Zo en ik ben ook alweer wakker... Werden al vroeg opgebeld met de mededeling dat de oom van mijn man is overleden vanmorgen vroeg ... Mijn man is nu werken. Hij werkt alleen de ochtend omdat hij vrijdags voor assen altijd vertrekt laat in de middag met een aantal man. Maar of hij nu gaat weet het niet... Gister twijfelde hij nog of hij wel moest gaan... zijn vader gaat niet maar das logische. Als hij gaat vertrekt ie laat in de middag en komt hij morgen tegen de avond pas weer thuis Nou ja zien het wel straks... Normaal vind ik het nooit niet zo'n ramp dat ie gaat... Tis iets wat ze altijd met een vaste groep hebben gedaan. Maar nu vind ik het wat minder nu ik zwanger ben...En dan ook nog met het overlijden. Miep.... Weet wel beetje wat je voelt hoor. Ik vind het soms ook k.. dat ik niet overal mee naartoe kan enz. Heb de laatste tidj ook een aantal dingen moeten laten schieten en dat mijn man wel is gegaan. Niet leuk Maarrrrr nog effe en dan kunnen wij ook weer gewoon overal mee naartoe.... En als de kleine er straks is vinden we het denk ik niet eens zo erg dat we niet overal naartoe kunnen of bij kunnen zijn. straks als mijn mannetje naar assen vertrekt zal ik me ook rot voelen en alleen hoor... Heel normaal. Elma.... ben effe wezen kijken naar jullie site! Had hem al een keer gezien toen ik nog niet hier was als juli mama. Toevallig... Maar hele leuke site! En mooie nieuwe foto's weer... Kar ... heb je nog iets kunnen slapen... Fijn dat de pijn iets minder is... Maarja je hoopt natuurlijk dat het een keer doorzet. zo is het ook niet leuk meer... Nou ik ga maar eens wat eten... Krijg honger. Tot later... Liefs marloes
Marloes: Gecondoleerd. Ben er even stil van, dat het slecht ging had je ons verteld, maar dat het zo snel zou gaan.... Dat had ik niet verwacht.... En dat jij op dit moment liever je mannetje bij je hebt kan ik heel goed begrijpen! Sterkte meid! Groetjes Miep
Môgge, Ik heb vanmorgen een SMS-je gehad van Twinny. Ze schreef het volgende: Hoi Tanya. Hoe is het bij jullie en op het forum? Zijn er nog nieuwe kindjes? Met mij en Zoë gaat het prima. Misschien morgen naar huis als Zoë goed blijft eten. Doe iedereen de groetjes. Twinny
Marloes, gecondoleerd! Vreselijk snel, maar misschien wel het beste. Heel veel sterkte! Miep... lieve lieve meid... denk je nou echt dat wij ons ukkies altijd even lief vinden? Ik baal er af en toe stevig van, dat zwanger zijn. En als ik dan de discussie krijg over het leven daarna en mijn paardrijden, dan word ik soms witheet en wil ik pinda helemaal niet meer. Hormonen, onzekerheid, emoties... alles bij elkaar. We weten allemaal dat ons leven heel erg gaat veranderen. En we zien allemaal verschillende ouders om ons heen. Ouders die nooit meer iets doen sinds ze kinderen hebben, of ouders die alles blijven doen en nooit hun kinderen zien. We hebben daar allemaal een oordeel over en waarschijnlijk gaan wij het allemaal beter doen. Maar... de tijd zal het uitwijzen. De tijd zal leren wat voor soort moeder je bent en hoe jij je kind los kan laten om zelf ook te leven of dat je kind je leven wordt! Die feesttent... ja vreselijk. Wij hebben morgen een leuk feest van de zaalvoetbal waar Jerry, zijn broers en al onze vrienden lid van zijn. Met heerlijk eten etc. Maar... ik zie het niet zitten. Ik wil wel even gaan, maar ik baal er echt van. En dan zal je zien... dat ik vannacht beval... dan kan ik helemaal niet. Ik heb nu zoiets van 'pinda, je mocht er al een tijdje uit, toen wilde je niet, nu blijf je maar even lekker zitten'. Maar lieverd... volgend jaar ga je ook. Nu kan je even niet... hoe moeilijk het ook is. Vanavond installeer jij jezelf met allerlei lekkers, leuke films op de bank en je gaat