Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Oh ja, voor de nieuwe 'juli-mama's': welkom! Klets gerust met ons mee hoor. Vinden we wel gezellig.

Lexi: Pfff lijkt me erg pijnlijk. Doe het maar lekker rustig aan. Ik vind het zo knap van je dat je toch nog steeds tijd vindt om hier te reageren, dus doe dan nu echt maar eens wat rustiger!

Groetjes Miep

(ben vast nog meer mensen vergeten....)

2. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Pfff ik heb afgelopen nacht wel redelijk geslapen, maar die 3 nachten ervoor (dat vriendje dus in de tent zat....) heb ik zooo slecht geslapen. Gemiddeld steeds 4 uren per nacht ofzo. Ik was dan zooo moe maar kon gewoon niet in slaap komen. Heel frustrerend. Dan lag ik in totaal wel 10 uren op bed waarvan ik dus maar 4 uurtjes sliep.....

Maar gelukkig heb ik vannacht weer wat goed gemaakt (hoewel ik nu nog moe ben...)

Groetjes Miep

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Volgens mij willen alle juli baby's een mooie geboortedatum of zo... (7-7-07) ze blijven allemaal zo eigenwijs zitten! Ik had echt al verwacht dat er ondertussen al wel een juli baby zou zijn. Maar tot nu toe is het allemaal nog vals alarm bij iedereen.

Evelien: bedankt voor je geruststelling. Heb nog wel een tijdje getwijfeld om de VK te bellen. Maar heb het toch niet gedaan. Het bloeden is nu bijna weg. En morgen heb ik weer APK dus dan zal ik het wel even noemen. Blijft wel vaag hoor, bloed voelt altijd verkeerd, heb echt de hele zwangerschap geen bloed verloren.

Lotsje: probeer je overdag nog een beetje te slapen? Ik slaap 's nachts ook vaak slecht maar als mn hubbie weg is val ik vaak nog even in een vast slaap tot een uur of half 11, daar voel ik me snel beter door.

4. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Loltsje... zo'n kanjer ben ik niet hoor ;)
    Gisteren zat ik er echt doorheen.
    Maar goed... wat was het alternatief?
    In het ziekenhuis blijven, ingeleid worden met het risico op een weeënstorm. En... het was al te laat voor pijnstilling want de aneasthasist (schrijf je dat zo?) was niet meer in huis.

Op het moment dat je hoort dat alles van binnen oke is, dat je een slaaptablet mee naar huis krijgt... dan is alles weer goed.

De pijn is niet fijn, maar ik weet nu gewoon dat de echte weeën vast nog meer pijn gaan doen. En ik geloof wel dat ik dat kan hebben, zolang je maar weet dat je dan wat opschiet, dat je dan een eind in zicht hebt. Dat had ik nu niet.

Dat wat Tantan heeft lijkt me juist vreselijk. Ingeleid worden terwijl het niet opschiet. Dan is je lichaam er blijkbaar nog niet aan toe. Dan is het een uitputtingsslag. Geen tijd om op adem te komen. Of je nou pijnstilling krijgt of niet op dat moment...

5. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ja Tanya is ook een echte bikkel!

Maar jij ook Eveline, zo kom je wel op mij over in ieder geval.

Pinkpuma: Soms probeer ik overdag wel even te slapen, maar de afgelopen 3 dagen lukte het gewoon niet. Ik weet niet wat dat was. Ik was echt heeeel erg moe, maar kon maar niet slapen....

Mijn vriend heeft nu late dienst en ik denk dat ik straks nog even op de dekens ga liggen, even een dutje doen. Het voelt alsof dat nu wel gaat lukken *GAAP*

6. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik herken het precies Miep! Gelukkig is het bij mij sinds een week ongeveer omgeslagen in extreem slaperig zijn; ik kan de hele dag wel slapen. :(
    Frustrerend is dat als je zo lang wakker ligt en amper slaapt.. Vaak is eventjes opstaan en iets anders doen (lezen, forum, tv kijken) wel een oplossing.

Straks nog maar lekker even slapen dan!

7. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Evelien, ik lees wel vaker dat je slaaptabletten krijgt. Is dat niet slecht voor de baby dan? Ik dacht dat dat niet mocht?
    Slapen is natuurlijk ook heel belangrijk, want als je straks uitgeput bent voordat je uberhaupt bevallen bent schiet het natuurlijk ook niet op. Maar ik vroeg het me gewoon af.

