Pienie: Gefeliciteerd met jullie zoon Siebe! Lekker weer een oerhollandse naam. Zo he, 8 pond, lekkere stevige knaap!
hoi lieve mensjes tomenjerry: klaag jij maar lekker van je af meid. Hopelijk alles goed gegaan bij de vk vandaag. babylicious: jij ook sterkte met de laatste loodjes en inderdaad 10mnd is wel erg lang, hihi... Mispoes: heel veel sterkte en succes vandaag.. lexi: tjee kan me voorstellen dat je daar van over je toeren raakt als je wurm zo'n verdriet heeft etc. Warmte doet inderdaad wonderen bij krampen en troosten natuurlijk ook. Het zal helaas niet de laatste keer geweest zijn, maar jullie hebben het super gedaan hoor! knuffie voor jullie alle 3. Landa: en hoe is het dan met jou? Daar schrijf je verder niets over.. Zanoni: tjee meid, het schiet bij jou nu ook al op qua wkn. Ben benieuwd hoelang jullie kleine nog blijft zitten! KAartje: hoop dat je de kleine vlug in je armen mag houden! MelanieM: ja dat heb ik ook gehoord van die draag methode. Zoë vind het fijn om een warme doek op haar buikje te hebben als ze krampjes heeft.. Evelien: fijn dat de pil geholpen heeft en je lekker geslapen en gerust hebt. Ben benieuwd wat de vk vandaag zegt! En wat kun jij lekker verwoorden wat er na de zwangerschap nog allemaal met je moet gebeuren, hahaha..... WEet je meid, laat het maar lekker op je af komen, je kunt er toch niet veel aan doen! Mensi: leuk datje hier ff kwam kijken. Tjee, jou knul is al een jaar... zal wel snel gaan hè! miep: wacht maar dat die kleine eris, dan vliegen de weken nog veel harder! Pienie: van harte gefeliciteerd met jullie zoon Siebe! Wat een leuke naam trouwens! Goed herstel en geniet maar lekker.... KAr: liefie het is ook niet eerlijk dat het zo lang moet duren en zo'n pijn doet. Ook niet raar dat je jaloers bent op Pienie, jij wilt gewoon ook! Sjips dat je niet opgevangen krijgt. Heeft de vk geen ideeen? Ppfff, wat zijn jullie allemaal hard bezig hè! Leef ontzettend met jullie mee merk ik! Hier gaat alles zijn gangetje. Voel mezelf eigenlijk heel goed, alleen nog wat snel moe, maar verder prima! ZoË doet het ook prima, al maak ik me nu zorgen of ze niet te veel drinkt! Zijn er nog meer mama's die flesvoeding geven? Hoeveel drinkt jullie kleintje? Wilde net ff wandelingetje maken, maar dacht dat het ging regenen! Heb Zoë, maar weer in bedje gelegd na de voeding, maar de regen is niet gekomen en de zon schijnt! Ach misschien strakkies dan maar! twinny
haaaaai.. Pienie: gefeliciteerd met Siebe! (leuke naam, is een friese naam of niet?) en nu maar lekker genieten van je wondertje! (en leuk, nu heb je een jochie en een meisje) Vanochtend apk gehad. Alles leek prima. Flinke baby zei ze (maar niet overdreven) Dikke 7 pond inmiddels, dus klopt wel met de schatting van vorige week van de inval-vlos die 7 pond schatte. Verder: niet ziek geworden, veel veel pijn in mijn bekken/schaamstreek/liezen. Gevoelloze duim (raar he? zal dat rotvocht wel zijn..) Geen blaasontsteking meer (godzijdank) en ik was klaar om te bevallen zei ze. Poes is nog steeds ziek ( Gelukkig heeft ze net een half youghurtschaaltje vol melk/water gedronken..goed teken! Maar ze blijft eten weigeren. ( Meiden succes vandaag, sorry dat ik niet méér reageer maar ik ben zó zó doodmoe en er helemaal niet met m'n hoofd bij.. arme poes :'(
Pienie: Gefeliciteerd met jullie zoon! Niva: Fijn dat je Apk weer goed was. Ga lekker even op bed liggen meid, misschien knap je dan weer wat op. Eef: Voor zometeen veel sterkte/succes meid! Kar: Jou is het ook allemaal niet gegund he. Balen zeg, kan me voorstellen dat je er even een beetje doorheen zit. Knuffel! Zanoni: Kan het me helemaal voorstellen dat je het gehad hebt.. Ik heb dat nu al en ben pas 39 weken.. jij zit al bijna op de 41! Volgens mij duurt wanneer je over de 40 weken zit, iedere minuut zowat een uur.. Mezelf: Volgens mij heb ik een blaasontsteking? Ik weet het niet zeker en kan morgenvroeg pas de huisarts bellen. Moet veel en vaak naar de wc. Heb het idee dat mijn blaas dan ook niet helemaal leeg gaat kan namelijk blijven doorplassen. Heb ook een soort ongesteldheidskrampen na het plassen en lichte steken in mijn rug.
