Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Lexi, heerlijk hoor, lekker wandelen!

Eveline, wat vervelend dat je nog steeds denkt dat dit niet het echte werk is! Ik hoop dat je je vergist of dat het snel ophoudt.

Kar, ik loop ook over de datum hoor (en dat terwijl ze zeggen dat een tweede eerder komt)

Jody, waaromn denkt de VK aan blaasontsteking? Met 39 wkn zwangerschap en regelmatig pijntjes in je buik is het toch waarschijnlijk dat het weeen zijn? Of komt het doordat de weeen langere tussenpauzes hebben?

2. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    O ja, en Silvia, meid wat vervelend. Je verwacht toch eigenlijk niet tot die 42 weken door te lopen. Moest vanmorgen nog aan je denken: dacht dat ik het je zo gunde dat jij op 07-07-07 was bevallen (dan was er toch iets leuk geweest aan in juli bevallen!)

3. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Volgens mij is dat de beste instelling Eveline!
    Bij de zwangerschap van mijn dochter heb ik ook nog een enorme strandwandeling gemaakt de dag voor de uitgerkende datum. Misschien ga ik ook nog wel even vandaag. Goed idee.
    Waar ga jij?! ;)

4. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    ow ja... mispoes... vergeet gewoon op jou te reageren!
    Ik blaas wat gelukssterretjes jouw kant op (hoop dat ze aankomen want het is heel wat kilometers).
    Ik duim voor je dat het vandaag nog uit zichzelf komt!

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Heerlijk als je het strand zo dichtbij hebt! Geniet er maar lekker van Eef! Inderdaad, kan de laatste keer met zijn tweetjes zijn!

Ik heb net Boeuf Bourgignon gemaakt en vond tijdens het zoeken naar rode wijn een fles Prosecco (soort champagne). Die heb ik koud gelegd. Dus als Junior de hint nu NOG NIET snapt...! ;)

Ik vrees vandaag een slechte dag te krijgen. Voel me erg huilerig en heb weer buikpijn. (What else is new?) Vannacht werd ik weer wakker van ontzettende pijn in mijn rug, kreeg bijna geen adem. Buik ook helemaal hard. Het trok weg na 10 minuten. Maar ik lag daarna helaas wel 2,5 uur wakker. :( Verder doet mijn hele baarmoeder zeer als ik geplast heb dus ik vraag morgen bij de VK wel even naar blaasontsteking.

6. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Pienie, wij wonen in de gemeente Den Helder. Maar wel 8 km. van Den Helder zelf af.
    Als ik lopend ga dan zit ik binnen 5 minuten in de duinen. Vind ik nu te ver... wil gewoon gelijk bij het strand zitten, dus we rijden daar even naartoe.

Kar... ik maak eigenlijk maar heel weinig gebruik van het strand. Sterker nog... heb er amper foto's van. Als ik ga... dan is het eigenlijk altijd met mijn paard. Dus ja... dat mis ik nu heel erg. Vond het altijd heerlijk om 's morgens om 6 uur al op haar rug te zitten en dan over het strand, door de duinen en het bos te hobbelen. Geen mens tegenkomen en genieten van de natuur.

Kar... laat jezelf lekker verwennen door Alex vandaag. Lekker ijsje, massage... laat hem maar rennen voor jou!
    En idd. junior... deze hint moet toch duidelijk zijn ;)

7. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik ben niet Jody, en niet haar VK.
    Maar ik kan het me wel indenken waarom haar VK dit denkt.

5 minuten aanhouden is lang. Erg lang. En met 39 weken neemt de kans op een blaasontsteking steeds meer toe. Steeds minder ruimte voor je urine, dus je gaat vaker plassen. Maar als je kindje is ingedaald dan kan je urine ook niet lekker weglopen. Dus heeeeel goed mogelijk dat er steeds oude restjes achterblijven die dus voor een blaasontsteking zorgen. En als het er al even zit kan het dus je nieren aantasten. Dan kan je dus pijn hebben in je rug en dat kan uitschieten naar je benen. Wat verdomd veel op menstruatiekrampen en beginnende weeën kan lijken.

