Het is ook niet allemaal even leuk, helemaal niet als je zelf niet lekker in je vel zit lijkt me. Het idee van een kindje is heel anders dan de realiteit, het is gewoon hard werken! Weet je nog een paar weken terug dat 1 van de nog zwangere meiden schreef dat ze zich niet kon voorstellen dat ze geen tijd zou hebben om te douchen? Zoals zij het toen zag was het een kwestie van verschonen, voeden, in bed en mama douchen. Ik weet niet meer wie het was, maar waarschijnlijk is zij er ook op terug gekomen! Het is goed dat je wel kunt genieten, ook al is het niet 24/7. Dat staat los van je liefde voor Sverre toch!? En het allemaal perfect doen lukt toch niet, dat moet je inderdaad loslaten anders maak je jezelf gek. Hoe goed we het ook allemaal denken te doen, we maken allemaal 'fouten'.
Heheh Karlijn, Dank je wel voor het compliment, nu voel ik me toch even trots Owwww, Karlijn! Ik ben ook niet echt 'verliefd'! Daarvoor is het bij mij veel te vroeg en bij jou misschien ook! Zoiets moet soms gewoon groeien denk ik. Ikzelf ben in sommige opzichten gewoon nog in shock denk ik. Wel heb ik vanaf dat de gyn haar boven het gordijntje hield een heel fel soort zorg/beschermingsdrift (ik zou echt alles doen voor haar), maar of dat door verliefdheid komt? Ik heb eerder het idee dat ik gerund word door één of ander diep instinct dan dat het echt uit mezelf komt. Pas nu ik ook wel eens goede momenten met haar meemaak (@ Lexi ), kan ik langzaam op me laten inwerken dat het eigenlijk ook wel een erg lief en mooi kindje is Nu ik dit opschrijf voel ik me trouwens weer een slechte mama, ik snap dus heel goed dat jij ook niet tevreden bent met jezelf. Toch denk ik echt, rationeel beredeneerd, dat jij en ik onszelf gewoon de tijd moeten geven. En in de tussentijd doen we in ieder geval onze stinkende best voor onze kindjes (want onze nieuwe rol is op het moment nu eenmaal vooral verzorgen en er zijn), en dan ben je ook heus een goede mama! Toch...?
Beebie: knap dat je blijft kolven! drinkt nicci ook nog aan de borst? Kar: ga niet teveel uit van wat je zou moeten voelen, die roze wolk enzo. Je voelt wat je voelt, dat is nooit verkeerd. En eerlijk is eerlijk, mama zijn is best zwaar!
Ik weet niet of het aan het rusten ligt hoor want ik heb net hetzelfde schema als jij, alleen dat Ana-Lucia soms wat vaker durft te komen dan die ene keer. Afgelopen nacht om de 2u, dus om 2u, 4u en 6u... en dan te bedenken dat elke voeding zo'n uur duurt pfff...
Mja, heb je al clusterkolven geprobeerd? Drie uur elk half uur, tien minuten kolven, twee uur tussenlaten, en dan weer opnieuw beginnen? Of mja... misschien toch wat meer rusten? Misschien eens na de middag een uurtje proberen slapen?
Beebie, tuurlijk kan je haar aanleggen als je net gekolf hebt. De melk wordt dan gewoon gelijk aangemaakt, je kan ook wisselvoeden proberen, dus 4, 6 of zelfs 8 borsten aanbieden per voeding. (heb ik ook gedaan toen m'n productie verminderd was en heeft heel goed geholpen)
Over het wegen voor en na... ik heb ook een weegschaal en heb het bewust niet gedaan. Jewel, heb het een keer gedaan en werd gek omdat er maar 80 gram bij was (vorige week) en toen zei die van K&G dat het sterk wisselt omdat de samenstelling van je melk sterkt wisselt en ze dan bvb de volgende keer een pak meer drinken. Maar ik heb natuurlijk makkelijk praten, Ana-Lucia komt zo goed bij... ze springt van de ene curve naar de andere.
Ik denk ook dat dat niet bestaat... Ana-Lucia kreeg eerst sondevoeding en dan vanaf de derde dag, gecombineerd borst en fles zoals Nicci nu, ze heeft er nooit een probleem mee gehad.
Hier is het ook dikwijls een probleem om haar overdag te laten slapen... haar in een laken of deken wikkelen wil ook wel eens helpen. Ze voelen zich dan meer geborgen hé..
