Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Marcel heeft een Alecto DBX-88 gekocht, die kwam als beste uit de test van kieskeurig.nl geloof ik. Ach en met dat soort dingen vertrouw ik gewoon op hem, electronica en internet-reviews zijn wel zijn ding.

Ik zal de knuffel doorsmsen aan Tanya, aangezien Kar alleen datgene postte gister en eergister omdat ik zelf met 39 graden koorts in bed lag...

Vandaag komt er iemand langs voor een huisbezoek, van het consultatiebureau/de wijkverpleging. Spannend maar ook wel leuk denk ik. Zal wel niks mis zijn met ons huis/huishouden dus niks te vrezen, hihi.

Ow en mijn temperatuur was vanmorgen 37.3 dus dat gaat de goeie kant op. Nog maar 0.6 graden tot mijn normale temperatuur. Zit nu te ontbijten en mijn antibiotica weer in te nemen, ben ook alweer naar de wc geweest mochten jullie daar interesse in hebben ;)

Ik ga even wat van mijn videoband kijken en dan douchen en aankleden. Daarna mijn bed in de was doen, want door die koorts en die fantastische waterdichte molton van de hema was het best een beetje nat van het zweet in mijn bed de afgelopen twee nachten. In elk geval een test dat de molton werkt!

2. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ahhh ik moet me even verontschuldigen...

Ik heb voor geen meter meer gereageerd op JULLIE en alleen nog maar gezeurd over mijn eigen sores! Sorry daarvoor en ik hoop dat ik dat straks weer een beetje goed kan maken...

3. jessica84

jessica84 Actief lid

27 jun 2006
    111
    0
    0
    administratief medewerker
    den haag
    goeiemorgen dames, hoe gaat het hier met iedereen heb net anderhalf uur nodig gehad om bij te lezen.

iedereen goed geslapen vannacht?
    ik dus niet maar ja raak je wel aan gewend he ondertussen
    heb weer een behoorlijke hoge bloeddruk volgens de gyn 160/92 moet nu om de dag naar het zh toe pff

liefs jessica

4. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Sterrekind, wat fijn zeg dus morgen gaat het beginnen, spannend hoor!

Arma tanya, ik heb het echt met haar te doen...

Miep, gelukkig is het weer achter de rug, nu proberen een beetje bij te slapen!

Jacqueline, Harrie is echt een droppie zeg!

Beebie, welcome back! nogmaals gefeliciteerd! We horen het verhaal nog wel!

Wietske, beterschap met Eva, hoe was je apk nog? (of heb ik daar overheen gelezen?)

jeetje Landa, wat een toestand zeg met je vriend. ik hoop maar dat de oorzaak nu wel snel gevonden wordt dan kunnen ze er iets aan gaan doen. Sterkte ermee!

Eef, wat fijn dat je zo goed hebt geslapen!

Ik ben net voor apk geweest, bloeddruk was weer lager en zelfs weer wat afgevallen. Dus het was gewoon eenbeetje vocht de vorige keer en niks bijzonders. Nu gaat mijn ha op vakantie voor 2 weken. Dus mag ik volgende week een keer naar een vk op controle, en daarna pas weer bij de huisarts. Maar dan ben ik al een kleine week overtijd. Dus we zien wel. Ik vind het wel jammer hoor. Je bouwt toch een beetje een band op met je huisarts, ik had het leuk gevonden als ze erbij was geweest. Maar ja, niks aan te doen.

Ik ga d'r nu vandoor, op visite bij een collega! Tot vanmiddag!

5. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    @ Sterrekind, nee, ik ben niet de laatste juni-mama. Er zijn er geloof ik nog 2 of 3 :S En jij succes he morgen! Spannend hoor!

@Evelieveling, fijn dat je zo goed geslapen hebt, ik heb juist geen oog dicht gedaan.....

En nu zijn we weer een dagje verder. Waarom komt die kleine er nou niet gewoon uit? Snapt "ie" niet dat wij nieuwschierig zijn? haha

Fijne dag allemaal!

6. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen!

