Best veel? Meid dat is onwijs veel! Ik zou graag een foto zien van jou op je trouwdag! Hier geen ervaring met de zak.
Nou Lexi's happy ballonnetje is ook weer geknald hoor... Ben ongesteld geworden volgens mij. Dat hoort toch niet als je borstvoeding geeft? Kan je nagaan wat een CRAP boobs en melk ik dus blijkbaar heb. En geen wonder dat Elin de hele tijd ligt te janken, die vindt mijn melk dus gewoon niet meer lekker en het zal ook wel weer niet genoeg zijn...
ik ben vanavond :-$ , ga lekker voor de buis hangen met mijn moeder..... Laat morgen wel weer van me horen! Liefs, Melanie
*** knuffel*** ik wil je alles zeggen waardoor je je beter voelt! Ik dacht ook niet ongesteld te zullen worden tijdens de bv.
Lex, dit heb ik voor je gevonden op borstvoeding.com Mogelijke effecten bij terugkeer menstruatie Er is geen enkel bezwaar om door te gaan met de borstvoeding als je weer ongesteld wordt. Het kan echter wel voorkomen dat de hormonale veranderingen een lichte smaakverandering met zich meebrengt. Dat kan ertoe leiden dat je baby wat onrustig is aan de borst of in een enkel geval de borst weigert. De reactie van je baby kan ook worden veroorzaakt door wat meer gezwollen borsten of doordat jezelf wat meer gespannen en geprikkeld bent. Dit kan allebei leiden tot een verminderde toeschietreflex. Voldoende rust, genoeg vocht en gezonde voeding in combinatie met iets vaker aanleggen kan de melkvoorraad doen toenemen. Als je ongesteld bent kun je ook last hebben van gevoelige tepels. Dit duurt gewoonlijk niet langer dan een paar dagen. Dit kan overigens ook voorkomen rond de eisprong. Je tepels kunnen erg gevoelig zijn tijdens het aanleggen. Meestal verdwijnt dit tijdens het drinken. Je kunt de pijn een beetje vergelijken met de tepelgevoeligheid tijdens de zwangerschap. Een aantal vrouwen ervaren dat hun melkvoorraad een klein beetje afneemt een tot twee dagen voor hun menstruatie en dat hun emoties oplopen. Na een paar dagen neemt dan de melkvoorraad weer toe. Sommige moeders voelen zich rusteloos tijdens de borstvoeding als ze ongesteld zijn. Ook deze gevoelens verdwijnen vaak weer binnen twee dagen. De zogenaamde premenstruele pijn kun je voelen tijdens of tussen de voedingen en het ontstaat omdat de borsten wat gezwollen zijn door bloed en lymphevocht wat normaal is voordat een menstruatie begint. De schommeling in emoties is vrij herkenbaar in een cyclus maar misschien minder als je een anticonceptiepil hebt gebruikt voordat je zwanger werd. En zoals al eerder werd genoemd, houden de borstvoedingshormonen je enigzins "rustig". Liefs, Tanya
Dat is niet echt te vergelijken want ik kolf natuurlijk. Ik merkte het daar dus aan, lagere productie. Maar eigenlijk had ik een verminderde productie in de week voor ik ongesteld werd. Mijn productie liep weer op, mede door massa kolven, een dag voor ik het werd. Nicci heeft er volgens niet zoveel van gemerkt. Heb je het idee dat Elin niet voldoende krijgt dan?
Ja, gelukkig is ze er... ik loop al de hele dag te janken... houd haar al de hele dag bij me, bang dat ik haar nu ook zou verliezen... Ik hoop ook dat Caruli nog een kleintje mag krijgen, ze heeft denk ik wel al een kindje, denk dat dat haar wel een beetje recht zal houden. Een heel klein beetje dan want het doet zo'n pijn...
Ze kwam afgelopen zaterdag, zondag en vandaag ongeveer om de twee uur en als we er een fles in gooiden dan verdween die ook in een bodemloze put.
