Even nog niet bijgelezen: maar zit even met de tranen in mijn ogen. Net de VK gebeld en die zei heel stellig dat zodra ik ga bevallen dat mijn dochter weg moet tot de waterpokken zijn ingedroogd. ,,Meestal is dat maar een 'paar' dagen". O ja, en ze zei ook dat ik maar zo min mogelijk met haar moet knuffelen. Het is wel duidelijk dat dat mens zelf geen kinderen heeft. Ik vind het zooo erg dat ik mijn meisje dan moet gaan 'afwijzen' na de geboorte van het tweede kindje. Er verandert al zoveel voor haar en dan krijgt ze nu nog eens het signaal van als haar broertje/zusje er is dat zij dan even niet welkom is. Bovendien heb ik haar nog nooit langer dan 1 nacht uit logeren gedaan. Het zullen de hormonen wel zijn, maar ik ben zo verdrietig. Nu maar hopen dat de kleine uk nog even blijft zitten. Ga nu even bijlezen.
Tja evelien, hij moet het toch op een bepaald moment weten. Als mensen aan me vragen 'wil je weten wat het wordt' vind ik dat ook zo loos (ja uiteindelijk wel ja, haha). Lexi, vervelend dat iedereen het beter weet. Volgens mij is dat de nr 1 irritatie bij kersverse mama's. Iedereen die ongewenst advies gaat uitbrengen en dan niet op een vrijblijvende manier maar vooral nogal overtuigd van zichzelf. Gewoon de tips meenemen waar je wat aan denkt te hebben en verder ene oor in andere oor uit!
Nou inderdaad Pienie... Hopelijk laat de kleine nog even op zich wachten. Hoe zit dat eigenlijk met waterpokken, hoe lang zijn ze normaal gesproken besmettelijk (hoeveel dagen/weken)? Ik kan me voorstellen dat je verdrietig bent. Het is maar 'een paar'(!) dagen.... Je wilt natuurlijk na de bevalling zo snel mogelijk met je gezinnetje bij elkaar zijn (met zijn vieren dus en niet met zijn drieen).
Ach meissie toch, ik snap je helemaal. Natuurlijk voel je je k*t nu. Nu maar hopen dat het snel indroogd en de kleine even wacht.
Ik snap het helemaal. ik vind het ook geen optie om je kleine meid weg te moeten doen, afdanken, omdat haar nieuwe broertje/zusje niet ziek mag worden. Maar.. je kan het indrogen helpen he... - Bij de meeste kinderen hoeven waterpokken niet behandeld te worden. Volwassenen, oudere adolescenten en mensen (volwassenen en kinderen) met een verzwakt afweersysteem (bijv. leukemie) kunnen behandeld worden met het antivirale middel aciclovir. - Vrouwen die geen waterpokken hebben gehad en er tijdens de zwangerschap mee in contact zijn geweest, krijgen varicella-zoster-immunoglobulinen (VZIG, een antilichaam) toegediend om besmetting te voorkomen of deze af te zwakken. Als een zwangere vrouw desondanks waterpokken krijgt, wordt een behandeling met het antivirale medicijn aciclovir overwogen. Krijgt de vrouw waterpokken in de periode direct voor of na de bevalling, dan moet de pasgeboren baby een immunoglobulineninjectie krijgen. Babys die waterpokken krijgen tijdens de eerste maanden van hun leven moeten behandeld worden met aciclovir. - De jeuk kan worden bestreden met een schudmengsel (lotio alba) of met een indrogende smeersel (zinkoxidesmeersel). Met deze uitwendige middelen zullen de blaasjes ook sneller indrogen, waardoor de kans op littekenvorming kleiner wordt. - Wassen met een desinfecterende zeep kan een secunadire infectie doen voorkomen. Indien desondanks toch een secundaire bacteriele infectie optreedt (dit herkent u aan toename van pus en korstjes, roodheid, pijn en zwelling van de huidafwijkingen) dient u zo snel mogelijk uw arts te raadplegen, deze kan eventueel een antibiotica kuur voorschrijven. Sterkte wijffie.... dit is gewoon zwaar klote!
Esther: Gefeliciteerd met jullie dochter LIEVE Als je een beetje herstelt bent horen we graag je verhaal en we wachten met spanning op de foto's!
update van Vissie: Hoi. Ben in het ziekenhuis. Weeen zetten niet door. Vliezen langer dan 24 uur gebroken. Om 12 uur inwendig onderzoek en waarschijnlijk gel. CTG was goed.
