Adine, veel sterkte morgen en wat niet gaat dat gaat niet! Neia, wat fijn dat het zo leuk was om iedereen te vertellen dat jullie zwanger zijn. Wel vreselijk naar van je vader, maar wie weet inderdaad! Ik hoop voor jullie dat hij het nog kan meemaken.. Ik heb er ook onwijs veel zin in om het aan iedereen te vertellen, mijn vriendinnetje heeft het zelfs geraden...ooowww en ik maar liegen. Tja dat hebben vriendje en ik nu eenmaal afgesproken dat we het nog even voor ons 2 houden... Ik ben benieuwd of ze mijn lul verhaal geloofde. Ik heb nl maar gezegd dat we er wel mee bezig zijn en dat ik daarom zo weinig drink. (dat was dus opgevallen) Ze zou het wel heel leuk vinden zei ze nog.... Ohhhww was het maar al kerst! Morgen weer al 8 weken, tjeempie!
Je mag mijn ziek zijn best een dagje overnemen hoor Nee, ik snap volledig wat je bedoelt. Ik had liever niet dit wat ik nu heb, maar het is wel een bevestiging van je zwanger zijn. Daarnaast ben ik op het moment een hormonster... ben niet gezellig voor mijn omgeving door de hormonen. Laatje... KUS.. heel veel sterkte. Las jouw nare bericht. Adine, gecondoleerd met het verlies van je moeder en sterkte morgen op de begrafenis.
@ Adine, heel veel sterkte toegewenst voor morgen. Het is in de eerste plaats de begravenis van jouw moeder, dus doe het gewoon helemaal op jouw manier... (met de omstandigheden zoals ze nu zijn). @angels, wat vreselijk voor je! Neem de tijd om het een plekje te geven. Sterkte voor jou en je vriend/man. @Neia, wat een leuk gevoel hè, als iedereen zo blij is een meeleeft?! Fijn dat je het op zo'n fijne manier hebt kunnen delen. Ik heb zojuist de stoute schoenen aangetrokken en positiekleding gekocht. Een winkel ging sluiten en had 50% korting. Had dus zo'n dure spijkerbroek van 70 euro (zou ik anders denk ik niet gekocht hebben) voor de helft! En nog een jurkje en een hemdje (de laatste van mijn zus gekregen). Gek idee hoor, heb inmiddels behoorlijk wat positiekleding (na 1 zwangerschap, 1 miskraam en nu). Als ik het aandoe lijk ik al behoorlijk zwanger (hoewel het groostte deel vet is, moet ik eerlijk toegeven). Toch begin ik echt al uit te dijen. Jullie ook?
Angels, heel erg veel sterkte bij dit verlies... Ik denk aan je. Adine, veel sterkte morgen. Hopelijk kan je er zoveel van meebeleven als je zelf wilt. Ik heb gisteren mijn ouders gebeld, op advies van de VK. Mijn oma had namelijk 2 doodgeboren kindjes, en mijn oom (broer van mijn moeder) heeft Downsyndroom... Ik wist niet wat er precies aan de hand was met die kindjes en dat wilde de VK toch wel graag weten. 'Gelukkig' bleek dat men achteraf heeft geanalyseerd die dode kindjes leken te komen van de diabetes die mijn oma had, maar wat ze toen nog niet wisten... Een geruststelling dat er dus niet wel 3 aangeboren afwijkingen waren in de familie. Maar het mooiste was nog wel de blijdschap van mijn moeder 'Jippie! Ik word oma!'... Ze vond het wel onverwachts, nu al, en niet pas over een jaar of twee, maar ze was gelukkig heel erg enthousiast. Mijn vader ook trouwens, en die was ook erg bezig met dat ie zich nu realiseerde hoe oud hij eigenlijk al was.... Ben blij dat ze het nu weten en dat ik mijn moeder kan bellen om te vragen of zij dingen die ik meemaak en voel ook zo heeft meegemaakt en gevoeld, vroeger... Ik ben nu na het eerste bezoek aan de VK ineens wel wat ongeruster. Het was te vroeg om naar het hartje te luisteren, en de echo wordt pas na 1 januari. Een teken van leven zou ik echt niet erg vinden nu, ook omdat ik zo weinig klachten heb verder.... Het is allemaal nog zo niet-concreet. Anyway, voorlopig moet ik er maar van uit gaan dat het wel goed zit, en als het niet zo is, dan kan ik er toch niks aan doen....
