Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Hoera, lang leve Lexi!
    Sorry maar dat wilde ik even kwijt. Allerlei kleine overwinningen hier vandaag:

Ik ben er namelijk vanmiddag in geslaagd om Elin in de ingewikkelde-maar-wel-goed-voor-de-plek-in-mijn-borst houding te voeden zonder dat iemand me daarbij heeft geholpen! En ze dronk dus ook nog goed he! Ik ben helemaal trots op mezelf (en op mijn wurmpie) en het duurt vast niet lang of ik ben weer helemaal terug verliefd op haar (stond helaas heel eventjes uit toen ik ziek was).

En voor het eerst sinds maanden ben ik weer in staat om mijn eigen bed op te maken! Dat lijkt misschien heel raar en stom maar wij hebben van die megazware matrassen die ik dus met mijn bollie niet opgetild kreeg. Nou, heb daar dus vanmorgen al weer de normale molton omheen gekregen (mijn matras dus) en zodra ze uit de droger zijn doe ik er ook de gewone lakens omheen.

Zo, dat wou ik even kwijt. Nu kan ik weer reageren op jullie. Maar ik ga eerst even eten.

KUS!

2. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Wat ik me even afvraag.... zal er al iemand van de dames die vertrokken zijn bevallen zijn?
    Ben ik gewoon vreselijk benieuwd naar!

3. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Zouden ze dat niet even komen melden dan? Net als Kirby?

4. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Heb me net misselijk gegeten aan M&M's.. :(
    Nou ja, zijn ze tenminste op!

Lexi, gefeliciteerd met je overwinningen! :) Fijn om je lichaam weer terug te krijgen en weer gewone dingen te doen die zoveel moeite kostten lijkt me. Kan niet wachten..

5. landa78

landa78 Bekend lid

Mar 1, 2007
    559
    0
    0
    eigenlijk zijn de vk maar raar, zo wil de mijne nooit schatten hoe groot de kleine ongeveer is.. terwijl ik daar zo benieuwd naar ben.

6. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja, jammer. Ik moet er ook elke keer naar vragen. Het varieert nu tussen de 6 en 6,5 pond. Morgen maar weer eens vragen. Heb elke week een andere VK (3 verschillende zijn er - met vakanties nu nog meer denk ik).

7. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Is inderdaad een heerlijk gevoel om weer zeggenschap over jezelf te hebben! Niet alleen na een weekend en een dag ziek maar ook na de week ervoor dus die kraamzorg en al die visite over de vloer te hebben.
    Maar tegen de tijd dat jullie zover zijn dan mail je maar voor advies hoor! Als ik het ervaren heb dan deel ik dat graag met jullie. Als ik het niet weet hoor je het wel ;)

En wat betreft die M&Ms: die vragen er toch gewoon om om opgegeten te worden?

8. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Bijlezen is een zware dobber... eerst maar eens bijkomen vanaf mijn verhaal.

De verloskundige vertelde dat dysmaturen vaak vroeg komen omdat het eten op is; te kleine moederkoek. En rust is vaak heel goed omdat een te kleine placenta vaak gepaard gaat met een hoge bloeddruk. Ik had geen hoge bloeddruk dus dat gaf geen aanleiding tot een extra groeiecho. En daarnaast was Nicci goed te voelen, wat dus ook geen aanleiding gaf voor een groeiecho. Ze zeiden dat ze het hadden moeten zien, maar ja, ik ben er tussendoor geglipt. Ze is eigenlijk al heel lang blijven zitten. Ik heb niet gerookt tijdens mijn zwangerschap dus dat kan geen oorzaak zijn. Is wel de eerste vraag die gesteld is.

Er zijn al honderden foto's van die kleine. Als de regelmaat is teruggekeerd zal ik wat plaatsen. Eef heeft foto's van haar eerste badje in het ziekenhuis. Ik zit hier op de laptop en weet niet hoe ik foto's moet plaatsen vanuit hier. Hmmm misschien manlief nog even vragen. Ik show haar natuurlijk zo snel mogelijk!

9. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Niet ingescheurd of niets! Ik herkende de weeen gelijk, maar ja, mijn vliezen waren gebroken dus dan is de kans dat het geen harde buik was natuurlijk wel groter. En ze kwamen natuurlijk meteen met regelmaat.

10. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik was een dag eerder! :) Van harte gefeliciteerd Lex! Hoe spreek je de naam uit? Elien? Mooie bevalling gehad?

11. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Tanya Wat een verhaal meid! Heel veel sterkte met jouw enorm zware laatste loodjes! Ik hoop dat je nog goed kan rusten en dat die kleine zich dan aandient en je bevalling verloopt zoals het zou moeten verlopen! Dit is een uitputtingslag!

12. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Aan alle anderen die zijn bevallen: Gefeliciteerd! Ik ga even weer 100 pagina's terug om verder te lezen! Ik hoop op bevallingsverhalen!

13. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Vond jij het geen opluchting dat je mocht persen? Het tegenhouden van die persweeen vond ik echt niet grappig, maar het persen; heerlijk!

En ik heb dus gevraagd hoe je de naam uitspreekt... ik ben inmiddels bij je verhaal aangekomen en heb mijn antwoord. Mooie naam hoor!

14. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Jaqueline: gefeliciteerd met Harrie!

15. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    beebie, ik ben zo brutaal geweest om de foto's naar Karlijn te sturen.
    Heb je op die laptop mail?
    Hotmail ofzo?
    Anders kan ik je mailtje wel daarheen sturen, kan je ze daar vandaan plukken en in je album plaatsen.

16. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Sorry dat ik even nergens op reageer, maar zit een beetje sip te zijn/te stressen.
    Op de creche van mijn dochter heerst de waterpokken. Het lijkt er vandaag sterk op dat zij het ook krijgt.
    Voor pasgeborenen is het gevaarlijk, soms scheiden ze zelfs moeder en ik wanneer de moeder het heeft.
    Ik vind het echt vreselijk. Straks willen ze mijn meisje ergens anders laten slapen omdat het niet bij de baby mag komen.
    Ik baalde al van die spruw die mijn kleintje ws via mij krijgt en van de nierafwijking waarvoor we in de kraamweek naar het ziekenhuis moeten. Ik word er een beetje moedeloos van dat er steeds wat bovenop die stapel komt te liggen.
    Waarom kunnen we niet 'gewoon' met zn vieren gaan genieten na de bevalling?
    Ik wacht het vanavond nog even af en ga dan maar aan de VK vragen wat het beleid is wanneer een ander kind waterpokken heeft.
    Als ik zou moeten kiezen tussen mijn 2 kindjes zou ik dat hartverscheurend vinden. Dit kindje ken ik nog niet, maar heeft wel een mama nodig en wil ik graag leren kennen. Mijn meisje moet al haar aandacht gaan delen en gun ik het niet dat ze zo 'afgewezen' wordt. Misschien loop ik teveel op de zaken vooruit of stel ik me aan, maar ik zit hier echt met een enorme brok in mijn keel. Waarom nou nog iets? is het nou nog niet klaar met tegenvallers.

Sorry voor alle meiden meet eindeloze voorweeen en dergelijke. Die vinden me vast een zeur!

17. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Vast niet, jij mag ook je verhaal hier kwijt.

Ik kan helaas weinig voor je doen, maar hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen en dat je niet de verschrikkelijke keuze tussen je 2 kinderen hoeft te maken.
    Sterkte!

18. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    Hey meiden,

Hier even een kort berichtje van mij.
    Me moeder komt zo dus dan komt het er niet meer van.

Tanya, wat zal jij balen, hopelijk komt het snel opgang.

Beebie, wat een verhaal.

Ikzelf, ik ben nog niet zenuwachtig maar dat zal nog wel komen.
    Zodra de kleine er is zal ik Melanie een sms-je sturen.
    Ook zal ik Twinny zo een berichtje sturen want als het goed is zijn ze vandaag thuis gekomen.

Iedereen een knuffel en een kus en tot snel.

19. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

May 15, 2005
    1,191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    sterre succes morgen zet hem op meid

20. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Ja, ik loop misschien wel iets te hard van stapel hoor. Maar sommige dingen die je dan weer op internet leest... Ik moet maar gewoon even niet speuren op internet en gewoon de Vk afwachten. En voor nu maar heel hard duimen dat het andere plekjes zijn dan waterpokken!

Share This Page