genieten van je rust. Geen kind die je aandacht wil, geen vent die iets anders wil kijken op tv. Geen borstvoedingen, flesjes, luiers... gewoon MIEP tijd! Je gaat uitgebreid in bad/onder de douche. Maskertje op, haar lekker doen. Lekker tutten! JOUW AVOND! Je belt met vriendinnen, je geeft een gil zodat we hier wat kunnen klooien met elkaar. Je speelt spelletjes op internet... Je doet wat JIJ wil! Enne... als ze jou nu gek maken met verhalen over de feesttent, dan vertel jij over de koprollen van ukkie in je buik. Daar hebben mannen geen weet van. Je vertelt hoe heerlijk je maskertje was. Laat je niet uit het veld slaan! KUS
Pienie Ja ik was weer even actief. Soms heb ik het zo ineens, dan kan ik niet meer stil zitten. Harde buiken heb ik al heel lang, een week of 15 ofzo. Ik ben er een beetje aan 'gewend', voor zover je eraan gewend kunt zijn natuurlijk! Enne gisteravond was ik inderdaad Marc even zat... Sterkte met de begrafenis vandaag! (oja, Chedella van Sonya is bruin omdat Chedella's papa bruin is ) Eveline Nou nog niet bevallen ? Grappig dat Jerry strikte commando's heeft hoe Karlijn op de hoogte te houden! Marloes Ik denk toch dat het heel goed is dat je niet meegegaan bent. Het is uiteindelijk toch nog wel snel gegaan. Ik wil je heel veel sterkte wensen! Sonya Gelukkig (nog) geen bloedtransfusie. Ik kan je niet aanraden wat te doen wat betreft het mee naar huis nemen. Doe wat je zelf het liefst hebt en het belangrijkst vind. En wat heeft Chedella een mooi kamertje, echt prachtig! Lieve Loltsje Jammer dat ik gisteren rond die tijd niet online was, had ik kunnen proberen je een beetje op te vrolijken... Dat gevoel van blij zijn en tegelijkertijd ook soms wensen dat je niet zwanger bent herken ik maar al te goed. Soms voel ik me ook wel schuldig erom. Dan denk ik als ik me nu al zo voel, wat ben/word ik dan voor mama? Probeer vanmiddag nog wat slaap te pakken, op de bank of in bed ofzo. Ik sluit me helemaal aan bij wat Eveline zegt, heel mooi verwoord! Je krijgt een hele dikke (ik mag wel een beetje voor de groep spreken toch) Karlijn Ook voor jou heel veel sterkte met je pijn en krampen. Of het moet nu maar eens doorzetten of maar eens stoppen, dit is ook niets! Ikke Ik heb wel redelijk geslapen vannacht. Ik had veel hulpmiddelen gebruikt, namelijk gisteravond zeer actief bezig geweest, warme douche, warme melk en een slaappil. Wel een paar keer moeten plassen, maar daarna weer vlug in slaap gevallen. En het is geen nieuws als ik jullie vertel dat ik nu wel weer misselijk ben... Liefs, Tanya
@ Ana.... Zo... eindelijk jouw verhaal van dinsdag nog even goed gelezen. En daar gaan we nu op reageren! Hoe is het met het bekleden van de wieg, de luiers die gewassen moesten worden, het strijken en het verfen van de meubels? Kan je niet wat op je ouders afschuiven Hoe is het weer bij jullie op het moment? Ook zo'n hittegolf of is het bij jullie wel goed uit te houden? Lijkt me toch wel vreselijk zwaar met die warmte. Hoe is het met je hubbie? Kijkt die al helemaal uit naar ukkie? En hoe zijn de spanjaarden als het om bevallingen gaat? Zijn die gestresst en vol interesse naar jou, of boeit het ze allemaal weinig? Vindt het altijd wel leuk om te weten hoe het in zo'n ander land gaat! KUS
Tan, sterkte met je misselijkheid! Ow wijffie... wat komt het dichtbij voor je. Hoe laat moet je morgen in het ziekenhuis zijn? Gaan ze eerst toucheren voor ze gel inbrengen? Om te weten of het nut heeft? Of brengen ze zo ie zo gel in? Wanneer moet je nu stoppen met de bloedverdunners? Geef Twinny en Zoë maar een dikke kus en knuffel van me. Fijn dat ze waarschijnlijk al zo snel naar huis mogen. Gaat tegenwoordig echt steeds sneller met een keizersnede!