aaaaaaaahhhhhhhh, had het hele bericht al klaar, druk ik op de delete toets.... alles weg , dus poging 2. Goedemorgen, Vissie: spannend hoor, het zet nu toch echt door. Succes en we hopen snel goed nieuws van je te horen. Lexi: wat vervelend dat mensen denken het beter te weten. Zo te lezen doe je het prima en gaat het goed met zowel jou als de kleine, dus niets van aantrekken. Jij bent de baas; jij bent de mama!! Trouwens inderdaad een heel leuk, origineel geboortekaartje. Marloes: heel begrijpelijk dat je hier ff niet bent geweest. Wel fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Melanie: zo is mijn verlof ook begonnen; met niets doen. Nu na bijna 4 weken is dat (helaas) nog steeds zo Karlijn, Kaartje en Zanoni: 40 weken zwanger vandaag! Hopen dat het niet veel langer gaat duren, ik duim voor jullie! Pienie: wat vindt ik dat ontzettend sneu voor je. Kan heel goed begrijpen dat je dat niet lekker zit en je er erg verdrietig van wordt. Voor jou hoop ik nu inderdaad dat de kleine nog ff blijft zitten, zodat je je dochter niet weg hoeft te sturen. Eveline: haha, ik moest ook erg lachen om je droom.... Hier weinig nieuws. Heb een goede nacht gehad en ben maar 1x wakker geweest. Verder heb ik wel steeds vaker harde buiken en last van mijn rug. Ook ben ik af en toe weer misselijk en heb soms totaal geen trek. Vologens mijn moeder allemaal kleine voortekens... laten we het hopen. Want ondanks dat ik nog 2 weken moet tot de uitgerekende datum, begin ik het nu wel behoorlijk zat te worden... Voor alle meiden die het ook (ff) zat zijn -------- *knuffel* ---------- Liefs Elma
Vissie: Je zult nu wel bezig zijn. Spannend hoor. Ik hoop dat het allemaal een beetje voorspoedig gaat! **lees net dat het niet doorzet** Sterkte meid! Marloes: Logisch dat je even tijd voor jezelf hebt genomen. Hoe voel je je nu? Miep; om half 2 nog mondwerk verrichten ! Dat helpt de bevalling niet opgang hoor ! Kar: 40 weken vandaag! Melanie: Gefeliciteerd met je verlof en volgens mij ben je heel goed bezig met je verlof. Je moet juist zo min mogelijk doen , en alleen met huishoudelijk werk aan de slag als je daar zin in / puf voor hebt . Hier alles nog rustig. Ben druk met de was en ga me zo gereed maken voor mijn sollicitatiegesprek.
Ik heb Vissie een SMS terug gestuurd. Dat we (alle juli-mama's) sterkte wensen en hopen dat het niet lang meer duurt. Groetjes Miep
Lex, gewoon al die opmerkingen naast je neerleggen en doen waar jij je goed bij voelt... het is idd beter om je kindje gewoon wat meer aan te leggen tot vraag en aanbod op elkaar afgestemd zijn! En je kan je kindje niet teveel voeding geven met bv...! Je doet het gewoon super!
Dank je wel voor dat sms'ie richting Vissie. Balen dat het niet doorzet. maar goed, het zal niet al te lang meer duren voor ze haar uk vastheeft!
Oh, Kaartje en Zanoni: OOK 40 weken! Lexi: Heel goed, hou vast aan waar jij je prettig bij voelt en laat je niet gek maken door de mensen om je heen. Je doet het hartstikke goed! Ik moet telkens denken aan de zin die je in 1 van je eerste berichten na je bevalling schreef (ook als ik lig te slapen :-k ): Die meid en ik begrijpen elkaar. Dat vond ik zoooo mooi! Dat wil ik ook met mijn kindje [-o< !
Jody: Succes met je gesprek! Hoe laat moet je? Ennuh, ik weet dat mondwerk de bevalling niet op gang brengt, haha. Maar het 'echte werk' doen we al maanden niet meer.... Groetjes Miep
Vissie, heel veel succes vandaag! Hoop dat je je ukkie snel in je armen hebt! Sterrekind, gefeliciteerd met de geboorte van Lieve! Jammer dat het alsnog een ks is geworden. Pienie, hoop dat je ukkie nog ff blijft zitten tot je dochter helemaal genezen is.
13u. Natuurlijk precies in de grote pauze. Daar heb ik zo'n hekel aan....al die kinderen die je van top tot teen lopen te bekijken (en nu voel ik me al helemaal onzeker met zo'n gigantische buik ). Al maanden niet mee ? Mis je het niet? Veel pijn of gewoon geen fijn gevoel er bij? Ruud wilde gisteren wel weer, maar ik heb toch maar afgehouden ivm sollicitatiegesprek en diploma uitreiking van mijn broertje (HBO) morgen....
Het is al laat en nog niets van Karlijn. Heb geen idee hoe laat ze naar de vk moest voor haar extra bloeddruk controle. Dus heb haar net even een sms gestuurd.
Mijn hoofd staat er gewoon niet naar.... En gelukkig accepteert mijn vriend het. Ik heb er gewoon geen behoefte aan op dit moment. Al kijk ik er wel weer naar uit dat we (misschien wel maanden) na de bevalling weer eens lekker intiem kunnen zijn. Vandaar zo nu en dan wat mondwerk, hihi. (Vind ik ook niet erg om te doen hoor )