Daarom moet ik van mijn VK ook schommelen na het plassen. Dus blijven zitten, even voorover hangen, even achterover hangen... je bekken op die manier in andere standen zetten wat er wellicht voor kan zorgen dat je de laatste restjes urine eruit schommelt doordat de opening anders wordt.

Een vk komt meestal pas kijken als je al 1,5 tot 2 uur regelmatige weeën hebt die iedere 3/4 minuten komen en 60 seconden aanhouden. En om het kwartier en 5 minuten aanhouden is toch wat anders. Dus ik denk dat ze daarom blaasontsteking uit willen sluiten. Dan houden ze daarna 2 dingen over... of valse start... of een langere aanloop op het echte werk wat straks gaat doorzetten!

8. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Dank voor de uitleg. Kan me voorstellen ja. Ik merk zelf ook wel dat een volle blaas bijv een harde buik kan opleveren. Dan gaat het over als ik ga plassen-> niks startende weeen. Pfff.

Heb net aan mijn man voorgesteld even naar het strand te gaan (goed idee!). Jiju in Den Helder en ik in Katwijk/Noordwijk. Zal wel te ver zijn om naar elkaar toe te waggelen, haha.

Kar wat balen dat je zo'n dag hebt. Volgens mij hoort dat er gewoon een beetje bij als je het zo zat bent. Ik heb ook al een ruzietje met mijn man gehad en ben te lamlendig voor woorden. Moet nu nog gaan douchen (schaam).
    Ga lekker iets leuks en ontspannends doen. Is ook veel leuker voor je zoon als je later zegt:,,mama was lekker aan het relaxen op een terrasje toen ze de eerste wee voelde" dan dat je zegt: ,,ik zat net in een huilbui in mijn joggingbroek op de bank toen de vliezen braken!". Haha.
    Grapje hoor, maar probeer jezelf even op te peppen. Net als brood: dat komt ook alleen uit de broodrooster als niet níet kijkt. Ik krijg het idee dat dat met baby's ook is (al komt ie er dan ook weer niet ongemerkt uit, wat wel fijn zou zijn!).

9. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ach ja, ik weet ook wel dat het zo weer over gaat. Eventjes samen ontbijten zometeen. En de zon schijnt dus ik denk even in de tuin zitten - al zal ik dan willen wieden vrees ik.

Ik heb gisteren ook helemaal niet gerust, en vrijdag amper. Dus ik moet vandaag ook eventjes bijtanken. Komt wel goed hoor!

10. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Marloes , gefeliciteerd met de geboorte van Joey!

Jody, veel succes vandaag, hoop dat het mag doorzetten!

Mispoes! 42 weken... pffff! Sterkte meid! Hoop dat je snel je beeb in je armen mag houden!

11. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Haha, Kar, het tijdstip van ontbijten is in ieder geval goed: komt lekker relaxed over...
    Het mooie weer helpt ons vast allemaal om het allemaal wat positiever te zien!

Kirby, hoe is het met jou?

12. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Met ons gaat alles goed hoor Pienie! Gisteren wel weer een regeldag gehad, dus bijna de ganse dag bezig geweest met voeden en verschonen :)

Hoe gaat het met jou? Ook al een dag overtijd zie ik, trek je het nog een beetje? Hoe is het nu met je dochtertje?

13. Kaartje

Kaartje Actief lid

5 dec 2006
    195
    0
    0
    Marloes gefeliciteerd met jullie Joey!
    Loltsje je had toch gedroomd van 2 bevallingen bij de juli mamma's op deze datum? Misschien komt wel nog iemand zich melden binnenkort?!

Ik ben het niet in ieder geval, ik had stiekum toch gehoopt op dit weekend maar nu maakt het me niet meer uit.. Ik weet niet wie het zei maar de opmerking: Elke dag is mooi voor je kleintje om geboren te worden - helemaal waar!

Hier nog helemaal geen voortekenen ofzo, wel heel veel bewegingen maar dat zie ik maar als een signaal dat ie voorlopig dus echt NIET komt..mmm

Alle rommelaars onder ons, heel veel succes en Mispoes, ik hoop voor jou dat die kleine zich voor dinsdag komt melden!

Oja en voor de juli baby's die wachten op mooi weer: Kijk naar buiten :D !