Tjee, wat is het weer ineens omgeslagen zeg! Het is enorm afgekoeld nu buiten en het regent... Karlijn Jij bent absoluut geen slechte moeder! Ik heb ook wel eens momenten dat ik niet zo verliefd ben op mijn mannetje, maar dat betekent nog niet dat ik niet van hem hou! Ik denk dat we erin moeten groeien. Vlinder Hier hadden ze geadviseerd om Ruben niet op zijn zij te laten slapen zonder toezicht. Nu slaapt Ruben op zijn rug in zijn bed en als hij beneden ligt op zijn zij. Ruben is enorm beweeglijk dus die zie ik nog wel eens op zijn buik draaien als hij in zijn bedje ligt. Twinny Ja ook hier ademt Ruben onregelmatig. Dan weer heel snel en dan weer heel rustig, zelfs zo rustig dat ik even goed moet kijken óf hij wel ademt! En ik heb je PB gehad, zodra ik meer tijd heb zal ik reageren. Niva Ruben verslikt zich ook vaak als hij aan mijn rechterBertha ligt. Volgens de CB en de kraamhulp kwam dat omdat die borst enorm beel melk produceert en het dan letterlijk zijn keeltje ingespoten wordt. Ik mis het zwanger zijn ook. Niet de fysieke ongemakken, maar de rest. Ik kan nu ook jaloers zijn op zwangere vrouwen! minimeeting De lokatie was volgens mij idd Roosendaal, maar ik weet niet wanneer Ana naar Nederland kwam. Trouwens ANA WAAR ZIT JE? Heb al een tijdje niets meer gehoord/gezien van je! Eveline ik hoop voor je dat inbakeren echt de oplossing is! CB-mutsen Ook hier hadden we een CB-muts. Volgens mij was het een geiten-wollen-sok-typje. Toen ze hier kwam (ze is 2x geweest) zei ze steeds tegen zichzelf Rustig Sjan, gewoon door blijven ademen, anders komt het niet goed ( ). Om vervolgens tegen ons te zeggen dat haar dag langer duurde als anders en dat ze daarom een beetje chaotisch was. En dat moet ons gaan begeleiden dachten we. Ze is wel heel aardig, maar een echte muts! Over mutsen gesproken, ben vanmorgen naar de huisarts geweest met Ruben en ze heeft meteen mijn onderkant gecheckt. De hechtingen zagen er goed uit maar mijn muts was wel geïrriteerd van het kraamverband. Ik mag er gewoon vaseline opsmeren. 1 hechting was een beetje open gaan staan. Over twee weken moet ik terug komen en dan gaat ze weer kijken. Ik heb ook (voo het eerst sinds de bevalling) op de weegschaal gestaan en ik ben nu sinds het begin van de zwschap 28 kilo afgevallen ( ) wat het totaal sinds mijn trouwen 2 jaar geleden op 53 kilo brengt. Is best veel eigenlijk... Heeft 1 van julli ervaring met de baby-bag van Premaxx? Ik wil er 1tje aan gaan schaffen, want ik zie het niet zo zitten om met een wagen én Tygo te gaan lopen elke dag. Zoals jullie weten is Tygo een nogal enthousiaste hond van 35 kilo. Zo'n draagzak leek me dan erg handig zodat ik beide handen vrij heb. Zo, en nu ga ik douchen mét Ruben! Liefs, Tanya
Hoi meiden Ik ben eindelijk weer bij. Ik lees echt hele herkenbare verhalen hier en lees ook zo nu en dan goede tips. Daarom ben ik nog steeds forumverslaafd.... Ik kan alleen echt geen tijd vinden om zo vaak als sommigen van jullie te reageren. Mag ik wel snel even een ego-berichtje typen? Ik had vanmiddag erg veel afscheiding (bloed). Ik voelde het steeds wel lopen.... Ik was dus in de winkel en toen ik thuis kwam ben ik meteen naar de w.c. gegaan en daar veegde ik me toch een enorme klodder bloed af! Zo'n klodder had ik nog niet gehad. Is dit erg? Of is het een teken dat ik teveel heb gedaan? Hmmm, vanmiddag typte ik nog dat Jarno alleen huilt als ie honger heeft, maar hij huilt nu al een hele poos en heeft al 2 tieten leeggedronken..... En mannetje is op de motor weggegaan, zonder te overleggen. Is gewoon met de buurman en nog iemand vertrokken.... Zit ik hier weer alleen met enorme koppijn en een huilende baby.... En ik moet nog kolven omdat mannetje de laatste voeding zou geven, maar mijn tieten zijn leeg.... Hoe krijg ik een flesje vol? Groetjes Miep
Hier geen ervaring met de baby-bag. Ziet er wel superschattig uit trouwens. Hoe lang kan je ukkie daar in?
Ja ik leg haar aan maar ze drinkt niet een volledige maaltijd, vandaar ook nog een flesje gekolfde melk. (ik weeg haar voor en na het drinken en wat ze tekort heeft gaat met de fles) Jouw advies aan Karlijn is erg mooi verwoord! Ben het er helemaal mee eens.
Ik weet niet of het aan het rusten ligt hoor want ik heb net hetzelfde schema als jij, [/quote] Het advies van de borstvoedingslijn was ook niet dat ik moet rusten.
Ja ik ga op advies van die lijn is inderdaad dat ik haar erg vaak ga aanleggen, en dan geen fles ga geven maar haar letterlijk een dag of 2 á 3 aan de borst heb. Vraag-aanbod wordt op elkaar afgestemd en hopelijk gaat ze dan ook goed aan de boob lurken.... Ik ben in ieder geval weer op en top gemotiveerd!
Nou als een blok geslapen van 15.15u tot 19u! Oké ze lag wel redelijk vrij maar toch. Na de voeding was ze zichtbaar moe maar geenszins van plan te gaan slapen. Ik heb er een wrap van gemaakt en het is een groot succes! Ik weet wat ik morgen doe!
Hoi, Het is al even geleden. Computercrash, bijkomen van alles vooral de ziekenhuisopname... Ik lees heel wat herkenbare verhalen bij jullie. Vooral over de borstvoeding waar ik ook mee worstel. Ik ga proberen weer wat meer mee te lezen en schrijven. Ik moet zeggen dat ik het wel druk vind hoor, 2 kindjes. Grappig, want voorheen vond ik 1 kind druk, maar toen ik vandaag even alleen met mijn zoon thuis was vond ik het heerlijk rustig . Ik kom momenteel iig weinig toe aan dingen voor mezelf, maar probeer af en toe mee te gluren hier. Pienie