@Smeetje: wat ontzettend %%$#$@@#^&^. Ik had nog voor je geduimd! Succes deze tijd en rust maar even uit! Hopelijk is het de volgende keer goed! Liefs Elma
Smeetje, wat en ontzettend vervelend bericht! Heel veel sterkte toegewenst, doe het rustig aan en neem de tijd om het te verwerken. Jacquelien
Oww Smeetje wat ontzettend kl*te voor jullie, wat een rotbericht zeg! Ik wens je heel veel moed en kracht om dit weer een plekje te geven..wat verdrietig zeg..
En de andere meiden die voor de echo moesten gister? Hoe is dat gegaan? Ik met morgen voor het eerst naar de VK..ben erg zenuwachtig..eigenlijk zouden we dinsdag, maar toen belde de VK af omdat ze een bevalling had Bah ik zat net helemaal gedouched en wel op het puntje van de stoel om te vertrekken.. Nou nog even één dag doorbijten en dan weten we meer hoop ik..Ben benieuwd of ik een echo krijg of niet, we twijfelen een beetje aan de datum..
Hoihoi, ben net terug van het ziekehuis. Heb vanmorgen mijn 2e echo gehad. Alles is goed met ukkie. Hij/zij is 19,3 mm groot. we hebben 2 foto's meegekregen, zal ze later in mijn album zetten. Ook hebben we de hartslag gehoord/gezien, echt heel bijzonder. Wel hebben ze ook een cyste ontdekt van 3 cm op mijn rechtereierstok, maar ze zeiden dat het niets was om me zorgen over te maken. Op 29 december krijg ik weer een echo. Volgens de echo ben ik nu 8 weken en 4 dagen, terwijl ik zelf 8 weken en 1 dag berekend had. De uitgerekende datum blijft gewoon 11/07/07, omdat het niet meer dan 1 week scheelt. De cyste wordt in de gaten gehouden dmv echo's. Ik vind dat niet erg want hoe meer echo's hoe vaker ik ukkie zal zien. Vanmiddag weer terug naar het ziekenhuis, de internist dit keer. En zo blijf ik bezig... Liefs, Tantan
Kim heeft zich ook alweer even niet gemeld... Hoop dat er niets ernstigs is. Peeetje heeft zo ook haar echo en ze is op van de zenuwen.Hoop dat alles positief is.
Hey meiden, Hoera, ik ben ook in juli uitgerekend, de 12e om precies te zijn. Maar ik hoop dat de kleine een paar daagjes eerder komt, want die datum van 7-7-7 vind ik toch wel zó prachtig! Ik ga jullie topic wel een keertje bijlezen als ik tijd heb, want zo te zien heb ik al een heleboel pagina's gemist! Groetjes voor nu, Lexi.
Gefeliciteerd, Lexi! Hahaha, ik ben de 10e uitgerekend, maar ik had nog niet eens aan die 7-7-7 gedacht. dat is inderdaad wel een hele mooie dag om op te bevallen!
Moeten we maar allemaal op de 6e beetje in het rond gaan springen, en hard met de auto over verkeersdrempels heen, hahaha!
HJmmm....Wij kwamen er achter dat ons kindje op vrijdag de 13e gepland staat aaaaaaaaaaaaargh #-o ale:
p.s.hoe kan dat nou..Lexi is de 12e uitgerekend en 8 weken zwanger...Ik ben de 13e uitgerekend en 7 weken en 2 dagen zwanger ...ik mis wat dagen
Gefeliciteerd Lexi en welkom. Niva, dat heeft te maken met je cyclusdagen. En wanneer je eerste dag van je laatste menstruatie was. Hahaha...Evelieveling, die datum vind ik veel mooier. Volgens mij kan ik alle kanten op. Ik ben ergens daartussen uitgerekend.