Nee, ook hier geen baby.. Dat was ook het eerste wat ik tegen Alex zei toen zijn wekker om 5 uur ging. :(

Tanya/Marc, wat een verhaal zeg! Wat lief dat je ons zo op de hoogte houdt Marc. Geef Tanya maar een hele dikke knuffel terug. We denken heel veel aan haar. Ik ben heel benieuwd hoe ze nu verder gaan.

Lexi fijn dat jij je ook beter voelt! Koorts mooi gezakt zeg! En ook fijn te weten dat die molton werkt ;) . Kun jij het updaten van Tanya weer aan, of wil je dat ik het nog even doe?

Wietske beterschap voor Eva en sterkte voor jou! Hoop dat het geen longontsteking is, arm kindje.

Vissie gelukkig dat het vocht was vorige week. Jammer dat je huisarts er niet is als je (waarschijnlijk) bevalt. Ik baal ook dat er nu VK's op vakantie gaan in mijn praktijk, staat er misschien toch een 'vreemde' aan je bed opeens!

Jessica klinkt niet fijn, die bloeddruk. Wat een geklep, om de dag ziekenhuis. Maar wel goed dat ze het even in de gaten houden. Sterkte!

Landa jij ook sterkte bij de VK en in het ziekenhuis met je vriendje!

Ik heb wel weer okee geslapen. Niet overdreven veel kramp. Pijn blijft op de achtergrond aanwezig, net of ik ongesteld moet worden. Heb net Morris een plezier gedaan en ben vrij ver gaan lopen met hem. Dat was niet zo'n goed idee. :( Nu nog bekaf en harde buik. Maar hij ligt tevreden te tukken dus dat is ook wat waard!

7. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Dus kar... jij gaat ook even lekker rustig aan doen!
    Dan kan jij er ook weer lekker tegenaan!

Lexi, geen excuses.
    Als je ziek bent dan ben je ziek. Dan zit je er niet op te wachten om pagina's vol klachten te lezen en op iedereen te reageren. Als je nou nooit reageert dan is het wat anders!
    Fijn dat je jezelf een stuk beter voelt!

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Helemaal mee eens! Het is al heel wat dat je elke dag langs komt! (Wel super gezellig trouwens)
    Hoe is het met Elin? Heeft die nog 'last' gehad van jouw borstontsteking? Of voed je aan 1 kant nu?

9. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    ben der weer, vissie apk was goed heb je overheen gelzen;). net bij ha geweest en ze heeft veel slijm wat dus in de keel zit. voorlopig geen melk drinken, paracetamol geven en tijmsiroop verder geen medicinijnen moet het 14 dagen aanzien anders terug komen.

10. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Fijn dat er niets ernstigs was tomenjerry! Hopen dat het snel minder wordt.

Kar... bij een borstontsteking moet je juist die borst aanbieden. Die melkkanalen moeten goed gaan doorstromen. Van de antibiotica en de ontsteking merkt de kleine als het goed is niets. Melk kan hooguit iets zoutiger zijn.

11. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ola allemaal, goeiemorgen..
    Ik heb zitten snotteren om Marc zijn verhaal..stom he? gewoon omdat ik vind dat ie zo lief over Tanya praat (haha die hormonen!) Marc en tanya heel veel succes en sterkte vandaag ook weer.

Evelien wat heerlijk dat je eindelijk lekker hebt kunnen slapen.

Jessica, wat enorm vervelend dat je om de dag naar het z.huis moet voor je bloeddruk...Zullen wel heel saaie controles zijn zeker/ of krijg je elke keer mooi je kleintje te zien?

Ik heb ook net APK gehad. Was een inval VK, leuke meid. Blijkt dat ik tóch weer een mini blaasontsteking heb / beginnend denk ik dan dus.
    Urine dus weer bij HA ingeleverd en tussen 14.00 en 15.00 uur kan ik bellen voor de uitslag en wat ze er aan gaan doen.
    Verder zat er een kleine hoeveelheid eiwit in de urine maar niet genoeg om me zorgen om te maken, hier deed ze vooralsnog even niks mee. Volgende week effe opnieuw testen.