We moeten om 7.30 in het ziekenhuis ijn. Dan gaan ze me eerst toucheren om te kijken of er in de afgelopen dagen stiekem toch wat verweking / ontsluiting is. Is alles nog potdicht, dan krijg ik een vetertje met gel. Dit wordt zonodig herhaald na 6 en 12 uur. Is er zondagochtend nog helemaal niets aan de hand dan mag ik zondag naar huis en moet ik me maandag om half 8 weer melden en beginnen ze opnieuw. Alleen moet ik dan wel blijven tot ik bevallen ben. Als er al wel wat verweekt cq ontsluiting is gaan ze eerst de vliezen breken. Blijven de weeën uit of zijn ze niet sterk genoeg, dan ga ik aan het infuus. Gisteren heb ik voorlopig de laatste spuit met Fragmin gezet. Die hoef ik pas weer te zetten als ik bevallen ben. Liefs, Tanya
Hoi meiden, nog ff snel eenberichtje van mij. Moet zo naar mijn werk en daarno op naar Biddinghuizen . Heb een mooie T-shirt gemaakt. Neem wel een foto en laat het jullie dan zien. Nog ff wat reacties: Marloes, jeetje wat is dat snel gegaan nu met je oom, maar net wat Evelieveling zegt, misschien beter zo voor hem. Heel veel sterkte ermee. Loltsje: Sluit me helemaal aan bij wat Evelieveling al zei. Maar idd je moet als de kleine er is ook een beetje uitkijken dat je wereld niet erg klein wordt. De eerste twee jaar na Maura's geboorte deden we ook helemaal niks meer en dat is ook niet goed voor jezelf en voor je relatie. Dus het is toch heel belangrijk om tijd vrij te maken voor jezelf. Nu hebben we allebij onze vaste avonden waar ik dan volleybal en Mario hardloot. Ff geen moeder/ vader zijn maar een avond voor jezelf. En we hebben een uitgebreid oppas-netwerk om ook eens uit eten te kunnen gaan of naar een concert oid. Zo, ik moet ervan door. Houd jullie taai allemaal, geen gekke dingen doen terwijl ik weg ben. Vooral jij niet, Sterrekind ! Spreek jullie zondag/maandag weer. Groetjes, Melanie
Heerlijk meid... en ook doodeng. Jij bent gewoon heel snel mama nu! Want ze laten je vast geen dagen tobben! Ik hoop voor je dat er al wat verweking is morgen! Weet niet of Marc en jij nog sex hebben, anders zouden jullie vanavond toch nog even sex 'moeten' hebben Want in het sperma zitten prostaglandinen, dat is het hormoon wat ook in de gel zit. Wellicht helpt het al wat om de boel voor te bereiden. Dus als het voor jou tegenvalt dan ben je zondag hier online. Als het niet tegenvalt dan lig je zondag met een hoop verweking en het liefst met centimeters ontsluiting in het ziekenhuis. Hmmm, weet dan even niet wat ik moet zeggen. Aan de ene kant wil ik je weer snel hier online hebben, maar wil ook dat je snel je ukkie in je armen hebt Sterkte meid! Probeer vandaag rustig aan te doen. Bereid je lekker voor op wat er allemaal komen gaat!
Ja ik heb ook vanaf week 20 harde buiken, maar ze worden steeds pijnlijker. Heb jij dat niet? Ik moet dan echt even stilstaan... Enneh, ik had wel gezien dat haar papa bruin is, maar vaak zijn de 'gemixte kindjes' nog niet zo heel donker direct na de geboorte. Maar ik weet er niks vanaf hoor, mijn mannetje is soms blank, net als ik, en mijn dochter heeft zijn dominante genen! Haha. De eerste 2 jaar zat er amper iets van mij bij... Marloes, gecondoleerd. Ik hoop dat je ondanks alle hormonen en tegenstrijdigheden dit een beetje een plekje kan geven. Miep, wat heb/had jij een aanval van hormonen en laatste fase-gedachten! Volgens mij is dat heel normaal. Misschien heb je volgend jaar wel helemaal geen zin om te gaan omdat je veel liever bij minimiep bent! Ik denk soms ook weleens als ik het druk heb met mijn dochter en ik haar ondanks dat helemaal perfect vind: ,,moet ik eigenlijk wel zo nodig een tweede. We hebben het zo toch prima?". Maar goed, dat hoort er volgens mij helemaal bij. Had ik bij mijn dochter ook en ook daar ben ik heel veel van gaan houden en doe ik niets liever dan tijd met haar doorbrengen Lexi, hoe gaat het zonder de kraamzorg? Eveline, er is nog steeds niks doorgezet? Hoe gaat het nu met je krampen? Kar, hoe voel jij je? Ik ga snel douchen voor ik naar de begravenis ga. Ik hoop maar dat er een zitplekje voor me is. Het was een oude man, dus er zullen veel oude mensen zijn die ook allemaal een goede reden hebben om te zitten. Maar ja, een paar dagen geleden viel ik bijna flauw bij de yoga toen ik 3 minuten stilstond Fijne dag enneh, hou die hormonen in toom hè?!
