een paar minuutjes). dus of dat bij jou de hik is, moeilijk...

Ana, goed om weer wat van je te horen! Hoe is het met de wieg? We hadden toch dezelfde? Die van mij is helemaal bekleed, (heeft mijn schoonmoeder gedaan) Ze moet alleen de bekleding nog vastzetten. Verder hebben we vorige week overtrekjes genaaid die er in passen. erg leuk geworden, al zeg ik het zelf. Als 'ie helemaal af is zal ik er wel een foto van maken. Ik ben benieuwd hoe hij bij jou wordt!

Ik ben ook heel benieuwd naar Twinny!!! Hopelijk zijn ze lekker aan het genieten!

15. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ja ik voel me wel anders hoor! Nog steeds wel mijn opstandige eigenwijze ik, maar onherroepelijk en hopeloos verliefd op dat meissie. En dat meissie is voorlopig zo erg afhankelijk van ons, en dan vooral van mij, dat je daardoor een heel andere instelling krijgt in het leven. En zeker weten voel ik mij dus mama, de borstvoeding helpt daar denk ik ook wel bij, om dat kleine lijffie tegen je aan te voelen dat melk uit jou aan het sucken is.

(haha zonet kreeg ze de hik tijdens het voeden, maar ze liet zich daar niet door weerhouden en dronk na een korte pauze dapper door, was echt grappig om haar dan dat hikje steeds tussen haar suckjes door te horen hebben voordat de hik gelukkig weer over ging)

16. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    vraagje,

harde buiken...

Ik hoor altijd iedereen over 'harde buiken'. Hoe voelt dat nu?

- Is dat als je buik gewoon hard voelt, and that's it?

- of moet je er ook pijnlijke krampen ofzo bij hebben?

Men heeft het in het algemaan altijd over 'last' hebben van harde buiken. Maar mijn buik wordt ook wel eens hard, maar ik heb daar verder geen last van zeg maar. Snappen jullie het nog? Ik vraag me af hoe dat bij jullie voelt.

Misschien een beetje een domme vraag, maar daar is dit forum toch ook wel een beetje voor?

17. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Hé Lexi, heb je niet nog eens een nieuwe foto van Elin voor ons om bij weg te smelten?

18. Niet meer actief

Melanie Die AVI 6 zegt mij niets, maar geweldig dat je kids het zo goed doen op school! Enne 's Heerenhoek ken ik wel, maar ik ben dan ook van oorsprong een zeeuws meisje... Ik ken nog ergere gehuchten/plaatsjes om geboren te worden, wat dacht je van Boerenhol, Boerengat, Schapenbout, Nummer Een (allemaal in zeeuws vlaanderen)

Lexi Je klinkt al als een echte mama die het al heel lang doet en zo verliefd! En volgens mij zijn bij jou de kraamtraantjes gearriveerd. Ik zou niet weten wat een geschikt cadeau zou zijn voor Marcel, volgens mij is Elin dat al. En oei, geen trek meer hebben in ijs :confused: ?

TomenJerry Balen dat ze niet met de prijs wilden zakken. Ik hoop dat jullie toch nog snel iets anders vinden!

Lma Bij mij voelt de hik aaan als ritmische schokjes. En Sterrekind was gisteren getoucheerd.Het was wel weker maar nog niet week genoeg, dus moet ze donderdag terug komen (voor het volledige verhaal, zie pagina 1186)

Ana/anneke/janneke/spaanse chick Leuk weer wat van je te lezen! Volgens mij is het gruwelijk warm daar bij jou, hier is het gewoon net herfst...

Niva Wat een gaaf boxkleed! Hij is echt heel erg leuk geworden!

Vissie De ene keer is mijn harde buik wel een beetje pijnlijk en de andere keer weer niet. Het voelt inderdaad aan dat je hele buik keihard is, net een steen af en toe.

Twinny Ik ben nu wel heeeeeeeeel erg nieuwsgierig. Ik heb haar nummer maar ga haar niet meer sms-en nu (is een beetje laat). Er zal wel een goede reden zijn waarom we nog niets gehoord hebben. Maar nieuwsgierig blijf ik wel!

Ikke Alles hetzelfde, af en toe last van mijn buik. Beetje zenuwen voor morgen, sjacherijnige vent omdat hij een lamp niet opgehangen kreeg, moe, koppijn, gewoon hoogzwanger dus...

Liefs, Tanya

19. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Vissie: Ik heb ook geen last van mijn harde buiken hoor. Heb ook niet vaak een harde buik. Het voelt alsof je baarmoeder samentrekt, dit duurt een aantal seconden en dan ontspant ie weer. Aan de buitenkant voelt je buik dan ook echt hard, maar pijn doet het bij mij dus ook niet.

20. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Hee Vissie, beide varianten bestaan. Harde buiken heb je in principe altijd. Het is je baarmoeder (=spier) die samentrekt. Je buik voelt dan hard aan en dit doet in principe geen pijn. Het kan wat lastig aanvoelen.
    Wanneer je oefenweeen hebt of echte weeen dan doen deze harde buiken wel pijn.

Deel Deze Pagina