@Kieteltje: ik had precies hetzelfde als jij! Gisteren bij de VK vond ik alles best, ook dat ze niet probeerde te luisteren, maar nu... Gewoon een teken van leven inderdaad! Mijn echo is gelukkig iets eerder dan die van jou, kan me voorstellen dat je baalt dat je moet wachten tot het nieuwe jaar! Je kunt misschien als je erg ongerust blijft over een week of twee bellen of je toch niet even langs kunt komen, of ze wil luisteren naar het hartje? Mijn darmen zijn vandaag helemaal van streek! Heel vervelend. Eet keurig een Activia per dag en eet veel vezels. Maar m'n vriend had er ook last van vandaag dus wellicht heerst er iets of hebben we gisteren de hutspot verkeerd klaargemaakt? @Pienie: Ik dij nog niet uit maar heb wel het idee dat ik al iets kan zien vlak boven m'n schaambeen. Er zit ook veel vet hoor maar het bolt iets meer en het is harder. Kan niet wachten op die buik! Ik ga er echt wel mee pronken!
Hallo meiden, Piene; Wat leuk dat je al positiekleren hebt gevonden! Ik denk dat ik over 2 weken ook maar eens ga kijken, ik kreeg 1 rok van de week al niet meer dicht . Vissie; ik ben ook erg benieuwd of ze jullie leugentjes allemaal geloofd hebben , glazen wijn omruilen enzo. Echt wel leuk, iedereen kwam gister met voorbeelden dat we gelogen hebben, haha. Maar niemand had het door! Evelieveling; Wat klote zeg dat je je zo rot voelt, hopelijk gaat het nu iets beter. Nog leuke dvd'tjes gekeken? Adine; Sterkte morgen! Net weer even iemand blij gemaakt; ik had voor mijn beste vriendin een soort van schoolbord gekocht, waar je ook foto's in kan doen, en erop gezet; gefeliciteerd je wordt tante! Was echt ook super leuk, ze was zo blij, en constant over mijn buik heen aaien. En iedereen vindt het knap dat we het zo lang voor ons hebben gehouden. Ik ga nu naar de toekomstige opa en oma. Fijne avond iedereen! X Neia
heerlijk hè Neia als je het zo kan vertellen en dan die leuke reacties krijgt...... En Pienie, ik begin ook al wat uit te dijen en niet alleen bij me buik, mijn bovenbenen, heupen en billen doen helaas ook mee....... Realiseerde me net, dat we de dag na kerst naar de gyno moeten en dus gewogen worden, fijn! Wie komt er met de kerst niet kilo's aan! twinny
ja dat heb ik ook!!! heb van mezelf al een dikke buik..maar heb ook een soort van heuveltje..harder en boller...leuk
Oei ik hou jullie echt niet bij hoor! Voor de mensen die een mk hebben gehad: STERKTE... Ik hoop dat het de meesten van ons bespaard zal blijven! Ook alle verhalen over de echo's: ik volg ze vol interesse. Moet zelf volgende week voor de tweede keer naar de gyn, hopelijk gaat mijn vriend dit keer mee. Weet even niet meer wie het zei (zoveel berichtjes!) maar dat over die vriend die veel met zijn werk bezig was: ZO herkenbaar! Mijn vriend is ook steeds laat thuis en dan zie ik hem een uurtje voor ik ga slapen, op z'n hoogst! Gisteren met Sint hebben we het de ouders en schoonouders verteld. Mijn moeder had het gedicht gelezen en vervolgens gehuild en toen hebben we een uur gebeld. Ze zit een beetje in een depressie maar dit goede nieuws helpt haar er dus echt wel bovenuit. Ze zei net nog dat alle ellende nu helemaal niet meer belangrijk lijkt! Mijn vader zei 'over the moon' te zijn (ja hij is half Engels, kan zich soms beter zo uitdrukken). Mijn schoonouders kregen een tijdschrift voor grootouders, zeiden dus eerst nou dat hebben we helemaal nog niet nodig. Zegt mijn vriend nou je kan ook nog wel even oefenen. Toen liet mijn schoonmoeder bijna de schaal met lasagna uit haar handen vallen. Die lasagna lustte ik toch niet maar ze ging speciaal voor mij nog wat soep maken met toast. Al met al dus wel een leuke Sint geweest! Groetjes, Lexi
Lexi, wat fijn dat de reactie's zo leuk waren! Gelukkig maar. Heeft je moeder de stille hints begrepen in het gedichtje?