Bloeddruk was iets gezakt van 120/ 70 naar 110/60 Wie weet hoe dit kan? Maakte ze zich ook geen zorgen over hoor, maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het kan dat dat zakt.

Ennnnn we hebben voor het eerst een inschatting gekregen van zijn gewicht..7 pond zei ze! Dat is best veel of niet? (ook dat weet ik eigenlijk niet)

Hij lag al helemaal mooi ingedaalt (wisten we al) ..en ze vroeg "heb je wel alles al klaar staan thuis?" Hihi..dat vond ik een verdachte vraag...ssssspannend dus :)

12. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Niva, fijn dat het bij jou ook weer okee was! En inderdaad, verdachte vraag.. ;) Wie weet, ben jij de eerstvolgende wel! 7 pond is stevig, maar is hij nu zo zwaar of verwachten ze hem bij de geboorte op dat gewicht? Dan is 7 pond namelijk heel gewoon, zeker voor een jochie.

Wietske, gelukkig ook goed nieuws bij jou! Fijn dat het niets ernstigers is. Arm meisje.. Zere tanden en ook nog benauwd.

Eef, dat wist ik niet. Lijkt me errug pijnlijk.. :(

Jeetje ik verveel me nu alweer.. Gelukkig komt straks Birth Stories weer op tv en is Alex vroeg thuis. Ik mag absoluut niet stofzuigen van hem, maar ik weet niet of ik me daaraan kan houden vandaag...

13. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Nee ze schatte hem/haar nu 7 pond (en ik ben nog geeneens 38 weken ..ooeps)

14. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    P.s. Ik verveel me ook steeds..wat erg he? zit ook te twijfelen of ik huishoudelijke dingen zla gaan doen of niet..Is wel weer nodig, en ik verveel me toch..majah..ik voel me er fysiek niet echt toe in staat :)

15. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Schatting n.a.v. voelen of door een meting op een echo?
    Want ik heb nu wel gezien dat schattingen echt niet betrouwbaar zijn.
    En metingen verschillen ook steeds.

Ze riepen maar dat die van mij heel zwaar zou worden.
    1,5 week geleden was uk ook al 7 pond.
    En zondag werd uk ruim 6 pond geschat. Sja...

Ik zie het vanzelf wel. Ik ga er maar vanuit dat 6 of 7 pond uitpoepen allebei pijn doet... ;)

16. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Overigens... zijn jullie nog van plan bepaalde dingen te bewaren voor ukkie?
    Zoals je zwangerschapstests, de krant van de geboortedag enzo?

Ik download nu al weken achter elkaar de top 40 van dat moment. Lijkt me wel leuk als uk dat op cd heeft en precies weet wat er toen 'in' was.

17. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik ga dadelijk beginnen met bijlezen, echt! Maar eerst mijn verhaal. De kleine ligt lekker op mijn borst te slapen, voor nog zeker 3 kwartier, dus dat moet lukken!