Vlinder en Chantal bedankt voor jullie lieve woorden.. Lexi ik dacht ook dat je gewoon ongesteld kon worden tijdens borstvoeding hoor; neem het jezelf in ieder geval niet kwalijk please! Jij hebt toch geen controle over je lichaam?! Beetje liever voor jezelf zijn hoor... Kirby voor jou gewoon een hele dikke knuffel! Ik geloof ook dat Caruli al een ouder kindje heeft.
Tanya hoe was het op de markt? Alles goed gegaan? Pienie! goed je weer te zien! Fijn dat het beter gaat met jullie. Neem de tijd en we zien je vanzelf weer meer verschijnen! Hier nog geen spoor van regen of afkoeling trouwens.. Had Sverre op mijn arm liggen en toen ik hem eraf haalde was zijn haar helemaal nat van het zweet (zijn eigen en mijn)!
Het lijkt me één van het moeilijkste wat je kan overkomen. Hoop het nooit mee te maken gun het niemand! Van mij even een heel dikke knuffel!
Het voordeel van het mooie weer is wel dat Nicci eindelijk een jurkje aankon! Met spaghetti band romper! Ooooh ze is zo leuk!
Horen wie het zegt Maar ik zal het proberen. Vind het toch een snertstreek van mijn lichaam maar ik zal in mijn achterhoofd houden dat ik daar zelf dus niks aan kan doen. En mijn meisje al helemaal niet...
Karlijn De markt was wel heel leuk maar wel heel vermoeiend en warm. Ik liep wel steeds te hanessen met het parasolletje, moet ik ook nog leren denk ik... Kirby Ook van mij een dikke knuffel voor jou! Beebie Dan moet ik die eerst digitaal maken, maar komt goed. Oh wacht, mijn broer en tante hebben foto's gemaakt en die op CD gezet. Die zal ik eens even gaan zoeken! Pienie Hey *zwaai* Loltsje De Baby-Bag kan op twee manieren worden gebruikt: 0 - 5 maanden in liggende houding 5 - 18 maanden in zittende houding Dus je kan hem best lang gebruiken. BTW ik heb er 1 vanavond gekocht op marktplaats voor een tientje, koopje toch? Normaal kosten die dingen 50,-. Ik kan hem morgenavond ophalen, hij is van het merk Premaxx (tip voor als je er ook 1 via MP wil, zoeken op Premaxx of baby bag). Zo het is me ein-de-lijk gelukt om dit berichtje af te maken want ik zat steeds met een import-zeeuw te praten (wat ik helemaal niet erg vond hoor Lex!). Duurde een half uurtje geloof ik, het typen van dit berichtje hihihi. Slaap lekker allemaal! Liefs, Tanya
hoi meiden Vandaag ff geen reactie op iedereen, helaas Zag hele mooie baby's voorbij komne, mooie trouwjurken ook! Enne veel verhalen over borstvoeden, haha... Bedankt ook voor jullie reacties op het ademen Verder doet het me goed te lezen dat ook jullie een baby soms moeilijk vinden.. Eerste dag alleen met Zoë was wel goed gegaan. 's middags wilde ze niet eer slapen en had last van de warmte. Opeens kwam ze na 2 uur ook voor een voeding. Had eerst met wat water geprobeerd, maar kon toch moeilijk 80cc water erin proppen! Vanaf 1830U heeft ze eigenlijk geslapen tot vanmorgen 900u. Tuurlijk wel gevoed tussen door hoor..... Nu ligt ze naast me in de wipstoel. Ga haar dadelijk masseren en baden en dan krijg ik geloof ik bezoek! twinny
Goedemorgen ladies, Tanya: wat ben jij inderdaad enorm veel afgevallen. Goed hoor! En je zag er op je trouwdag trouwens schitterend uit. Hier: ben sinds gisteren gestopt met borstvoeding. En heb tot nu toe nog niet gekolfd, omdat ik geen kolf heb! Nu staan mijn tieten echt op springen, ze zijn warm en hard... is er geen andere manier om die druk te verlichten? Het zal wel bijna niet, dus ik stuur man-lief zometeen naar de stad om toch nog maar een kolf te halen. Iemand ervaring met de handmatige kolf van Avent?