Smeetje, verschrikkelijk te horen dat het toch mis is. Heb vanmorgen vaak aan je moeten denken en kon me je situatie helemaal inleven gezien ik dit ook in september heb meegemaakt. Hoop dat jullie er samen sterk uit gaan komen. Wellicht is het advies van de Gyn ook verstandig al kan ik me voorstellen dat zo'n beslissing natuurlijk niet meevalt. Meid hoop dat het geluk je weer snel toelacht! Liefs Corine
Hallo meiden, Smeetje; Wat erg voor je! En je had nog wel gedacht dat alles goed was! Ik had het jullie zo gegund. Hopelijk kunnen jullie het samen goed verwerken. Alle meiden die op mijn panische berichtje over de Gyn hebben gereageerd ; Super bedankt voor jullie begrip en steun! Echt fijn dat zoveel mensen mijn gevoel snappen. Ik ben nu een beetje tot rust gekomen en ik baal nog steeds, maar het is beter zo voor ons kindje en voor mij. De VK gaf duidelijk aan dat ik voor de rest bij de Gyn onder controle moest blijven, dus dat ik na de termijnecho niet meer bij hun terug hoef te komen. Even een vraagje aan de meiden die ook bij de Gyn onder behandeling zijn: Ik heb echt een ongezellig beeld van de Gyn. Lijkt me allemaal zo theoretisch, en ik ben bang dat ik een man krijg! Ja ik weet het; is een beetje kinderachtig. Kan iemand me van dit vooroordeel afhelpen? X Neia
Hey Smeetje, wat een naar nieuws zeg! Daar waar je zo bang voor was is uitgekomen. Hopelijk kunnen jullie het een plekje geven. Veel sterkte en een knuffel vanaf het forum! Liefs Selma
Hoi Neia, Over de Gyn; bij m'n eerste werd ik halverwege de zwangerschap ook doorgestuurd en om eerlijk te zijn had ik ook niet zo'n positief beeld ervan. Uiteindelijk kreeg ik iedere keer een andere mannelijke gyneacoloog. Tijdens de bevalling stond daar ineens een leuke dame en één of andere mannelijke co-assistent. De 2e bevalling was wel via de VK, maar toen kreeg ik een invaller die ik nog nooit had gezien. Kijk je bouwt wat minder een soort van band met ze op vind ik, maar aan de andere kant interesseert het je weinig op het moment van de bevalling en wil je alleen maar dat het kindje eruit komt en al is het Sinterklaas die je helpt, het maakt je niet meer uit echt niet! Ook bij de VK praktijk had ik bij 1 persoon een mindere klik en dacht ik dat als zij dienst had dat ik de weeen dan wel een paar uurtjes op zou houden, maar het maakt uiteindelijk weinig uit denk ik zelf! Wees gerust!
Hoi Neia, Ik weet niet of mijn verhaal je helpt, maar mijn man en ik lopen sinds een jaar in het ziekenhuis bij de gyn, en ik heb alle gyns gehad. Zowel vrouwelijk als mannelijk. Er zat er een tussen die ik niet mocht, waar ik me niet prettig bij voelde. Voor mij was het altijd redelijk makkelijk. Als ik een afspraak had voor een echo of iets, dan kon ik gewoon een willekeurige gyn kiezen. Ik weet niet of je een mannelijke gyn krijgt of niet. Ik kreeg toen ik voor het eerst belde zelfs de vraag wat ik liever had. Laat ik je wel vertellen, dat er genoeg lievere mannen zijn dan vrouwelijke gyns. Ik heb een toffe vrouwelijke gyn, dus ik heb 't getroffen. Maar je kan het gewoon aangeven. Niet geschoten is altijd mis toch? Succes
Dankje! Ik hoop dat het hier een beetje gezellig is! Zucht, even een ongezellige vraag, maar ik voel me dus al weken de hele dag alsof ik wagenziek ben... En ik heb het koud... En ik ben moe... Voel me gewoon algeheel sh*t en dan is het best moeilijk om blij te zijn, hebben jullie dat ook?
@Neia, je kan wss aangeven in het ziekenhuis als je een afspraak maakt dat je voorkeur naar een vrouwelijke arts uitgaat. Dat heb ik ook gedaan en dat was geen probleem. Ik vind je niet kinderachtig hoor als je liever bij een vrouwelijke arts bent, ik kan dat heel goed begrijpen. Alleen doet mijn gyn in principe mijn bevalling niet. Dat doet een vk van het ziekenhuis. Alleen als er problemen ontstaan dan komt de gyn weer kijken. Ik moet ingeleid worden dus als het goed is weet ik ook welke vk (van de 7 die ze hebben) mijn bevalling gaat doen. Iedereen zegt wel dat op het moment supreme het je niets kan schelen wie je helpt, maar ik denk voor mij wel (ik heb geen ervaring). Het is voor mij heel belangrijk dat die persoon weet wat mijn (psychische) achtergrond is en dat ik een soort vertrouwensband heb met die persoon. Je ligt daar toch open en bloot te liggen. Mijn gynaecologe is ook absoluut niet theoretisch bezig. Ze gooit er waarschijnlijk wel meer medische termen tegenaan als een vk, maar als er iets is legt ze het heel goed uit (bv die cyste die vandaag ontdekt is). Maar dat komt misschien ook omdat ze een vrouw is, geen idee. Ik heb wel eens eerder bij een gyn gelopen, vanwege een ongesteldheid die niet wilde komen na het stoppen van de pil (ben 3 jaar niet ongesteld geweest), dat was een man, en die hoef ik nooit meer. Ik vond hem een beetje vrouwonvriendelijk, ik snapte ook niet dat hij vrouwenarts was. Oja, alle echo's worden bij mij gedaan door een echoscopiste, meteen daarna moet ik naar de gyn. Alleen de allereerste echo (bij 6 wk en 2 dagen) deed de gyn zelf. Zo weer een heel verhaal, sorry daarvoor. Als ik eenmaal enthousiast iets wil vertellen ben ik niet meer te houden... Liefs, Tantan