Hoi Monique, ik had nog niet gezegd dat mijn misselijkheid minder was of het komt alweer opzetten...Poeh, het is ook elke dag anders! We zullen zien wat vandaag gaat brengen. Ik hoop dat jouw misselijkheid wegblijft monique! Hoe is het met jullie onzekerheid? Denken jullie veel aan een MK of zijn jullie echt aan het genieten? Ik vind het zo lastig, maar als je zo misselijk bent zal het wel goed zitten toch? Liefs Selma
Soms denk ik weleens, het kan nog misgaan. Maar als je dan weer kotsend boven de plee hangt, denk dan wel dat het goed zit.
ha meiden weet je, ik ben bijna helemaal niet misselijk en ga me daar beetje zorgen overmaken. Afgelopen dagen was ik wat ziek van verkoudheid en dan ben ik ook misselijker, maar nu het weer wat beter gaat is de misselijkheid ook weer minder. Lijkt ook een beetje er aan te liggen hoe ik me lichamelijk verder voel. Tis wel zo dat ik minder trek heb en de aanblik van eten me tegen staat, maar ik eet er niet minder om........ Tja en volgens de echo's gaat alles goed, dus denk dat ik me maar gewoon gelukkig moet prijzen....... Ben nu klaar met werken en ga maar eens boodschappen doen. VOor het weekend geen puf voor gehad, vanwege griepje, maar nu moet ik toch echt wel eens iets gezonds in huis halen....... grtjs twinny
ik denk er wel aan hoor Selma... gewoon omdat het de vorige keer mis gegaan is... ben ook als de dood voor de echo van volgende week...
Hallo meiden, Ik heb van het weekend wel meegelezen, maar geen tijd gehad om te reageren. Adine: Gecondoleerd met het verlies van je moeder. En heel veel sterkte! Selma, Marloes en Twinny; Ik maak me ook zorgen. Ik heb net zoals Twinny weinig last van misselijkheid. Maar de andere kwaaltjes zijn nog volop aanwezig; erg pijnlijke borsten, moe, slappe benen, rare eetlust, opgezette buik, moeilijk naar de wc. Maar toch maak ik me zorgen dat het niet goed zit. De ene keer denk ik; Oh, het zit vast allemaal goed ik blijf de kwaaltjes houden, we krijgen een kindje! Maar op het andere moment ben ik enorm bang dat de MK nog moet komen. Ik ben dan ook enorm bang voor de echo volgende week. Maar ik moet het gewoon weten! Zo dat is mijn gevoel, haha Verder vandaag een spannende dag; we gaan het vanavond aan mijn schoonouders vertellen. We hebben voor de toekomstige opa een fles champagne met daarop; Je bent de meest bruisende opa van de hele wereld; liefs je toekomstige kleinkind. En voor de oma hebben we een schattig rompertje. Morgen vertellen we het aan mijn ouders en broers/zussen, tijdens sinterklaas. Mijn ouders krijgen dezelfde cadeautjes, maar dan met een gedicht erbij. Ik ben zoooooooooooooo benieuwd hoe ze reageren! X Neia
Ik maak me ook wel zorgen, op zich nog niet eens zozeer vanwege het gebrek aan symptomen (heb helemaal niet zo'n last van mijn borsten , maar aan de andere kant slaap ik snert en lust ik niks en ben ik de hele dag zeeziek) maar gewoon omdat ik niet kan geloven dat IK zoveel geluk kan hebben. De tendens in mijn leven is namelijk meestal dat de dingen niet goed gaan, dus stiekem ben ik best een beetje een pessimist geworden daardoor. @ Neia: leuk is dat he, dat nu de Sinterklaas ertussen zit? Mooie gelegenheid om het te vertellen. Morgen is het voor ons precies 2 maanden dus wel een geschikt moment om het de ouders te vertellen. Dus we gaan bij mijn vriend z'n ouders eten, terwijl mijn moeder (die bij mijn zusje Sint viert) daar haar verrassings-gedicht krijgt met een bolletje wol om vast sokjes te gaan breien. @ Adine: gaat het alweer wat beter? Ik hoop wel dat je steun kan krijgen in je omgeving, lijkt me vreselijk om in zo'n emotionele periode ook nog eens je moeder niet meer te hebben. Heb je wel een fijne schoonmoeder of een paar goede vriendinnen waar je bij terecht kan? Succes en sterkte, meid! Ik zie trouwens dat wij precies even ver zijn! Grappig. Nou, ik ga even op de bank liggen. Ben weer helemaal uitgepuft van school, tis een zwaar beroep, vooral als je je gedurende de dag steeds misselijk voelt en je wederom om 5 uur bent wakker geworden Er waren vandaag zelfs diverse collega's die vroegen of het wel ging (en dat was ook bijna niet zo), misschien moet ik er toch een of twee in vertrouwen nemen. Weet het niet, ben dan soort van bijgelovig dat het dan vast misgaat omdat teveel mensen het weten.
