Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Yup, de voedingen duurden zolang! En om dan te weten dat ze bepaalde dagen om de 2u kwam... maar ik ben echt blij dat ik toen doorgezet heb, al was ik een wrak en was het hier een puinhoop. Maar ik wou het echt doen voor haar... dus gewoon in bed blijven met beeb en de rest zijn beloop laten. Gelukkig is het nu echt beter!

Idd, die dementie blijft zolang aanhouden, ben er ook van geschrokken, het komt immers door het hormoon oxytocine dat bij borstvoeding vrijkomt. Daardoor laat je ook de wereld ff voor wat hij is en ga je je lekker op je baby focussen.

En weeral proberen zwanger worden... idd. Maar dat kan wel een tijdje duren, ik geef nog bv (wat toch de kans ietsje vermindert) en van Ana-Lucia moest het met Clomid, Pregnyl en IUI.

2. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Goh, ook al zo'n flinke groeier!

Je geeft echt best het eerste flesje voor ie zes weken is hoor, want een flesweigeraar wil je ook niet! (wil niet betweterig overkomen, maar het is echt zo, het is een beetje een ramp, want dan kun je er nooit eens tussenuit en is Ruben echt helemaal afhankelijk van jou)

3. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Elin ook niet hoor, lachen met geluid, hoewel ze wel meer geluidjes produceert nu, en dat omrollen doet ze alleen als ik haar al op haar zij heb gelegd richting haar buik. Na ja zal wel komen toch? 't Zijn natuurlijk geweldige beebs he?

4. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ja Niva waar ben je?

Poeh ja dan snap ik dat het voor jou niet makkelijk is om met een draagzak in de bus de stad in te gaan. En als je dan ook nog eens geen plek hebt om een fietskar te plaatsen dan wordt het helemaal lastig. Ik hoop dat de tips die je gekregen hebt een beetje mogelijkheden bieden!

Ja daar had ik nog niet eens aan gedacht, ik zat meer te denken in de richting van die grijze haren!

5. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Je kijkt wel uit met die schoonzoon van me he? Dat ie niet zo'n megareus wordt waar mijn kleine meisje een scharminkeltje naast lijkt? Want dat vind ik zielig! ;)

6. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ik lees hier alle verhalen van mensen die zo'n problemen hebben met de bv en overgaan op fv, met van veel steuners de mededeling dat een moeder die lekker in haar vel zit nog veel belangrijker is voor de beeb dan of ze boob of fles krijgen. Alle lof voor de steun die we elkaar zo geven hier, meiden!

Maar wat als het niet de bv is waardoor de moeder niet lekker in haar vel zit? Wat als de moeder vandaag weer huilend boven de commode heeft gestaan omdat ze zo moe was en zo gek werd van alle dingen om haar heen? Dat ze wéér de keuze van bv heeft moeten verdedigen tegenover haar schoonmoeder? Dat ze wéér 's nachts bijna een uur bij haar kind moest zitten omdat de vader liever in zijn bed bleef en niet even vijf minuutjes wilde uittrekken voor het boertje van zijn dochter? Dat ze wéér niet 's middags heeft kunnen slapen omdat haar kind om de twee uur kwam?
    Ik ben het zó beu om zowat alles alleen te moeten doen omdat meneer moet werken, of omdat hij eerst nog twintig andere dingen moet doen voordat hij haar gaat verschonen zodat ik het zelf al heb gedaan. Even beu ben ik het om me steeds te moeten verdedigen tegen alle commentaar van de wereld om me heen, het lijkt wel alsof ik er in de ogen van die mensen (vooral mijn schoonfamilie, die toch best leuk en lief is) een potje van maak terwijl ik zelf dat idee dus helemaal niet heb.

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

Zo dat wou ik even kwijt. En voor mijn part lees je eroverheen, ik heb mijn verhaal gedaan dus het gaat wel weer even.

7. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Kar, erg vervelend, helaas is er weinig aan te doen. probeer iedere nacht dt hij doorslaapt als een meevaller te zien, ipv andersom???? (ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan). Oei en wat een toestand op je werk. Sterkte!

Jody, veel plzier met de wedstrijden!!!

Elma, heerlijk toch dat Brennan doorslaapt, geniet ervan zo lang het duurt! Enne, leuke lijst!

Twinny, fijn dat de nacontrole goed was en dat Zoë geen last meer heeft van de spuitjes! haha, die pasfoto. Ik vind hem toch wel snoezig hoor!

Kirby, ik had het niet gevraagd aan de gyn hoe lang ik moest wachten (dat vroeg je me nog...) Maar fijn dat jullie er weer voor mogen gaan. Dan zien we van jou straks weer een cyclusbnanner??? hihi, brings back memories!

En toch woon ik hier hééél graag! T'is niet alleen maar kommer en kwel! (sorry, moest ik effe kwijt)

Wauw wat een groeier Tan, gemiddeld 362 gram... Dat is vanaf geboortegewicht en niet na het afvallen? Even uitrekenen hoe dat bij ons is... 3330 bij geboorte nu iets boven 3800 dat is 67 gram per week... Maar de eerste 3 weken is hij niet boven zijn geboortegewicht uitgekomen, vandaar zo'n laag gemiddelde. De laatste 4 weken zitten we op 120 per week. Wat een enorme verschillen hè? enne...maak je echt geen zorgen hoor. Dat zit wel goed bij Ruben!

Ach Lexi, ik hop dat het je een beetje heeft opgelucht, je verhaal te doen. Vanaf hier een digi knuf!!!

8. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

mag ik even klagen...vandaag is mijn laatste dag van mijn zw schap verlof en nu verwachten ze dat ik volgende week weer kom werken.
    kan toch echt niet :cry:
    mijn meisje is pas 7 weken thuis!
    veel mensen reageren zo van ach ja ze is toch gezond!
    ja gezond gelukkig wel! maar hallo ik ben er ook nog. heb een verschrikkelijke moelijke tijd achter de rug en besef nu pas dat ons meisje echt door het oog van de naald is gekropen. en dan nu....ik gaan werken...IK WIL ECHT NIET!
    ik wil nog weeeeeken genieten van haar...stel ik me nu aan of vinden jullie dat ook...sorry moest het evn kwijt.

9. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    :) Ik geloof dat ik wel een paar mogelijke fotootjes heb dan (nog wel even zoeken)! Tica kan zooo maf kijken als ze erg hongerig is. Dan is ze boos dat het te lang duurt en trekt ze toch gekke bekken! :)

10. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Sjezus ik ben echt een wrak zeg... :( zit gewoon te janken bij die stomme aanzoek in Friends...
    Heel de middag al loop ik te janken, ben zo moe en ben het zo moe, zie er zelfs tegenop om straks wurm dr gehuil weer aan te moeten horen...

11. landa78

landa78 Bekend lid

Mar 1, 2007
    559
    0
    0
    Meid, heb je morgen niet iemand die even op Elin kan passen zodat jij lekker je bed in kan of shoppen of.. of.. Maar vooral zodat je even tot jezelf kan komen?

In ieder geval een dikke knuffel!

12. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Blaas maar ff lekker stoom af!

Vervelend dat Elin om de twee uur kwam en je dus geen middagdutje hebt kunnen doen! Lucht je hart ook eens tegen Marcel! Zeg hem gewoon waar het op staat! Het is ook zijn dochter en hij moet begrijpen dat als ze moet verschoond worden, hij dat meteen moet doen en niet moet wachten tot jij het uiteindelijk doet, hij moet toch ook de verantwoordelijkheid dragen? Hij kan er niks aan doen dat hij moet werken, er moeten immers ook centen binnenkomen, maar hij moet ook begrijpen dat bv geven en voor een kind zorgen in dit stadium nog een fulltime job is en dat jij ook recht hebt op je nachtrust en enkele momenten voor jezelf!

Leg die commentaar van je schoonfamilie gewoon naast je neer! Je doet het goed hoor!

13. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Tuurlijk mag je klagen! Ik begrijp je best hoor! Kun je niet thuisblijven in de ziektewet? Want je moet echt onmenselijk vroeg weer aan het werk, je hebt ook het recht om een beetje van je meis te genieten! Dikke knuf!

14. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Tjonge Lexi, je hebt helemaal gelijk hoor. Er zijn zoveel redenen waarom jonge moeders er helemaal doorheen kunnen zitten. Niet alleen door BV (of als ze daar zat van zijn is dat soms eigenlijk gewoon een symptoom van iets anders).
    Wat rot dat je zo moe bent! Jij hebt nu ook wel heel veel te doen hoor. En je man kan dus niet veel helpen? Kan niet of wil niet... :( Lijkt me dat jullie maar (weer?) eens moeten praten... Of vàlt er niks te regelen? Probeer me gewoon voor te stellen wat ik in jouw situatie zou doen :oops:

En wat vervelend dat je je moet verdedigen tegenover je schoonfamilie. Onder andere over BV? Laat me raden, ze zeiden: "Kind wat doe je jezelf aan! Doe toch de fles! Lekker makkelijk!" Dat oorde ik veel van wat oudere collega's.

15. landa78

landa78 Bekend lid

Mar 1, 2007
    559
    0
    0
    Hier nog zo een die er niet op voor komt. Maar Elma leuk gedaan hoor! Dat je daar nog tijd voor hebt nu je echt alles alleen moet doen :thumup:

16. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Sonya, ik sluit me 100% aan bij Kirby. Ook voor dit soort dingen heb je de Ziektewet! Tijdens mijn zwangerschap had ik ook al gevraagd hoe dat nou moest als ik straks mentaal nog te shaky was om weer te beginnen (ik had bovenop mijn 'standaard'-pijnklachten een zware zwangerschap, mentaal en fysiek). En toen zei de ARBO dat ik me dan gewoon eerst moest ziekmelden. Mijn werkgever herhaalde dat advies later. Dus kennelijk is het echt wel een optie soms, ook al ben je lichamelijk wel weer hersteld.

In ieder geval sterkte Sonya, ik hoop dat je nog langer thuis kan blijven bij je mooie meisje. (Ze heeft echt een heel mooi koppie. Vraagje: is ze misschien deels Antilliaans? Sommige trekjes komen me bekend voor van de eilanden en uit mijn eigen familie...)

17. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

May 15, 2005
    1,191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    pfff ik ga ook ff stoom afblazen zit echt te janken mijn oudste moet echt totaal niks van mij weten this alleen papa, naar mij toe alleen huilen en zo mogelijk zelfs slaan en dat is nog geen 2 jaar. kan der echt achter het behang plakken

18. sonya one love

hallo...ja ik heb het er straks nog met een collega over gehad en die zij ook al dat ik me ziek moest melden..schijnt dat als je je meteen na je zwangerschaps verlof ziek meld je in een andere wet valt zodat je werkgever dit ook 100 procent vergoed krijgt.
    nou dat scheelt dan weer, heb morgenmiddag een gesprek met mijn baas ben durs erg benieuwd hoe die gaat reageren!

19. landa78

landa78 Bekend lid

Mar 1, 2007
    559
    0
    0
    Zie album :D

20. sonya one love

hoi irene.... bedankt :) ja ze heeft al echt een meisjes koppie en met haar groote ogen zit ze nu iedereen al te verleiden :)
    ze is half surinaams..papa is van paramaribo.... en jij bent denk ik antiliaanse he!

Share This Page