XKaartje

14. Amle

Amle Niet meer actief

Goedemiddag meiden,

Eindelijk mooi zomers weer! Geniet er allemaal van (tenminste, ik hoop dat het overal in Nederland zo is :) )

Jody: succes vandaag. Ik hoop dat het het echte werk is en je niet meer lang hoeft te wachten.
    Marloes: van harte gefeliciteerd met jullie zoon Joey! Geniet er maar lekker van...
    Mispoes: al 42 weken zwanger... gelukkig is het einde nu echt in zicht. Succes met je allerlaatste loodjes.
    Eef: ik hoop dat het voor jou binnenkort ook goed gaat doorzetten.
    Kar: doe rustig aan vandaag en ga inderdaad lekker in de tuin zitten.

Hier ook alles nog gewoon rustig....

Liefs Elma

BEVALLINGSLIJST!

BEVALLEN
    Naam (leeftijd) --> naam kindje – geb. datum – aantal weken – gewicht – lengte – hoeveelste kindje ~ bijzonderheden
    1.Sonya (29) --> Chedella ~ geboren: 1 mei 2007 ~ 28w4d ~ gew: 1250 gr. ~ lengte: ~ 1e kindje ~ bijz: veel te vroeg; 1 juli naar huis!!
    2.Jekkia (31) --> Raven ~ geboren: 31 mei 2007 ~ 32w6d ~ gew: 1850 gr. ~ lengte: ~ 1e kindje ~ bijz: keizersnede
    3.Alina --> onbekend ~ geboren: 7 juni 2007 ~ 34w3d ~ gew: ? ~ lengte: ~ 1e kindje ~ bijz. keizersnede, 5 wk. te vroeg
    4.Kirby (24) --> Ana-Lucia Yvonne ~ geboren: 15 juni 2007 ~ ...w ~ gew: 3070 gr. ~ lengte: 50 cm. ~ 2e kindje
    5.Jaquelien (25) --> Harrie ~ geboren: 19 juni 2007 ~ 36w4d ~ gew.: 3250 gr. ~ lengte: 50 cm ~ 1e kindje
    6.Sjaantje (23) --> Jelle ~ geboren: 20 juni 2007 ~ 38w ~ gew: 3332 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: snelle bevalling
    7.Beebie/Chantal (28 ) --> Jayden Nicole = Nicci ~ geboren 20 juni 2007 ~ 37w5d ~ gew: 1860 gr. ~ lengte: 40 cm. ~ 1e kindje ~ bijz. thuis bevalling, dysmatuur, couveuse
    8.Lexi/Sigrid (33) --> Elin Rebecca ~ geboren: 21 juni 2007 ~ 37w ~ gew: 2815 gr. ~ lengte: 47 cm. ~ 1e kindje ~bijz. zeer snelle bevalling
    9.Twinny (33) --> Zoë ~ geboren: 26 juni 2007 ~ 38w6d ~ gew. 2805 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje ~ bijz. keizersnede
    10.Pinkpuma/Astrid (?) --> Rick ~ geboren: 3 juli 2007 ~ 39w3d ~ gew: 4500 gram ~ lengte: ~ 1e kindje
    11.Sterrekind/Esther (31) --> Lieve ~ geboren: 4 juli 2007 ~ 40w2d ~ gew: ~ lengte: ~ 2e kindje ~ bijz. ingeleid, maar toch keizersnede
    12.Vissie (29) --> Jeroen ~ geboren: 5 juli 2007 ~ 38w2d ~ gew: ~ lengte: ~ 1e kindje ~ bijz. keizersnede
    13.Marilyn (26) --> Sienna Lois Dayenne ~ geboren: 5 juli 2007 ~ 39w2d ~ gew: ~ lengte: ~ 1e kindje
    14.Marloes22 (22) --> Joey Dylano Jason ~ geboren: 7 juli 2007 ~ 39w4d ~ gew: 3000 gr. ~ lengte: 45cm. ~ 1e kindje