Hallo meiden, Ik kan ook met jullie mee praten, want ik ben 31 juli 2007 uitgerekend. Laat de eerste spannende weken maar snel voorbij zijn. Iedereen van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Groetjes Esther
Haha ja dat kan nog net dan he? Als ie te laat is moet je misschien strakjes nog een paar dagen switchen naar een ander forum. Grappig! Welkom
Hoi medezwangeren... Over die onzekerheid: poeh, ik ben t enorm! Tijdens mijn vorige zwangerschap hing ik zelfs na de echo dat het mis was nog boven de pot en gaf mijn lichaam geen enkel signaal dat het mis was (uiteindelijk curretage). Nu was ik dus steeds onzeker, zelfs na de echo anderhalve week geleden met een kloppend hartje. Je weet gewoon pas dat het mis is als je een echo hebt/je bloedverlies hebt (dus meiden, niet teveel stressen zolang daar geen reden toe is) MAAR... Vandaag naar de VK geweest voor een intake. Ze ging even proberen om het hartje te horen, terwijl er een grote kans is dat je het nog niet hoort. Na lang wachten hoorden we het ineens Vandaag loop ik dus een beetje op een roze wolk. Volgende week heb ik een echo en de week daarna mag ik een keer extra hartje komen luisteren. Wat betreft die vetrol, Maris. Ik baal er ook wel van hoor. Liever een leuke zwangerschapsbuik zonder vet (ik eet het er toch ook wel zelf een beetje aan). Maar over een paar weken wordt het vast mooier!
Hallo dames, Heb vandaag geen goede dag, vanmiddag bij het afvegen kwam er bruinbloed mee, schrok me rot! Meteen de vk even gebeld en volgens haar kon het door't vrijen komen en zolang er geen hevige krampen waren en/of propjes mee kwamen of helder en veel bloed moest ik me niet te veel zorgen maken. Ze zei er nog wel even bij dat 1 op de 10 zwangerschappen eindigt in een miskraam, dat wou ik dus net even niet horen op dit moment! Gelukkig komt er alleen wat bruinbloed mee bij het afvegen en niks op mn maandverbandje. Ik mag trouwens eerder komen voor de echo als ik dat wil, wordt dan wel n inwendige echo. Zit nu dus te twijfelen of ik gewoon zal afwachten of dat ik het toch laat checken. Oh wat wordt je toch onzeker van dat zwanger zijn!