Op de nacht van dinsdag op woensdag (19 op 20 juni) werd ik om 1.10u wakker omdat mijn vliezen braken. Wat een apart gevoel! In de plas water liggend meteen Chris wakker geblérd! Samen het bed verschoond. Gelukkig had ik het zeiltje al naast het bed liggen om de volgende verschoonbeurt neer te leggen! :) Matras dus ook omgekeerd. Ik ben lekker weer in bed gekropen met het idee dat het nog wel heel lang zou kunnen duren. Tuurlijk konden we niet slapen: Ze zou komen! Na een half uur had ik de eerste wee. Heel licht, makkelijk te handelen. Eigenlijk gewoon een harde buik. Aangezien die harde buiken meteen regelmatig kwamen ben ik om een uurtje of 2u opgestaan. Chris is het kraambed gaan klaarzetten en ik ben gaan strijken. (tja, je moet wat!) DVDtje op, en de weeen noteren. Meteen een regelmaat van om de 4 minuten en toen dit een uur had aangehouden de verloskundige gebeld. Was er om 4u. Toen 2 cm ontsluiting en volledig verstreken. Heel netjes dus. Moesten maar weer bellen als het erger werd. Om 7.00u heeft Chris weer gebeld. De weeen zaten toen keurig om de 2 minuten en hielden minstens een minuut aan. (dat deden ze ook vanaf het begin) Om 7.30u had ik 5 cm ontsluiting. Na het superbegin was dit een tegenvaller, maar ik mocht gelukkig wel in bad vanaf dat moment! Het besef van tijd is echt weg! Tussen de weeen door leg ik mijn hoofd op de rand en lijk ik te slapen tot de volgende wee. En om 10u zou ze weer komen. Na een uurtje bad moest Chris bellen omdat ik persdrang had. 9.20u was de verloskundige er weer en had ik volledige ontsluiting. Ik mocht mee persen. Na een kleine 3 kwartier persen was het hoofdje duidelijk zichtbaar. De wee erop moest ik goed naar haar luisteren en zuchten en puffen als ze dat zei. Niet nodig want bij de eerste perswee werd ons meisje gelanceerd!

Alles meteen goed, apgarscore van 9 en even later een 10. Toen kwam de weegschaal. Ze bleek maar 1860 gram te wegen. Dysmatuur, dus meteen kinderarts gebeld, mama onder de douche, Nicci dik ingepakt en 2 uur later lag ze in de couveuse. Ik mocht ook in het ziekenhuis blijven gelukkig. Vanaf het begin ging het eigenlijk meteen erg goed. Ze viel een beetje af, tot 1820 gram maar kwam meteen heel erg goed aan. Ze woog gisteren precies 2000 gram! (hierperdepiep!) Ze werd wel erg geel en aangezien ze zo licht was lag het gehalte van de bibirubine ook erg laag voor haar. Ze zat op 307 waar 200 normaal is, en ze rond de 310 een bloedwissel zou moeten. Ze reageerde niet meteen op de lamp dus er kwam ook een lamp matje bij en ze mocht er niet meer onder vandaan. Ik moest haar dus in de couveuse voeden. Afgelopen donderdag mocht ze in een wiegje en moest ze bewijzen dat ze zichzelf kon warm houden. Veel eerder dan verwacht mocht ze zaterdag naar huis. De verpleegkundige had er op aangestuurd omdat zij zagen hoe wij met haar omgingen, ik de verzorging toch al helemaal zelf deed en die kleine het erg goed doet. Zaterdag was ze dan eindelijk thuis!

In het ziekenhuis heb ik een dagboek bijgehouden van alles er is gebeurd. Ik kan me het nu nauwelijks voorstellen dat alles zo goed is afgelopen. (ik had met 32 weken opgenomen moeten worden en had nooit thuis mogen bevallen, maar ik ben blij dat ik toch thuis was. Wat lekker was dat)

Ik las dat er al veel meer bevallen zijn! Ik ga even goed lezen wie en dan volgen de persoonlijke felicitaties nog! Sterkte voor degene die op het end lopen, waarbij het rommelt en die het zat zijn! Ik gun jullie echt net zo een mooie bevalling als ik heb gehad!

18. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Onze meid heeft maar 1 avond kunnen genieten van het geluid! Ze vond het schijnbaar zo leuk dat ze besloot te komen! hahaha!

19. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jeetje Chantal wat een verhaal! Klinkt inderdaad als een hele mooie bevalling. Jammer van het staartje.. Maar je hebt nu je meisje lekker bij je. Nogmaals gefeliciteerd! Super gedaan meis!

Maar hoezo had je met 32 weken opgenomen moeten worden? En had je ergens aan kunnen weten dat ze dysmatuur was?
    (Zijn er ook foto's van Nicci?! ;) )

20. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Klinkt inderdaad als een mooie bevalling. Helaas met staartje, maar alles is goed gekomen!

Vond je de bevalling zelf meevallen? Herkende je de echte weeën gelijk?
    Niet ingescheurd/ingeknipt?

Deel Deze Pagina