Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Jody, gefeliciteerd met Mick!

Joepie, de stand is bijna gelijk! ;)
    Jeetje, weer een mama erbij! Leuk hoor! En ook al zo'n snelle bevalling.

2. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik heb de ene harde buik na de andere op dit moment. Zelfs als de baby beweegt trekt het strak. Bah. Maar eventjes lekker thee drinken en hopen dat het zich iets ontspant.

Verder nog alles goed met iedereen?

3. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Vissie hoe is het nu met jou? En met Jeroen?

4. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Jody: van harte met jullie Mick! Klinkt als een vlotte bevalling, maar hoe heb je het zelf ervaren? (ik weet uit ervaring dat vlot niet altijd per se prettig hoeft te zijn).
    Lekker gaan genieten met je gezinnetje hoor!

Twinny, mijn baby is natuurlijk nog niet geboren, maar mijn dochter was niet zo'n slaper (lees: alleen op onze borst). Vanuit dat oogpunt zou ik zeggen leg je kleintje gewoon in bed, als dat lukt. Maar goed ieder kind en ieder huishouden is anders.
    Wel fijn dat je zo'n modelbaby hebt. Ze is echt een schatje om te zien.

Kar, ik heb ook bij iedere schop van de baby, iedere volle blaas en iedere beweging van mezelf een harde buik. Soms lijkt ie eindeloos gespannen te zijn. Helpt je kopje thee al?

Janneke, voor jou hoop ik dan maar dat je in de 'koele' nacht gaat bevallen. Hoewel je die hitte volgens mij amper voelt als je bezig bent (tenminste, ik had tijdens een hittegolf zelfs een vest en sokken aangetrokken tijdens de ontsluiting-> je lichaam kan raar reagereren op een bevalling). Voordeel is dat jij ws niet te lang hoeft te rommelen met kruiken enzo.

Nog even 'doorwerpen' en de bevallingslijst is langer dan de lijst met meiden die nog moeten. Ik hoop zsm bij die bevallingslijst te komen, want ben het wel een beetje zat. Heb soms enorme steken 'beneden'. Zoals indalingsweeen, maar ja, hij/zij is eigenlijk al ingedaald. Hmmm? Maar gewone weeen, ho maar!

5. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, hoera!!!! Marloes, van harte gefeliciteerd met Joey!!!!! Weer een jongen erbij.....

Mispoes: Jeetje, jouw baarmoeder moet wel ijzersterk zijn..... Maar nu is er dus eindelijk een einde in zicht...

Pienie: een tweede eerder? niks van waar hoor! Maura en Myron waren weliswaar eerder, maar Meallán daarentegen weer 8 dagen later. Valt echt geen pijl op te trekken.

Jody, gefeliciteerd met Mick!!! Zo nu zijn de jongens toch echt aardig bij lijkt me!!

En nog geen nieuws van Tanya?

6. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Dat gekke bekken trekken en stretchen kan Elin ook zo goed! Leuk om te zien he?!

Twinny doen jouw borsten dan ook steeds weer zeer wanneer het weer voedertijd is? Het lijkt wel alsof er een klok in mijn boobs zit, zeg maar!

Wij zijn er ook met de wagen op uit gegaan gisteren, en vandaag ik alleen. Voelde me wel erg trots en had gehoopt allerlei bekenden tegen te komen, maar nee hoor: een Duits ouder echtpaar en een leerling van me. Nou ja in elk geval heeft iemand haar bewonderd!

Elin slaapt overigens na bijna alle voedingen gewoon weer in haar bedje, heel soms leggen we haar beneden in de kinderwagen, zoals bijvoorbeeld vanmiddag toen ik daarna zou gaan wandelen. Werd ze overigens wel heerlijk rustig van, van dat wandelen. Wij hebben de box nog niet eens van zolder gehaald, zeg maar!

7. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

May 15, 2005
    1,191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    Ana hier hielp goed masseren en ukkie is op een gegeven moment gedraait sindsdien bijna geen last meer van. Met Eva-loraina deed ik steeds om en om, s ochtends uit bed even voeden dan box en dan na een poosje als ze nog wakker zijn in bed. bed is echt om te slapen box niet, maar toch wel aan box laten wennen

8. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Nog niks weer van jody gehoord, maar die ligt natuurlijk flink uit te rustten en haar beepje te bewonderen dus niet meer dan logisch!

Ik ga 'slapen'nu..sleep poes weer mee naar boven en ik hoop en 'bid'dat we de nacht goed doorkomen (zet de wekker om de twee uur) Morgenochtend 8.30 kan ik D.A. bellen dus ze moet het nog één nachtje volhouden..

Hoe doen jullie dat trouwens (mama's ) met de beep, waar slaapt die? Wij hebben een wieg met hemepltje in het plafond vast in de beebiekamer, en op de slaapkamer wilden we het wiegje van de kinderwagen maar neerzetten..En dan beneden in de box? of het kinderwagen wiegje heen en weer slepen? en wanneer leg je de beep op zijn eigen kamertje enzo? Ik kom daar echt niet uit hoor..

9. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Niva, sterkte met je kat. Echt naar om ze zo ziek te zien, je voelt je zo machteloos dan omdat je niets kunt doen he?

Dat slapen zit ik ook over te tobben.. Wil ook de kinderwagen gebruiken maar ik geloof dat Alex liever wil dat hij vanaf het begin op zijn eigen kamertje slaapt 's nachts. Dus we moeten nog even zien. Overdag moet ik nog bekijken. Ligt er ook aan hoe onrustig het beneden is natuurlijk.

10. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Kind heeft bij ons vanaf nacht 1 in haar wieg in haar eigen kamertje geslapen hoor, niks wiegen of kinderwagens in onze kamer. Nou was daar ook geen plek voor maar het is echt niet nodig om kind bij je in de kamer te leggen. Bij ons is het de kamer ernaast en we hebben gewoon allebei de deuren open (nou ja op een kier met deurstoppers) dus we horen haar heus wel. Maak je niet druk, kind slaapt toch meeste tijd, en als je ieder hikje hoort slaap je zelf dus NOG minder dan je al doet met al die voedingen.
    Dat was mijn nederige mening ;)

11. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

May 15, 2005
    1,191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    Eva heeft paar nachten bij ons op kamer geslapen en toen naar eigen kamer gegaan deze zal bij ons op de kamer slapen tot ? aangezien we geen kamer meer over hebben moeten eerst verhuizen.

12. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Raven slaapt bij ons op de slaapkamer in haar wiegje. We zijn de kinderkamer aan het behangen en dan is die eindelijk af! En op de kinderkamer staat haar ledikantje maar als ze daar in ligt zie je haar nog amper. Daar is ze nog veels te klein voor. Dus zolang ze ons nog geen nachten uit de slaap houdt slaapt ze de komende tijd bij mama en papa op de kamer. Hebben gelukkig een modelbaby die lekker doorlaapt, goed drinkt en weinig huilt.

Na elke voeding doen we haar wel terug in het bedje, tenzij we aan de wandel zijn geweest. Dan laat ik haar tot de volgende voeding ind e kinderwagen liggen.
    Jody, gefeliciteerd met je zoon! Snel gedaan trouwens ;)

13. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Bij ons staat het wiegje al klaar op onze kamer en het ledikantje op de babykamer.
    Onze dochter sliep slecht/helemaal niet. Nachtenlang schommelstoelen, wandelen, wiegen en pink in mond, zeg maar. Na verschillende meningen en adviezen besloten we na 10 weken te gaan inbakeren en mevrouw sliep ineens door! Hierdoor was ze de eerste 10 weken sowieso bij ons (hoewel we haar nooit tussen ons in hebben gelegd-> 1 iemand was wakker of lag met haar op de borst te doezelen. Daarna heeft ze tot een half jaar bij ons gelegen omdat haar moeder maar moeiljik afscheid van dat tijdperk kon nemen! Overdag sliep ze in haar eigen kamer.
    Dit gaan we weer doen, maar denk niet dat we het weer zo lang zullen doen.
    O ja, dit viel trouwens samen met het stoppen van de laatste fles. Daardoor werd ze niet meer wakker laat op de avond en hoefden we niet meer te kiezen of we haar bij ons legden of haar eigen kamer.

14. Niet meer actief

Hallo dames,

Allereerst van harte gefeliciteerd voor diegene die bevallen zijn.

Ik moest jullie eerst allemaal een dikke knuffel geven van Tanya.

Met Tanya haar maag ging het vandaag goed. Ze is niet meer misselijk en heeft niet meer overgegeven. Ze moet nog wel goed opletten met wat ze eet. Het ene valt goed en het andere niet.
    Het probleem is wel, nu ze niet een hele dag misselijk is, dat ze meer bezig is met haar koppie. Gelukkig neemt de verpleging tijd om met haar te praten. Ook heeft de gyn van dienst contact gehad met de psych en ze heeft wat gekregen. Het zit haar heel hoog dat de inleidingen niet nodig waren. En natuurlijk het feit dat we ons al ingesteld hadden om met ukkie samen te zijn.

Morgen is er weer overleg tussen de gyn's en dan zullen we weer meer weten.

Slaap lekker en succes bij wie het al rommeld (en de rest ook natuurlijk)

Gr.

Marc

15. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    He, he, eindelijk tijd om hier even terug te komen.

Niva; bedankt voor het doorgeven (ik was idd druk met van alles en nog wat ;) ).

Meiden; bedankt voor de felicitaties, ook namens de kersverse vader!

Dan hoe mijn dag er vandaag ongeveer aan toeging.

Vanaf 11 uur waren er consequente weeen en wisten we dat het serieus werd. Om half 2 kwam de Vk en die gaf aan dat ik 4-5 cm had. Tot die tijd ging het allemaal relatief makkelijk. Ze zou om half 4 terug komen. Net voordat ze aanbelde kreeg ik weeen die ik niet helemaal meer weg kon puffen en heb 3 keer geperst omdat het echt niet anders kon (lichaam nam het gewoon over). Ruud vroeg of ie de vk moest bellen, want oook hij had door dat het niet anders ging. Op dat moment ging gelukkig de bel en stond ze er.

Ik had 9 cm maar nog geen gebroken vliezen, dus dat heeft ze eerst gedaan. En toen mocht ik na 2 keer wegpuffen mee gaan persen. Al met al heb ik iets meer dan een uur geperst en dat was echt een uitputtingsslag. Ik had het me anders voorgesteld en vond het in het begin moeilijk om me over te geven aan de wee. Ze had het telkens maar over dat ie 'door het bochtje' moest en dat duurde ECHT lang.
    Toen het hoofdje er bijna door was had ik hem ook echt met 1 wee op mijn buik. Ongelooflijk. Ik was helemaal in mijn eigen wereldje. Mijn ogen stonden scheel in mijn hoofd (nu nog trouwens). De placenta was er ook met 1 wee gelukkig. Ik ben niet uitgescheurd en heb alleen wat schaafplekjes. Plassen gaat goed. Verder wat wiebelig op de benen, maar dat zal er wel bij horen. Vanavond de opa's, oma's en ooms op bezoek gehad. Nu eindelijk weer met z'n 3tjes!

Mick maakt het heel erg goed, maar alleen de borstvoeding lukt nog niet. Is een kwestie van volhouden geloof ik, dus dat doen we dan maar. Hij ligt nu lekker in zijn bedje en wij gaan zo ook even proberen te rusten.

Ik had het niet zonder Ruud kunnen doen. Hij was echt een kanjer en heeft me er doorheen geholpen. Met Mick is ie ook heel goed en dat geeft mij de kans om het een beetje rustig aan te doen. Ik heb het maar getroffen met mijn mannen!

Ga nu proberen te rusten.
    Weet niet wanneer ik weer tijd heb om verder bij te lezen (ben nu bij, maar dat is vast niet voor lang ;) ) en foto's te plaatsen, maar dat komt zeker nog.

Voor het lijstje:
    Mick is 3480 gram, 51 cm en ik ben bevallen met 39 weken (dat was het toch?).