Geboren:
    8 meisjes
    6 jongens

UITGEREKEND
    Naam (leeftijd) – geslacht kindje - uitgerekend - hoeveelste kindje – bijzonderheden
    1. Kaartje/Caro (30) – surprise – 05-07-2007 – 1e kindje
    2. Kar76/Karlijn (31) – jongen – 05-07-2007 – 1e kindje
    3. Zanoni (27) – meisje – 05-07-2007 – 1e kindje
    4. Kimkivits/Kim (22) – geheim – 07-07-2007 – 1e kindje
    5. Pienie/ (27) – geheim – 07-07-2007 – 2e kindje
    6. Koeky/Sandra (26) – meisje – 08-07-2007 – 1e kindje
    7. Ana (38 ) – meisje – 10-07-2007 – 1e kindje
    8. Koekensopie/Gwen (31) – jongen – 10-07-2007 – 3e kindje
    9. Evelieveling/Eveline (33) – meisje – 11-07-2007 – 1e kindje
    10. Tantan/Tanya (30) – surprise – 11-07-2007 – 1e kindje – bijz: inleiding 1e poging op 30 juni
    11. Mona (34) – surprise – 11-07-2007 – 1e kindje
    12. Adine (37) – surprise – 12-07-2007 – 1e kindje
    13. Mesaana (35) – meisje – 12-07-2007 – 1e kindje
    14. Kieteltje/ (27) – jongen – 13-07-2007 – 1e kindje
    15. Jody79/Jody (27) – jongen – 15-07-2007 – 1e kindje
    16. TomenJerry/Wietske (26) – geheim – 15-07-2007 – 2e kindje
    17. Landa78/Jolanda (25)– geheim – 16-07-2007 – 1e kindje
    18. Lma/Elma (24) – jongen – 19-07-2007 – 1e kindje
    19. Loltsje82 (25) – surprise – 19-07-2007 – 1e kindje
    20. Niva/Mirjam (26) – surprise – 20-07-2007 – 1e kindje
    21. Monique27/Monique (32) – geheim – 22-07-2007 – 1e kindje
    22. Peeetje/Petra (28 ) – jongen – 24-07-2007 – 2e kindje
    23. MelanieM/Melanie (33) – jongen – 31-07-2007 – 4e kindje
    24. Marloes80/Marloes (26) – jongen – 31-07-2007 – 1e kindje

Verwacht:
    5 meisjes, 8 jongens, 5 geheim, 6 surprise

15. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik droomde dat er 1 of 2 meiden bevallen waren....

16. Amle

Amle Niet meer actief

Ter info:
    Het is Leontien van Moorsel ook gelukt om op 07-07-07 te bevallen. Een dochter: Indy.

17. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Hallo allemaal,

Nog niks van Jody gehoord, dus ik denk niet dat het echt doorzet (of misschien juist wel en zit ze nu midden in de weeen dat kan ook nog) Zodra ik iets meer hoor laat ik het weten...

Onze poes is echt ontzettend ziek :( Ik vind het zoo vreselijk om dat aan te zien, zit heel de tijd te huilen als ik haar zie. Ze is lusteloos, beweegt amper, ligt al twee dagen alleen maar te slapen of wazig voor zich uit te kijken (ze heeft dan zo'n vliesje voor de oogjes) en een snotneusje. Ze eet al twee dagen niet en drinken ook niet. Ik ga zo proberen met een spuitje wat water naar binnen te krijgen. Vannacht heeft ze bij ons gelegen op de slaapkamer op haar lievelingsstoel.
    Normaal springt ze daar midden in de nacht wel weer af om op pad te gaan, maar nu lag ze er om 11 uur vanochtend nog te slapen.
    Heb d'r naar beneden getild en geprobeerd te voeren maar niks... Ik vind het zo vreselijk om aan te zien.
    Moet er niet aan denken als er straks iets met ons beepje is..dat is dan nóg erger en moeilijker om te zien!

Mijn kleine nichtje van een jaar had van de week oorontsteking..dat was ook hartverscheurend zoals ze huilend van de oorpijn wakker werd enzo..Zielug hoor.,.Bah, geef al dat lijden maar aan mij dan, maar niet aan die onschuldige wezentjes..

18. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Ben ik weer even.
    Geen blaasontsteking: vond t ook al zo raar.
    VK net weg. 4-5 cm nu, ze is er over 2 uur weer en verwacht dat ik vanavond mama ben!
    Straks meer!

19. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
  20. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006