Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Maris, mijn buik lijkt soms ook al behoorlijk te groeien. Bij mijn dochter had ik ook al met 9 weken een klein buikje, en nu lijkt t er weer op. Vooral 's avonds valt het op. Op werk loop ik dus ook steeds met een ingehouden buik!

Werk je ook in het weekend Selma? Weet je werkgever het al? Er heerst nl momenteel zoveel (buikgriep/verkoudheden) dat het niet hoeft op te vallen...

2. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hoi,

mijn leidinggevende heb ik het al verteld en wat blijkt...Ook zij is zwanger! 2 weken verder dan ik. Alles gaat goed bij haar.
    Ik werk 32 uur per week en onregelmatig. Werk op afdeling kort verblijf en daar zie ik dus elke dinsdag en donderdag allemaal curretages voorbij komen. Moeilijk hoor!

Ben zelf onzeker, als ik iets minder misselijk ben of als mijn borsten minder pijnlijk zijn ben ik bang dat het mis is. Genieten is nu zo moeilijk.
    Ik zie het alleen maar fout gaan op 't werk bij patienten. Probeer positief te blijven maar vind het lastig.

Adine; Sterkte met dit moeilijke verlies. Denken aan je

Liefs selma

3. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    smeetje en peetje lijken op elkaar he ;)
    maar het berichtje is voor smeetje neem ik aan

4. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    hier is alles nog hetzelfde nou ehh hetzelfde..
    misselijkheid word alleen maar erger 24 uur per dag pff
    En ik hoopte zo erg dat dit niet ging gebeuren!
    (bij mijn dochter was ik dat ook 37 wkn lang pff)
    maar ja goed teken he?
    De zwangeren om me heen worden steeds meer.
    3 kennissen en 2 vriendinnen maar eindelijk kan ik meegenieten met ze...
    Het word alleen een druk jaar hihi
    wel hopelijk een moooi en goed jaar!

5. angels

angels Lid

30 okt 2006
    62
    0
    0
    Hier nog steeds weinig tot geen last vd zwngerschap, begin af en toe zelfs te twijfelen of ik wel echt zwanger ben, maar ja er stonden toch echt twee streepjes op de test.

Vandaag bij mijn schoonouders netjes mn mond gehouden over de zwangerschap, wordt wel steeds moeilijker, nog 3 weekjes wachten en dan mag het!

Morgen ga ik het al wel op mn werk vertellen, want ik moet de 14e naar de vk en heb geen zin om daar voor te moeten liegen, ben benieuwd wat mn baas zegt!

6. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    @ pienie, bij mij voelt het met een broek aan als een enorme vetrol. Niet echt leuk, soms denk ik zelfs dat ik gewoon dik geworden ben. Heb jij dat ook zo?

Ik loop in ieder geval op mijn werk ook met mijn buik ingetrokken rond, of met een verhullend blouseje of wat wijdere trui. Pffff...

Ik wil helemaal nog niet dik worden, daar ben ik geestelijk nog niet klaar voor!
    :-S
    Nu weet ik wel dat er zat vrouwen zijn die juist met smart wachten op het buikje, maar ik ben er dus echt niet zo blij mee.
    Stom he?

Maris

7. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Hoi Lexi,

wat onwijs herkenbaar, jouw verhaal!

Mijn moeder is ook om helemaal zot van te worden qua overbezorgdheid. Ze weet soms elke druppel levensvreugde weg te zuigen door haar gezeur. Ik begrijp goed dat je er moeite mee gehad hebt dat ze zo klaagde over het nog-niet-oma-worden... Bij mijn moeder komt het er telkens op neer dat ze gewoon niet nadenkt over de impact van wat ze zegt... Ze bedoelt het goed, maar ondertussen...

Mijn schoonmoeder is trouwens ook een heftig geval. Die loopt al vijf jaar met alle babyneefjes en babynichtjes te zeulen en te roepen dat ze ook een beetje oma is.... En dat terwijl haar broer die boven haar zit qua ouderdom nog kinderen heeft die jonger zijn dan wij... En haar zus die tien jaar ouder is heeft "nog maar" 3,5 jaar kleinkinderen... Maar goed, dat soort statistieken gaan er bij Ma niet in. Ze zal wel heel blij zijn denk ik als wij met ons nieuws komen.
    :D

Veel succes met jouw moeder, misschien kun je, als het het nieuws eenmaal verteld hebt, eens een gesprekje met haar aangaan waarin je zegt wat je in je mailtje zegt, en wat voor effect dat op jouw gevoelens heeft? Grote kans dat ze zich daar niet van bewust is geweest...

Sterkte ermee!

Maris

8. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Hey Maris,
    Dankje voor je hart onder de riem en je eigen verhaal ook. Ben blij dat ik niet de enige ben! Mijn moeder heeft ook nooit in de gaten wat haar woorden voor impact (kunnen) hebben, ze denkt bovendien altijd dat ze - omdat ze het beste met mensen voor heeft - gewoon alles kan zeggen.
    Maar: ik zat vandaag in de trein en had een briljante ingeving: ik ben dus een Sint gedicht gaan schrijven voor haar waarin ik in eerste instantie even aankaart dat haar hints/opmerkingen me soms aan het huilen hebben gemaakt afgelopen jaar maar de tweede helft van het gedicht gaat erover dat het dan over 7 maanden wel zover is: haar eerste kleinkind. Ze viert sinterklaas bij mijn zusje dus die wilde wel zo lief zijn om een bol wol te kopen en een paar breinaalden. Daar doet ze dan het gedicht bij en dan denk ik dat ik wel genoeg gezegd heb.
    Misschien ook een ideetje voor jou?
    Groetjes,
    Lex.

9. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ow lieve mensen die allemaal misselijk zijn: IK HEB NOG EEN GOUDEN TIP!
    (dat ik die niet eerder met jullie heb gedeeld...!)

Ik heb van mijn zusje zogenaamde 'sea-bands' geleend, polsbandjes met een acupressuur dingetje erin die bijv ook helpen tegen zeeziekte. Het zijn gewoon elastische stoffen polsbandjes waarin een plastic bolletje zit dat precies op een chakra-achtig drukpunt in je pols drukt als je ze goed omdoet, en dat schijnt volgens oude wijsheden te helpen.

Zij heeft ze toen op de boot naar Engeland gekocht, maar misschien verkopen ze ze ook wel gewoon bij een ANWB winkel? Ik vond ze wel helpen!

Succes ermee!

10. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Goh, ik heb juist het idee dat er nog niks te zien is bij mij. Maar ja, ik heb dan van mezelf ook al wel een buikje (maat 44) dus zoveel zal er wel niet te zien zijn dan?
    't Is wel moeilijker om mijn buik in te houden, merk ik, want dan voel ik soms een beetje steekjes, alsof de kleine zegt: hey, geef mij es wat meer plek! Groot gelijk heeft-ie!
    Waarschijnlijk kom ik straks na twee weekjes kerstvakantie volkomen vet en onherkenbaar terug op school.... Gelijk mijn geheim verklapt, hihihi!

11. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
  12. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

JAAAAAAA DIE ZIJN HET!

(nou ja, ik heb blauwe maar om de kleur zal het wel niet gaan he?) ;)

Succes ermee, volgens mij werken ze wel! En anders nog geen man overboord want het is een remedie zonder chemische middelen!

13. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Zo, mijn broer en schoonzus weten het nu ook. Mijn schoonzus is afgelopen september bevallen, dus we hebben lekker over baby's gepraat. Nog een paar posititiebroeken gekregen. Ik heb mijn eerste kadootje ook binnen. Een lief klein wit truitje met bijpassende broekje. Van mijn broer en schoonzus gekregen.

14. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Lexi,

Leuk idee om het in een gedicht te verwoorden!

Ik ga denk ik een borduurpakket halen, want mijn moeder maakt altijd borduurschilderijtjes voor nieuwgeborenen.

Dan weet ik tenminste ook meteen dat ik het zelf mooi vind.
    :)

Groetjes!
    Maris

15. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    He Maris, mijn 'buik' is voorlopig ook alleen nog maar een vetrol... Vooral als ik zit (als ik sta lijkt het een beetje beter). Ik vind die beginnende buik ook helemaal niks. Je lijkt eerder gewoon dik te worden dan zwanger. ik kijk echter wel uit naar een echte zwangere buik. Ik moet zeggen dat de sinterklaastijd ook niet echt meehelpt met het vetvrij houden van mijn buik!

Vandaag sinterklaas op visite gehad. Mijn dochtertje was zo aan het lachen en aan het genieten. Echt heerlijk. De Piet deed het ook wel heel erg leuk...
    Volgend jaar waarschijnlijk nog een ieniminischoentje erbij voor de open haard. Fijne gedachte!

16. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Pienie: "fijn" dat jij ook een vetrol hebt!

Ik voelde me er al zo raar bij... ik zat echt in dubio, zo van is dit nu zwanger of eet ik gewoon te veel... terwijl ik eigenlijk minder eet dan normaal (niet dat ik misselijk ben, maar ik heb gewoon nergens trek in).

Waar een mens zich al niet druk om kan maken he?

Maris

ps ik heb nog geen kinderen, kan me ook nog niet echt voorstellen hoe het straks gaat zijn. Spannend!

17. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    hoi hoi iedereen, Adine gecondoleerd meid, neem even rustig de tijd om te rouwen, en schrijf lekker van je af wat je kwijt wil. verder gaat het gelukkig goed met iedereen, ikzelf heb gisteren 2 keer overgegeven, maar moet erbij zeggen dat ik weer helemaal ziek ben, hoesten hoesten hoesten en dan vanmorgen koorts, mijn moeder komt zo hierheen ten eerste om onze auto aan nieuwe eigenaar te overhandigen dat kan ik nu ook niet en daarna om een poosje op mijn dochter te passen zodat ik nog even lekker naar bed kan gaan, bah wat voel ik me klote. ben je niet ziek van zwangerschap dan wel van de griep. nou tot later.

18. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Goedemorgen,

Ben net terug van de vlos. Ze moest natuurlijk van alles weten. Bloed geprikt. Bloeddruk gemeten. Die was wat hoog. 120/85. Maar dat kunnen nu ook de spanningen zijn. Volgende week moet ik terug om nog een keer te meten.

Ze heeft nog even aan mijn buik gevoeld en ze voelde een puntje. Wauw. Het groeit dus.

Net afspraak gemaakt voor echo. Wordt volgend jaar 3 januari, s avonds.

19. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hoi Adine,

wat fijn dat alles goed was bij de verloskundige! En ze voelde zelfs al een puntje, wat bijzonder he.

Hier gaat ook alles goed. Vandaag een betere dag, minder misselijk! Zo een late dienst...

Hoe gaat het met de andere dames?

Groetjes Selma

20. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    He Adine, gaat het weer een beetje met je?
    Wat fijn om te horen dat alles goed is met je kleintje.

Selma, grappig dat ook bij jou de misselijkheid een stuk minder is, ook bij mij is dit het geval.
    Sinds gisteren, krijg ik het wat beter onder controle.
    Moet gewoon goed opletten dat ik regelmatig eet en veel water drink en de granules van VSM in neem, dan kom ik ook de dag wel door.

Hopen dat het zo blijft.

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina