Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Haha hangt er natuurlijk wel vanaf hoeveel herrie je stofzuiger maakt ;) En je darmen... whoeahahahaha... ;) :evil:

2. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Dat zijn die robijnzegeltjes waar ik heeeeeeeeeeeeeel erg om zit te springen!
    (je kan daar zo'n cool badjasje mee bij elkaar sparen en eef heeft de laatste zegeltjes voor mij en dan kan ik mijn superlieve badjasje bestellen..)

3. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    Hehe..Ik zla je een aantal details besparen..Ik zeg alleen: de stofzuigerzak is bijna vol, de slang zit verstopt en ik heb een enooooorm 'stoffig'huis :D

4. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Dan maakten je darmen vast ook veel herrie tijdens je zwangerschap als je kind daarbij kan slapen ;)

Speaking of which: ik ga de mijne maar eens legen (sorry... :oops: )

5. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Eerst nog even dit:

Hier regent het alweer... Einde zomer!

Aldus Lex de Vries (Weervrouw)

6. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Eef, fijn dat Jerry de hint heeft gesnapt! Nu maar hopn dat het voor altijd is...

kar, probeer als je man weer moet gaan werken gewoon overdag samen met Sverre te slapen. een dutje an een half uur voor jou overdag doet namelijk wonderen!

Laatje, veel plezier tijdens je zwangerschap! Het gaat echt heel snel voorbij (vond ik)

Niva, wat heerlijk dat Devin zo doorslaapt! En wat een schattig jurkje!!! (en bedankt voor het compliment over Jeroen!)

Irena, je valt niemand lastig, gewoon blijven schrijven wat je voelt etc. Iedereen zal op bepaalde momenten onzeker zijn. Ik had het op één van Jeroen zijn rgeldagen. Ik wist niet wat ik ermee aan moest. Maar een daglater was het weer over. Het feit dat je je afvraagd of je het wel goed doet, betekend volgens mij dat je een supermama bent!

Tan die tepeltip heb ik ook gehad, gewoon een beetje melk over wrijven. Maar god dan nog is het geen garantie... Wij hebben gewoon geluk met onze tepels... haha!

Ben nog maar oppagina 10, maar ik ga Jeroen wakker kietelen om te voeden. Dan kan ik in alle rust het bezoek van straks ontvange, ben benieudw of dat lukt.

Jippie het regent hier, dat betekend dat mijn mannetje waarschijnlijk op tijd thuis is...

7. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    :( volgens mij moet ik ongesteld worden :( vond het net zo lekker rustig zonder... en dan heb ik ook minder melk he?

8. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    kweenie of dat zo is...is dat zo?

9. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Of ik genoeg rust.... Uhm ik kan nu dapper ja zeggen maar eigenlijk rust ik overdag helemaal niet en ik doe alle nachtvoedingen. Ik ga ongeveer om 12u naar bed en dan komt Nicci meestal rond half 3 en dan 's ochtends vroeg rond 6 uur half zeven. (in het slechtste geval) Dus nee, rusten doe ik niet echt terwijl mijn verstand zegt dat ik vroeger naar bed moet ivm de voeding. Ik ga dadelijk het nummer eens zoeken en bellen.

Over voeding van een andere mama gebruiken: mijn oma kolfde 55 jaar terug voor een vrouw die naast haar lag in het ziekenhuis. Die mocht zelf geen borstvoeding geven ivm medicijnen en mijn oma had plenty! Er werd haar in eerste instantie gevraagd of dat kindje ook bij haar aan de borst mocht maar dat wil mijn oma (begrijpelijk) niet.

Blij dat Jerry zijn ogen geopend zijn! Hier werkt het net zo; gewoon in het diepe gooien en red je maar even! ;)

10. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Thanks voor de tip!

Oooh hoe sweet!

11. Vlinder01

Vlinder01 Actief lid

Aug 3, 2007
    123
    0
    0
    hier nog een moeilijke slaper. Nova ligt niet graag op d'r rug, armen en benen gaan alle kanten op dan. Bij het CB hebben ze een inbakerslaapzak geadviseerd van tiny nanny. Heb deze nog niet geprobeerd dus weet niet of het wat is. We leggen haar vaak op haar zij te slapen, helpt ook goed hier. Mischien een tip. Maar het gebeurt ook regelmatig dat ze alleen op de arm wil slapen...