landa: laat het de arts in iedergeval morgen dan ff nakijken. Mijn blaasontsteking kenmerkte zich door een brandende pijn halverwege het plassen in mijn buik op de hoogte van me blaas. Was echt heel pijnlijk! Pijn in rug, kan ook met nieren samen hangen, dus na laten kijken die hap.... twinny
Landa... kan je niet terecht bij een huisartsenpraktijk? Gewoon even laten controleren? Niva, hang in there. Sterkte voor jou en poes! Twinny, je klinkt zo verliefd op je meid... heerlijk hoor. Goed, bij mij is alles keurig verweekt. Het ziet er goed uit. Ik ben gestript en nu is het afwachten. Mag een paracetamol nemen tegen de pijn en we geven het 48 uur. Moet gewoon lekker mijn dingen doen, niet zitten afwachten omdat je dan met ieder pijntje denkt 'zal dit dan...' En dat geeft alleen maar extra adrenaline. Dus moet gewoon lekker bezig zijn! Ga dan zo maar afwassen en de was afhalen!
Thnxx Fijn dat alles verweekt is, dat betekend dat het in principe gewoon 'los' kan gaan nu toch? Kun je bij jezelf ook voelen of je verweekt bent of niet? Aangezien wij geen sex kunnen hebben omdat vriendje er niet eens in komt, denk ik/ heb ik het idee potdicht te zitten nog..zou je dat op die manier kunnen merken of niet? (of ben ik nou heel domme dingen aan het vragen? ) Vlos zei vanochtend dat het ook nog wel twee weken kan duren dus dat ik niet moet gaan zitten wachten..om zelfde reden als bij jou denk ik eef, namelijk dat je dan bij elk pijntje denkt:is dit het..? Waardoor je steeds teleurgesteld en gefrustreerd raakt. Ontspanning moet goed zijn zei ze.. Dus ik zit nu alle letters van zowel de dubbele jongensnaam als de dubbele meisjesnaam uit karton te knippen en ze dan te beplakken met allemaal een ander stukje behang (heb ik in de loop van de tijd bij de winkels verzameld..proefmonsters) Deze komen dan straks als complete naam op de muur hangen..en het resultaat is nu al echt cool! ( thank god, wat een werk..) Vanmiddag nog even op de kringloop op zoek naar een tafeltje/kastje voor onder ons kastje in de beebiekamer. Vond die andere dingen tóch niet mooi.. Ben dus nog helemaal niet klaar voor beep haha..
Landa: Klinkt wel als blaasontsteking inderdaad. Jij hebt dus ook al zo'n debiele huisartsenpraktijk waar je alleen s ochtends terecht kan? ..vink zo stom, alsof je niet s middags ergens last van kan krijgen Effe onder de warme douche is het enige wat bij mij helpt tegen de eventuele pijn van een blaasontsteking. (en ik loop er al jaren mee rond) Of een warme kruik tussen je benen.. sterkte
Niva, ik heb geen idee of je zelf kan voelen of het verweekt is of niet. Enne, ook zonder sex kan de boel verweken en open gaan staan hoor. Dat hormoon helpt erbij, maar je hebt er heel wat van nodig wil het helpen. Net als kinine. Wat in ananas en tonic zit. Dat kan ook in medicijnen zitten. En 1 keer ananas eten of tonic drinken brengt het echt niet op gang. Anders zou je dit je hele zwangerschap al niet kunnen eten/drinken. Of prostaglandine... dan zou je de hele zwangerschap niet kunnen sexen. Je hebt er gewoon heel veel van nodig.