Ja het is inderdaad heel erg eng, dat het misschien morgen al gaat gebeuren! Ik heb een heel lijstje gemaakt van wat ik nog allemaal wil doen vandaag. Zo heb ik de laatste was er al in zitten. Oja, bed afhalen dus dat was niet de laatste was die er nu inzit. Moet nog even een boodschappenlijstje maken voor vanavond voor de laatste dingetjes, nog wat poetsen (kleine dingen hoor, zoals WC enzo), tas nog een keer controleren of ik alles wel bij heb. Lijstje voor mijn ouders maken die vanaf morgen op Tygo komen passen. Oja, en rusten natuurlijk... Hm ja sjips, heb natuurlijk geen internet in het ziekenhuis . Stel je voor dat er morgen helemaal niets gebeurd, kan ik niet eens internetten . Ach dan ga ik Lexi maar pesten met smsjes ofzo. Kan zij jullie ook op de hoogte houden. Ehm nee, Marc en ik hebben al een tijdje geen sex meer gehad ...
Pienie Ja ik moet dan ook even stilstaan vanwege die harde buik. Jij hebt ook een hele goed reden hoor om een zitplek op te eisen, je bent hartstikke hoogzwanger! Veel sterkte met de begrafenis vandaag. Liefs, Tanya
Tan, ik had het niet over poetsen... ik had het over leuke dingen! JOUW tijd... Nu alles nog kan, zonder ukkie. Die was... dat kunnen je ouders of Marc ook wel doen!
Lma Ik zat net op je site te kijken en wat een leuke foto's! We hebben een beetje dezelfde smaak qua inrichting (witte meubels, oranje accesoires, playgro en dat beertje). Kwam die tekst die ik als schilderij heb plus die afbeelding van dat beertje je niet bekend voor? Liefs, Tanya
Ehm ja, sorry... Dan denk ik dat ik het mijn ouders ga laten doen morgen dat poetsen (had mijn ma ook aangeboden want die is natuurlijk ook zenuwachtig), want ik wil Marc ook zoveel mogelijk ontlasten dat hij ook lekker van de kraamtijd kan genieten. Hij heeft vanaf maandag 3 weken vrij! Maar in bad gaan vanmiddag met een stapel tijdschriften stond ook op de planning, dus dat is wel voor mezelf toch ? Vandaag zijn de schoolvakanties hier begonnen en gaan er veel mensen op vakantie. Baal ik wel een beetje van want ik had ook wel zin om bij de buuf/vriendin hier in de straat op visite te gaan.
Oh en vanaf vanavond hebben we ein-de-lijk DRAADLOOS internet, dus kan ik heerlijk op mijn kraambed jullie blijven pesten hihihi
Goedemorgen meiden, Marloes: Jee wat is dat snel gegaan, gecondoleerd! Pienie: Sterkte vandaag op de begrafenis. Miep: Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen.. maar goed nieuws, jou tijd komt ook wel weer al moet je het wat meer plannen. Eef: Super om weer wat van je te horen...alhoewel een berichtje dat je bevallen was, was ook leuk geweest. Tanya; Wow nu wordt het echt allemaal spannend. GENIET vandaag nog even met z'n tweetjes en laat de boel de boel! Melanie: Alvast een fijn weekend, ben erg benieuwd naar je t-shirt. Lexi: Wat gaat de tijd snel (cliché), vandaag al je eerste dag zonder kraamzorg!