Lotsje, tussen de middag ff op bed gaan liggen kan ook al schelen. Ook al slaap je niet je lichaam rust toch even.

8. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik heb 'gewoon' oxazepam gekregen. Dus niet overdreven sterk.
    Er is ook sterker spul, maar dan moet je idd. in het ziekenhuis blijven om daar de nacht door te brengen.
    Omdat je baby dan inderdaad suffig kan zijn na de bevalling en extra controle nodig heeft.

In principe mag ik iedere dag bellen dat ik een tablet wil, maar ze geven er maar 1 mee, echt voor die nacht. Omdat ze goed willen weten wanneer je het gebruikt.

Stel dat ik er 1 heb voor vanavond en ik gebruik hem niet, dan moet je als je hem wel gebruikt echt melding maken als je kindje wordt geboren op het moment dat je hem hebt gebruikt.

Tenminste, zo heeft de gyn. het mij verteld...

9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    moet je dan in het ziekenhuis bevallen op het moment dat je een slaaptablet ingenomen hebt? Of wil je sowieso in het ziekenhuis bevallen?

10. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    nee, met slaaptablet mag je thuis. Met dat andere spul waarbij je in het ziekenhuis moet blijven moet je als beeb zich na korte tijd aankondigt in het ziekenhuis bevallen.

Ik wil het liefst thuis.
    Ach... wat zeur ik... ik wil gewoon bevallen, waar maakt me niet uit. Zolang het maar niet in Amsterdam is ;)

11. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik dacht dat jij een DVD ging kijken Eef?! ;)

Ik heb net de kinderwagen opgemaakt als wiegje.. *smelt* Het ziet er weer niet uit natuurlijk (hobbelig en opgepropt) maar dat leert de kraamjuffrouw mij wel. Maar het is superschattig..!

Het onweert hier, pikkedonker is het! Vind het altijd wel spannend.. raar he?!

12. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Haha kan ik me wat bij voorstellen, zeker bij al dat rommelen van jou! :(
    Dan ben je het ook wel zat.
    Ik ben het ook wel ontzettend zat. Maar bij mij niet zoveel gerommel wel veel harde buiken. Vrijdagavond en gisteravond met regelmaat (om de 10 min of zo) en gister ook met rugkramp/weeën erbij. Maar het was nog goed uit te houden en uiteindelijk zwakt het weer af.

Zo te lezen was het bij jou een heel stuk zwaarder!

13. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ja dat idee heb ik ook dat als je dan even van bed af gaat en even wat anders doet dat je dan na een poosje wel weer beter in slaap komt. Heb ik ook gedaan zaterdagnacht, heb anderhalf uur beneden gezeten (van half 3 tot 4 uur).... hihi. (Achter de computer tot mijn mannetje thuis kwam en helemaal verbaasd was dat ik daar zat.)

Oh dus als het slecht slapen zo door blijft gaan kan ik ook altijd nog een slaaptabletje vragen.... 1 Nacht niet slapen is niet erg, maar als dat zo door blijft gaan kan natuurlijk niet goed zijn.

Groetjes Miep

14. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Goh Kar. Onweer en pikkedonker bij jullie? Hier is het prachtig mooi weer, zonnetje erbij. Ik heb net nog buiten gezeten.

Afgelopen nacht was het hier wel heel erg noodweer. Ontzettend veel regen gevallen en onweer gehad.

Groetjes Miep

15. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Oh ik zie het al op www.buienradar.nl. Die dikke onweersbui gaat wel door Drenthe en niet door Friesland.

16. Jacquelien

Jacquelien Actief lid

9 jul 2006
    173
    0
    16
    Werk op een woongroep voor mensen met een verstand
    Friesland
    Heb snel even een paar nieuwe foto's in mijn album gezet voor de liefhebbers!

Gr Jacquelien

17. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ohhhh Jacquelien! Wat een poepie is Harrie! *smelt*

18. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    wat een lieffie zeg!
    (ik wil ook!)

19. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jacquelien wat een lief jochie is het toch! :) En ook echt een kereltje! Heb je echt goed gedaan hoor.. ;)

20. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Oh ja, ik ben nog wat belangrijks vergeten te zeggen: Iedereen nog heel erg bedankt voor de lieve en opbeurende woorden toen ik vrijdag in een (hele grote) dip zat! Ik had een oppepper zo nodig toen! THANX! :D
    Heerlijk zo'n forum waarin je lief en leed met elkaar kunt delen! :thumup:

Knuffel Miep

Deel Deze Pagina