Wat voeding betreft, we gaan vanavond de eerste flesvoeding geven. Spannend! Het is niet gelukt haar aan de borst te laten drinken en ik heb tot nu toe alles gekolfd. Ben dit aan het afbouwen en bezig de diepvries voorraad op te maken (wie wist trouwens dat ontdooide borstvoeding anders smaakt dan verse?). Vond het wel moeilijk de beslissing te nemen geen borstvoeding meer te geven. Maar wel rustiger nu ik niet meer zo vaak kolf.

12. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    Mooie naam heeft jullie dochter trouwens vlinder!
    Wij leggen Devin ook vaak op de zij..ben er nog niet echtuit hoe'de deskundigen'daar tegenwover staan. Heb wel gehoord dat het s nachts beter is van niet...

13. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ze is mooi Niva!

14. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    awww dat is lief van je...*ben er stil van..*

15. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik had eerst wel meer dan voldoende melk maar nu is het echt zweten tot de volgende voeding en hopen dat er weer een flesje vol is. Ik 'duw' mijn borsten echt leeg en kolf juist vaker om de productie te stimuleren. Nicci drinkt gewoon niet een hele voeding uit de borst, hoe zeer ik daar ook van baal....

16. Amle

Amle Niet meer actief

Goedemiddag ladies,

Nou, helaas heb ik toch nog 2 dagen met pijn borstvoeding gegeven. Er was geen koopzondag, nergens een winkel open, geen avond-/weekend dienst bij een apotheek, niets bij een tankstation of zelfs een kampwinkel op de camping. Moest dus zaterdagavond en zondag de hele dag gewoon borstvoeding geven. Kolfen was geen optie; heb geen kolfapparaat.
    Tevens heb ik ook vanaf dag 1 gesmeerd met Bepanthen, heeft helaas niet mogen baten...
    Vanochtend gelijk naar de supermarkt en flesvoeding gehaald. Brennan heeft nu al 2 flesjes gehad en het ging gelukkig gelijk goed. Hij heeft beide keren 120 ml. opgedronken. Nu heb ik zelf wel last van 1 harde borst, niet echt pijn, meer een jeukend gevoel. Ff afwachten hoe dit gaat, anders morgen maar snel naar de stad om toch een kolf te halen?

Het verhaal van Caruli: wat vreselijk :cry: . Zoiets gun je niemand.

1e bezoek aan CB: pas op 28 augustus.... wel mag je eerder langskomen om je kleine zelf te wegen.

17. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Och meid wat sneu! Ik hoop dat het inmiddels beter met haar gaat.

18. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Nicci drinkt ook wel voldoende uit de fles, daarom groeit ze ook zo goed. Maar als ik jou goed begrijp kan ik Nicci zelfs aanleggen als ik net gekolfd heb. Zij zou dan nog wel voldoende melk kunnen drinken?

Ik heb trouwens nog geen poeder gebruikt. Vannacht was het eigenlijk nodig want ik had maar 70ml klaar staan. Maak ik die bus open, zit er geen doseerschepje in! Ik balen! Dus naar boven met flesje van 70ml en terwijl ik met 1 had de fles geef ben ik met de andere hand aan het kolven. 70ml op, huppakee, het resultaat van het kolven er achteraan! Zit ik dat allemaal te doen bedenk ik me dat het schepje waarschijnlijk gewoon onder de poeder zit.... :rolleyes: Volgende keer mijn verstand maar mee uit bed nemen! ;) (achteraf wel blij dat ik gekolfd had en ze alleen bv kreeg)

19. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Lijkt me leuk om jullie allemaal te zien! En de beebs! Wat zal dat een leuke foto's opleveren! Voelt iemand zich geroepen om een locatie en datum te roepen? :)

20. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Voor zover ik weet is het normaler dat je de gevoelens die jij beschrijft wel hebt dan niet. Er is zoveel gebeurd! En zeker met de meiden die een keizersnede hebben gehad. (wil niet zeggen dat de rest het niet zwaar heeft gehad, maar een operatie is al heel wat op zich, los van alles wat er nog bij komt kijken) Ik vind het goed dat je het lekker van je afschrijft, al is het alleen maar om steun te krijgen hier. Dat je onzeker bent komt denk ik omdat alles nieuw is. Kraam weg, de druk van het zelf 'moeten' kunnen en het zelf moeten doen. Meid, het wordt alleen maar makkelijker voor je want over een paar dagen is het al niet meer nieuw! En er zijn hier veel meiden die het inderdaad al gehad hebben en je kunnen bij staan met raad en daad!

Share This Page