Tot snel, liefs!

16. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Wauw Jody wat een mooie bevalling! En wat een fijn idee dat jullie het echt samen hebben gedaan. Geniet maar lekker van je 2 mannen...

Marc, ik kan me helemaal voorstellen dat het emotioneel ook behoorlijk zwaar is van Tanya (en jou). Nu de lichamelijke klachten wat meer naar de achtergrond schuiven blijft dat deel natuurlijk wel bestaan. Bijkomen van alles wat er met haar/jullie is gebeurd en beseffen dat dit voorlopig nog niks heeft opgeleverd (in tegenstelling tot wat jullie hadden verwacht). Ik ben blij te horen dat ze hier in het ziekenhuis ook veel aandacht voor hebben.
    Sterkte jullie met zn tweetjes en hopelijk gauw met zn drietjes.

17. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Jody, wat een snelle bevalling... En savonds meteen visite? PFFFFFf kan me voorstellen dat je nu blij bent om alleen met man en kind te zijn.

Marc, had echt gehoopt vandaag een berichtje te krijgen dat jullie een kindje hebben. Wel fijn dat Tanya zich wat beter voelt, maar ja... over de gang van zaken in het ziekenhuis begin ik zo langzamerhand echt mijn twijfels te krijgen. HEEEEEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEEEEEL STERKTE!

18. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Update Vissie:

Ze vraagt hoe het met de juli-mama's is. Ze is gisteravond met Jeroen thuis gekomen en moet nu nog herstellen van de keizersnede. Zodra ze kan komt ze weer even online.
    Jeroen woog bij de geboorte 3330 gram en was 48 cm. lang.
    Iedereen krijgt de groetjes en liefs van Vissie en Jeroen.

Ik stuur haar zometeen even een SMS terug.

Nu ga ik eerst nog even bijlezen.

Groetjes Miep

19. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Niva: Wij hebben geen wiegje gekocht, maar ik denk dat we junior de eerste 2(?) weken in de kinderwagenbak bij ons in de slaapkamer zetten 's nachts. Overdag in de kinderwagenbak beneden of in de box, daar ben ik nog niet overuit (denk kinderwagenbak). Even horen wat de kraamzorg ervan vindt.
    Pas na die 2 weken rooming-in, laten we junior in zijn eigen bedje slapen 's nachts. (Zo denk ik er nu over, maar heb ook Lexi haar ervaringsverhaal gelezen, dus misschien wordt het nog anders...)
    Hoe is het gegaan vannacht met je poes (huisdier poes dan he).?

Tanya (en Marc): Nou dat is al heel wat dat ze nu geen (lees:minder) last meer van haar maag heeft.... Op naar het volgende doel: junior! Ik kan me voorstellen dat Tanya er op dit moment helemaal doorheen zit (en voor jou is het ook niet makkelijk!). Ik blijf hopen en duimen dat junior er snel zal zijn! (Meer kan ik niet doen, hoe graag ik het ook zou willen...)

Jody: Bedankt voor je bevallingsverhaal. 'Leuk' om te lezen hoe jij het hebt ervaren. Nou inderdaad, je treft het met jouw 2 knullen! Geniet er maar lekker van en doe rustig aan.

Groetjes Miep

20. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Updat mijzelf:
    Toen ik gisteren op bed zou gaan, had ik menstruatie-achtige krampen (in de onderbuik). Ook vannacht een paar keer wakker van geworden... Voelen (oefen)weeen ook zo ongeveer aan?
    (Later ook nog buikpijn gehad maar dat was omdat mijn blaas geleegd moest worden.... Maar dat was een hele andere pijn.)

Ennuh, verder vannacht wel redelijk geslapen (2 keer eraf om te plassen) tot 5 uur. Toen ging de wekker van mijn vriend en kon ik (weer) niet meer slapen. Dus vandaar dat ik hier nu al zit, zo even ontbijten en dan weer proberen te slapen (werkt tot nu toe wel goed als ik zo vroeg wakker ben).

Groetjes Miep

Share This Page