Hoi meiden, Nou, ik zit ook even lekker te stressen hier... terwijl ik natuurlijk van alle info van hier weet dat dat niks uit maakt... Zonet had ik een druppel bij het plassen. Wel een rare (geen dikke, maar allemaal kleine spatjes zeg maar), en rose, maar ik vond het echt niet tof zoals jullie begrijpen... Bij het afvegen ook rose. Lijkt mij wel wat laat om nog last te hebben van de innesteling, en mijn man is voor zijn werk weg dus door sex komt het ook niet. Ik voel geen pijn of zo, alleen de normale steekjes zo nu en dan. Dus het zal vast wel loslopen, maar toch... pfffffff even stoom afblazen dus. Nou ja... Nu ga ik maar braaf opzoeken wanneer Hart van Nederland af is, dan ga ik tegen die tijd terug naar Harry Potter. Fijne avond allemaal! Angels, sterkte met jouw bruine zooi... laat 't ons maar snel weer verlaten zonder 't kindje mee te nemen! Maris ps nu voel ik me weer beroerd dat ik gisteren zat te mopperen op mijn "vetrol" :x
Hoi dames, hmm wat verontrustende berichtjes hier en daar...Spannend en onzeker hoor, maar het komt vast goed. Wat oud bloed kan meestal geen kwaad. En nog volop verschijnselen. Het komt vast goed. Ik ga snel slapen, helemaal moe nu! Doei, Selma
Tjonge wat zijn sommigen van jullie nog laat op zeg? Ik ben gister na een vermoeiende schooldag en een nog vermoeiendere ouderavond om half tien mijn bedje in gerold... Vanavond gaan we het de schoonouders vertellen, en mijn moeder krijgt vanmiddag van mijn zusje haar gedicht en een grap-kadootje in de vorm van een bol wol en twee breinaalden. Ga maar lekker breien, mam! Ben wel zenuwachtig hoor! Vanmiddag nog wat leuks vinden voor de schoonouders... Ook ik erger me aan mijn vetrol, hoewel die niet zoveel groter is dan mijn normale buikje... Maar ik voel me wel vet en lelijk nu. En als ik me nou eens niet zo rot voelde de hele dag dan zou ik er misschien nog wel blij mee zijn, maar nu is het alleen maar irritant. Hoelang nog tot het beter gaat?
goeiemorgen meiden... hmmzz onzekerheid.. ik denk dat ik idd ook zeker wel mee kan praten! na zoveel mk`s ben ik nu zooooo bang. Maar heb er ook wel een heel goed gevoel over. Ik kots veel en ben echt 24 uur misslijk (zo erg dat ik mijn dochters sinterklaas feest mist) Bij mijn dochter was het ook zo.Ik was al bang dat dit weer ging gebeuren. Bij haar kon ik ziek zijn, maar nu heb ik haar mijn werk,huishouden. Het valt me vies tegen echt waar. Gisteren avond heb ik zo zitten janken. Mijn dochter heeft niks aan me nu, ik voel me schuldig
Nou dames, wat een sombere berichten allemaal. Ik weet wel dat het weer er ook naar is om somber te zijn, maar kom op. Proberen om toch positief te zijn. Hier is de misselijkheid 's morgens goed op gang. Iedere ochtend boven de pot hangen. Ben ik dat kwijt, dan gaat het wel weer en zit ik gerust daarna weer wat te eten. Moet maar zo denken, het is voor het goede doel en nog een paar weken, dan ben ik (hopelijk) er vanaf. Twinny, prijs jezelf maar gelukkig hoor, dat je niet zo ziek bent. Mijn schoonzus is ook nooit ziek geweest bij haar zwangerschappen, geen zorgen dus. Evelieveling, heb jij misschien Kar nog gesproken? Ik weet dat die gisteren ook naar de vlos moest. Kim, hoe is het met jouw? Al een tijdje niks van je gehoord. Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat en dat je niet te erg ziek bent.
goede morgen meiden Peetje: vervelend meid dat je je zo voelt. KAn me voorstellen dat je je schuldig voelt, maar niet doen hoor. Straks krijgt ze wel een broertje of zusje en misschien kun je haar als jullie het haar vertellen ook wel uitleggen, zodat ze het begrijpt. Angel: wil je het uitstellen vanwege de inwendige echo, of omdat je het toch liever niet wilt weten. Een inwendige echo klinkt enger dan het is hoor. Ik heb er al heel veel gehad en vorige week bij de eerste echo ook. TRouwens, als je je wondertje op het scherm ziet, heb je echt geen erg meer aan dat dingetje in je schede hoor! Dus niet daarvoor laten...... Maris: hopelijk is alles oke en weer over nu....... Mijn verkoudheid houdt heerlijk aan, snuit me echt wezenloos! GIster ff bij huisarts geweest om te laten checken of niets anders was, maar was gewoon stevige verkoudheid en moet uitzieken. MOcht wel baby-neusdruppels gebruiken. Die arme kleinen wordt helemaal door elkaar gesnoten en gehoest ! Ga dadelijk ff naar de markt! grtjs Twinny