Ja, ik bedoelde eigenlijk..Omdat hij niet past..zeg maar (sjeez wat genant haha) of dat dan betekend dat ik dus nog lang niet verweekt ben? (want alles zit dus potdicht voor mijn gevoel, krijg er ook geen tampon in) Hoe gaat het met je evelien?.....Ben je lekker aan het 'ontspannen"?
nee joh, dat heeft er niets mee te maken. Want... als je niet zwanger bent... dan ben je ook niet verweekt. Dan zal het dan ook niet passen. Waarschijnlijk ben je gewoon kurkdroog, door de hormonen. Kan als je straks borstvoeding geeft ook gebeuren, dat je door de hormonen gewoon minder snel vochtig wordt. En dan lijkt het al snel of het niet past. Het is dan gewoon veel gevoeliger. Ik voel helemaal niets meer. Ja... ukkie af en toe trappen, maar geen gerommel meer. Dus ik ga gewoon verder met dingetjes doen...
Hmm..misschien is dat het dan ja *bloos* Vreemd, ene moment wil je niet droog zijn en dan ben je kurkdroog..andere moment wil je liever droog zijn en dan loop je de halve dag te soppen ..grinz Geniet eventjes van die schopjes. Gewoon heel even je ogen dicht, handen op je buik en contact proberen te maken. Ik doe dat nu af en toe ook..probeer écht uk te voelen..want het kan elk moment voor het laatst zijn.. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar misschien kun je je er even toe zetten..die schopjes vonden we immers eerst zo geweldig?
jaaaa, morgen is onze dag. Maar... ik ga met je mee voor vrijdag de 13e Is echt een dag voor ons! Ik heb zo ontzettend veel aan je gedacht Tan. Je hebt het zo zwaar gehad. Schrijf alles goed op voor jezelf hoor, dat kan je straks helpen om het allemaal te verwerken. En voor je eindgesprek in het ziekenhuis straks. Dan kan je nog aangeven wat je vervelend vond, anders had willen hebben etc. En inderdaad, wat Niva zegt... dat geldt voor ons allemaal. Probeer inderdaad nog te genieten van je buik. Je kind is nu nog helemaal van jou. Nu is het echt beschermd. Straks staat het open voor alle gevaren in de buitenwereld. Infecties, vallen, stoten, krampjes... alles. Iedereen die je ukkie wil vasthouden, vieze handen die eraan willen komen... Nu is het nog onderdeel van jou, straks moet je het toch echt met iedereen delen...
Mispoes... je bent online geweest... want je hebt een andere banner! Kom je eens snel melden hier... dan kunnen we je officieel feliciteren!
Ik heb vanaf het eerste moment alles bijgehouden in een notitieblokje, en als ik er niet toe in staat was deed Marc het voor mij. Dus echt alles stond erin, alle uitslagen van bloedonderzoeken, bloeddrukken, temperaturen enzo. En wanneer wat gedaan is. Ik heb het nog niet terug gelezen, het is echt heel veel. Maar het is idd een aanrader om alles op te (laten) schrijven, vooral omdat je veel kwijt raakt, ook besef van tijd enzo, en namen van diegene die je geholpen hebben (terwijl diegene die je lens wilde trappen weer wel blijven hangen hihihi). Enne idd, vrijdag de 13e is onze dag! Liefs, Tanya
Goed gedaan Tan en Marc. Lekker alles noteren! Kan je ze ook nog allemaal aanklagen Nee, serieus... stel dat je echt klachten hebt is het wel makkelijk als je namen etc. hebt. Dus top gedaan! Ik verveel me vandaag... Geloof dat ik toch teveel zit te wachten op wat er komen gaat...
Pienie, gefeliciteerd met Siebe! Mispoes, gefeliciteerd met Bas! Hier gaat 't "goed". Ik ben d'r klaar mee. Ik zou als ik mini was maar uit mezelf komen. Anders gaat ik d'r halen. Nee hoor grapje. Maar ik ben het wel heeeeeeeel erug zat.