kan me voorstellen dat er bij jou heel wat boven komt hierdoor. Gelukkig voor jullie is Ana-Lucia er nu. Hopelijk komt voor Caruli ook nog dat moment.... Het is vreselijk.. wie het ook overkomt...
Beter laat dan nooit! Gaf het je geen 'onrust'? Wetende dat er nog van alles moest gebeuren? Ik heb dat wel. Ik wil (en moet) nog zoveel doen (vooral uitzoeken en inruimen) maar kom er niet aan toe of stel 'verkeerde' prioriteiten.
Volgens het boek Oei ik Groei doen alle baby's dat in een vroeg stadium, na een week of zes schijnt dat minder te worden.
Tica slaapt bij ons op de kamer en ik luister graag naar haar 's avonds ("Goh, er ligt ècht een kindje in ons wiegje..."). En ja, ze ademt erg onregelmatig. Dan weer diep en langzaam, dan licht en snel, soms is het even stil en dan een diepe ademteug... Ik wist al wel dat die kleintjes dat doen, dus ik word er niet echt zenuwachtig van. Vind het wel schattig, zelfs ademen moeten ze eerst nog handig in worden dus
Waarom kan Elin niet een flesje gekolfde melk krijgen dan? En ik zou in ieder geval een kolf apparaat meenemen, just in case. Mochten ze op spanning komen te staan kun je gaan kolven. Het kan best zijn dat je geen last hebt. Ik heb de avond dat ik weg was niet gekolfd, zonder lekkage!
Kan me dit zooooo voorstellen! Ik ben het helemaal zat dat kolven, maar ik ga nog even stug door. Door niet meer te hoeven kolven heb je gewoon een paar uur per dag meer tijd!
Ik voelde me geweldig na de bevalling maar ging vanwege Nicci ook naar het ziekenhuis. Ik had precies hetzelfde als jij: weg met dat bezoek! Wij hebben het ook echt afgehouden tot we (en voornamelijk ik) het er aan toe had. Alleen familie kwam langs en een heel goede vriendin van me, verder niemand! Heerlijk! Ik gebruikte Nicci als excuus. Nou ja, excuus, zij had de rust en regelmaat nog erg nodig en daar maakte ik handig gebruik van. Als jij het er nog niet aan toe hebt, dan plan je het toch later, als je er wel zin in hebt. Ik merkte dat ik er ineens zin in had! (en toen gunde iedereen ons nog even rust natuurlijk! )
Wat voor slechte moeder ben ik wel niet dat ik dat nooit heb opgemerkt!? Oké de eerste 9 dagen lag ze in een afgesloten bak waardoor ik het niet kon horen... geld als goed excuus toch? Nu is ze de 6 weken voorbij en kan ik het niet meer horen!
Ik ben weer helemaal bij en zag dat ik wel erg veel berichtjes heb geplaatst! sjorrie.... Sterrekind; ik heb op jouw advies de borstvoedingslijn gebeld, lieve meid gesproken, en heb even weer de motivatie gevonden om door te gaan! Helaas is er geen wondermiddel op de productie op te krikken, maar ik heb wel genoeg tips om de de komende dagen zoet te houden. En Als mijn agenda het toe laat (einde van de week) ga ik niet bijvoeden met een flesje, maar laat ik haar weer komen voor de borst. Waarschijnlijk hangt ze dan weliswaar de hele dag (letterlijk) aan de borst, maar dat is dan even niet anders. Ik wil borstvoeding blijven geven.... En ik heb eindelijk een leuke avater! Yeah! (Eef, de mail is overbodig geworden want het is me gelukt!)
Ik wil ook nog even zeggen dat ik hele mooie meisjes voorbij heb zien komen hier! (Devin, Tica..) Over bevallen/2e kindje: Ik heb juist een heel goed gevoel aan de bevalling over gehouden. En ik begin het zwanger zijn steeds meer te missen. Heel raar, het gevoel dat ik op dit moment heb is 'Ik wil wel zwanger zijn maar geen baby meer..' Ik weet gewoon echt niet of ik het wel zo leuk vind namelijk.. Tuurlijk hou ik van Sverre, maar ik geloof dat ik niet zo 'verliefd' ben als de meeste mama's hier. Heel moeilijk om toe te geven. Ik heb gewoon heel erg veel tijd nodig om te wennen denk ik. Daar had ik het ook met Alex over vanmiddag. Ik zit een beetje in de knel met mijn nieuwe rol denk ik.
JA hier wel eentje hoor..ze rochelt zelfs.. volgens de oude dame van het cb heel normaal voor baby's... soms verslikt ze zich ook in de boobs/ melk..vreselijk beangstigend..ik til dr dan heel snel overeind en dan hapt ze weer naar lucht..eng hoor. p.s. sorry voor t ontbreken van leestekengedoe..ik tik en voed tegelijk, dus met een hand
ja vind ik ook...je kan niet alles voorkomen en regeltjes moeten een hulpmiddel en ondersteuning zijn en niet andersom..
Heeft dat ook niet te maken met je onzekerheid? Je schreef dat je nu een grotere hekel aan jezelf hebt dan voor de zwangerschap dus dan zou dit ook een mooie reden zijn om een nog grotere hekel aan jezelf te hebben toch!? En daarnaast lees je hoeveel een mama van haar wurm houdt en waardeer jij die liefde op basis van wat je leest. Dat wil niet zeggen dat jij minder van Sverre houdt, maar misschien dat jij het anders beschrijft. En ik geloof er heilig in dat vermoeidheid je beoordelingsvermogen wat betreft je eigen kunnen enorm beïnvloed! Dus meid, ga je alsjeblieft niet afvragen of je het wel leuk genoeg vind allemaal. Mijn schoonmoeder zei gisteren nog: Het eerste jaar van een baby is gewoon hard werken, daarna wordt het leuk!
Ja, dat is ook wel zo.. Mijn moeder had precies hetzelfde als ik nu. Die had toen ik 2 maanden oud was voor het eerst een momentje dat ze dacht 'Hee, het is eigenlijk ook best wel leuk'. En ik heb dat nu al best regelmatig. Het is ook niet zo dat ik Sverre niet leuk vind.. Ik kan het moeilijk uitleggen. Ik denk wel dat ik het me anders had voorgesteld. En dat ik alles TE perfect wil doen, waardoor ik mezelf dus continu teleurstel. Ik moet het gewoon loslaten.