Ja ik denk het wel! Hoewel ze wel had zitten huilen omdat ze bang was dat het haar schuld was dat het zo lang had geduurd bij me, ze heeft vroeger namelijk medicijnen gehad tijdens haar zwangerschap en was bang dat het daarmee te maken had.
Wauw, echt leuk om te lezen dat iedereen het mondjesmaat gaat vertellen. Leuke reacties ook! Twinny, wel even lichtgewicht kleding uitzoeken na de kerst, dan valt het wegen misschien mee! Ook ik heb ondanks een droevige vetrol al een hardere buik. De VK voelde maandag mijn baarmoeder al, dus het klopt ook wel dat het al boven mijn schaambeen aan het groeien is. Ze liet ook een afbeelding zien van een dwarsdoorsnede van een zwangere buik. Allebei even ver, maar de ene 'hing' meer naar voren. Dat was een buik die voor de tweede keer zwanger was. Misschien verklaart dat mijn enorme groei wel (hoewel ik bij de eerste ook rond de 9 weken begon te groeien). Misschien moet ik ook eerlijk toegeven dat al dat chocola, die Sinterklaas-muizen, dat marsepein en die pepernoten hun werk ook wel doen...
Heel veel succes vandaag Adine. Wat dubbel ook he, hoeveel dichter kunnen leven en dood bij elkaar liggen als jij nu ervaart. Vreselijk......
Moet echt hoognodig aan het werk, maar kan het niet laten om hier nog even een kattebelletje achter te laten. Jullie zijn (samen met mijn mannetje) tenslotte nog even de enigen met wie ik het geweldige nieuws kan delen Verder weet nl nog niemand het bij ons. Kan echt niet wachten om het te vertellen, het is zooooooooooooooo moeilijk om m'n mond te houden! Gelukkig heb ik weinig last van kwaaltjes. Ben 's avonds een uurtje eerder moe, heb héél veel dorst, gevoelige borsten en heb zo'n 'vol' en licht misselijk gevoel. Maar dat is echt maar heel licht en goed te doen. Ik ga vanmiddag de vk bellen om een afspraak te maken, leuk!
O, en nog een laatste berichtje (voor dit moment dan, hihi) M'n man en ik hebben besloten om het tot Kerst nog even aan niemand te vertellen (terwijl ik het het liefste van de daken zou willen schreeuwen, ahhhh). Maar dat is wel onwijs moeilijk in deze feestdagentijd. Morgen vieren we bijvoorbeeld Sinterklaas bij de schoonfamilie, zondagavond met vrienden uit eten, volgend weekend kerstdiner met een groep vrienden, de week erna hetzelfde met een andere groep vrienden. Normaal gesproken ben ik absoluut in voor lekkere wijntjes, maar nu wil ik dat absoluut niet. Hoe ga ik dat nou verborgen houden met al die feestjes?
Wat is het hier stil zeg.... Alles goed met iedereen? Of in winterslaap, op de vlucht voor de storm buiten?! Het lijkt wel of ik steeds meer moe word. En vannacht ook nog eens slecht geslapen. Zo'n raar zenuwachtig gevoel de hele tijd. Bovendien kwam m'n vriend om 1 uur pas thuis en z'n wekker ging alweer om 5 uur. Gebroken nacht dus...
hallo meiden Lexi: fijn dat iedereen zo blij reageerde, en lief dat je soep met toast kreeg. Lust je normaal ook geen lasanje, of is het een zwangerschapskwaaltje. Ik vind pasta ook stukke minder opeens....... Mijn buikje wordt ook wat boller. Heb niet echt buik van mezelf, ben heup, been en bil mens, hihi......... maar vind het wel leuk hoor. Vooral 's morgens ziet het mooi uit, 's avonds hangt het allemaal wat meer, maar dan zit er ook meer eten in! Vanavond gaan we kijken naar een kinderwagen. Nog ff voordat volgend jaar de prijzen omhoog schieten. We krijgen hem kado van me schoonouders en kijken kan geen kwaad hè! straks ga ik lekker wandelen me me collega, tenzij het natuurlijk pijpenstelen regent, dan ga ik maar eens fitnessen! MAar eerst moet ik me kleerkast gaan repareren! grtjs Twinny